مهاجرت تحصیلی آذربایجان

تحصیل پزشکی در آذربایجان

تحصیل پزشکی در آذربایجان

جهت مهاجرت به کشور آذربایجان برای تحصیل پزشکی در آذربایجان، با خواندن این مقاله به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ داده خواهد شد. ابتدا توضیح کوتاهی در باره این کشور خواهیم داد. کشور آذربایجان در زمینه نفت و گاز پیشرفت چشمگیری کرده است. تنوع آب و هوایی موجود در این کشور توجه بسیاری از متقاضیان را جذب کرده است. جمعیت این کشور 10 میلیون نفر متشکل از آذری های دارای مذهب شیعه با فرهنگ ایرانی می باشند. از سمت جنوب با کشور ایران همسایه می باشد. مردم این کشور به زبان آذری صحبت می کنند. از زبان های رایج دیگر می توان به روسی و کردی و تالشی و یهودی اشاره کرد. برای تحصیل پزشکی در آذربایجان می توانید از مشاورین و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت لازم را کسب نمایید.

بررسی هزینه تحصیل پزشکی در آذربایجان در سال 2023

یکی از مقاصد تحصیل در خارج از کشور که در گذشته های اخیر مورد توجه دانشجویان ایرانی قرار گرفته است، آذربایجان است. تحصیل پزشکی در آذربایجان و ثبت نام در برنامه های مختلف این رشته در این کشور کاملاً رقابتی شده است. آذربایجان در قسمت شرقی اوراسیا واقع شده است. این کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی خود دانشجویان را به اشتباه می اندازد که آیا در اروپا یا آسیا واقع شده است. کشور آذربایجان در مرز روسیه و گرجستان واقع شده است. آذربایجان کشوری زیبای است که توسط کوه های قفقاز و دریای خزر احاطه شده است. با این حال، این سردرگمی از نظر انتخاب دانشگاه پزشکی یا انتخاب آذربایجان به عنوان مقصد تحصیل پزشکی ترجیحی ایجاد نمی شود.

هزینه تحصیل پزشکی در آذربایجان بسیار کم مقرون به صرفه است. همچنین هزینه زندگی دانشجویی در این کشور نسبت به سایر کشورها بسیار کم است. هزینه تحصیل پزشکی در آذربایجان به طور معمول 10.540AZN (منات آذربایجان) در سال است و این هزینه استاندارد آموزش پزشکی در این کشور است. علاوه بر این، دانشجویان باید هزینه های دیگر که شامل هزینه های زندگی و محل اقامت می شود را نیز در نظر داشته باشند که حدود 255AZN (منات آذربایجان) در ماه است.

شرایط تحصیل پزشکی درکشور آذربایجان

از آنجایی که کشور آدربایجان از لحاظ هزینه ، یک کشور ارزان قیمت و مقرون به صرفه می باشد توجه بسیاری از افراد را به خود جذب کرده است. بسیاری از متقاضیان جهت تحصیل در آذربایجان به این کشور می روند. از آنجایی که کیفیت تحصیل و کیفیت دانشگاه در سال های اخیر با توجه به نظام آموزشی بسیار قوی و منظمی که دارد بالا رفته است، دانشجویان بسیار زیادی را به خود جذب کرده است. از دانشگاه های معروف می توان به دانشگاه علوم پزشکی ، دانشکده طب نظامی و دانشکده داروسازی اشاره کرد که می توانید یکی از این دانشگاه ها را برای تحصیل خود در کشور آذربایجان انتخاب کنید.

مدت زمانی که طول می کشد تا تحصیل پزشکی در آذربایجان به اتمام رسد برابر با 6 سال است. این بازه زمانی 6 سال به یادگیری دوره های آموزشی زبان و گذراندن 1 سال کارآموزی در باکو و یا ایالات متحده آمریکا با توجه به انتخاب خود می باشد. از آنجاییکه زبان تحصیل در این دانشگاه به صورت روسی و آذری می باشد، دانشگاه های آذربایجان این تدبیر را کرده است که دوره آموزشی برای زبان های روسی ، آذری و انگلیسی برگزار کند. پس لازم نیست نگران نداشتن تسلط بر روی این زبان ها باشید. همچنین می توانید با توجه به میزان علاقه و استعداد خود در یکی از این 3 زبان ثبت نام و شروع به یادگیری کنید.

مزایای تحصیل پزشکی در آذربایجان

برای تحصیل پزشکی در آذربایجان می توانید دوره کارآموزی را در ایالات متحده آمریکا نیز بگذرانید که این مزیت را برای شما دارد. پس از گذراندن دوره کار آموزی خود در ایالات متحده آمریکا و موفق شدن در گذراندن این دوره شما می توانید اقامت ایالات متحده آمریکا را نیز به دست آورید. تعداد دانشگاه های پزشکی زیادی در این کشور وجود دارد. بدین ترتیب تنوع در قدرت انتخاب شما نیز برای تحصیل بیشتر می شود. نیازی به دانستن زبان آموزش آنها یعنی انگلیسی، روسی و آذری نمی باشد. با توجه به تدبیر دانشگاه های پزشکی، این دوره های آموزشی برای دانشجویان خارجی جهت یادگیری زبان گذاشته می شود.

دانشجویان می توانند با توجه به استعداد و درصد یادگیری خود به آموزش بپردازند. از دیگر مزایای پزشکی در آذربایجان می توان به کیفیت بسیار بالای تحصیل اشاره کرد. مدرک دانشگاه های پزشکی کشور آذربایجان به صورت بین المللی می باشد. با توجه به این که این کشور یک کشور اروپایی می باشد در مقایسه با بقیه کشورهای اروپایی دارای هزینه زندگی مناسب تر می باشد. در ادامه به توضیح مقدار هزینه مورد نیاز این کشور جهت زندگی خواهیم پرداخت. در مواقعی دانشگاه خدماتی از جمله خوابگاه و محل خواندن کتاب به صورت رایگان برای دانشجویان خود قرار می دهد.

مزایای تحصیل پزشکی در آذربایجان

هزینه تحصیل پزشکی در کشور آذربایجان

یکی از رشته های مورد علاقه دانشجویان برای تحصیل در کشور آذربایجان تحصیل در رشته پزشکی می باشد. از این رو هزینه هایی نیز در بر دارد. دانشجویانی که دارای شرایط خوبی در زمینه رزومه عالی، معدل بالا و نمرات بسیار خوبی باشند می توانند از بورسیه تحصیلی استفاده کنند. در این صورت می توان از دادن هزینه در مصون ماند. اما بورسیه تحصیلی مشمول حال تمامی دانشجویان نخواهد شد. هزینه ای معادل 5100$ (دلار) در سال اول و 4100$ (دلار) برای سال تحصیلی دوم پرداخت می نمایند. این هزینه شامل شهریه کلاس های دانشگاه، خوابگاه دانشجویی، بیمه درمانی، ثبت نام و غیره می باشد.

دانشگاه پزشکی آذربایجان امکاناتی را برای دانشجویان ارائه می دهند. این امکانات شامل خوابگاه دانشجویی، خدمات درمانی و اتاق مطالعه برای مطالعه دروس و سایر می باشد. این امکانات با هزینه های بسیار پایین و در بعضی شرایط رایگان در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. دانشجویان می توانند در کنار تحصیل معادل 10 ساعت در هفته به کار پاره وقت بپردازد. قسمتی از هزینه هایی که باید پرداخت کند را از این طریق بپردازد. پس از پایان تحصیلات فرد می تواند در بیمارستان ها مرتبط با رشته تحصیلی خود به کار بپردازند.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در آذربایجان

برخی از بهترین دانشگاه های پزشکی آذربایجان عبارتند از:

  • Khazar Medical University
  • Baku University
  • Oldar Yurdu University
  • Azerbaijan state medical University
  • Qafqaz University

در بین دانشگاه های ذکر شده، دانشگاه پزشکی آذربایجان بهترین و محبوب ترین گزینه برای تحصیل رشته پزشکی در آذربایجان می باشد. دانشگاه های آذربایجان در سطح بین المللی شناخته شده اند و رابطه های مختلفی با بهترین دانشگاه های دنیا دارند.

جزئیات پذیرش تحصیل پزشکی در آذربایجان

به یاد داشته باشید که شرایط و الزامات پذیرش در دانشگاه های مختلف آذربایجان متفاوت است و قبل از اخذ پذیرش تحصیلی، دانشجویان حتما باید با دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرند تا از این شرایط و الزامات مطلع شوند. کلیه پذیرش ها در دانشکده های پزشکی بر اساس سیستم شایستگی انجام می شود. معمولا دانشجویان باید قبل از عزیمت از کشور خود هزینه کامل را به دانشگاه پرداخت کنند. لازم به ذکر است که روند ویزای دانشجویی آذربایجان با ارائه کلیه اسناد اساسی ممکن است حداکثر 2 ماه طول بکشد. همه دانشگاه ها و کالج های پزشکی آذربایجان دارای خوابگاه های خوابگاهی مجهز به کلیه امکانات برای دانشجویان بین المللی هستند.

استفاده زمان برای دانشجویان بسیار ضروری است. ارسال کلیه مدارک مهم (با صلاحیت مورد نظر) در زمان مناسب پذیرش را تضمین می کند. پذیرش به موقع در طی مراحل مشکلی ایجاد نمی کند. وقتی دانشجو قبل از اواسط ماه جولای (July) اقدام کند، حداکثر طی 2 ماه روند کار کامل می شود و می تواند تا پایان ماه آگوست (August) حرکت کند. پذیرش در کالج های آذربایجان به صورت مستقیم است و روند کار مستقیم و بدون دستور کار مخفی است. دانشجویان به راحتی می توانند روند و وضعیت پذیرش را پیگیری کنند.

اخذ مدرک MBBS در کشور آذربایجان

نوعی برنامه درسی که در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان ارائه می شود. دانشجویان را برای آزمون USMLE آماده می کند MBBS نام دارد. لازم به ذکر است که این دانشگاه بیمارستان وابسته به خود را نیز دارا می باشد. دانشجویان می توانند به کار مشغول شوند و همچنین دوره تز خود را در آن بگذرانند. مدرک دانشگاه های آذربایجان مورد تایید کشور ایران نمی باشد. پس پیشنهاد ما به شما تحصیل پزشکی در کانادا می باشد که با خواندن مقاله بهترین شهر های کانادا برای تحصیل و زندگی می توانید اطلاعات کامل در این زمینه را کسب کنید و یا با تماس تلفنی با مشاورین و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات مورد نیاز را به دست آورید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *