مهاجرت تحصیلی پرتغال

تحصیل رشته طراحی لباس در پرتغال

تحصیل رشته طراحی لباس در پرتغال

تحصیل رشته طراحی لباس در پرتغال همانند سیار رشته های هنری دیگر بسیار جذاب است. امروز طراحی لباس جایگاه ویژه ای در میان مردم دارد. از طراحی لباس برای ارائه ایده، فکر، هنر و حتی ریشه های فرهنگی یک جامعه استفاده می شود. همچنین طراحی لباس در صحنه های نمایش، صنعت فیلم و تئاتر جایگاه مهمی دارد. پرتغال یکی از کشورهای مطرح در صنعت مد و لباس است. علاقه مندان به این رشته با تحصیل رشته طراحی لباس در پرتغال می توانند مدرک آکادمیک و همچنین فرصت کار در این رشته جذاب را بدست آورند. فراموش نکنید دوره های ارائه شده در این کشور به زبان پرتغالی هستند اگرچه می توان دوره های انگلیسی زبان را نیز پیدا کرد.

برا بررسی بیشتر این رشته در ادامه همراه با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نگارش را مطالعه کنید.

تحصیل رشته طراحی لباس در کشور پرتغال

رشته طراحی لباس در پرتغال به صورت دوره های آکادمیک در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود. مقطع کارشناسی شامل دوره های 3 تا 4 ساله هستند که دروس بنیادین و پایه برای طراحی لباس را به دانشجویان ارائه می کند. این دوره ها شامل دوره های تئوری و همچنین عملی هستند که در آن دانشجویان مجبور به طراحی و ارائه ایده خود هستند. علاوه بر این نیز دانشجویان می توانند از فشن شو و نمایشگاه ها برای دید عملی و بررسی بهتر طراحی استفاده کنند. دوره های کارشناسی ارشد طراحی لباس در پرتغال دوره های 2 ساله است که بعضا به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند.

بهترین دانشگاه های پرتغال برای تحصیل رشته طراحی لباس در این کشور در زیر معرفی شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه لیسبون
2دانشگاه بیرا
3موسسه پلی تکنیک کاستلو برانکو
4مدرسه هنر و طراحی ماتوسینوس
5مدرسه هنر دانشگاهی کویمبرا
6موسسه esad

برنامه درسی در رشته طراحی لباس در پرتغال

یکی از موضوعات مهم در خصوص رشته طراحی لباس در پرتغال، برنامه درسی در این رشته پرطرفدار می باشد. به طور کلی، مدارس مد در پرتغال به دلیل تغییر روند ها و شرایط در بازار مد، دائما در این کشور تحت فشار هستند تا برنامه های درسی طراحی لباس خود را تطبیق دهند. علاوه بر این در پرتغال، مدارس مد با نهادهای داخلی و خارجی همکاری بسیار نزدیکی دارند تا موفق ترین و به روز ترین برنامه های طراحی لباس را ارائه دهند.

در نهایت اینکه، در طول تحصیل رشته طراحی لباس در پرتغال دانش کاملی از رشته خود خواهید داشت، زیرا دوره های زیر را در رشته طراحی لباس سپری می کنید:

برنامه درسی در رشته طراحی لباس در پرتغال

تحصیل رشته طراحی لباس در دانشگاه لیسبون پرتغال

دانشکده معماری دانشگاه لیسبون دوره ‌هایی را ارائه می ‌دهد که منجر به اخذ مدرک در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در زمینه‌ های معماری، شهر سازی و طراحی می ‌شوند. همچنین دوره های بدون مدرک را ارائه می دهد که آموزش های اضافی را برای متخصصانی که مایل به کسب دانش عمیق تر هستند ارائه می دهد. این پیشنهاد آموزشی گسترده، دانشکده را با حدود 3000 دانشجو به بزرگترین و متنوع ترین موسسه در کشور در مناطق خود تبدیل می کند. همچنین این دانشگاه دارای بیشترین تعداد دانشجویان خارجی از اروپا و همچنین از کشورهایی در قاره‌ های دیگر است که اتحادیه اروپا با آنها توافق ‌نامه مبادله دارد. این دانشگاه هنوز قدیمی ترین مدرسه است که ریشه آن به قرن 16 باز می گردد.

ویژگی اصلی آن آموزش از طریق پروژه در چرخه 1 و 2 است، جایی که دانش به دست آمده در همه رشته ها در طراحی اشیایی که می تواند از مقیاس دست تا مقیاس قلمرو را شامل شود، اعمال می شود. علیرغم این چارچوب، هدف آموزش طیف وسیع ‌تری از متخصصان، مانند مشاوران، محققان و مقامات دولتی در زمینه‌ های مرتبط با محیط ساخته شده، فرهنگ و صنعت است.

تحصیل رشته طراحی لباس در دانشگاه لیسبون پرتغال

کارشناسی ارشد طراحی لباس در دانشگاه لیسبون پرتغال

دوره کارشناسی ارشد در طراحی لباس با هدف توسعه دید شخصی از دنیای مد از طریق تلفیق دانش و طراحی، مهارت های بازتابی، خلاقانه و انتقادی در چارچوب برنامه از آزمایش و تطبیق پذیری قادر به برآوردن نیازهای فعلی و مورد انتظار در حرفه ای است. توسعه و تعمیق، در ادامه اهداف سیکل اول مطالعات طراحی لباس، آموزش افراد حرفه ای برای انجام وظایف در حوزه های مختلف از جمله پروژه طراحی، ایجاد مفهوم، پیش بینی، دراپ، استراتژی های ارتباطی و تجسم، از جمله توسعه و تعمیق است. موضوعات مهم مد و طراحی لباس نظر در حوزه این استاد عبارتند از:

  • مفاهیم و روند
  • طراحی سطح
  • پارچه و بافت
  • توسعه مجموعه
  • به روز رسانی محصولات و دیدگاه ها

محصولات حرفه‌ای که در طول دوره مورد بررسی قرار می ‌گیرند می ‌توانند جدا، مختصات و مجموعه ‌ها، طراحی لوازم جانبی، نمونه کارهای تحقیقاتی و منابع الهام، تصاویر، عکس ‌برداری و ارائه مفهومی باشند. بنابراین، دوره کارشناسی ارشد در طراحی لباس، فرهنگ طراحی را در یک محیط استودیو مشترک در طول 3 ترم تحصیلی ترویج می کند. انتظار می رود در ترم آخر دوره، دانشجو بتواند استعدادهای خاص خود را شکوفا کند.

درآمد طراحان لباس در پرتغال

مشاغل در زمینه طراحی مد و لباس در کشور پرتغال متعدد و متنوع هستند. بسیاری از فارغ التحصیلان برای برندهای برتر کار کرده اند یا برند و مجموعه های خود را راه اندازی کرده اند. عناوین شغلی عبارتند از:

  • طراح مد و لباس
  • طراح لوازم جانبی
  • طراح پارچه
  • مشاور برندینگ
  • کارآفرین مد
  • روزنامه نگار مد
  • پژوهشگر روند
  • توسعه دهنده محصول
  • تاجر

طبق آمارهای گرفته شده میزان حقوق ماهیانه کار در پرتغال برای طراحان لباس در این کشور به صورت متوسط به میزان 2270€ (یورو) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 27200€ (یورو) در سال است. همچنین طراحان لباس در پرتغال حداقل 820€ (یورو) و حداکثر 4920€ (یورو) در ماه درآمد کسب می کنند.

میزان درآمد طراحان لباس در بهترین شهرهای پرتغال در نمودار زیر مشخص است:

درآمد طراحان لباس در بهترین شهرهای پرتغال

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد رشته طراحی لباس در پرتغال

دانشجویان دارای مدرک کارشناسی (ملی یا بین المللی) می توانند برای مدرک کارشناسی ارشد اقدام کنند و پذیرش آن منوط به ارزیابی عناصر مندرج در درخواست توسط کمیته علمی سیکل دوم مطالعات می باشد.

مدارک لازم:

  • فرم درخواست پر شده با عکس اصلی
  • رزومه، امضا و تاریخ
  • نمونه کارها A4 یا در قالب دیجیتال
  • گواهی صلاحیت و مدرک لیسانس یا فوق لیسانس تایید شده توسط سفارت پرتغال در کشور مبدا + کپی
  • برنامه ها و بارهای کاری تایید شده توسط دانشگاه مبدا
  • فتوکپی کارت شناسایی یا پاسپورت
  • پرداخت هزینه درخواست €100 (یورو)

هنگام ثبت نام:

  • 2 عکس اصلی
  • فتوکپی کارت شناسایی (کارت شهروندی) یا پاسپورت
  • پرداخت قسط اول شهریه، بیمه دانشگاه و هزینه های اداری

هزینه تحصیل در پرتغال در رشته طراحی لباس تقریبا 3000€ (یورو) در سال است. برای کسب ویزای دانشجویی کشورهای اروپایی و سیار کشورهای جهان می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات متداول در باب رشته طراحی لباس در پرتغال

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته طراحی لباس در پرتغال پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • طول دوره تحصیل رشته طراحی لباس در پرتغال چقدر است؟ طول دوره تحصیل رشته طراحی لباس در پرتغال به مقطع تحصیلی دانشجویان بستگی دارد، اما بین 5 تا 6 سال تحصیلی برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد در این رشته می باشد.
  • چشم انداز شغلی در رشته طراحی لباس در پرتغال چگونه است؟ با توجه به رشد قابل توجه پرتغال در صنعت مد و پوشاک، دولت پرتغال با همکاری دانشگاه های این کشور فرصت های شغلی مطلوبی را برای فارغ التحصیلان این رشته تحصیلی تضمین می کند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *