مهاجرت تحصیلی چین

تحصیل رشته طراحی لباس در چین

تحصیل رشته طراحی لباس در چین

تحصیل رشته طراحی لباس در چین به زبان های چینی و انگلیسی امکان پذیر است. تحصیل این رشته در گرایشات مختلفی ارائه می شود. چین یکی از کشورهای بزرگ و نظام آموزشی معتبر در سطح جهان است. در شهرهای مختلف چین می توانید دانشگاه ها و موسسات زیادی را پیدا کنید که رشته طراحی لباس را آموزش می دهند. حضور پر رنگ چین در صادرات و واردات مواد صنعت مد و لباس باعث شده این کشور در صنعت طراحی فعالیت گسترده ای داشته باشد.

همچنین چین سالانه میزبان جشنواره ها و نمایشگاه های لباس و مد بسیاری به خصوص در پکن و شانگهای است. اگر علاقه مند به تحصیل رشته طراحی لباس در چین هستید این نگارش را که به همت تیم ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است، مطالعه کنید.

بررسی تحصیل رشته مهندسی شیمی در چین

طراحی لباس رشته ای است که به زیبایی در عین کاربردی بودن آن و همچنین ارائه سنت ها و ایده های طراح می پردازد. طراحی لباس امروز در صنعت مد نقش مهمی دارد و هر سال شاهد ظهور برندها با طراحی های منحصر به فرد است. چینی نیز با نیروی کار فراوان خود در توسعه صنعت پوشاک و مد بسیار خوب عمل کرده و در بسیاری از بخش ها حضور گسترده دارد. این با آموزش طراحان لباس برجسته و رشته های مربوط به طراحی امکان پذیر شده است. رشته طرحی لباس در چین در موسسات مختلف در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود. چین همچنین میزبان آکادمی ها و موسسات طراحی برجسته اروپایی است.

برخی از بهترین دانشگاه های چین برای تحصیل رشته طراحی لباس در زیر معرفی شده اند:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه sci-tech ژجیانگ
2دانشگاه جیانگنان
3دانشگاه هنر نانجینگ
4دانشگاه پلی تکنیک زیان
5آکادمی هنر چین
6دانشگاه یانبیان
7دانشگاه شنژن
8دانشگاه فنی هونان
9دانشگاه علم و صنعت شانژی

علاوه بر دانشگاه ها و موسسات، تحصیل این رشته در موسسات معتبر جهانی دارای شعبه در چین مانند موارد زیر نیز امکان پذیر است:

تحصیل رشته طراحی لباس در چین

شرایط تحصیل رشته طراحی لباس در چین

شرایط تحصیل رشته طراحی لباس در چین نسبت به هر دانشگاه و همچنین مقطع متفاوت است. به صورت کلی موارد زیر لازم است:

  • فرم درخواست و فرم درخواست ویزا
  • گواهی پایان تحصیلات: گواهی فارغ التحصیلی باید به زبان چینی یا انگلیسی باشد. در غیر این صورت، باید به چینی یا انگلیسی ترجمه شده و محضری شود.
  • رونوشت رسمی از کالجی که اخیراً در آن شرکت کرده ‌اید.
  • گواهی آزمون مهارت زبان انگلیسی: نمره آیلتس 5.5 بالاتر یا نمره تافل 75 بالاتر
  • یک کپی از پاسپورت شما
  • صورت حساب بانکی (معمولا موجودی برای شهریه سال اول و هزینه خوابگاه شما کافی است)
  • گزارش پزشکی
  • نام عدم سابقه کیفری (در صورت لزوم)
  • بیانیه شخصی (برای بورسیه تحصیلی و متقاضی کارشناسی ارشد)
  • عکس به اندازه پاسپورت

همچنین دانشجو بایستی از پس هزینه تحصیل و زندگی در چین بربیاید.

تحصیل رشته طراحی لباس در دانشگاه هنر نانجینگ چین

رشته های طراحی در دانشگاه هنر نانجینگ دارای سابقه ای طولانی است و می توان آن را به بخش طراحی صنایع دستی که توسط دانشکده هنرهای زیبای شانگهای در سال 1920 ایجاد شد و اولین رشته چاپ و بشقاب سازی و اولین رشته انیمیشن در چین ایجاد شده توسط مدرسه هنرهای زیبای سوژو در سال 1940 ارتباط دارد.

  • در سال 1952، دانشگاه هنرهای زیبای شانگهای، دانشکده هنرهای زیبای سوژو و گروه هنرهای زیبا دانشگاه شاندونگ به مدرسه هنرهای زیبای چین شرقی ادغام شدند.
  • در سال 1957، طراحی تزئینی و هنرهای نساجی به عنوان یک رشته اصلی در دانشکده هنرهای زیبای شرق چین راه اندازی شد.
  • در سال 1981، دانشگاه هنر نانجینگ دپارتمان هنر و صنایع دستی را با ساختار سازمانی مستقل تأسیس کرد که در سال 1996 به بخش طراحی و در سال 1999 به دانشکده طراحی تغییر نام داد.

در حال حاضر دانشکده طراحی دارای 3 رشته سطح دوم یعنی طراحی هنر (شامل طراحی گرافیک، طراحی رسانه و گرافیک، طراحی منظر، طراحی داخلی، هنر عمومی و طراحی جامع، سفال مدرن، هنر لاک مدرن، جواهرات مدرن، طراحی پارچه است. علم طراحی و مهندسی و طراحی لباس (از جمله طراحی لباس و نمایش مد) نیز از دوره های ارائه شده در این دانشگاه است.

تحصیل رشته طراحی لباس در دانشگاه هنر نانجینگ چین

درآمد طراحان لباس در چین

طراحان مد الهام بخش ایده های خلاقانه و روندهای جدید هستند، نه تنها در لباس، بلکه در توسعه پارچه. میزان حقوق ماهیانه کار در چین برای طراحان لباس به صورت متوسط به میزان 24100CNY (یوان چین) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 289000CNY (یوان چین) در سال است. همچنین طراحان لباس در کشور چین به صورت میانگین حداقل در حدود 8720CNY (یوان چین) و حداکثر در حدود 52300CNY (یوان چین) در ماه درآمد دارند.

مقایسه میزان درآمد طراحان لباس در بهترین شهرهای چین در زیر مشخص است:

درآمد طراحان لباس در بهترین شهرهای چین

تحصیل طراحی لباس در دانشگاه شیان چین

در آوریل 1984، با تایید وزارت صنعت نساجی، موسسه نساجی شمال غرب یک رشته طراحی مد افتتاح کرد. در همان سال، دپارتمان پوشاک، سلف دانشکده مد و طراحی هنر دانشگاه مهندسی شیان تأسیس شد. در سال 1987، طراحی و مهندسی پوشاک اولین نقطه مجوز کارشناسی ارشد در تخصص پوشاک را در چین ایجاد کرد. پس از بیش از 30 سال توسعه بی وقفه، دانشکده طراحی پوشاک و هنر دارای 10 رشته کارشناسی، 16 گرایش حرفه ای، 1 رشته سطح اول (طراحی) و 10 رشته است. در سال 2000، کارشناسی ارشد هنر طراحی با موفقیت تأسیس شد. در سال 1998، این کالج به عنوان یکی از 10 کالج برتر توسط انجمن طراحی لباس چین اعطا شد.

طراحی و مهندسی پوشاک به عنوان تخصص در سطح ملی، برنامه مهندسی عالی در سطح ملی، نقطه ساخت و ساز حرفه ای برنامه مهندسی عالی، خلبان اصلاحات جامع حرفه ای در سطح ملی، رتبه بندی شد. در سال 2017، سه نفر در مقطع کارشناسی متخصصان طراحی و مهندسی پوشاک، طراحی و اجرای لباس و پوشاک به عنوان پروژه های تولیدی حرفه ای درجه یک در استان شانشی انتخاب شدند. مهاجرت به چین و سایر کشورهای جهان توسط خدمات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در دسترس شما خواهد بود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *