مهاجرت تحصیلی سوئیس

تحصیل روانشناسی در سوئیس

تحصیل روانشناسی در سوئیس

در میان رشته های پزشکی و پیراپزشکی و درمانی در این کشور تحصیل روانشناسی در سوئیس در دانشگاه های عالی این کشور در مقاطع مختلف امکان پذیر است. رشته روانشناسی به دلیل تاثیرات فراوان در مشاغل مختلف و رفتارهای انسانی و شناخت رفتارهای انسانی بر روی زندگی، کار و بسیاری از حوزه ها یکی از مهم ترین رشته های عصر جدید در جهان می باشد. اکثر مردم این کشور به زبان آلمانی و فرانسوی صحبت می کنند. لذا تحصیل روانشناسی در این کشور عمدتا با این زبان ها صورت می گیرد.

امکان تحصیل روانشناسی به زبان انگلیسی نیز در برخی از دانشگاه های این کشور مهیا شده است. برای تحصیل روانشناسی در این کشور نیازمند ارائه مدارک و رعایت شرایطی برای پذیرش خواهید بود. در این نگارش تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به موضوع تحصیل روانشناسی در سوئیس و دانشگاه های این کشور پرداخته اند.

درباره روانشناسی در سوئیس

رشته روانشناسی یکی از زیر شاخه های علوم اجتماعی است. دانشجویان در مورد همه جنبه های مربوط به روان انسانی و چگونگی تحت تأثیر قرار گرفتن افراد در جامعه تحقیق می نمایند. فرهنگ و چالش های دوران معاصر اطلاعات لازم را کسب خواهند کرد. همچنین دانشجویان مباحث متنوعی را آموزش خواهند دید که سعی در پاسخ به سؤالاتی از قبیل آیا ذهن فقط محصول جانبی فرآیندهای مغز است؟ آیا رفتار انسان آموخته شده یا ارثی است؟ ماهیت ناخودآگاه انسان چیست؟ چگونه افراد می توانند رفتار خود را از طریق کشف خود تغییر دهند؟ تحصیل رشته روانشناسی در این کشور دانشجویان را در درک طیف گسترده ای از رفتارهای انسانی و همچنین اشکال مختلفی که در مورد مسائل بهداشت و روان صورت می گیرد، کمک کند.

دانشجویان روانشناسی کلاس های تئوری را با تجربه کار عملی و مطالعات درمورد موضوعاتی مانند اختلالات روانی، پریشانی های روانی، اعتیاد، رشد کودک و روش های درمانی فعلی و از جمله دیگر موارد می باشد. مدارک روانشناسی به عنوان بخشی از کارشناسی علوم (BSc) شناخته می شود. مدارک روانشناسی در این کشور، دانشجویان را در مورد همه جوانب نحوه عملکرد ذهن و روان انسان می آموزد. درجات روانشناسی ارائه شده توسط دانشگاه ها دروس خود را با در نظر گرفتن مراحل انسانی، با درک افراد و رفتار آنها در جامعه ارائه می کنند. تحصیل روانشناسی در این کشور در بخش های متفاوتی از جمله روانشناسی بالینی، روانشناسی مغز و اعصاب، روانشناسی رشد، روانشناسی آموزشی، روانشناسی تجربی، روانشناسی شناختی و بسیاری دیگر شامل می شود.

شرایط تحصیل روانشناسی در کشور سوئیس

تحصیل روانشناسی به زبان های آلمانی و فرانسوی بیشتر صورت می گیرد. لذا برای تحصیل روانشناسی به این زبان ها نیازمند ارائه مدارک زبان B1 یا B2 خواهید بود. علاوه بر این تحصیل روانشناسی به زبان انگلیسی نیز در برخی از دانشگاه های این کشور ارائه می شود. در این صورت داشتن مدرک زبان حداقل 6.5 آیلتس مورد نیاز می باشد. برای پذیرش در دانشگاه های این کشور داشتن مدارک تحصیلی پیشین معتبر، ارائه انگیزه نامه و داشتن رزومه خوب تحصیلی از شرایط لازم می باشد. تحصیل روانشناسی در دانشگاه های این کشور در مقطع کارشناسی 3 تا 4 سال، در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال و در مقطع دکترا 3 تا 5 سال به طول می انجامد. جهت تحصیل در این کشور مقاله ویزای تحصیلی سوئیس را مطالعه بفرمائید.

همچنین در نمودار زیر تعداد متقاضیان تحصیلی در این کشور بدین شرح می باشد:

تعداد متقاضیان تحصیلی در کشور سوئیس

تحصیل روانشناسی در سوئیس در دانشگاه زوریخ

دانشگاه زوریخ که در شهر زوریخ واقع شده یکی از بهترین دانشگاه های سوئیس می باشد. در باب این دانشگاه می توان به موارد زیر اشاره داشت:

آیتمشرح
رده بندی QS در70
مقاطع تحصیلیکارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری
زبان تحصیلآلمانی
تحصیل کارشناسی6 ترم که متشکل از 120 امتیاز ECTS برای اصلی و 60 امتیاز ECTS برای مطالعات جزئی

برنامه های ارائه شده روانشناسی در این مقطع شامل روانشناسی عمومی (اصول کلی شناخت، انگیزه و احساسات) شامل موارد زیر می گردد:

  • روانشناسی اجتماعی
  • روانشناسی سازمانی و تجاری
  • روانشناسی بالینی
  • روانشناسی عصبی
  • روانشناسی شناختی
  • روانشناسی رشد و شخصیت و ارزیابی

دانشجویان فارغ التحصیل رشته تخصصی روانشناسی که از دانشگاه زوریخ فارغ التحصیل شده اند. مهارت هایی برای انجام تحقیقات تجربی مستقل کسب می کنند. دانشجویان فارغ التحصیل موظفند در پروژه های گروهی شرکت کنند که به عنوان آماده سازی برای پایان نامه کارشناسی ارشد است. همچنین جهت کار در این کشور پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله ویزای کاری سوئیس می باشد.

تحصیل روانشناسی در سوئیس در دانشگاه زوریخ

تحصیل روانشناسی در دانشگاه های برتر سوئیس

روانشناسی به عنوان یک علم تجربی نه تنها می تواند به عنوان علوم انسانی یاد شود بلکه می تواند به عنوان علوم اجتماعی یا طبیعی نیز نسبت داده شود. این امر در عوض زمینه های مختلف تحصیلی را با هم ترکیب می کند. برنامه کارشناسی ارشد روانشناسی در دانشگاه های سوئیس با هدف انتقال درک اساسی در زمینه های مختلف روانشناختی و آموزش توانایی تفکر روش شناختی و علمی است. برنامه کارشناسی ارشد روانشناسی در دانشگاه های سوئیس نیز بر پایه برنامه لیسانس استوار است که دانشجویان با دریافت مدارک معتبر می توانند به عنوان یک روانشناس شناخته شوند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این رشته نیز پیش نیاز تحصیل روانشناسی در مقطع دکتری نیز می باشد.

تحصیل روانشناسی در برترین دانشگاه های سوئیس از جمله دانشگاه های زیر منجر به کسب مدارک معتبر بین المللی در سطح جهان برای دانشجویان بین المللی خواهد شد.

  • University of Zurich
  • University of Geneva
  • University of Basel
  • University of Bern
  • Swiss Federal Institute of Technology Zurich
  • University of Lausanne
  • University of Fribourg

هزینه تحصیل روانشناسی در سوئیس

هزینه تحصیل روانشناسی با توحه به مقطع و نوع دانشگاه متفاوت می باشد. دانشگاه های دولتی این کشور هزینه کمتری نسبت به دانشگاه های خصوصی دریافت می کنند. شهریه تحصیل به شرح زیر است:

مقطعشهریه تحصیلی به یورو در سال
کارشناسی و کارشناسی ارشد€500 الی 3800€
دکتری€1000

بورس های تحصیلی در مقاطع بالای تحصیلی در اکثر دانشگاه های برتر به دانشجویان بسیار شایسته ارائه می شود. علاوه بر هزینه تحصیل، هزینه های دیگر مانند هزینه زندگی در سوئیس با توجه به کیفیت بسیار بالای زندگی  و امنیت در این کشور از موارد غیر قابل انکار می باشد. دانشجویان روانشناسی همچنین می توانند از خوابگاه ها و دیگر امکانات دانشگاه ها بهره مند شوند.

روانشناسی به عنوان یک علم تجربی با هدف توصیف، تبیین و تحت شرایط خاص پیش بینی رفتار و زندگی انسان در جامعه است که این به معنای مطالعه پیشرفت انسان در کل طول عمر خود است و دلایل و شرایط داخلی و خارجی یک شکل گیری طبیعی یا آسیب شناختی را بررسی می کند. دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه های سوئیس می تواننند با کار در این کشور و یا دیگر کشورهای اروپایی اقامت اخذ کنند. برای دریافت اطلاعت بیشتر درباره مهاجرت به این کشور و شرایط مهاجرت به سوئیس و دیگر کشورهای اروپایی گروه مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اند تا همکاری های لازم را برای متقاضیان عزیز به عمل آورد.

Rate this post

4 دیدگاه برای “تحصیل روانشناسی در سوئیس

  1. نرگس گفت:

    سلام من دانشجو ترم 2 رشته روانشناسی دانشگاه آزاد بین المللی هستم
    ولی اصلا زبان بد نیست اصلا نمی دونم باید چی باید بخوان میشه راهنمایی کنید باید چی کارکنم؟
    و اینکه چطور می توان رزومه خوبی داشته باشم.

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما لطفا در خصوص مشاوره و بررسی با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. ارین گفت:

    برای مقطع کارشناسی به امتحان ورودی خاصی نیاز هست یا خیر

    1. صادقی گفت:

      با سلام و عرض ادب. برای رشته روانشاسی نیاز هست. برای آگاهی بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *