مهاجرت تحصیلی تاجیکستان

رشته هتلداری در تاجیکستان

رشته هتلداری در تاجیکستان

رشته هتلداری در تاجیکستان با توجه به جاذبه های گردشگری می تواند، جذاب باشد. تاجیکستان در منطقه قفقار کشوری کوهستانی و بسیار بکر است. از این بابت این کشور پتانسیل بالایی برای توسعه صنعت گردشگری و توریسم دارد. با تحصیل رشته هتلداری در تاجیکستان و یا کشورهای دیگر می توانید دانش لامز برای کار در رشته هتلداری و گردشگری در تاجیکستان را بیابید. در حال حاضر سیستم آموزشی تاجیکستان متاسفانه ضعیف است و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از این بابت این کشور را پیشنهاد نمی کنند.

تحصیل رشته هتلداری در تاجیکستان

تحصیل رشته هتلداری در تاجیکستان به زبان های روسی و تاجیکی ارائه می شود این کشور دارای دانشگاه های محدودی است لذا دوره ها به صورت محدود ارائه می شوند و تنوع کمی دارند. رشته هتلداری در تاجیکستان نیز در یکی دو دانشگاه ارائه می شود که آن هم به صورت پیوسته نیست. لذا قبل از اقدام خوب تحقیق و بررسی کنید. چنانچه علاقمند به شناخت فرهنگ گردشگری و مهمان نوازی در تاجیکستان دارید می توانید این رشته را تحصیل کنید. مهمان نوازی تاجیکستانی ها افسانه ای است. تاجیکستان میراث فرهنگی فوق العاده غنی از شعر و موسیقی دارد. تحصیل این رشته می تواند شما را با فرهنگ تاجیکستان عجین کند.

اتباع خارجی که مایل به درخواست برای تحصیلات عالی تاجیکستان هستند، باید سطح بالایی از زبان تاجیکی یا روسی داشته باشند. دوره های آمادگی زبان روسی و تاجیکی نیز در آموزشگاه های زبان این کشور در دسترس است. در شکل زیر دانشگاه های ارائه کننده تحصیل رشته هتلداری در تاجیکستان معرفی شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1Khujand State University Academician Bobojon Ghafurov
2Russian-Tajik Slavonic University

برنامه های رشته هتلداری در تاجیکستان

برنامه های رشته هتلداری در تاجیکستان بر روی بسیاری از عملکردهای مختلف در صنعت گردشگری، هتلداری و پذیرایی تمرکز دارند. آموزش همچنین هماهنگی رویداد را در میان سایر موارد پوشش می دهد. مهمان نوازی اصطلاحی است که چندین حوزه از صنعت گردشگری را در بر می گیرد و آموزش بسیار بین المللی است. شما در عملیات، توسعه، مدیریت و مدیریت مهارت کسب می کنید. اگر مردمی هستید و در محیط هایی که برای لذت بردن از مشتری طراحی شده است پیشرفت می کنید، ممکن است شغلی در صنعت مهمان نوازی در نظر بگیرید. برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد می تواند به شما امکان تحصیل در بسیاری از شاخه های مهمان نوازی از جمله سرگرمی، تفریح، خدمات غذا و مدیریت هتلداری را بدهد.

صنعت مهمان نوازی از زمینه های مختلفی از جمله هنرهای آشپزی، مدیریت رستوران، ورزش و بازی، مدیریت هتل، گردشگری و برنامه ریزی رویداد تشکیل شده است. به دلیل ماهیت متنوع این صنعت، انواع موقعیت های مهمان نوازی نیز وجود دارد. می توانید سرآشپزها و کارکنان منتظر، حسابداران، بازاریابان، مدیران و مدیران را پیدا کنید. برخی از کارفرمایان در صنعت مهمان ‌نوازی کارهای فصلی را ارائه می‌کنند، در حالی که برخی دیگر می ‌توانند خدماتی را در تمام طول سال ارائه دهند، مانند رستوران ‌ها، کازینوها یا هتل‌ ها فعال هستند.

کار در رشته هتلداری در تاجیکستان

کار در رشته هتلداری در تاجیکستان

مشاغل کار در رشته هتلداری در تاجیکستان اغلب در هتل ‌ها و استراحتگاه‌ ها شروع می‌شوند و بخش اقامتگاه با ویژگی ‌های جدید و مفاهیم جدیدی که به صنعت می‌ آیند متنوع ‌تر می‌شود. می توانید از بخش پذیرش، روابط با مهمان یا اتاق ها شروع کنید و به سمت مدیر یا مدیر ارشد بروید. می‌توانید شرکتی را انتخاب کنید که با آن شناسایی می‌شوید و شغل خود را با افتتاح در مکان ‌های جدید رشد دهید. یا می توانید حرفه ای در بازاریابی یا امور مالی داشته باشید و برای انواع شرکت های مهمان نوازی مختلف کار کنید.

نمونه هایی از پیشرفت شغلی مدیریت هتلداری:

  • ناظر دفتر، مدیر بخش، دستیار مدیر عملیات و مدیر کل
  • مدیر داخلی، مدیر روابط با مهمان، مدیر فروش و مدیر منطقه ای گروه

درآمد رشته هتلداری در تاجیکستان

رشته هتلداری جزو 10 شغل پر درآمد در تاجیکستان نیست چرا که این رشته عملا به صورت تجربی دنبال می شود و کمتر فردی در این کشور با تحصیلات آکادمیک پا به این صنعت می گذارد. این رشته در تاجیکستان نیز دارای مشاغل مختلفی است. یکی دیگر از حوزه‌های اصلی مشاغل مهمان ‌نوازی، بخش غذا و نوشیدنی است که شامل رستوران ‌ها، پذیرایی، کامیون‌ های مواد غذایی، شراب ‌ها و مشروبات الکلی خوب، نانوایی ‌ها و شیرینی پزی ‌ها، طراحی دستور غذا و غیره است که این صنعت به سرعت پیشرفت می‌کند. دانشجویان رشته هختلداری آموزش های قابل توجهی در این زمینه دریافت می کنند و تقاضا بسیار زیاد است، بنابراین پیدا کردن نقش سرپرست یا مدیریت بلافاصله پس از فارغ التحصیلی آسان است.

میزان درآمد رشته هتلداری در تاجیکستان در نمودار زیر آمده است:

درآمد رشته هتلداری در تاجیکستان

مشاغل مسافرتی و گردشگری در تاجیکستان

مدرک هتلداری همچنین فارغ التحصیلان را برای کار در مشاغل مرتبط با سفر و گردشگری آماده می کند، جایی که خدمات و مهارت های مهمان نوازی برای تجربه مشتری ضروری است. این شامل خطوط هوایی، کشتی‌های کروز، جت‌های خصوصی و چارترها می‌شود و مسیرهای شغلی از موقعیت‌های مهمان در مناطق خدماتی گرفته تا نقش‌های بازاریابی و فروش و امور مالی به طور گسترده متفاوت است. فرصت های شغلی در گردشگری در حال رونق است زیرا تعداد گردشگران همچنان در حال رشد است و انتظارات بازدیدکنندگان با هر نسل تغییر می کند. این شامل موقعیت‌هایی در بازار اتوبوس‌های تور، برنامه‌ریزی و سفرهای بازاریابی، سفرنامه‌نویسی، بسته‌های تور، مدیریت مقصد و برنامه‌ریزی گردشگری است.

نمونه هایی از مسیرهای شغلی و مشاغل مسافرتی و گردشگری در تاجیکستان:

  • هماهنگ کننده خدمات هتلداری، مهماندار، مدیر بخش منابع انسانی و آموزش
  • دستیار، هماهنگ کننده خدمات مهمان، مدیر عملیات
  • متخصص ارتباطات، مدیر بازاریابی دیجیتال، مدیر توسعه کسب و کار

با بررسی مشکلات زندگی در تاجیکستان می توانید تصمیم بهتری برای مهاجرت کردن یا مهاجرت نکردن به این کشور بگیرید. ضمن اینکه در این راستا نیز می توانید از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نیز بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *