مهاجرت تحصیلی پرتغال

رشته معماری در پرتغال

رشته معماری در پرتغال

علاقه مندان به تحصیل رشته معماری در پرتغال می توانند به زبان انگلیسی و پرتغالی تحصیل کنند. رشته معماری در پرتغال به زبان پرتغالی است. دوره های انگلیسی اکثرا در مقاطع تحصیلات تکمیلی در دوره های بین المللی برخی از دانشگاه های پرتغال ارائه می شود. رشته معماری یکی از رشته ها جذاب در مهندسی است که خلاقیت زیادی در آن نهفته است. این رشته با توجه به نیاز امروز جامعه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه رشته معماری در پرتغال را بررسی کرده اند.

تاریخچه رشته معماری در پرتغال

از هزاره دوم قبل از تولد مسیح، ساختمان های مهمی از نظر معماری در پرتغال ساخته شد. قبل از ورود رومی ها، نمونه خوبی از معماری بومی در پرتغال یافت می شد است که در عصر آهن توسعه یافته است. تاریخچه معماری پرتغال در گذشته را می توان به 3 دوره تقسیم کرد:

دورهشرح
دوره رومیمعماری پرتغالی با ورود رومی ها در قرن دوم قبل از میلاد به طور قابل توجهی توسعه یافت و به سبک مدیترانه ای دیگری تبدیل شد که در آن زمان وجود داشته است. رومی ها مجموعه قابل توجهی از زیرساخت ها و سازه های پشتیبانی را برای مهمترین سکونتگاه ها، مانند جاده ها، قنات ها و پل ها ایجاد کردند. معبد رومی در اوورا و ویرانه های سررو دا ویلا در ویلامورا نمونه های خوبی از این مورد هستند.
دوره اسلامدر قرن هشتم شبه جزیره ایبری توسط مسلمانان اشغال شد. تأثیرات رومی ها بر معماری پس از هجوم بربرها از بین رفته بود. این شهرها انبوهی از خانه های کم تجهیزات و کلیساهایی برای پرستش دین مسیحی تازه تأسیس ساخته شده بودند. مسلمانان زندگی جدیدی را در معماری مدنی، نظامی و مذهبی وارد کردند. مساجد و قصرها برپا می شد و شهرهای آن زمان را سازمان می داد. متداول ترین مواد مورد استفاده تایپا بود که گاهی اوقات با سنگ تراشی آمیخته می شد. رنگ معمول ساختمان های با معماری اسلامی سفید بود.
رومانسکتحت فرماندهی کنت هنری، بنیانگذار خانه بورگوندی در پرتغال، گروهی از اشراف و راهبان فرانسوی به تدریج رومانسک را در این کشور معرفی کردند. در طول تسخیر مجدد، بسیاری از کلیساها با این هدف ساخته شده اند که مردم را به دین مسیحی برگردانند.

کار معماران در پرتغال

مهندسین معماری در پرتغال در طیف های مختلفی از این رشته مانند طراحی داخلی و خارجی، دکوراسیون، نقشه کشی ساختمان، طراحی نما، محوطه سازی و برنامه ریزی شهری و موارد دیگر فعالیت می کنند. مهندسین معماری در پرتغال در ارتباط با سایر مهندسین ساختمانی مانند مهندسین عمران کار می کنند. رشته معماری در پرتغال با توجه ساخت و ساز و توسعه این صنعت در کشور مورد توجه قرار دارد و بازار کار مناسبی دارد. طبق بررسی های انجام گرفته یک مهندس معمار در کشور پرتغال به صورت متوسط 3240€ (یورو) در ماه حقوق دریافت می کند. این در حالی است یک معمار در کشور پرتغال ماهیانه در بازه 1590€ الی 5060€ (یورو) حقوق دریافت می کند.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق کار در پرتغال در مشاغل رشته معماری را مشاهده کنید:

حقوق کار در پرتغال در مشاغل رشته معماری

تحصیل رشته معماری در پرتغال

تحصیل در رشته معماری در پرتغال از مقطع تحصیل کارشناسی گرفته تا تحصیل دکترا در پرتغال امکان پذیر است. رشته معماری به عنوان یکی رشته پر کاربرد در دانشکده و یا گروه معماری دانشگاه های برجسته پرتغال ارائه می شود. با تحصیل این رشته و آموزش ماژول های مختلف معماری مانند شهرسازی، نقشه کشی، برنامه ریزی، معماری داخلی، اتوکد و غیره آماده ورود به بازار کار این رشته خواهید شد. البته فراموش نکنید که زبان پرتغالی عامل مهمی برای کار پس از تحصیل در پرتغال است. جهت تحصیل رشته معماری در پرتغال پس از اخذ نامه پذیرش می توانید برای ویزای تحصیلی پرتغال اقدام کنید.

در لیست زیر می توانید از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته معماری در کشور پرتغال را ببینید:

  • دانشگاه کاتولیک پرتغال
  • دانشگاه لوسوفونا
  • دانشگاه فرناندو پسوا
  • دانشگاه پورتو
  • دانشگاه لیسبون
  • موسسه دانشگاهی لیسبون (ISCTE)
  • موسسه هنرهای بصری پورتو

معماری معاصر در پرتغال

سنت های دیرینه پرتغال، انزوای جغرافیایی، دوره طولانی تحت یک حکومت اقتدارگرا، همراه با گروهی از معماران بسیار با استعداد، معماری پرتغالی را از تقلیدهای دمدمی مزاج پاک نگه داشته است. پرتغال دارای معماری است که با دقت در درون سنت محلی از طریق یک فرآیند متعادل جذب تأثیرات جهانی، تا زمانی که به آرامی به مرحله مرکزی جهان معماری ظهور می کند، تکامل یافته است. یکی از برترین مدارس معماری در جهان، مدرسه پورتو، در پرتغال واقع شده است. از فارغ التحصیلان این دانشگاه می توان به فرناندو تاورا، الوارو سیزا (برنده جایزه پریتزکر 1992) و ادواردو سوتو د مورا (برنده جایزه پریتزکر 2011) اشاره کرد. وارث مدرن آن دانشکده معماری دانشگاه پورتو است.

اگرچه معماری پرتغالی معمولاً با آلوارو سیزا معتبر بین المللی همراه است، اما برخی دیگر نیز به همان اندازه مسئول روندهای مثبت در معماری فعلی هستند. بسیاری از معماران پرتغالی شاگردان سیزا هستند، اما تاورا پدر معماری پرتغال است. در پرتغال ، توماس تاویرا نیز به ویژه به دلیل طراحی استادیوم قابل توجه است. از دیگر معماران مشهور پرتغالی می توان به Pancho Guedes و Gonçalo Byrne اشاره کرد.

کارشناسی ارشد رشته معماری در دانشگاه لوسوفونا پرتغال

این برنامه داوطلبانی را قبول می کند که درخواست خود را از طریق آزمون ورودی دانشگاه ارائه دهند و در یکی از کنکورهای سراسری زیر نمره مثبت کسب کنند:

  • طراحی
  • هندسه توصیفی
  • پرتغالی

داوطلبان همچنین می توانند از طریق برنامه های انتقالی یا از طریق برنامه ویژه، مطابق با مقررات قانونی موجود پذیرش شوند. داوطلبانی که شرایط تعریف شده در اساسنامه دانشجویان بین المللی را دارند، نیز می توانند اقدام کنند. دانشجویان آموزش دیده در معماری باید دوره را با توانایی ایجاد طرح های معماری که هم از نظر زیبایی شناسی (با تأثیر دانش هنرهای زیبا در فرایند طراحی معماری) و هم از نظر انسانی (دانش علوم انسانی مانند تاریخ، مردم شناسی، جامعه شناسی، ارگونومی) را برآورده کنند و تکنیک های زیر را فرا بگیرند:

  • دانش فرآیند برنامه ریزی شهری
  • سیستم های ساختاری و سیستم های ساختمانی
  • هزینه ها و مقررات
  • سیستم ها و نمایش هندسی دیجیتال
  • تهیه اسناد فنی و غیره

کارشناسی ارشد رشته معماری در دانشگاه لوسوفونا پرتغال

کارشناسی ارشد پیوسته معماری در موسسه دانشگاهی لیسبون پرتغال

سطح اول مطالعات مبتنی بر آزمایش با مقیاس های مختلف طراحی، کسب تدریجی استقلال دانشجو و پاسخگویی به مشکلات افزایش پیچیدگی است. سطح مطالعه دوم، مطالب دوره اول را تلفیق می کند، به ویژه در ترکیبی که دو چرخه را در یک برنامه آموزشی مطابق با یک روش تلفیقی و تقاضای استثنایی الزامات حرفه ای ادغام می کند. با توجه به توافق نامه همکاری بین این موسسه و دانشگاه آکورس دانشجویان می توانند 2 سال اول معماری را در در پردیس دانشگاه آکورس بگذرانند. مجتمع معماری موسسه دانشگاه لیسبون توسط آژانس اعتبار بخشی آموزش عالی (A3ES) و توسط سفارش معماران پرتغالی (OA) شناخته شده است. قرار دادن این برنامه در این موسسه دانشگاهی، که در آن علوم اجتماعی، اقتصادی و فناوری غالب است، مولفه های چند رشته ای معماری را تشدید می کند و فرهنگ تعامل با انواع دیگر دانش را ایجاد می کند.

بناهای معماری پرتغال

پرتغال دارای چندین قلعه قرون وسطایی و همچنین ویرانه های چندین ویلا و قلعه از دوران اشغال رومیان است. تأثیرات رومانسک و گوتیک برخی از بزرگترین کلیساهای جامع خود را به پرتغال بخشیده است و در اواخر قرن 16 سبک ملی آرته مانوئلینا با تطبیق چندین فرم در یک کل تزئینی مجلل ساخته شد. از نمونه های برجسته معماری پرتغالی می توان به:

  • صومعه Jeronimos در لیسبون به سبک مانوئین اشاره کرد.
  • کلیسای جامع لیسبون، که در نمای آن هنوز بقایای بنای رومی دیده می شود.
  • کاخ عدالت در لیسبون، نمونه ای زیبا و سر به فلک کشیده از معماری مدرن
  • قلعه و کلیسای صومعه مسیح در تومار
  • برج گرانیت روحانیون در پورتو
  • و کلیسای جامع رومانسک

معماری مدرن بحث و جدال قابل توجهی را برانگیخته است. برخی از معماران معاصر با موفقیت سبک های کلاسیک پرتغالی را با عملکردهای مدرن ترکیب کرده اند. از جمله این افراد می توان به فرناندو تاورا، نونو تئوتونیو پریرا و آلوارو سیزا که مسئول تغییر شکل موفقیت آمیز منطقه چیادو در لیسبون، یک بخش تاریخی از شهر بود که در سال 1988 خسارت زیادی در آتش سوزی وارد کرد، اشاره کرد. جهت کسب اطلاعات درباره ویزای کاری پرتغال می توانید به مطالب نوشته شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رجوع کنید.

Rate this post

2 دیدگاه برای “رشته معماری در پرتغال

  1. جلال گفت:

    مرسی عالی بود .

    1. صادقی گفت:

      ممنون از مطالعه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *