مهاجرت تحصیلی فرانسه

رشته هوافضا در فرانسه

رشته هوافضا در فرانسه

رشته هوافضا در فرانسه با توجه به هزینه مقرون به صرفه و کیفیت آموزشی بالای دانشگاه ها برای دانشجویان یکی از بهترین گزینه ها می باشد. این کشور، یکی از بازیگران اصلی بازی سیاسی و اقتصادی اروپا است. این کشور به عنوان مرز بین شبه جزیره ایبری و سرزمین اصلی اروپا خدمت می کند. مدت هاست که یک کانون فرهنگی در اروپا است. به ویژه پاریس، اوج صنعت مد است و بسیاری از تأثیرات برجسته مد در جهان از خانه های مد پاریس ناشی می شود. این کشور همچنین برخی از مشهورترین نویسندگان جهان را تولید کرده است. از جمله نویسنده هایی مانند روسو و ولتر. این کشور با ارتباطات خود با آلمان یکی از رهبران اتحاد اروپا و آغاز اتحادیه اروپا بود.

این کشور یک کشور اتحادیه اروپا است که در زمینه های مختلف از جمله زیست شناسی و دارویی، انرژی هسته ای و تحقیقات، اتومبیل و هواپیمایی، غذا، مد بالا، هنر و غیره سرآمد است. بهترین مدارس در سراسر کشور وجود دارد. این کشور از زمان تأسیس لا سورب ، اولین دانشگاه فرانسوی، که بیش از 800 سال پیش بود، یک گلدان ذوب فرهنگ ها بوده است. به دانشجویانی که از سراسر اروپا می آمدند پزشکی، حقوق و الهیات تدریس می شد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالب کامل درباره تحصیل رشته هوافضا در فرانسه را در این نگارش آورده است.

دانشگاه های رشته هوافضا در فرانسه

این کشور در حال حاضر چهارمین مقصد پرطرفدار تحصیل در جهان است. جای تعجب نیست که این کشور با فرهنگ عالی، سیستم دانشگاهی بسیار عالی و شهریه نسبتا کم می باشد. هر سال، نزدیک به 300000 دانشجو برای تنها هدف تحصیل به این کشور سفر می کنند. سیستم آموزش عالی در این کشور می تواند کمی گیج کننده باشد. این سیستم در حال تبدیل شدن به یک سیستم 3 سطح است. که درک آن را کمی آسان تر می کند. امروزه، دانشجویان مقطع کارشناسی با دنبال کردن یک مقطع، شبیه به کارشناسی، شروع می کنند. به دنبال آن آموزش سطح کارشناسی ارشد انجام می شود. سطح نهایی آموزش دکترا است.

جدول زیر طول دوره هرکدام از آن ها را نشان می دهد:

مقطعطول دوره
کارشناسی3 سال
کارشناسی ارشد2 سال
دکترا3 سال

برای کسانی که علاقه مند به تحصیل رشته هوافضا در فرانسه می باشند، دانشگاه های زیر توصیه می شود:

  • موسسه عالی هوانوردی و فضا (ISAE-SUPAERO)
  • Ecole Centrale Paris (ECP)
  • دانشکده مهندسی علوم هوافضا (الیسا هوافضا)
  • دانشکده ملی هواپیمایی کشوری (ENAC)
  • دانشکده عالی ملی مکانیک و هواپیمایی (ISAE-ENSMA)
  • موسسه عالی مکانیک پاریس (SUPMECA)
  • مدرسه عالی فنون هوانوردی و ساخت اتومبیل (ISAE-ESTACA)
  • دانشکده تحصیلات تکمیلی فناوری های پیشرفته صنعتی (ESTIA)

مشاغل رشته هوافضا در فرانسه

رشته هوافضا در فرانسه مطالعات میان رشته ای است که بر طراحی، توسعه، آزمایش و ساخت هواپیماها، فضاپیماها و موشک ها متمرکز می باشد. مطالعات مهندسی هوافضا ارائه شده توسط دانشکده های مهندسی بین المللی دانش آیرودینامیک، مهندسی کنترل و هواپیمایی را فراهم می کند. مشاغل مهندسی هوافضا شامل:

مشاغل مهندسی هوافضا در فرانسه

ممکن است بخواهید بدانید که اگر بخواهید به عنوان یک مهندس هوافضا در این کشور کار کنید، حقوق شما چقدر است. جدول زیر بازه حقوقی یک مهندهوافضا در این کشور را نشان داده است.

بازهحقوق به یورو
کمترین حقوق63500€
متوسط حقوق30500€
بیشترین حقوق99700€

توجه داشته باشید که تازه کارها کمترین حقوق را دریافت خواهند کرد. هرچه تجربه شما و سابقه کار شما بالاتر برود، حقوق شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

مشاغل رشته هوافضا در فرانسه

هزینه تحصیل در فرانسه

هزینه تحصیل و زندگی در فرانسه، در دانشگاه های دولتی بسته به مقطعی که در آن تحصیل می کنید، کاملا متفاوت است. جدول زیر شهریه هر کدام از مقاطع را نشان داده است:

مقطعشهریه سالانه به یورو
کارشناسی190€
کارشناسی ارشد260€
دکترا396€

هر 1€ (یورو) معادل با 1.18369$ (دلار) است. معادل با همان طور که در جدول مشاهده می کنید، شهریه دانشگاه های دولتی پایین است. به علاوه، برخی از رشته ها وجود دارند که هزینه آن ها نسبت به سایر رشته ها بالا است که در نمودار زیر مشاهده می کنید:

هزینه رشته های گران در فرانسه به یوروبه طور کلی، دانشگاه های این کشور از طریق دولت تأمین می شوند. بنابراین شهریه زیاد نیست. برنامه ریزی کنید که سالانه حدود 200€ تا 400€ (یورو) هزینه کنیدو بسته به تحصیلاتی که دنبال می کنید و دانشگاهی که در آن تحصیل می کنید. استثنا در این مورد، مدارس بازرگانی این کشور است. بیشتر مدارس بازرگانی خصوصی بوده و شهریه می تواند بیش از 15000€ )یورو( در سال باشد.

ویزای دانشجویی و کار دانشجویی در فرانسه

اگر می خواهید از یکی از کشورهای اتحادیه اروپا برای تحصیل به این کشور بروید، نیازی به درخواست ویزای دانشجویی نخواهید داشت. اگر کشور شما خارج از اتحادیه اروپا باشد، برای دریافت ویزای دانشجویی باید به یک سفارت این کشور قبل از سفر مراجعه نمایید. درخواست ویزای دانشجویی فرانسه کمی زمان بر است. زیرا، در موارد خاص ممکن است 8 هفته طول بکشد و به برخی فرم ها و مدارک نیاز دارد. مهم است که فرد باید درمورد دانشگاهی که می خواهد انتخاب کند تصمیم سریع و عاقلانه ای اتخاذ کند تا درخواست های ویزا در اسرع وقت ادامه یابد. دانشجویان بین المللی که برای اقامت طولانی مدت در این کشور ویزای دانشجویی (اجازه اقامت دانشجویی) دریافت کرده اند واجد شرایط استخدام خود به صورت نیمه وقت بوده و می توانند کار دانشجویی در فرانسه انجام دهند.

قوانین این کشور به دانشجویان خارجی اجازه انجام کار نیمه وقت 964 ساعته در طول سال را می دهد. به طوری که، معادل 60% سال قانونی کار است. یک کارمند نیمه وقت حداقل واجد شرایط حداقل دستمزدی است که طبق قانون این کشور تصمیم گرفته شده است که معمولا حداقل دستمزد نامیده می شود. از تاریخ 1 ژانویه 2018، ناخالص 9.76€ (یورو) در ساعت است. این دستمزد ناخالص است. شما باید مالیات اجباری (حدود 20%) کسر کنید تا 7.61€ یورو در ساعت دریافت کنید. اگر 10 ساعت در هفته برای حداقل دستمزد کار کنید، حدود 78€ (یورو) درآمد خالص خواهید داشت. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوران و کارشناسان خبره در زمینه مهاجرت به فرانسه 2021 دارد که می تواند به متقاضیانی که قصد مهاجرت دارند، کمک کنند. شما با تماس به این موسسه یا مراجعه به سایت می توانید اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *