مهاجرت تحصیلی سوئیس

تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان

تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان

تقاضاء بسیاری از دانشجویان به خصوص دانشجویان بین المللي جهت تحصیل در کشورهای اروپایی اخذ پذیرش تحصیلی بدون مدرک زبان می باشد که در بسیاری از کشورها قابل ارائه نمی باشد. در مقاله تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان به بررسی شرایط تحصیل به این روش می پردازیم. در حال حاضر این روش برای ایرانیان غیر ممکن است. چرا که مدرک معتبر زبان برای اخذ پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی از الزامات است. شرایط تحصیل در سوئیس در میان بسیاری از متقاضیان شناخته شده است. این کشور به دلیل وجود نظام تحصیل رایگان مهاجران زیادی را جذب می نماید. آمارها نشان می دهد که موسسات آموزشی سوئیس، از سطح بالای آموزشی برخوردار هستند که این خود باعث مهاجرت بسیاری از افراد خارجی برای تحصیل بدون مدرک زبان در این کشور شده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به راهنمایی شما در این باب هستند

شرایط تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان

در میان دانشجویان خارجی و داخلی در دانشگاه های سوئیس بیش از 25% دانشجویان آن کشور خارجی، بیش از 3% دانشجویان دکتری خارجی و بیش از 45% نیروی کار دانشگاهی سوئیس را خارجیان تشکیل می دهند. یکی از مدارکی را که جهت اخذ ویزا و اقامت دانشجویی باید ارائه دهید مدرک زبان انگلیسی می باشد. اکثر دانشگاه ها در سوئیس از شما مدرک زبان می خواهند و و شما برای این که بتوانید در دانشگاه های بین المللی تحصیلات خود را ادامه دهید نیازمند ارائه مدارک زبان معتبر می باشید.

زبان های رسمی در کشور سوئیس

زبان های رسمی در کشور سوئیس شامل زبان آلمانی، زبان فرانسوی و زبان ایتالیایی می باشد. یادگیری زبان برای دانشجو باید با توجه به زبان آموزشی انتخاب شده توسط مهاجران در دانشگاه مورد نظر می باشد. در بیشتر دانشگاه ها دروس به زبان انگلیسی تدریس می شود و دانشجویان خارجی اکثرا به زبان های آلمانی، انگلیسی یا فرانسوی به ادامه تحصیل در این کشور مشغول هستند. مدارک زبان که باید برای ادامه تحصیل در دانشگاه های سوئیسی کسب شود به شرح زیر می باشد:

  • زبان آلمانی
  • زبان انگلیسی
  • زبان فرانسوی

دانشجویان با ارائه مدارک ذکر شده می توانند در تعدادی از دانشگاه های سوئیس به ادامه تحصیل بپردازند، اگر دانشجویی مدارک زبان های ذکر شده را نداشته باشد باید در آزمون های زبان دانشگاه مورد نظر شرکت کند و بعد تعیین سطح و در صورت کسب حداقل نمره می تواند در دانشگاه مورد نظر تحصیل نماید. جهت تحصیل در این کشور و کسب اطلاعات دقیق مقاله تحصیل در سوئیس را مطالعه بفرمائید.

متقاضیانی که این کشور را برای تحصیل انتخاب نموده اند در نمودار زیر بیان شده اند:

تعداد متقاضیان تحصیلی در کشور سوئیس

تسلط به زبان آلمانی برای اقامت در سوئیس

دانشجویانی که به زبان آلمانی تسلط ندارند می توانند ابتدا در کشور مجارستان برای دوره های زبان آلمانی پذیرش اخذ نمایند. بعد از گذراندن دوره می توانند در دانشگاه های سوئیس با زبان آلمانی مشغول به تحصیل شوند. برخی از دانشگاه هایی که به زبان انگلیسی تدریس می کنند بدون مدرک زبان دانشجو را به شرط کسب حداقل نمره 5 در IELTS می پذیرند. البته در این صورت بعد از ورود به دانشگاه باید یک یا دو دوره پیش نیاز زبان گذرانده شود. بعد از شرکت در کلاس دانشجو می تواند در کلاس های درسی دانشگاه شرکت نماید. در نظر داشته باشید که جهت کار در این کشور می توانید مقاله ویزای کاری سوئیس را مطالعه بفرمائید.

تسلط به زبان فرانسه برای اقامت در سوئیس

دانشجویانی که به زبان فرانسوی تسلط ندارند می توانند ابتدا در کشور فرانسه دوره های زبان فرانسوی را گذرانده و بعد از گذراندن دوره می توانند در دانشگاه های سوئیس با زبان فرانسوی مشغول به تحصیل شوند. با توجه به آگاهی دولت مردان سوئیس در رابطه با تاثیر علم و دانش در اقتصاد ملی آن کشور منابع بسیار زیادی برای حفظ سطح علم و دانش سرمایه گذاری می شود، که در ادامه منجر به تشکیل شغل برای این افراد می شود. این کشور در این زمینه یکی از پیشروترین کشورهاست.

تحصیل دانشجویان در سوئیس

در کسب، تولید و به کارگیری علوم و برای جذب و توسعه نیروی دانشجویی اعم از افراد مقیم و همچنین مهاجران اقداماتی را انجام می دهد. این کشور در سطح اروپا دارای یکی از بزرگترین کشورهای کسب کننده جوایز نوبل و ثبت تعداد بیشماری اختراع می باشد. با توجه به این توضیحات دانشگاه های این کشورمی تواند محل مناسبی برای تحصیل شما دانشجویان عزیز باشد و آینده تحصیلی شما را تضمین می کند.

در این کشور تبادل تحصیلی بین دانشجویان اروپایی به واسطه نظام بولونیا آسان شده است. اگر دانشجویی در یکی از دانشگاه های اروپایی تحصیل کرده باشد مدارک تحصیلی او برای تحصیل در دانشگاه های سوئیس پذیرفته خواهد شد. این خود یکی از بزرگترین سیاست های داخلی کشورهای عضو این نظام هست که یکی از اهداف آن انتقال دانش و نیروی متخصص بین این کشورها می باشد.

هزینه تحصیل بدون مدرک زبان در سوئیس

هزینه تحصیل بدون مدرک زبان در سوئیس

یکی از زیباترین کشورها در اروپا این کشورمی باشد که در زمینه تحصیلات دانشگاهی (دوره های MBA و دکتر) و انجام کارهای تحقیقاتی مهم و معتبر از مهمترین کشورها محسوب می شود. دانشجویانی که در دانشگاه های سوئیس تحصیل می کنند بلافاصله پس از اتمام تحصیلات خود می توانند در این کشور مشغول به کار شوند. دانشجویانی که در مقطع دکتری تخصصی تحصیل می کنند جزئی از کارکنان دانشگاه محسوب شده و ماهانه حقوقی را دریافت می کنند.

متوسط هزینه های تحصیلی سالانه در بعضی از رشته ها (به عنوان مثال دارو سازی) 16000€ (یورو) می باشد. دانشجویان خارجی در برخی از دانشگاه ها مثل زوریخ، لوگانو، سنت گالن، لوسرن و نوشاتل باید هزینه بیشتری نسبت به دانشجویان داخلی بپردازند. جهت زندگی در هر یک از شهرهای این کشور مقاله هزینه زندگی در سوئیس را مطالعه بفرمائید.

برای تحصیل در دانشگاه های این کشور دانشجویان نسبتا هزینه کمی می پردازند. ولی در برخی از کانتون ها دانشجویانی که از خارج از اتحادیه اروپا هستند هزینه بیشتری را نسبت به دانشجویان بومی می پردازند. هزینه تحصیل سالانه دانشگاه های سوئیس به شرح زیر می باشد:

مقطع تحصیلیشهریه به یورو
کارشناسی و کارشناسی ارشد€1600
دکتری€200

دانشگاه های مقرون به صرفه سوئیس

هزینه تحصیل سالانه در دانشگاه های خصوصی مبلغی بین 1500€ الی 16000€ می باشد. دانشگاه هایی که هزینه تحصیل سالانه در آن ها مقرون به صرفه تر است، به شرح زیر می باشد:

دانشگاهشهریه به یورو
دانشگاه ژنو€900
دانشگاه لوزان€1500
دانشگاه هنر شمال غربی و علوم کاربردی€1300
دانشگاه برن€1500

همچنین هزینه تحصیل سالانه در دانشگاه های برتر به شرح زیر می باشد:

دانشگاهشهریه به یورو
دانشگاه زوریخ€1400
موسسه فدرال فناوری زوریخ€1600
دانشگاه بازل€1600
دانشگاه فدرال پلی تکنیک لوزان€1100

شرح تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان

سیستم آموزشی سوئیس که فدرالیستی است. توسط یک سازمان غیر متمرکز اداره می شود. بیشترین هزینه آموزشی و تحقیقی را در بخش بین المللی به خود اختصاص می دهد. به سبب همین هزینه ها توجه بسیار زیادی به آموزش و کارهای تحقیقی و پژوهشی دارد. تحصیل در این کشور بدون مدرک تحت شرایط خاصی به شما تعلق می گیرد. به طور مثال اگر شما قبلا در این کشور یک دوره آموزشی را گذرانده باشید، نیازی به ارائه مدرک زبان نمی باشید.

شما همچنین می توانید در صورت ارائه ندادن مدرک زبان معتبر پذیرش مشروط به دست بیاورید. قبل از ورود به دانشگاه ابتدا در دوره های آموزش ثبت نام نمائید و یا می توانید این دوره ها را در کشور اروپایی مثل مجارستان بگذرانید. بعد از اتمام دوره بتوانید در دانشگاه های سوئیس پذیرش اخذ نمائید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توجه به سال ها تجربه در زمینه اخذ ویزای تحصیلی این امکان را در خدمت شما قرار می دهد که با مشاورین ما در خصوص تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان مشاوره رایگان دریافت نمائید. جهت تحصیل در سایر کشورهای اروپایی پیشنهاد می شود مقاله تحصیل در پرتقال را مطالعه بفرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *