مهاجرت تحصیلی بلاروس

تحصیل پزشکی در بلاروس

تحصیل پزشکی در بلاروس

تحصیل پزشکی در بلاروس این روزها در میان متقاضیان بین المللی که جویای تحصیل در دانشگاه های عالی رتبه می باشند بسیار مورد توجه بوده است. این کشور که تحت عنوان جمهوری بلاروس شناخته می شود، راه های مختلفی را برای ورود افراد خارجی ایجاد کرده که از مهمترین آنها می توان به کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج و تولد اشاره کرد. از میان این روش ها تحصیل در این کشور به دلیل پایین بودن میزان هزینه تحصیل، جذابیت بیشتری برای افراد دارد. رشته های پزشکی و زیر مجموعه های این رشته در سطح بالایی در دانشگاه های بلاروس تدریس می شود.

در خصوص تحصیل پزشکی در این کشور سوالات زیر در ذهن متقاضیان به وجود خواهد آمد:

  • آیا شما هم تمایل به اخذ اقامت در کشور بلاروس را دارید؟
  • آیا می دانید که یکی از روش های گرفتن اقامت در این کشوراقامت تحصیلی می باشد؟
  • آیا در مورد شرایط تحصیل پزشکی در بلاروس اطلاعاتی دارید؟

برای هر دانش آموز سخت کوش و مستعدی که به علت رقابت فشرده و تنگاتنگ در رشته پزشکی ایران، موفق به قبولی در این رشته پرطرفدار نمی شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در نظر دارد تا ذیل مقاله پیش رو به شرایط تحصیل در رشته پزشکی در کشور بلاروس بپردازد که مطالعه آن برای علاقه مندان خالی از لطف نمی باشد.

آشنایی با کشور بلاروس

دانشجویان برای تحصیل در این کشور، لازم است تا ابتدا با شرایط زندگی در این کشور آشنا شوند تا بتوانند تصمیمی بهتر برای آینده خود بگیرند. ذیلا به برخی ویژگی های این کشور اشاره خواهیم کرد:

  • .این کشور در منطقه شرقی قاره اروپا واقع شده است
  • .این کشور از لحاظ پوشش جغرافیایی متشکل از جنگل های سرسبز، غنی و در برگیرنده مراتع بکر و دست نخورده می باشد
  • .تقریبا 30% از مساحت کل این کشور پوشیده از جنگل است
  • .آب و هوای این کشور مثل دیگر کشورهای حوزه شرق اروپا، دارای زمستان های بسیار سرد و تابستان هایی معتدل و خنک می باشد
  • .شهر زیبای مینسک، پایتخت سیاسی این کشور است که قدمت این شهر بالای 900 سال تخمین زده شده است
  • .این کشور که یکی از کشورهای جا مانده از اتحادیه جماهیر شوروی سابق بود
  • .در سال 1990، بلاروس به عنوان کشوری دارای استقلال موفق شد حاکمیت خود را به رسمیت بشناسد
  • .جمعیت این کشور چیزی حدود 10 میلیون نفر تخمین زده شده است
  • .نرخ رشد جمعیت در این کشور رو به کاهش و منفی می باشد

شرایط تحصیل پزشکی در بلاروس

از لحاظ کیفیت، میزان مخارج و هزینه تحصیل در رشته پزشکی، این کشور را می توان در میان برترین و کم خرج ترین گزینه ها برای وارد شدن به شغل پزشکی دانست. دولتمردان این کشور در طی سال های گذشته، تصمیم به امر سرمایه گذاری قابل توجهی در زمینه تحصیلات گرفته اند که دستاورد این تصمیم را می توان در میان دوره های دانشگاهی با استاندارد اروپایی مشاهده نمود. دوره های پزشکی در این کشور، دارای تطابق با روش اصول به روز و نوین آموزشی می باشد. دانش آموختگان بعد از از پایان دوران آموزش قادر هستند که در عرصه بازار و مارکت جهانی، وارد شوند. مدت زمانی که دانشجو برای گذراندن دوران رشته پزشکی لازم دارد، 6 سال می باشد. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت قانونی به این کشور مقاله مهاجرت به بلاروس را مطالعه بفرمائید.

فرآیند پذیرش در بلاروس برای متقاضیان پزشکی

متقاضیانی که می خواهند در این کشور به تحصیل پزشکی بپردازند، باید در دوره متوسطه شیمی و زیست شناسی در کشور خود را گذرانده باشد. اگر قبلا گواهی نامه دبیرستان با موضوعات علمی دارید، واجد شرایط پذیرش در هر دانشگاه پزشکی ملی در این کشور هستید، اما باید مدارک خود را برای ارزیابی از طریق ایمیل یا فکس به ما اسکن کنید. زمانی که ارزیابی کامل شد، متقاضی مطلع شد و تنها متقاضی می ‌تواند هزینه پذیرش خود را ارسال کند.

پس از دریافت هزینه، مدارک وی برای صدور دعوتنامه تحصیلی رسمی در اداره مهاجرت ارسال می‌شود. زمان پردازش در بخش مهاجرت 2 هفته است. پس از صدور دعوتنامه رسمی تحصیلی برای فرآیند ویزا به متقاضی پیک می شود. آن دسته از متقاضیانی که واجد شرایط تشخیص داده نمی شوند نیز توسط اداره پذیرش مطلع می شوند و از آنها خواسته می شود مدارک تکمیلی بیشتری را اسکن کنند.

اکثر اتباع کشورهای مختلف با دعوتنامه تحصیلی رسمی و نامه OK TO BOARD و ویزای دانشجویی در فرودگاه بین المللی مینسک به مبلغ 125$ (دلار) از وطن خارج می شوند. همچنین هر دانشجوی بین المللی 170€ (یورو) هزینه بیمه درمانی را در باجه مهاجرت فرودگاه مینسک می پردازد. کشورهای کمی مانند نیجریه، هند، مصر، امارات متحده عربی و پاکستان سفارت این کشور دارند. بنابراین، اتباع آنها ویزای دانشجویی این کشور خود را از سفارت دریافت می کنند و سپس ترک می کنند. به همه دانشجویان خارجی توصیه می شود که بلیط هواپیما خود را 3 روز قبل از حرکت اسکن کنند.

فرآیند تحصیل پزشکی در بلاروس

به صورت تفصیلی ساختار و فرآیند امر آموزش در رشته پزشکی برای تحصیل در بلاروس بدین صورت می باشد که در زمان تحصیل در 3 سال نخست رشته پزشکی این کشور، دانشجویان ملزم هستند اکثر واحدهای علوم پایه ای مانند دروس شیمی، زیست شناسی، زبان و فلسفه را بگذرانند. تحصیل در سال چهارم تا ششم رشته پزشکی این کشور در ظرف این مدت دانشجویان ملزم به گذراندن دروس تخصصی هستند. هچنین بایستی به درمانگاه ها و بیمارستان ها برای آموزش درمانی بالینی بروند.

لازم به ذکر است بدانید که دانشجویان رشته پزشکی درمدت زمان یادگیری دروس تخصصی، در فصل تابستان بایستی به صورت عملی آموزش بینند. دانشجویانی که با موفقیت توانسته اند دوران آموزش پزشکی خود را به پایان برسانند، بایستی در ظرف مدت یک سال تحت عنوان کارآموزی و زیرنظر سایر پزشکان به اشتغال بپردازند.

فرآیند تحصیل پزشکی در بلاروس

شرایط ویژه برای پذیرش تحصیل پزشکی در بلاروس

 از جمله شرایط پذیرش در میان دانشگاه های پزشکی این کشور می توان به 3 معیار زیر اشاره کرد:

  • میانگین نمرات
  • معدل دوره دبیرستان دانش آموز
  • قبولی در آزمون ورودی دانشگاه ها

میانگین معدل کل دیپلم و پیش دانشگاهی دانش آموز بایستی بالای 16 باشد. همچنین دروس آزمون ورودی برای ورود دانشجویان به دانشگاه ها عبارتند از: درس زیست شناسی، شیمی و زبان انگلیسی. لازم به ذکر است بدانیم که دانش آموزانی که برای موفقیت در پشت سر گذاشتن آزمون ورودی آمادگی لازم را ندارند، یا معدل دیپلم و پیش دانشگاهی شان به 16 نرسد و یا این که سطح زبانشان پایین باشد، می توانند در دوره کالج یا به معنای زبان بلاروسی دوره پادفک شرکت نمایند. مدت زمان لازم برای گذراندن این دوره حدودا 9 ماه می باشد. پس از این دوران آموزشی، دانش آموزان ملزم به شرکت در آزمون مربوطه بوده است. در نهایت باید بتوانند آمادگی لازم برای وارد شدن به دانشگاه پزشکی را به دست آورند. جهت اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به بلاروس ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

معتبرترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در بلاروس

دانشگاه های زیادی برای تحصیل پزشکی در کشور بلاروس وجود دارد که از معتبرترین و مشهورترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نام دانشگاهشهر
دانشگاه علوم پزشکی بلاروسمینسک
دانشگاه علوم پزشکی Homieĺگومل
دانشگاه علوم پزشکی گرودنوگرودنو
دانشگاه علوم پزشکی ویتبسکویسیبسک

 بررسی میزان شهریه پزشکی در دانشگاه های بلاروس

میزان شهریه در دانشگاه های علوم پزشکی بلاروس بدین صورت می باشد:

دوره تحصیلیمیزان شهریه به دلار
دوره کالج (پادفک) 3100$
پزشکی به زبان انگلیسی4200$ 4900$
دندانپزشکی به زبان انگلیسی4500$ 5500$
داروسازی به زبان انگلیسی3600$ 4000$

هزینه روزانه زندگی در بلاروس

هزینه تحصیل و زندگی در بلاروس از مهمترین مواردی است که در زمان تحصیل در بلاروس دانشجویان با آن رو به رو می شوند. این کشور به نسبت کشورهای اوکراین و روسیه از لحاظ هزینه زندگی مناسب تر و ارزان تر است. مخارج و هزینه زندگی در این کشور در طول یک ماه چیزی حدود 400$ الی 500$ (دلار) در سال می باشد. البته میزان هزینه زندگی بستگی به نوع زندگی دانشجو دارد و میزان این مبلغ می تواند متغیر باشد. البته با کار در بلاروس در حین تحصیل نیز می توان تا حدی هزینه ها را پوشش داد. خوابگاه های دانشگاه های کشور بلاروس هزینه کمتری دارند. اما به مراتب دارای کیفیت مطلوبی نمی باشند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که با بهره گیری از وکلا و کارشناسان مجرب در زمینه امور مهاجرتی و گرفتن اقامت دارای تخصص می باشد. این امکان را برای شما فراهم می کند تا با مراجعه به سایت این موسسه و مشاوره حضوری و غیرحضوری از اطلاعات جامعی در این زمینه بهره ببرید.

5/5 - (9 امتیاز)

7 دیدگاه برای “تحصیل پزشکی در بلاروس

  1. amir abbas گفت:

    ضمن تشکر از مطلب مفیدتون میخواستم بدونم شرلیط تحصیل پزشکی در کشور روسه هم مثل شرایط تحصیل پزشکی در بلاروس هست یا فرق میکنه

  2. مونا هروی گفت:

    برای تحصیل پزشکی باید تا چند سالگی اقدام کنم؟

  3. همایون باقرنیا گفت:

    خیلی بده که مورد تایید وزارت بهداشت نیست دانشگاهاش…

  4. تبسم گفت:

    وقتی مورد تایید نیست و اقامت تابعیت نمیده چرا نریم ترکیه؟؟

  5. محمد گفت:

    من با 32 سال سن چطوری می تونم مهاجرت کنم؟

  6. سید امیرحسین غفاری منش گفت:

    ممنون از این همه اطلاعات کاربردی

  7. hiva گفت:

    با سلام و تشکر از سایت خوبتون ایا تحصیل در بلاروس نیازمند هزینه گزافی هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *