مهاجرت تحصیلی ایتالیا

رشته هوافضا در ایتالیا

رشته هوافضا در ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهای پیشرو در صنعت هوافضاست. رشته هوافضا در ایتالیا در سطح دانشگاهی در بسیاری از موسسات معتبر این کشور ارائه می شود. ایتالیا چهارمین کشور برتر اروپا از نظر صنعت هوافضاست و پیشرفت قابل توجهی در آن داشته است. صنعت هوافضای ایتالیا منجر به اشتغال نزدیک به 50000 نفر شده است. با توجه به این پیشرفت و حضور فعال ایتالیا در صنعت هوافضا، این کشور یکی از گزینه های تحصیل و کار در رشته هوافضا در قاره اروپاست. در بین 4 کشور برتر اروپا از نظر صنعت هوافضا، ایتالیا کم ترین میزان هزینه تحصیل را ارائه می دهد و به دانشجویان ایرانی نیز بورسیه های تحصیلی قابل توجهی می دهد. جهت اطلاع از این شرایط می توانید مستقیما با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت صحبت کنید برای مهاجرت اقدام کنید.

معرفی رشته هوافضا در ایتالیا

از ابتدای قرن تا به امروز، هوافضا همیشه به نیرویی نیاز دارد که از مهارت بالایی برخوردار باشد و مستعد به نوآوری باشد. این درست است، اکنون بیش از هر زمان دیگری چالش های موجود در رقابت در بازار جهانی و پیچیدگی فزاینده، مورد نیاز در سیستم ها و ساختارها برای تأمین نیازهای مشتریان بین المللی (شرکت های بزرگ هواپیمایی، آژانس های فضایی …)، به طور فزاینده ای دلالت دارد که سطوح بالای ادغام سیستم پیامدهای زیست محیطی این روند و همچنین مفاهیم مرتبط با مفهوم نوظهور توسعه پایدار را تقویت می کند. در دهه های گذشته، هوافضا به عنوان بخش صنعت ، در کشورهای پیشرفته، با بالاترین شدت تحقیق مشخص شده است. برای این منظور  در برخی از شرکت ها سطح سرمایه گذاری به 30٪ از کل درآمد جهانی می رسد، درصدی که بسیار بیشتر از سایر بخش های فن آوری پیشرفته است.

برای صنعت هوافضای ایتالیا و اروپا این بدان معناست که آنها باید مهندسان جوانی را پیدا کنند که دارای انگیزه ممتد و با استعداد باشند، تا آنها را نه تنها در سطح ملی بلکه در اروپا و بقیه جهان به خدمت بگیرد. شرکت های مختلف حتی پس از چند سال تجربه کاری اغلب با آنها درگیر می شوند. این رقابت برای بهترین مهندسان همچنین به بخش های صنعتی همسایه، از جمله:

  • خودرو
  • مکانیک
  • انرژی
  • و حتی الکترونیک و رایانه گسترش می یابد.

بسیاری از دانشجویانی که تحصیلات هوافضا را در ایتالیا انتخاب می کنند، به دلیل دانش علمی خاص و مهارت های فنی خود، در مناطق دیگر البته با تمرکز بر هوافضا استخدام می شوند.

درآمد کار رشته هوافضا در ایتالیا

شرکت های بزرگ، آژانس ها و شرکت های حمل و نقل، شرکت های هوافضا شامل تعداد قابل توجهی از صنایع مرتبط شناخته شده از تأمین کنندگان و غیره نیروی کار در رشته هوافضا را استخدام می کنند. همچنین نباید مراکز تحقیقاتی اروپا و موسساتی که در این زمینه تحقیق می کنند و با دنیای هوافضا ارتباط برقرار می کنند، فراموش کنیم، زیرا این امر به وجود پرسنل بسیار واجد شرایط در این زمینه نیز بستگی دارد. در حال حاضر حقوق ماهیانه کار در ایتالیا در رشته هوافضا مناسب است و به صورت متوسط 4640€ (یورو) ماه است. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار در رشته هوافضا در کشور ایتالیا به میزان 2410€ (یورو) و در بیشترین حالت 7100€ (یورو) می باشد.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل کار در رشته هوافضا در کشور ایتالیا را بررسی کنید:

مشاغل کار در رشته هوافضا در کشور ایتالیا

تحصیل رشته هوافضا در ایتالیا

روح ماجراجویی، اکتشاف همراه با نتایج مهندسی کلاسیک در بالاترین سطح خود باعث ایجاد ماشین های خارق العاده و سیستم های کنترل از پیچیدگی شگفت انگیز شده است. اینها مواردی هستند که جذابیت خاصی به مطالعات مهندسی هوافضا می بخشد. مطمئناً همه مهندسان هوا فضا در نهایت یک هواپیمای بزرگ را طراحی نمی کنند اما تردیدی نیست که این رشته درب های جدید مهندسی را باز می کند، جایی که پایه های پیشرفته ترین فناوری های جدید ساخته شده است. به عنوان نمونه، در مهندسی هوانوردی و فضا شما فلسفه طراحی چند رشته ای را به کار می گیرید و اصلاح می کنید، با مسائل ایمنی و قابلیت اطمینان روبرو می شوید، شما مدیریت سیستم های پیچیده تر را مطالعه و تجربه می کنید. در دانشگاه های ایتالیا می توانید رشته هوافضا را در مقاطع مختلف از تحصیل کارشناسی گرفته تا مقطع دکترا تحصیل کنید.

از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته هوافضا در ایتالیا شامل:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه پلی تکنیک میلان
2دانشگاه پلی تکنیک تورینو
3دانشگاه ساپینزا
4دانشگاه رم
5دانشگاه ناپل دوم
6دانشگاه فنی باری
7دانشگاه پیزا
8دانشگاه بولونیا

بازار کار رشته هوافضا در ایتالیا

در دهه گذشته صنعت هوافضای اروپا به طور متوسط ​​350000 نفر اشتغال داشته است که 10٪ آن در ایتالیا است. اگر از یک طرف این ارقام موقعیت قابل توجه ایتالیا در اروپا را نشان می دهد، از سوی دیگر نشان می دهد که از منظر اشتغال در آینده این سناریو فقط نمی تواند ملی باشد. این نیز به این دلیل است که شرکت های استخدام کننده این تعداد ممکن است در کشورهای مختلف یکسان باشند، یا به این دلیل که آنها شرکت های فرامرزی هستند (مانند EADS و ایرباس)، یا آنها سرمایه گذاری مشترک هستند (مانند Thales Alenia Space و Alcatel ، Agusta و وست لند، KLM و ایرفرانس سایر) یا سرانجام، آنها در پروژه های خاص همکاری می کنند.

ادغام صنعت هوافضا و افزایش نسبی نرخ بهره وری به ازای هر کارمند، گردش مالی را به طور متوسط ​​در سطح تحقیق و توسعه به 14.5% در سال های گذشته افزایش داده است. این درصد بالایی است که برتری این بخش را در فناوری های پیشرفته نشان می دهد. به عبارت دیگر، با 19% از کل افراد شاغل در تحقیق و توسعه، 29% آنها با مدرک دانشگاهی یا موارد مشابه، قطعاً بخش هوافضا در به کارگیری جوانان فارغ التحصیل در خط مقدم است.

بازار کار رشته هوافضا در ایتالیا

صنعت هوافضا در ایتالیا

صنعت هوافضای ایتالیا هفتم در جهان و چهارم در اروپا از طریق درآمد حاصل است. صنعت هوافضا به طور فزاینده ای نقش مهمی در توسعه اقتصادی منطقه ای در ایتالیا دارد. مهارت های فنی و دانش فنی شرکت های هوانوردی و فضایی ایتالیا، همراه با دانش روزافزون پیشرفته تکنولوژیکی مورد نیاز در فرایندهای تولید و شرکت روزافزون شرکت های ایتالیایی در برنامه های تحقیقاتی مهم بین المللی، به محرک های مهم رشد ایتالیا در این بخش تبدیل شده اند. بخش هوافضای ایتالیا هم از تولیدکنندگان برجسته و هم از زیر تأمین کنندگان کوچک تا متوسط ​​محصولات با تکنولوژی پیشرفته تشکیل شده است، که برای اطمینان از رعایت استانداردهای کیفیت و فن آوری بسیار صنعت در این ساختار ساخته شده است. طبق آژانس فضایی اروپا (ESA) ایتالیا ششمین قدرت برتر فضایی جهانی است که درآمد کل صنعت فضایی بالغ بر 2.23 میلیارد € (یورو) بوده است.

خوشه فناوری ملی هوافضای ایتالیا (CTNA) شامل مناطق صنعتی در 11 منطقه کشور است که همراه با 3 موسسه تحقیقات ملی، دو صنعت و انجمن ملی صنایع هوافضاست. هر منطقه فناوری منطقه ای نقاط قوت خاص خود را با مشاغل کاملاً تخصصی (فعال در مناطقی مانند هواپیمایی، تولید قطعات و خدمات) دارد. این مشاغل اغلب با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی بزرگ همکاری می کنند. علاوه بر این، سایر خوشه های صنعت، موسسات تحقیقاتی و مراکز فناوری با همکاری CTNA برای توسعه فناوری های کاربردی نوآورانه در بخش هوا فضا و سایر بخش ها، از جمله مرکز مهم مکاترونیک تأسیس شده در استان تورنتو همکاری می کنند. در سال های آینده، تحولات کلیدی در بخش هوافضا متمرکز خواهد شد:

  • دیجیتالی سازی و پایداری
  • تجدید ساختار شرکت ها
  • اقتصاد فضایی

شرکت های بزرگ هوافضا در ایتالیا

صنعت هوایی و دفاعی ایتالیا با گردش مالی 12 میلیارد $ (دلاری) در سال 2019 و نیروی کار مستقیم بیش از 50000 نفر، در میان 10 کشور برتر جهان و 4 در اروپا قرار دارد و بزرگترین بخش تولیدی ایتالیا را در زمینه سیستم های یکپارچه با تکنولوژی بالا نشان می دهد. 5 بازیگر منطقه ای و بیش از 300 شركت كوچك و متوسط ​​(SME) در سطح ملی و بین المللی، در زمینه های مدنی و نظامی، برجسته هستند. بازیگران اصلی شامل:

  • لئوناردو
  • فینکانتیری
  • Ge Avio Aero
  • Thales Alenia Space Italia
  • Avio S.p.A
  • و Elettronica هستند.

طبق اطلاعات فدراسیون صنعت هوافضای ایتالیا (AIAD) ، %85 اعضای آن SME های کوچک و متوسطی هستند که در سراسر کشور به صورت خوشه ای واقع در مناطق پیمونت، لومباردی، لاتزیو، پولیا، کامپانیا و آمبریا پخش شده اند. حدود 60% این بخش را شركت هایی عرضه می كنند كه هواپیماها، فضاپیماها و دستگاه های مربوطه را تأمین می كنند (47%) و شركت های تخصصی در زمینه تعمیرات (6.19%). باقیمانده تجهیزات تولید مانند رادار، ضبط کننده پرواز و ابزار برای کنترل موتور را تولید می کنند. این صنعت با نیروی کار بسیار ماهر مشخص می شود. جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا می توانید از راهنمایی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *