مهاجرت تحصیلی کانادا

تحصیل مهندسی در کانادا

تحصیل مهندسی در کانادا

تحصیل مهندسی در کانادا یکی از پر متقاضی ترین رشته های تحصیلی برای جذب دانشجویان بین المللی و اروپایی در دانشگاه های معتبر است. از طرفی با توجه به نیاز بازار کار کانادا به نیروی مهندس، دانشجویان رشته های مهندسی به راحتی می­ توانند پس از پایان تحصیلات در این کشور به انجام کار بپردازند. اگر چه مهندسین در ایالت های مختلف کانادا حقوق و دستمزدهای متفاوتی را اخذ می نمایند. اما بطور کلی حقوق و دستمزد مهندسین در کانادا بسیار مناسب و بالا می ­باشد. دانشگاه های فنی مهندسی کانادا آموزش های تخصصی و حرفه ای را به دانشجویان ارائه می­ نمایند. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات می ­توانند به عنوان نیرویی حرفه ای در بازارهای کار مهندسی این کشور ایفای نقش نمایند.

مهندسی کامپیوتر، الکترونیک، عمران، برق از مهمترین رشته های مهندسی هستند که توسط دانشگاه های کانادا ارائه داده می ­شوند. متقاضیان تحصیل در رشته های مختلف می ­توانند موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات و جزئیات لازم در زمینه رشته های مختلف تحصیلی در این کشور را در اختیار متقاضیان قرار می ­دهد. هر یک از رشته های مهندسی در دانشگاه های کانادا خود به گرایش های دیگری تقسیم می ­شوند. دانشجویان امکان تحصیل در هریک از این گرایشات را خواهند داشت.

بررسی تحصیل مهندسی در کانادا

مهندسی کامپیوتر یکی از مشاغل مورد نیاز در کشور کانادا است. دانشجویان با تحصیل در این رشته آینده­ شغلی خود را در کانادا تضمین می ­نمایند. مهندسی نرم افزار، طراحی وب، مهندسی IT، تجزیه و تحلیل پایگاه های داده ای و غیره از جمله فرصت های شغلی برای دانشجویان در این رشته می ­باشد. اگر چه مهندسی کامپیوتر رشته ای جدا از مهندسی الکترونیک است، اما برخی از دانشگاه های کانادا این رشته را در دانشکده های الکترونیک نیز ارائه می ­دهند. در برخی دیگر از دانشگاه های این کشور این رشته در دانشکده های برق نیز ارائه می ­گردد. بریتیش کلمبیا، رایرسون، کوئین، لاوال، تورنتو از دانشگاه های معروف و معتبر در کانادا هستند. شرایط تحصیل مهندسی در کانادا را برای دانشجویان فراهم آورده است.

مهندسی عمران از دیگر رشته های مهندسی است با گرایش های مواد، سواحل، ساختمان، محیط زیست، سازه، مواد و غیره در کانادا ارائه می­ گردد. تحصیل مهندسی عمران در کانادا بگونه ای است که دانشجویان پس از اتمام تحصیلات زیر نظر مربی حرفه ای به کارآموزی می­ پردازند. پس از پایان دوره کارآموزی به دانشجویان مدرکی موسوم به PE اعطاء می­ گردد. این مدرک به عنوان مجوز حرفه ای اشتغال مهندسان در کانادا است. دیگر رشته های مهندسی از جمله برق، مکانیک، صنایع و نفت نیز دارای فرصت های شغلی بسیار مناسبی در کانادا هستند.

دوره های تحصیل مهندسی در کانادا

امکان تحصیل در کانادا در رشته مهندسی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را برای دانشجویان وجود دارد. ارائه مدرک زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی از مهمترین شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در این مقطع می ­باشد. اما تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در برخی از دانشگاه های مهندسی کانادا علاوه بر ارائه مدرک زبان انگلیسی با حداقل نمره 6.5 ارائه مدرک GRE نیز از ملزومات می ­باشد. دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع دکترا نیز علاوه بر برخورداری از شرایط بالا بایستی دارای تجارب و سوابق تحقیقاتی گسترده ای در این زمینه باشند. در ژورنال های مهندسی به انتشار رسیده باشند.

دوره های تحصیل مهندسی در کانادا

مدارک لازم جهت تحصیل مهندسی در کانادا

دانشجویان جهت تحصیل در رشته های مختلف مهندسی بایستی مدارک جداگانه ای را ارائه دهند. این مدارک مربوط به گرایش مورد نظر است ارائه نمایند. اما بطور عمومی جهت اخذ پذیرش تحصیل مهندسی در کانادا ارائه مدارک زیر لازم و ضروری است:

  • دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات
  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6.5
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه
  • ارائه مدرک GRE جهت تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری

بازار کار رشته مهندسی در کانادا

رشته های مهندسی در کانادا از پرتقاضا ترین گروه های شغلی در این کشور بشمار می ­روند. رشته مهندسی برق و مکانیک که به تازگی در این کشور رونق یافته است. بیشتر در مناطق غربی این کشور مورد نیاز است. کارخانه ها، مدیریت منابع انسانی، شرکت های دولتی و خصوصی از جمله فرصت های شغلی برای مهندسین برق و مکانیک هستند. از آنجائیکه کانادا دارای ذخایر نفت و گاز بسیاری است. مهندسین نفت نیز با فرصت های شغلی بسیاری در این کشور روبرو هستند. شرکت های تخصصی انرژی و موسسات تحقیقاتی از سازمان هایی هستند که نیازمند نیروی مهندس نفت می ­باشند. مهندسان کامپیوتر امکان انجام کار در کانادا بخش های مختلف را خواهند داشت.

متخصصین حوزه کامپیوتر برای مهاجرت به کشور کانادا نیازی به اخذ پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایان در کانادا ندارند. از طریق برنامه های مهاجرتی کانادا با اخذ ویزای اسکیل ورکر می ­توانند به این کشور مهاجرت کنند. همچنین به انجام کار مورد نظر خود بپردازند. لازم بذکر است مهندسان برای انجام کار در کانادا همانند سایر گروه های کاری بایستی مجوز کار کشور کانادا را اخذ نمایند. مجوز کار کشور کانادا بدین معناست که افراد از تجربه و تخصص کافی در شغل مورد نظر خود برخوردار باشند. کسب و کار خود را با بالاترین کیفیت به انجام می ­رساند. از طرفی افراد با اخذ مجوز کار نشان دهنده تعهد افراد به حفظ ارزش ها، اخلاق و حرفه ای بودن شخص مورد نظر است.

بهترین دانشگاه های مهندسی در کانادا

اکثر دانشگاه های کشور کانادا معتبر می باشند. دانشجویان با تحصیل در هر یک از آنها می­ توانند به انجام کار در تمامی کشورهای جهان بپردازند. دانشگاه تورنتو در کانادا یکی از بهترین دانشکده های فنی مهندسی در کانادا را دارد. با 60000 دانشجو و 3 پردیس در شهر تورنتو، در حال حاضر میزبان دانشجویان بین المللی زیادی از 150 کشور مختلف می ­باشد.

رشته های مهندسی متنوعی در مقطع کارشناسی ارشد به دانشجویان ارائه می ­گردد از جمله:

  • مهندسی انرژی
  • برق
  • رباتیک
  • فیزیک مهندسی
  • مهندسی سیستم های پزشکی و غیره

دانشگاه واترلو یکی از بزرگترین دانشگاه های فنی مهندسی در کانادا است که به دانشگاه غول مهندسی معروف است. این دانشگاه نقش موثری در پیشرفت تکنولوژی در کانادا دارد. امکانات بسیار مناسب آموزشی را برای دانشجویان مهندسی فراهم آورده است. دانشگاه واترلو یکی از بهترین دانشگاه های فنی مهندسی در زمینه نرم افزار در کانادا و جهان محسوب می­ شود. دانشگاه آلبرتا کانادا، بریتیش کلمبیا، مک گیل و کوئین از دیگر دانشگاه های مهندسی در این کشور هستند. رتبه های بالایی را در سطح جهان از آن خود نموده اند. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخرند که دانشجویان زیادی با بهره­ مندی از مشاوره های مفید این مجموعه هم اکنون در حال تحصیل در کانادا هستند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *