مهاجرت تحصیلی لیتوانی

رشته قلب و عروق در لیتوانی

رشته قلب و عروق در لیتوانی

رشته قلب و عروق در لیتوانی به صورت دوره ها 4 ساله رزیدنتی پس از تحصیل پزشکی در این کشور به متقاضیان ارائه می شود. لیتوانی دارای چندین دانشگاه معتبر پزشکی است و دوره های متنوعی را در رشته های پزشکی ارائه می کند. دانشگاه های این کشور همچنین با  بسیاری از دانشگاه ها همکاری می کند. برای مثال دانشگاه علوم بهداشت لیتوانی یکی از اعضای فعال برنامه تبادل ERASMUS است. دانشجویان ممکن است در دانشگاه های بین المللی تحصیل کنند یا برای مدت حداکثر 1 سال به خارج از کشور بروند. قراردادهای تبادل علمی با دانشگاه های 26 کشور اروپایی امضا شده است. اکثر شرکای اراسموس در اسپانیا، فرانسه، آلمان، فنلاند و سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند. جهت تحصیل در لیتوانی و مهاجرت به کشورهای اروپایی می توانید در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه کنید.

تحصیل رشته قلب و عروق در لیتوانی

مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی 54% از کل مرگ و میرها در لیتوانی را به خود اختصاص می دهد که این رقم را در بین تمام کشورهای اتحادیه اروپا بالاترین رتبه را به خود اختصاص داده است. از این رو تحصیل رشته قلب و عروق در لیتوانی امری حائز اهمیت برای این کشور است. لذا دانشگاه های لیتوانی دوره های مربوط به رشته قلب و عروق را به صورت تخصصی و همچنین انترنی و تحصیلات تکمیلی ارائه می کند. دوره های تحصیلات تکمیلی در این کشور به زبان های روسی و انگلیسی است اما در هر صورت برای انترنی و دوره های رزیدنتی در لیتوانی نیاز به آموزش زبان لوکال این کشور خواهید بود.

در جدول زیر دانشگاه ها برای تحصیل رشته قلب و عروق در لیتوانی معرفی شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه ویلنیوس
2دانشگاه علوم بهداشتی لیتوانی

هزینه تحصیل در رشته قلب و عروق در لیتوانی

در لیتوانی هزینه تحصیل پرداخت می شود. اینها توسط دانشگاه های مربوطه و با توجه به سطح تحصیلی و برنامه تحصیلی خاص تعیین می شود. دانشگاه ها و کالج ها سالانه شهریه خود را اعلام می کنند. برای دانشجویان ملی و اتحادیه اروپا محدوده لیسانس بین 1000€ تا 5000€ (یورو) است. هزینه ها در دوره های کارشناسی ارشد بین 2000€ تا 6000 (یورو) و دوره های دکترا بین 7000€ تا 8000€ (یورو) است. اما برخی دوره ‌ها حتی گران ‌تر هستند. برای مثال، هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در پزشکی حدود 10000€ (یورو) در سال است. برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا ممکن است هزینه های تحصیل متفاوتی اعمال شود.

دانش ‌آموزان دوره اول و دوم بسته به نمره قبولی‌ یا «با بودجه دولتی» یا «خود تأمین مالی» هستند. وزارت آموزش، علوم و ورزش حداکثر میزان شهریه ای را که برای هر رشته تحصیلی و هر رشته تحصیلی (تمام وقت/پاره وقت) پوشش می دهد، تعیین می کند. با این حال، موسسات آموزش عالی (HEI) این اختیار را دارند که سطح شهریه خود را تعیین کنند. دانش آموزانی که در مکان های دولتی تحصیل می کنند، شهریه پرداخت نمی کنند. هزینه های سالانه دوره اول تمام وقت که توسط دولت برای دانشجویانی که با بودجه دولتی پذیرفته شده اند در HEI در سال آتی از 1505€ (یورو) تا 15234€ (یورو) و هزینه های تمام وقت دوره دوم سالانه بین 2295€ (یورو) تا 16517€ (یورو) است.

موسسه قلب و عروق دانشگاه علوم بهداشتی لیتوانی

مؤسسه قلب و عروق در دانشگاه علوم بهداشت لیتوانی، مؤسسه تحقیقاتی اصلی لیتوانی است. پرداختن به مسائل موضوعی در قلب و عروق بیماری ایسکمیک قلب (IHD) مورد اصلی مورد بررسی است. هم تحقیقات پایه و هم بالینی در موسسه انجام می شود. اهداف اصلی موسسه قلب و عروق دانشگاه علوم بهداشتی لیتوانی عبارتند از:

  • برای ارزیابی شیوع بیماری های قلبی عروقی و عوامل خطر آنها. مطالعه تاریخ طبیعی و مرگ و میر مربوط به آنها
  • توسعه روش های جدید پیشگیری، تشخیص، درمان و توانبخشی بیماران قلبی عروقی و برآورد اثربخشی این روش ها و مداخلات.
  • بررسی مکانیسم های تنظیمی سیستم قلبی عروقی و تأثیر آنها بر فرآیندهای پاتولوژیک.

این موسسه در سال 1969 به عنوان توسعه آزمایشگاه تحقیقاتی مرکزی موسسه پزشکی کاوناس به ابتکار رئیس فقید پروفسور Z.Januškevičius  تأسیس شد. از سال 1975 تا 1992، این موسسه توسط پروفسور J.Blužas، رئیس انجمن قلب و عروق لیتوانی اداره می شد. از سال 1986، این انستیتو زیر نظر مستقیم وزارت صحت عامه بود. در سال 1991، موسسه به آکادمی پزشکی کاوناس وابسته شد. در سال 2004 کمیته انتخابات مدیر جدید موسسه را پروفسور ریمانتاس بنتیس معرفی کرد. در سال 2010، این موسسه در دانشگاه علوم بهداشت لیتوانی ادغام شد. در حال حاضر این مؤسسه شامل 9 آزمایشگاه با 71 نفر پرسنل است. در این میان 38 محقق وجود دارد. بخش قابل توجهی از پرسنل – مهندسان، ریاضیدانان، دانشمندان کامپیوتر، بیوفیزیکدانان و شیمیدانان – دارای پیشینه پیراپزشکی هستند.

فلوشیپ رشته قلب و عروق دانشگاه علوم بهداشتی لیتوانی

فلوشیپ رشته قلب و عروق دانشگاه علوم بهداشتی لیتوانی

فلوشیپ رشته قلب و عروق دانشگاه علوم بهداشتی لیتوانی 1 دوره 1 ساله پس از تحصیل لیسانس پزشکی در این کشور است. ساختار این برنامه به شرح زیر است:

  • سندرم حاد کرونری و انفارکتوس میوکارد
  • آنژین پایدار
  • اختلالات چربی
  • مداخله قلب
  • فشار خون
  • نارسایی قلبی
  • بیماری های میوکارد
  • بیماری دریچه ای قلب
  • اندوکاردیت عفونی
  • بیماری قلبی مادرزادی در بزرگسالان فشار خون ریوی
  • آریتمی های قلبی
  • ضربان قلب و الکتروفیزیولوژی
  • بیماری پریکارد
  • مراقبت های ویژه در قلب و عروق
  • چند وجهی در قلب و عروق: اکوکاردیوگرافی، CT قلب و MRI
  • توانبخشی قلبی

اغلب می توانید یک رونوشت مناسب از دانشگاه خود دریافت کنید. اگر اینطور نیست، به ترجمه های رسمی به همراه نسخه های تایید شده از اصل نیاز خواهید داشت. ارائه اصل مدارک صلاحیت همراه با نسخه های ترجمه تایید شده توصیه می شود. وقتی بالاخره به دانشگاه رفتید باید کپی تایید شده مدارک صلاحیت ورود را همراه خود ببرید. شرایط این برنامه به شرح زیر است:

  • زبان دوره: انگلیسی
  • زمان دوره: 1 سال
  • هزینه: 12000€ (یورو)

هزینه تحصیل در لیتوانی بررسی شده است.

رزیدنتی رشته قلب و عروق دانشگاه ویلنیوس لیتوانی

رزیدنتی مرحله ای از تحصیلات تکمیلی پزشکی است:

رزیدنتیشرح
رزیدنتی در پزشکییک مطالعه در پزشکی است که برای پزشکانی طراحی شده است که به دنبال کسب یا تغییر تخصص صلاحیت حرفه ای در عمل پزشکی هستند. پس از اتمام تحصیل، فارغ التحصیلان گواهینامه ای مبنی بر صلاحیت حرفه ای متخصص بالینی یا پزشک عمومی دریافت می کنند.
رزیدنتی دندانپزشکیتحصیل در رشته دندانپزشکی است که فارغ التحصیلان را به گواهی صلاحیت حرفه ای متخصص دندانپزشکی سوق می دهد.

تنها در صورتی می توانید تحصیلات اقامتی را در دانشگاه ویلنیوس شروع کنید که لیتوانیایی شما مطابق با چارچوب مشترک اروپایی مرجع برای زبان ها در سطح B1 باشد. شروع مطالعات از اول سپتامبر هر سال است. ویژگی های اصلی تحصیل رزیدنتی رشته قلب و عروق در دانشگاه ویلنیوس لیتوانی:

  • تمام وقت
  • مدت زمان 4 سال
  • شامل دوره های نظری و دوره های کارآموزی یا کارآموزی عملی.
  • در دانشگاه، بیمارستان دانشگاهی یا مؤسسه ای که توسط دانشگاه انتخاب و معتبر است ترتیب داده می شود.

دانشگاه ویلنیوس 63 برنامه رزیدنتی را از جمله جراحی قلب 5 ساله، اطفال و قلب کودکان 6 ساله و غیره را  اجرا می کند

درآمد متخصصین قلب و عروق در لیتوانی

میزان درآمد رشته های پزشکی در لیتوانی مانند سایر کشورهای اروپایی بالاست. میزان درآمد متخصصین قلب و عروق در لیتوانی جهت کار در لیتوانی در نمودار زیر آمده است:

درآمد ماهانه متخصص قلب و عروق در لیتوانی

دپارتمان رشته قلب و عروق دانشگاه علوم بهداشتی لیتوانی

در دپارتمان رشته قلب و عروق دانشگاه علوم بهداشتی لیتوانی، آموزش مبتنی بر مشکل از سال 2010 آغاز شده است. یک ماژول 400 ساعته بیماری های قلبی عروقی و بیماری های غدد فوق کلیوی به مدت 15 هفته ادامه دارد. دانشجویان سال چهارم از بروز، علل، پاتوژنز، تشخیص، اصول و روش ‌های درمان و پیشگیری از اختلالات قلبی و بیماری ‌های غدد فوق کلیوی آگاهی کسب می‌کنند، مهارت‌های عملی را در بررسی خود کفایی بیمار کسب می‌کنند. آنها می توانند در زمینه های زیر تمرین کنند:

  • قلب
  • جراحی قلب
  • تشخیص آزمایشگاهی بالینی
  • بیوشیمی بالینی
  • رادیولوژی
  • توانبخشی و غدد درون ریز

آنها با انتخاب رشته انتخابی 2 هفته ای در سال تحصیلی چهارم و ششم (2 واحد) امکان گسترش دانش خود را در رشته قلب و عروق دارند. همچنین دانشجویان با شرکت در فعالیت های بخش قلب و عروق در انجمن علمی دانشجویی، تجربه کار تحقیقاتی را کسب می کنند. دستیاران داخلی یک دوره آموزشی 4 ماهه در گروه قلب و عروق دارند. دانش نظری آنها طی 18 سمینار بهبود یافته است. مهارت های عملی و آکادمیک آنها در طول آزمون اعتبار دوره و بعداً در یک امتحان نهایی پیچیده در پزشکی داخلی ارزیابی می شود. آموزش دستیاران در رشته قلب و عروق به مدت 4 سال از سال 1993 در بخش ارائه می شود. برنامه فلوشیپ دپارتمان رشته قلب و عروق دانشگاه علوم بهداشتی لیتوانی بر اساس U.E.M.S انجام می شود.

این دپارتمان با محققان موسسه قلب و عروق که در آزمایشگاه‌ های قلب و عروق بالینی، قلب تهاجمی، بیوشیمی بالینی و اتوماسیون بررسی‌ های قلب کار می‌کنند، و همچنین با متخصصان بخش توانبخشی و سایر بخش ‌ها در دانشگاه لیتوانی همکاری می‌کند. با استفاده از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید جهت اقامت اروپا اقدام کنید.

سوالات متعدد در باب رشته قلب و عروق در لیتوانی

در این بخش از مطلب به سوالات متعدد شما در باب رشته قلب و عروق در لیتوانی پاسخ داده ایم:

  • دانشگاه های مناسب برای تحصیل رشته قلب و عروق در لیتوانی کدامند؟ دانشگاه ویلنیوس-دانشگاه علوم بهداشت لیتوانی
  • مدت رزیدنتی رشته قلب و عروق در لیتوانی چند سال است؟ 4 سال
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *