مهاجرت به کشور ایسلند

تولد در ایسلند

تولد در ایسلند

موضوع تولد در ایسلند برای افراد خارجی و یا افرادی با ملیت های دو رگه و سایر یکی از موارد و موضوعات مهم و مبهم جهت بررسی قبل مهاجرت می باشد. ایسلند شمالی ترین کشور در قاره اروپا امروز به یکی از کشورهای امن و بسیار با کیفیت از نظر زندگی تبدیل شده است. این کشور همچنین دارای جاذبه های طبیعی بسیاری است و در سال گذشته بیش از 2 میلیون گردشگر را به خود جذب کرده است. همچنین میزان مهاجرت به این کشور بسیار افزایش داشته است. لذا بررسی تولد فرزند و قوانین حاکم در آن از مسائل مورد نیاز بسیاری از علاقه مندان به این کشور می باشد. برای بررسی قوانین و شرایط تولد در ایسلند می توانید به این نگارش تهیه شده توسط همکاران و مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه کنید.

نظام تولد در ایسلند

همانطور که می دانید نظام تولد در کشورهای مختلف جهان بر اساس یکی از 2 مورد زیر دنبال می شود:

  • حاکم بر خون
  • حاکم بر خاک

اکثر کشورهای جهان مخصوصا کشورهای اروپایی امروز به اساس قانون حاکم بر خون عمل می کنند و هر فردی از خون هر شهروندی که به دنیا آمده باشد شهروند آن کشور محسوب می شود و در این مورد منطقه و یا محل تولد مورد توجه قرار نمی گیرد. لذا به همین ترتیب نیز کشور ایسلند بر اساس قوانین حاکم بر خون پیش می رود و هر فردی از پدر و یا مادر ایسلندی متولد شود به صورت خودکار یک ایسلندی محسوب می شود. قوانین حاکم بر خاک برعکس این موضوع است و منطقه و خاک محل تولد فرزند مطرح می شود. کشورهای آمریکایی مانند ایالات متحده و کانادا از این قانون استفاده می کنند و هر فردی در خاک کشور آنها متولد شود شهروند آن کشور محسوب می شود.

قوانین تولد در ایسلند

طبق قوانین تولد در ایسلند افرادی با تولد در ایسلند به عنوان یک شهروند ایسلندی شناخته که:

  • اگر مادرش شهروند ایسلند باشد.
  • اگر پدرش شهروند ایسلند باشد و با مادر خارجی ازدواج کند. این در حالی است که اگر زوجین در زمان باردار شدن کودک جدا شده باشند، اعمال نمی شود.
  • کودکی که در ایسلند رها شده باشد، در صورت عدم اثبات خلاف آن، یک شهروند ایسلندی محسوب می شود.
  • اگر یک زن مجرد که یک تبعه خارجی است در ایسلند صاحب فرزند شود و فرزند از طریق یک مرد ایسلندی باشد کودک متولد شده ایسلندی در نظر گرفته می شود.
  • اگر زن مجردی که تبعه خارجی است توسط مردی که تبعه ایسلند است در خارج از کشور صاحب فرزند شود، پدر می تواند قبل از رسیدن کودک به سن 18 سالگی برای دریافت تابعیت ایسلند به وزارت دادگستری مراجعه کند.
  • اگر بیش از 12 سال سن داشته باشد، با کودک مشورت خواهد شد. اگر از نظر وزارت، مدارک رضایت بخشی در مورد کودک و پدری وی ارائه کند، کودک باید با تأیید وزارت تابعیت ایسلند را به دست آورد.
  • اگر والدین کودک ازدواج کنند، کودک باید از زمان ازدواج تابعیت ایسلند را بدست آورد، مشروط بر اینکه ازدواج نکرده باشد و به سن 18 سالگی نرسیده باشد.’]

قوانین تولد در ایسلند

فرزند خواندگی در ایسلند

کودک خارجی که توسط یک تبعه ایسلندی با اجازه مقامات ایسلندی به فرزندی پذیرفته شود، در صورتی که کمتر از 12 سال داشته باشد می تواند تابعیت ایسلند و پاسپورت ایسلند را در هنگام فرزندخواندگی بدست آورد. کودک خارجی زیر 12 سال که طبق یک تصمیم خارجی که توسط مقامات ایسلندی به رسمیت شناخته می شود، توسط یک تبعه ایسلندی پذیرفته می شود، با درخواست وزارت دادگستری به درخواست فرزندخواندگی، تابعیت ایسلند را به دست می آورد. همچنین یک تبعه خارجی که از زمان رسیدن به سن 11 سالگی بطور مداوم در ایسلند اقامت داشته و در آنجا اقامت داشته باشد، یا در مورد فرد بدون تابعیت از سن 13 سالگی می تواند با اطلاع کتبی به وزارت دادگستری، پس از رسیدن به از 18 سالگی و قبل از رسیدن به 20 سالگی، از تمایل او به این کار خبر دهد.

اگر فردی که از بدو تولد تابعیت ایسلند را به دست آورد و تا 18 سالگی در ایسلند اقامت داشت و سپس تابعیت ایسلند را از دست بدهد، اگر 2 سال قبل در ایسلند اقامت داشته باشد، با اعلام کتبی تمایل به انجام این کار به وزارت دادگستری آن را مجددا کسب خواهد کرد. لازم به ذکر است اگر فردی تابعیت ایسلند را بدست آورد فرزندان زیر 18 سال و مجرد وی نیز تابعیت ایسلند را می توانند بدست آورند.

اقامت دائم در ایسلند از طریق تولد فرزند

افراد خارجی در صورت اقامت بلند مدت در این کشور و اخذ تابعیت ایسلند در صورت تولد فرزند، فرزند آنها نیز به واسطه تابعیت والدین به صورت خودکار تابعیت ایسلند را از طریق تولد دریافت می کنند. برای بدست آوردن شهروندی ایسلند از طریق اقامت موارد زیر باید انجام شود:

  • متقاضی باید به مدت 7 سال در ایسلند اقامت داشته باشد. در مورد شهروندان هر یک از دیگر کشورهای شمال اروپا، این شرط فقط 4 سال خواهد بود.
  • متقاضی که با یک شهروند ایسلندی ازدواج کرده یا در یک مشارکت ثبت شده زندگی کرده است 3 سال در ایسلند اقامت داشته باشد.
  • متقاضی، یکی از والدین وی شهروند ایسلند است، باید دو سال در ایسلند اقامت داشته باشد، مشروط بر اینکه والدین ایسلندی حداقل 5 سال اقامت ایسلند را داشته باشد.
  • متقاضی که قبلا شهروند ایسلند بوده اما تابعیت کشور دیگری را کسب کرده است باید به مدت یک سال در ایسلند اقامت داشته باشد.

همچنین پناهنده ای که شرایط تعریف مدت مندرج در کنوانسیون مربوط به وضعیت پناهندگان 1951 را داشته باشد، باید به مدت 5 سال در ایسلند به عنوان پناهنده اقامت داشته باشد. این موارد در مورد افرادی که به دلایل بشردوستانه اجازه اقامت در ایسلند را دریافت کرده اند نیز اعمال خواهد شد. الزامات بندها بر اساس اقامت در ایسلند و اقامتگاه رسمی و مداوم و قانونی در ایسلند طی سالهای بلافاصله قبل از ارائه درخواست است. در صورت مجاز بودن، ممکن است از این الزامات معافیت داده شود متقاضیان باید شرایط لازم برای صدور مجوز اقامت دائم توسط اداره مهاجرت را داشته باشند. بعلاوه، متقاضیان باید در زمان درخواست تابعیت ایسلند از این قبیل مجوزها برخوردار باشند، مگر اینکه از تعهد داشتن اجازه اقامت در ایسلند معاف شوند.

بارداری و تولد در ایسلند

زنان باردار در صورتی که از 6 ماه گذشته اقامت قانونی در ایسلند داشته باشند، از خدمات رایگان قبل از زایمان استفاده می کنند. هدف از این مراقبت ها ارتقا سلامت مادر و کودک با مراقبت، پشتیبانی و آموزش حرفه ای است. معاینات قبل از تولد برای زنان باردار سالم، در مراکز بهداشتی محلی انجام می شود. مراقبت های قبل از زایمان برای مادرانی که 6 ماه در ایسلند اقامت قانونی داشته اند، رایگان است. زنانی که بارداری خطرناکی در نظر گرفته می شوند در بخش زنان و زایمان بیمارستان Landspitali (LS) و بخش زنان و زایمان بیمارستان Akureyri تحت درمان قرار می گیرند. اولین معاینه پزشکی بین هفته های 8 تا 12 بارداری انجام می شود. پیش بینی می شود زنانی که فرزند اول خود را باردار هستند، 10 معاینه پزشکی انجام دهند، در حالی که زنانی که قبلاً بچه دار شده اند 7 مورد خواهند داشت.

ماماها با همکاری نزدیک پزشکان و سایر متخصصان مراقبت های قبل از زایمان را انجام می دهند. زنان باردار در هفته های 19 تا 20 بارداری خود یک اسکن ارائه می دهند. اگر بارداری خطرات خاصی را به همراه داشته باشد، می توان اسکن های فوق صوت را زودتر و به دفعات بیشتری انجام داد و بر اساس نیاز آزمایشات بیشتری انجام داد. معاینه پزشکی پیگیری توسط پزشک یا ماما 6 – 10 هفته پس از زایمان مطلوب است. سپس سلامت عمومی مادر ارزیابی شده و توصیه هایی ارائه می شود. در بسیاری از مکان ها دوره های آموزشی برای والدین وجود دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله هزینه زندگی در ایسلند می باشد.

 

مهاجرین باردار در ایسلند

زنان در هر بیمارستانی که انتخاب می کنند و خدمات زایمان را ارائه می دهند، آزادند که فرزندان خود را به دنیا آورند. زایمان برای مادران دارای بیمه درمانی در ایسلند هزینه ای ندارد. مدت زمان بستری با توجه به ماهیت تولد متفاوت است و ممکن است از یک روز تا چند روز طول بکشد. پس از تولد پرستاران از مادر و کودک در خانه دیدار می کنند، اما بعد از 6 هفته معاینات پزشکی در مراکز بهداشتی انجام می شود.

اگر شرایط سلامتی و ایمنی مادر و کودک فراهم باشد، مادران ممکن است ظرف 36 ساعت پس از زایمان به خانه بازگردند. سپس مادر در طی روزهای بعد از خانه ماما بصورت رایگان خدمات منزل دریافت می کند. به خاطر داشته باشید که سرویس منزل در تمام نقاط ایسلند در دسترس نیست. همچنین اگر سلامتی کودک و سلامتی او و همچنین شرایط مختلف دیگر اجازه دهد، یک زن ممکن است در خانه زایمان کند. ماماها که مراقبت های قبل از زایمان را انجام می دهند، اطلاعاتی راجع به ترتیبات زایمان در خانه ارائه می دهند.

مادری که در خانه زایمان می کند، از زمان تولد کودک به مدت 10 روز حق دریافت حقوق بیمار را دارد:

  • نکته اول: شما باید اولین معاینه قبل از زایمان را قبل از هفته سیزدهم بارداری انجام دهید.
  • نکته دوم: کلیه مراقبت های قبل از تولد و مراقبت های بهداشتی کودک رایگان است.
  • نکته سوم: حداقل در 12 هفته اول بارداری اسید فولیک مصرف کنید.

ثبت تولد در ایسلند

شهروندان ایسلندی مقیم خارج از کشور می توانند فرزندان خود را در اداره ثبت ملی ثبت کنند. در صورت تردید در مورد اینکه آیا یکی از والدین شهروند ایسلندی است، مدارکی برای تأیید تابعیت والدین درخواست می شود. اگر والدین کودک شهروندان ایسلندی هستند، فرم 170A- (فرم درخواست ثبت نام کودک متولد خارج از کشور به ثبت ملی) باید پر شود و ارسال شود. توجه داشته باشید اگر یک مرد ایسلندی و مجرد قبل از اول ژوئن 2018 با یک شهروند خارجی که فرزند خارج از کشور داشته باشد، روند درخواست در اداره مهاجرت است. در این موارد، اداره مهاجرت پس از احراز تابعیت کودک درخواستی را برای ثبت در اداره ثبت ملی می فرستد. کلیه اسناد ضمیمه مشخص شده در A-170 باید همراه با درخواست بوده و شرایط لازم برای اسناد خارجی را داشته باشند.

در جدول زیر شاهد میزان فرزندان متولد شده از مهاجران در ایسلند می باشید:

سالنرخ تولد فرزند بین المللی از 100%
20216%
20229%

شناسنامه ها باید توسط مقام ثبت در کشور مربوطه صادر شود. این گواهینامه باید حاوی اطلاعاتی در مورد تاریخ تولد کودک، نام والدین و نام کودک باشد. گواهی نامه از بیمارستان کافی نیست. برای بررسی راههای مهاجرت به ایسلند و بررسی شرایط می توانید با مجموعه و تیم ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به اهداف خود برسید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *