مهاجرت تحصیلی سوئیس

تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس

تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس

از مهمترین مقاطع تحصیلی در سوئیس، تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس به مدت 2 سال می باشد که به‌ عنوان‌ مقطع آموزش تخصصی و تحقیقاتی یاد می شود. کشور سوئیس یکی از برترین کشورهای اروپایی جهت تحصیل و زندگی است. این کشور که در قلب اروپا واقع شده به بسیاری از کشورهای دیگر اروپایی واقف است و در واقع این کشور نقطه اتصالی بین شمال و جنوب اروپا می باشد. فارغ التحصیلان با دریافت پیشنهاد کاری در این کشور اقامت سوئیس را بدست آورید. علاوه بر این با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، امکان تحصیل در مقطع دکتری نیز در این کشور به راحتی ایجاد می گردد. تحصیل کارشناسی ارشد در شهرهای بزرگ مانند زوریخ، برن، ژنو، بازل و غیره در دانشگاه های معتبر این کشور برای دانشجویان خارجی امکان پذیر است. در این مقاله، تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کارشناسی ارشد در سوئیس را بررسی کرده اند.

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس

افرادی که خواهان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هستند باید مدرک معتبر تحصیلی کارشناسی را در اختیار داشته باشند. علاوه بر این شرکت در آزمون هایی مانند GRE یا آزمون هایی مشابه این آزمون برای پذیرش در برخی از دانشگاه های سوئیس مورد نیاز می باشد. این کشوری چند زبانه می باشد و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز غالبا به 3 زبان صورت می گیرد که شامل زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و انگلیسی می باشد.

لذا برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سوئیس به زبان های آلمانی و فرانسوی ملزم به اخذ مدرک B1 یا B2 خواهید بود. همچنین برای تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد نیازمند اخذ مدرک آیلتس 6.5 یا 7 خواهید بود. برای تحصیل به زبان ایتالیایی نیز بایستی در آزمون CILS یا CELI نمره لازمه را کسب کنید. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سوئیس مانند دیگر مقاطع محدودیت سنی ندارد.

مزایای تحصیل فوق لیسانس در سوئیس

کشور سوئیس یکی از برترین کشورهای اروپا و جهان می باشد. این کشور یکی از کمترین میزان های جرم و جنایت را دارد. از امن ترین کشورهای جهان می باشد. علاوه بر این کشور سوئیس به خصوص شهر زوریخ یکی از با کیفیت ترین مناطق جهان برای زندگی می باشد. لذا افرادی که در این کشور تحصیل می کنند از این مزایا برخوردار هستند. همچنین این کشور که میزبان سازمان ها و شرکت های بین المللی زیادی است فرصت مناسبی برای دانشجویان فارغ التحصیل برای کار در این شرکت ها خواهند داشت. تحصیل کارشناسی ارشد در مدت زمان کوتاهی حدود 2 سال صورت می گیرد. افراد با هزینه متناسبی می توانند در این مقطع تحصیل کنند و به بازارکار وارد شوند. جهت تحصیل در این کشور ابتدا ویزای تحصیلی سوئیس را مطالعه بفرمائید.

علاوه بر این موارد زیر نیز از دیگر مزایای تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس است:

  • تحصیل در کشوری با بیشترین ثبت اختراع در اروپا و دریافت جوایز متعدد بین المللی مانند جایزه نوبل و مشهور بودن این کشور به عنوان یک کشور پیشرفته در زمینه تحقیقات علمی
  • ایجاد فرصت های فراوان و چشم انداز مناسب بین المللی با تحصیل در این کشور که کماکان بیش از 4000 دانشجوی بین المللی در این کشور مشغول به تحصیل هستند و فرصت ها و محیطی مناسب برای تحقیقات و کسب تخصص و مهارت در اختیار این دانشجویان قرار گرفته است.
  • امکان تحصیل کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی و تنوع زیاد دوره های تحصیلی

جهت تحصیل در این کشور از هزینه زندگی در این کشور نیز می باید اطلاع یابید که در نمودار زیر بیان شده است:

شاخص هزینه زندگی در کشور سوئیس

درباره تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس

این کشور نیز مانند بسیاری از کشورهای اروپایی مانند آلمان و اسپانیا و غیره تحت سیستم و فرایند بولونیا می باشد. بنابراین ارزش دهی به دروس و سیستم واحد بندی و اعتبار سنجی دروس ارائه شده است. تحصیل شده مطابق با این فرایند است که به نام ECTS شناخته می شود. تحصیل کارشناسی ارشد نیز مطابق با این فرایند ملزم به تحصیل و دریافت 120 ECTS برای اکثر رشته ها می باشد که دریافت این مقدار اعتبار در این مقطع حدود 1 الی 2 سال به طول می انجامد.

خوشبختانه تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس در بسیاری از رشته ها و شاخه های علمی به زبان های متفاوت در دانشگاه های این کشور امکان پذیر است. دانشجویان بین المللی در این دوره ها پذیرش می شوند. سال تحصیلی از ماه سپتامبر تا ژوئن و با ترم های انفرادی از سپتامبر تا دسامبر و از فوریه تا ژوئن برگزار می شود. جهت کار در این کشور مقاله ویزای کاری سوئیس را مطالعه بفرمائید.

درباره تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیستحصیل کارشناسی ارشد در برترین دانشگاه های سوئیس

دانشگاه های سوئیس به طور کلی به 3 دسته تقسیم می شوند که شامل دانشگاه های تحقیقاتی سوئیس که از جمله آنها 10 دانشگاه کانتون یا ایالت های سوئیس و 2 دانشگاه فدرال این کشور می باشد. همچنین 2 دسته دیگر شامل دانشگاه های علوم کاربردی و فنی حرفه ای و همچنین دانشگاه های تربیت معلمین می باشند. دانشگاه های دسته اول که بیشترین استقبال در میان دیگر دانشگاه ها را در طیف بین الملل دارد برنامه های متنوعی را در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می کنند. همچنین چنانچه هدف شما کسب مدرک معتبر دانشگاهی و همچنین ادامه تحصیل در مقطع دکترا می باشد دانشگاه های دسته اول مناسب خواهند بود. دانشگاه های علوم کاربردی بیشتر بر زمینه عملی تمرکز می کند و تحقیقات از اولویت برخوردار نیست.

باتوجه به آخرین رده بندی های معتبر جهانی برترین دانشگاه های سوئیس در جدول زیر معرفی شده اند:

بهترین دانشگاه های سوئیسTHE Ranking 2023QS Ranking 2023USN Ranking 2023
ETH Zurich11929
Swiss Federal Institute of Technology in Lausanne411669
University of Zurich828367
University of Basel101136150
University of Bern94120107
University of Geneva201125109
University of Lausanne135203182
University of Fribourg501571537

هزینه تحصیل فوق لیسانس در سوئیس

هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور با توجه به نوع دانشگاه، ملیت افراد دانشجو و نوع رشته تحصیلی متفاوت است. تحصیل در دانشگاه های خصوصی نسبت به دانشگاه های دولتی بسیار گران و پرهزینه هستند. تحصیلی برای شهروندان اتحادیه اروپا در مقطع کارشناسی ارشد تقریبا رایگان است. هزینه تحصیل در این مقطع برای دیگر افراد خارجی به صورت میانگین حدود 1000€ الی 4000€ (یورو) در سال می باشد. در نظر داتشه باشید با مواردی مانند امکان کار موقت تا 20 ساعت در هفته و استفاده از بورسیه های تحصیلی می توان این هزینه ها را تا حد زیادی کاهش داد.

طبق تخمین های زده شده هزینه زندگی با توجه به امنیت و کیفیت عالی این کشور حدود 20000$ الی 29000$ (دلار) می باشد. البته توجه داشته باشید که این کشور یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است. این هزینه ها ناشی از آن است. همچنین امکان استفاده از خوابگاه دانشجویی در محوطه دانشگاه ها وجود دارد و با هزینه ای حدود CHF500 الی 800CHF (فرانک سوئیس) در ماه می توان از این خوابگاه ها استفاده کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط مهاجرت سوئیس می توانید به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید و از دانش و اطلاعات کارشناسان و مشاورین زبده این موسسه بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *