مهاجرت تحصیلی چین

تحصیل دندانپزشکی در چین

تحصیل دندانپزشکی در چین

برنامه های تحصیل دندانپزشکی در چین با هدف پرورش دندانپزشکان حرفه ای به دانشجویان خارجی ارائه می شود. جذابیت تحصیل در چین در حال افزایش است. دانشجویان قبل از درخواست کسب پذیرش تحصیلی جهت تحصیل دندانپزشکی در چین باید کلیه دروس اجباری و امتحان فارغ التحصیلی را پشت سر بگذارند. تکمیل برنامه درسی معمولاً در 5 سال انجام می شود. همچنین متقاضیان می توانند به آینده بازار کار و میزان درآمد حاصل از دندان پزشکی در چین نیز امیدوار باشند.

هموطنان عزیز می توانید با همراهی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تا بخش آخر این نوشتار از شرایط و قوانین تحصیل دندانپزشکی در چین در سال 2023 به طور کامل مطلع شوید.

جهت تحصیل دندانپزشکی درچین سوالاتی که در ذهن متقاضیان به وجود خواهد آمد بدین شرح خواهد بود:

  • تحصیل در رشته دندانپزشکی در چین به چه صورت خواهد بود؟
  • آیا تحصیل دندانپزشکی در چین مزایای ویژه ای به همراه خواهد داشت؟

اینفوگرافی تحصیل دندانپزشکی در چین

تحصیل در چین در سال 2023

این کشور مکانی امن برای دانشجویان بین المللی است. متقاضیانی که می خواهند مشغول به تحصیل دندانپزشکی شوند. در چند سال گذشته، تعداد بیشتری از دختران تایلندی، روسی، پاکستانی، هندی و آفریقایی نسبت به پسران در حال تحصیل دندانپزشکی در چین بودند. در 20 تا 25 سال گذشته تعداد زیادی از دانشجویان تایلندی، روسی، پاکستانی، هندی و آفریقایی و به طور کلی دانشجویان بین المللی برای تحصیل به چین مهاجرت کرده اند. همه ساله صدها دانشجو بین المللی برای پذیرش در برنامه های تحصیل دندانپزشکی در چین متقاضی می شوند.

تعداد دانشجویان بین المللی در چین به شرح نمودار زیر می باشد:

رشد جمعیت دانشجویان بین المللی در چین

از زمان جنگ جهانی 2، دندانپزشکی نه تنها در پیشرفت های بالینی و مکانیکی بلکه در تغییر در درک مردم از آنچه که دندانپزشک آنها می تواند به آنها ارائه دهد دچار تغییرات اساسی شده است. فارغ التحصیلان دندانپزشکی امروز از تفاوت زیادی که بین تحصیلات خودشان و همتایان خود در سال 1946 وجود دارد تعجب می کنند. سیستم آموزش دندانپزشکی چین نیز طی 3 دهه گذشته دستخوش تغییرات اساسی شده است. تعدادی از رویکردهای بین المللی برای اصلاح برنامه درسی دندانپزشکی اتخاذ شده است. تأکید زیادی بر آسیب شناسی دهان، پزشکی دهان و جراحی فک و صورت و غیره در برنامه درسی دندانپزشکی در دانشکده های دندانپزشکی چین شده است.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در چین در سال 2023

برای ورود به دانشگاه های دندانپزشکی چین، دانشجویان باید حداقل 18 و حداکثر 25 سال سن داشته باشند. این دانشجویان باید دانش کافی در علوم پایه داشته باشند. این دانش که شامل موضوعات فیزیک، زیست شناسی و شیمی می باشد. دانشجویان برای تحصیل در چین حتما باید دوره دبیرستان را با موفقیت به پایان برسانند. متقاضیان باید از نظر جسمی، ذهنی و روحی آمادگی کامل در برنامه های تحصیل دندانپزشکی را داشته باشند.

علاوه بر این، دانشجویان نباید سابقه کیفری داشته باشند. به یاد داشته باشید که کسب حداقل 60% نمره در دروس اصلی (زبان و علوم پایه) برای شرکت در برنامه های تحصیل دندانپزشکی در کشور چین الزامی می باشد. ادامه تحصیل در چین نیاز به ارائه مدرک زبان معتبر دارد. اگر قصد دارید به زبان انگلیسی مشغول به تحصیل در دانشگاه های این کشور شوید، حتما باید مدرک زبان انگلیسی معتبر کسب کنید.

در جدول زیر به اطلاعات کاربردی درباره شرایط تحصیل دندانپزشکی در کشور چین اشاره شده است:

پارامترشرح
محدودیت سنی18 تا 25 سال
آخرین مهلت درخواست برنامه30 سپتامبر (به دانشگاه بستگی دارد.)
حداقل هزینه تحصیل (سالانه)¥449000 (یوآن چین)
حداقل هزینه زندگی (ماهیانه)¥1729 (یوآن چین)
زبان تدریسماندارین و انگلیسی
نحوه تدریسسخنرانی های عمومی و آموزش ها
کارآزمایی و آزمایش
رسیدگی به بیماران بیمارستان و بیماران کلینیک

توصیه می شود قبل از مهاجرت تحصیلی به چین، اطلاعات کافی از شرایط تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود کسب کنید.

تدریس دندانپزشکی و ارزیابی دانشجویان در چین

تدریس دندانپزشکی در دانشگاه های چین در هر سال تحصیلی به 2 ترم تقسیم می شود. هر ترم شامل 16 هفته است که به دنبال آن امتحانات برگزار می شوند. برنامه های تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های این کشور از طیف وسیعی از روش های تدریس از جمله سخنرانی و همچنین آزمایش، آزمایش مشروط و بالینی بهره می برد. دانشجویان هر هفته حدود 20 ساعت سخنرانی و آزمایش خواهند داشت. دوره ها از طریق ترکیبی از آزمون ها، تکالیف، تست ها، آزمایش های عملی و امتحانات کاغذی ارزیابی می شوند. هر دانشجو دارای 1 مدرس است که می تواند راهنمایی و کمک های عمومی را در مورد نگرانی های دانشگاهی و شخصی به صورت فردی ارائه دهد.

کلاس های آموزشی دانشگاه های چین مجهز به پروژکتور و سیستم چند رسانه ای هستند. اکثر دانشگاه های علوم پزشکی چینی معلم چینی دارند که از اروپا فارغ التحصیل شده اند. برخی از آنها دارای مدرک دکترا از اروپا و آمریکا هستند. برخی دانشکده های دندانپزشکی چین دارای معلمان خارجی از کشورهای آسیایی مانند پاکستان، هند، نپال و غیره هستند. این باعث افزایش دانش دانشجویان می شود که پس از فارغ التحصیلی می توانند امتحانات شورای پزشکی خود را در کشور خود به راحتی پشت سر بگذارند. همه معلمان چینی مسلط به زبان انگلیسی هستند. معلمان کاملاً متعهد به ارائه آموزش و پرورش هستند. دانشجو هر روز، درست در طول سال، از تخصص و دانش این اساتید مجرب بهره مند می شوند. جهت اطلاع از شرایط تحصیل داروسازی در چین نیز می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

برنامه درسی دندانپزشکی در چین

برنامه درسی دندانپزشکی در چین به صورت 5 ساله است و شامل 4 سال دوره آموزشی و آزمایشگاهی و 1 سال اجباری دوره کارآموزی بالینی دندانپزشکی است که توسط اعضای هیئت علمی نظارت می شود. اصطلاح دهان ‌شناسی به جای دندانپزشکی، به‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد و نشان‌ دهنده فلسفه سنتی در چین است که دندانپزشکی یک زیر تخصص پزشکی است. بنابراین، ادغام بین آموزش پزشکی و دندانپزشکی یکپارچه است.

  • دانشجویان دندانپزشکی چینی در طول سال های اول و دوم برنامه درسی، علوم پایه را همراه با دانشجویان پزشکی مطالعه می کنند.
  • برنامه درسی سال سوم شامل سخنرانی ها و چرخش های بزرگ در یک بیمارستان پزشکی است.
  • دانشجویان سال چهارم بیشتر در درس ‌های آموزشی و آزمایشگاهی دندانپزشکی شرکت می‌ کنند و دانشجویان شروع به برقراری ارتباط با بیماران می ‌کنند.
  • دانشجویان سال پنجم دندانپزشکی منحصراً در مراقبت از بیمار شرکت می کنند و برای آزمون سراسری مجوز دندانپزشکی آماده می شوند.

محتوای برنامه درسی به طور کلی در ایالات متحده، ژاپن، کره و چین مشابه است. با این حال، چند تفاوت وجود دارد. به عنوان مثال، دندانپزشکی ایمپلنت و لیزر در بسیاری از دانشکده های دندانپزشکی در ایالات متحده آمریکا، ژاپن و کره تدریس می شود، اما تنها چند دانشکده دندانپزشکی در چین. فلزات گرانبها برای ریخته گری بسیار گران هستند و بنابراین تا حدود 10 سال پیش در چین معمولاً استفاده نمی شد. در سال ‌های اخیر، دانشکده ‌های دندانپزشکی در چین نیز در حال مدرن ‌سازی بوده ‌اند، و اکثر آنها اکنون به بسیاری از مواد و دستگاه ‌های دندانپزشکی مشابهی که در سایر کشورهای صنعتی استفاده می ‌شوند، مجهز شده ‌اند.

برنامه تحصیل دندانپزشکی در چین

مزایای تحصیل دندانپزشکی در چین

چین از لحاظ جغرافیایی در شرق آسیا قرار دارد. جمعیت آن از 1.3 میلیارد نفر بیشتر است. فارغ التحصیلان دبیرستان امتحان ورودی سراسری را می دهند. تا در این صورت بتوانند در برنامه های تحصیل دندانپزشکی ثبت نام کنند. آموزش دندانپزشکی 5 ساله در چین منجر به درجه BDS می شود. دانش آموختگان دانشکده های دندانپزشکی چین پس از آن باید در آزمون دندانپزشکی شرکت کنند تا مجوز کار قانونی در این زمینه را کسب کنند. در حال حاضر تعداد کافی از دندانپزشکان برای ارائه خدمات درمانی دهان و دندان لازم برای افرادی که در خارج از کلان شهرها زندگی می کنند وجود ندارد. دانشجویان می توانند با تحصیل در چین در زمینه دندانپزشکی، شغل مناسبی در چین پیدا کنند.

بررسی جزییات اعزام دانشجو به چین! کلیک کنید.

از این رو اگر تمایل دارید که در این کشور به کار دانشجویی بپردازید بایستی از شرایط زیر برخوردار باشید:

شرایط کار دانشجویی در چین

درآمد حاصل از شغل دندانپزشکی در کشور چین

درآمد حاصل از این شغل حداقل 633876CNY(یوآن چین) و حداکثر دریافتی در این کشور به حدود 514093CNY (یوآن چین) در سال خواهد رسید. همچنین حداقل دریافتی در این کشور حدود 345470CNY (یوآن چین) می باشد. این میزان دریافتی به سن، تجربه کاری، میزان تحصیلات و شهری که متقاضی مشغول به فعالیت می باشد بستگی دارد. همچنین به ازای هر ساعت کار قانونی در مطب، کلینیک یا درمانگاه های خصوصی متقاضیان این رشته حدود 400CNY (یوآن چین) درآمد خواهند داشت.

سایر درآمدهای مرتبط با این رشته عبارتند از:

  • دستیار دندانپزشک حدود 19950CNY (یوآن چین)
  • دندانپزشک حدود 69800CNY (یوآن چین)
  • ارتودنتیست 81900CNY (یوآن چین)
  • پروتز دندان 86600CNY (یوآن چین)

مزایای تحصیل دندانپزشکی در چین

تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی در چین

بسیاری از متقاضیان بین المللی جویای تحصیل در کشورهای دیگر به خصوص به زبان انگلیسی می باشند‌. در انتخاب رشته و دانشگاه مورد نظر خود دقت فرمائید. اکثر دانشگاه های این کشور به زبان رسمی این کشور خواهد بود. امکان تحصیل دندانپزشکی در کشور چین در 3 دانشگاه به زبان انگلیسی مهیا می باشد. در این قسمت به بررسی شهر و اسم دانشگاه می پردازیم:

اسم دانشگاهشهر
Xi’an jiaotong Universityشهر شیان
Zhengzhou Universityشهر ژنگژو
China medical Universityشهر شنیانگ

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه فودان پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه ژنگژو چین

دانشگاه ژنگژو هر ساله پذیرا دانشجویان زیادی از سراسر جهان و کشور چین می باشد. این دانشگاه توانسته در سال 2017 اقدام به ساخت دانشگاه های ملی تراز اول در سطح جهان نماید. امکانات این دانشگاه در سطح جهان زبانزد عام و خاص می باشد. همچنین این دانشگاه توانسته میزبان دانشجویان زیادی شود. بسیاری از متقاضیان از این دانشگاه پس از فارغ التحصیلی توانسته اند در بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و یا مطب های خصوصی چین به اشتغال بپردازند.

تعداد دانشجویان این دانشگاه در سال های اخیر رو به افزایش بوده است که در نمودار زیر شرح داده شده است:

تعداد دانشجویان دانشگاه ژنگژو چین

برنامه تحصیلی دندانپزشکی دانشگاه ژنگژو چین

در حال حاضر دانشکده دندانپزشکی از 16 بخش دانشگاهی، 10 بخش بالینی و دو آزمایشگاه فنی تشکیل شده است. دارای 130 صندلی دندانپزشکی برای خدمات بالینی روزانه و 30 تخت برای بیمار است. به طور متوسط ​​سالانه بیش از 110000 بیمار در مجموع خدمات ارائه می دهند. در مجموع، این یک بیمارستان بزرگ دندان شناسی در چین است.

دوره های تحصیلی دندانپزشکی دانشگاه ژنگژو چین عبارتست از:

مقطع تحصیلیبرنامه تحصیلیزبان تحصیل
کارشناسیدندان شناسیچینی/ انگلیسی
کارشناسی ارشددندان شناسی بالینیچینی/ انگلیسی
دکتریجراحی (استوماتولوژی)چینی/ انگلیسی

10 دانشگاه برتر برای تحصیل دندانپزشکی در چین

در این بخش از مقاله به بررسی 10 دانشگاه برتر در خصوص تحصیل دندانپزشکی در چین به همراه رتبه می پردازیم:

دانشگاهرتبه
دانشگاه سیچوان96
دانشگاه شانگهای جیائو تانگ85
دانشگاه ووهان82
دانشگاه پکن82
دانشگاه سان یات سن75
دانشگاه پزشکی نانجینگ74
دانشگاه پزشکی پایتخت7
دانشگاه ژجیانگ71
دانشگاه علوم پزشکی چین71
دانشگاه علوم پزشکی تیانجین69
دانشگاه شاندونگ69
دانشگاه Tonji69
دانشگاه جیلین69

از اینرو در نمودار زیر به بررسی مقایسه تعداد دانشجویان بین المللی در کشور چین و سایر کشورها می پردازیم:

تعداد دانشجویان بین المللی در چین در سال 2022

بررسی مزایای دندانپزشکی در چین

برخی از مهمترین دلایل تحصیل دندانپزشکی در چین عبارتند از:

  • دانشگاه های دندانپزشکی و پزشکی توسط سازمان بهداشت جهانی به رسمیت شناخته شده اند.
  • برنامه های تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی ارائه می شوند.
  • برنامه های درسی دانشگاه ها کاملاً بر اساس استاندارد بین المللی تدریس می شوند.
  • دانشجو می تواند دوره کارآموزی را در چین یا در کشور خود سپری کند.
  • برخی از برنامه های تحصیل دندانپزشکی با برنامه های تحصیل بین المللی این رشته همکاری می کنند.
  • دانشجویان می توانند از فرصت های شغلی بی شماری پس از اتمام برنامه تحصیلی خود بهره مند شوند.

درباره دانشگاه های دندانپزشکی چین

سطح علمی و آموزشی دانشگاه های دندانپزشکی در چین بسیار بالا می باشد. همچنین بسیاری از متقاضیان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های این کشور می توانند در مراکز بهداشتی، بیمارستان ها و بسیاری از مطب های خصوصی مشغول به کار شوند. تحصیل در بسیاری از دانشگاه های دندانپزشکی در چین با آزمون ورودی نیز همراه خواهد بود. همچنین جهت کار در این کشور به خصوص در رشته های پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دندانپزشکی مسلط بودن به زبان رسمی این کشور نیز واجب خواهد بود.

تقریباً تمام دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی در چین دارای زیرساخت های آموزشی مدرن هستند. دوره های دندانپزشکی در آزمایشگاه های بسیار خوبی برگزار می شوند. کلیه دانشکده های دندانپزشکی در چین از نظر مطالب آموزشی و یادگیری کلیه شرایط لازم را دارند. با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا اطلاعات بیشتری درباره شرایط و قوانین تحصیل در خارج از کشور کسب کنید.

سوالات پرتکرار در باب تحصیل دندانپزشکی در چین

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل دندانپزشکی در چین مطابق با قوانین سال 2023 عبارتند از:

  • شرایط ورود به رشته دندانپزشکی در چین چیست؟ شرط سنی تعیین شده برای ورود 18 تا 25 سال است. افراد می توانند با ارائه مدرک دیپلم و ریزنمرات عالی در دروس علوم پایه با داشتن مدرک زبان حداقل آیلتس 5.5 به رشته دندانپزشکی وارد شوند.
  • رشته دندانپزشکی به چه شیوه ایی در چین تدریس می گردد؟ رشته دندانپزشکی در هر سال به 2 ترم تقسیم می شود که هر ترم 16 هفته است. دانشجویان هر هفته سمینارهای تخصصی و آزمایشات پشرفته را پشت سر می گذارند.
  • تحصیل دندانپزشکی در چین چه مزایایی دارد؟ تحصیل در دانشگاه هایی که توسط سازمان بهداشت جهانی به رسمت شناخته شده اند می تواند قله ایی برای صعود باشد. از طرفی دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز هستند. دانشجو می تواند پس از تحصیل دوره کارورزی خود را نیز در چین بگذراند و حتی جذب بازار کار شود.
  • هزینه تحصیل دندانپزشکی و زندگی دانشجویی در کشور چین چقدر است؟ حداقل هزینه تحصیل سالانه در کشور چین 449000¥ (یوآن چین) می باشد. هزینه زندگی دانشجویی نیز به طور متوسط ماهیانه 1729¥ (یوآن چین) است. دانشجو می تواند با حق کار نیمه وقتی که دارد هزینه های خود را پوشش دهد.
4/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه برای “تحصیل دندانپزشکی در چین

  1. sara nori گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ۲۵ سالمه
    میخواستم بدونم تحصیل دندان پزشکی در چین محدودیت سنی داره
    من متاهلم
    میخواستم بدونم ویزای همراه داره
    برای اقدام به تحصیل دندان پزشکی در چین چقد هزینه میبره و چه مدت طول میکشه
    لطفا راهنماییم کنید .

    1. صادقی گفت:

      سلام با شرایط سنی شما شرایط تحصیل دندانپزشکی در چین وجود دارد. اخذ ویزا همراه همزمان وجود ندارد در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. فرانک گفت:

    سلام پروسه مهاجرتش چقدر طول میکشه و چقدر تمکن مالی میخواد؟

    1. صادقی گفت:

      سلام پیشنهاد میشه برای مهاجرت به چین با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *