مهاجرت تحصیلی تایلند

رشته مدیریت در تایلند

رشته مدیریت در تایلند

رشته مدیریت در تایلند در مقایسه با سایر رشته های تحصیلی بازار کار بهتری دارد. چرا که تایلند به عنوان کشوری در حال توسعه شناخته می شد. در حال حاضر به عنوان کشوری “به تازگی صنعتی شده” شناخته می شود. همین مسئله هم سبب شده بیش از پیش سرمایه گذاران خارجی به سراغ تایلند بروند و نتیجتا ثبت شرکت های متعدد و ایجاد استارت آپ ها در تایلند زمینه را برای استخدام فارغ التحصیلان رشته مدیریت فراهم نموده است. بزرگ ترین و مهم ترین حوزه های اقتصادی در تایلند تولید، گردشگری و کشاورزی است در نتیجه مدیرانی که در این زمینه ها متخصص باشند، موقعیت های کاری به مراتب بیشتر و بهتری خواهند داشت.

البته با این که رشته مدیریت و گرایش های مختلف آن در غالب دانشگاه های تایلند به زبان انگلیسی تدریس می شود، برای این که دانشجویان بین المللی بتوانند بعد از فارغ التحصیلی به عنوان مدیر در شرکت های تایلندی کار کنند باید علاوه بر انگلیسی به زبان رسمی این کشور، یعنی زبان تایلندی، نیز مسلط باشند. با تسلط به این زبان علاوه بر کار پس از فارغ التحصیلی، برای کاریابی ضمن تحصیل در تایلند نیز راحت تر خواهند بود. البته ذکر این نکته ضروری است که در تایلند صرف داشتن ویزای تحصیلی مجوز کار دانشجویی را به خارجی ها نمی دهد و به این منظور افراد باید تقاضای مجوز (work permit) کنند. البته برخی از دانشجویان خارجی بدون داشتن مجوز در تایلند مشغول به کار می شوند که ریسک هایی دارد و پیشنهاد نمی شود. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به سوالات ذیل پاسخ می دهند:

  • هزینه های تحصیل رشته مدیریت در تایلند در سال 2023 چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه ها برای رشته مدیریت در تایلند کدام اند؟
  • درآمد مدیران در تایلند طی سال 2023 چقدر است؟

هزینه تحصیل رشته مدیریت در تایلند

عوامل مختلفی در میزان شهریه در تایلند تاثیرگذار است که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • خصوصی یا دولتی بودن دانشگاه
  • رشته انتخابی
  • مقطع تحصیلی

به عنوان مثال برای تحصیل رشته هایی مثل تربیت بدنی در دانشگاه های دولتی تایلند شهریه سالانه بین 1000$ تا 1500$ (دلار آمریکا) خواهد بود. این در حالی است که رشته مدیریت جزو رشته های پرهزینه تر می باشد و شهریه دانشگاه های دولتی تایلند برای این رشته معمولا سالانه 2000$ تا 4000$ (دلار آمریکا) است. دانشگاه های خصوصی تایلند هم که به مراتب هزینه های بالاتری دارند؛ مثلا برای تحصیل رشته مدیریت به ازای هر ساعت باید 120$ تا 125$ (دلار آمریکا) به این دانشگاه ها پرداخت شود.

هزینه زندگی حین تحصیل رشته مدیریت در تایلند

هزینه زندگی حین تحصیل رشته مدیریت در تایلند

به علاوه هزینه های زندگی در تایلند هم باید مد نظر قرار بگیرد که معمولا در سال 2023 به شرح ذیل می باشد:

  • در شهرهای کوچک تایلند: ماهانه 650$ تا 900$ (دلار آمریکا)
  • در شهرهای بزرگ تایلند: ماهانه 800$ تا 1100$ (دلار آمریکا)

البته یکی از عوامل مهم که تعیین کننده میزان هزینه زندگی در تایلند است، اجاره بهای مسکن می باشد. منتهی دانشجویان با تهیه خوابگاه های دانشجویی و همچنین با اجاره آپارتمان به صورت اشتراکی با 1 یا چند دانشجوی دیگر، می توانند قدری از هزینه های زندگی خود در کشور تایلند را کاهش دهند. در جدول ذیل برخی از بهترین خوابگاه های دانشجویی در تایلند معرفی شده اند:

ردیفبهترین خوابگاه های دانشجویی در تایلنداجاره بهای خوابگاه های دانشجویی تایلند به ازای هر شب اقامت به دلار آمریکا
1Travelier Hostel$15.37
2Hostel Bed To Bangkok$15.83
3Hostel Cloud on Saladaeng$17.03
4248 Street Hostel$17.65
5BRB Hostel Bangkok Silom$19.04 

برای مقایسه بهتر هزینه ها در جدول ذیل حدود اجاره بهای آپارتمان مستقل در تایلند هم مورد بررسی قرار گرفته است:

نوع آپارتمانحدود اجاره بهای ماهانه در تایلند به دلار آمریکا
آپارتمان 1 خوابهاز 320$ تا 490$
آپارتمان 3 خوابهاز 640$ تا 1225$

در نمودار ذیل نشان داده شده است هر بخشی از هزینه های زندگی در تایلند طی سال 2023 به چه مواردی اختصاص دارد:

توزیع هزینه های زندگی در تایلند

بهترین دانشگاه ها برای رشته مدیریت در تایلند

به منظور کاریابی در تایلند، خیلی اهمیت دارد افراد بتوانند از دانشگاه های خوب این کشور پذیرش بگیرند و با نمرات خوب فارغ التحصیل شوند. از جمله بهترین دانشگاه های تایلند برای تحصیل رشته مدیریت در سال تحصیلی 2024-2023 می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

بهترین دانشگاه های تایلند برای تحصیل رشته مدیریترتبه در رنکینگ ملیشهری که دانشگاه در آن واقع شده است.
Mahidol University1Nakhon Pathom
Chulalongkorn University2Bangkok
Kasetsart University3Bangkok
Chiang Mai University4Chiang Mai
Khon Kaen University5Khon Kaen
Prince of Songkla University6Hat Yai
Thammasat University7Bangkok
Naresuan University8Phitsanulok
Srinakharinwirot University9Bangkok
Asian Institute of Technology10Klong Luang

کار در تایلند

با توجه به این که اخذ ویزای کاری تایلند به طور مستقیم نیازمند داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمایی در این کشور است و بدون حضور در خاک تایلند با ویزای بلند مدت، شانس آن کم است، در حال حاضر بهترین رمز ورود به تایلند ویزای تحصیلی می باشد. پس از فارغ التحصیلی از دانشگاهی در تایلند می توان ویزای تحصیلی تایلند را با پیدا کردن کار در این کشور تبدیل به ویزای کاری نمود. اخذ ویزای کاری تایلند به شرح ذیل هزینه دارد:

  • ویزای کاری تک ورودی: 2000THB (بات تایلند)
  • ویزای کاری چند ورودی: 5000THB (بات تایلند)

از آن جایی که نرخ بیکاری در تایلند پایین است و در سال 2022 حدود 1.2% بود، کاریابی پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های مطرح این کشور، دشوار نخواهد بود. لازم به ذکر است مدیران علاوه بر این که جزو مشاغل مورد نیاز تایلند هستند، درآمد نسبتا خوبی هم دارند. به طوری که میانگین درآمد هر مدیر در تایلند 90100THB (بات تایلند) در ماه یعنی 1080000THB (بات تایلند) در سال می باشد. در این مقاله که به وسیله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته مدیریت در تایلند طی سال 2023 توضیحاتی ارائه شده است که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *