مهاجرت تحصیلی سوئیس

تحصیل در دانشگاه لوزان سوئیس

تحصیل در دانشگاه لوزان سوئیس

تحصیل در رشته های مختلف در هر یک از شهرهای کشور سوئیس از مزیت های متفاوتی برخوردار می باشد، یکی از شهرهای مهم تحصیلی شهر لوزان است. تحصیل در دانشگاه لوزان سوئیس که یکی از دانشگاه های برتر با رتبه 143 می باشد، جزء بهترین دانشگاه های این کشور است. این کشور به دلیل مزایای کیفیت آموزش، رتبه بالا، کیفیت بسیار بالای زندگی، امنیت و طبیعت فوق العاده یکی از کشورهای محبوب جهت تحصیل در اروپا می باشد. افرادی که به این شهر مهاجرت می کنند می توانند در این دانشگاه  به تحصیل بپردازند. با توجه به زبان فرانسوی این منطقه از سوئیس اکثرا به زبان فرانسوی صورت می گیرد. برنامه های انگلیسی زبان هم ارائه می شود. در ادامه این مقاله که به دست همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مهیا گشته است.

معرفی شهر تحصیلی لوزان

شهر لوزان پنجمین شهر بزرگ است که در جنوب غربی این کشور واقع شده است. به دلیل همسایگی با فرانسه، مردم این شهر به زبان فرانسوی صحبت می کنند. جمعیت این شهر به 117000 نفر می رسد و زبان فرانسوی بیشتر توسط ساکنان بومی صحبت می شود. اما برقراری ارتباط به زبان انگلیسی و بسیاری از زبان های دیگر نیز عادی است. این شهر با داشتن یک جامعه بزرگ بین المللی و صحنه های هنری پویا، چند فرهنگی محسوب می شود. محل اقامت بسیاری از مردم از سراسر جهان است. شهر قدیمی لوزان تحت سلطه کلیسای جامع قرون وسطایی است. این شهر محل بسیاری از شرکت های چند ملیتی، دادگاه فدرال (بالاترین دادگاه سوئیس) و کمیته بین المللی المپیک (IOC) است. این شهر که در سواحل شمالی دریاچه ژنو قرار دارد در تابستان به دمای 25 درجه سانتی گراد و در زمستان به دمای 2- سانتی گراد می رسد.

شرح دانشگاه لوزان سوئیس

این دانشگاه  یکی از دانشگاه های دولتی سوئیس می باشد که در این شهر در نزدیکی سواحل دریاچه ژنو واقع شده است. تاسیس این دانشگاه به سال 1537 که یک مدرسه بود برمی گردد که در سال 1890 به یک دانشگاه تبدیل شد. این دانشگاه در حال حاضر میزبان بیش از 15000 دانشجو و 3000 محقق دارد. این دانشگاه دارای 7 دانشکده است که شامل دانشکده حقوق، دانشکده علوم مذهبی، دانشکده علوم سیاسی و اجتماعی، دانشکده هنر، دانشکده تجارت و اقتصاد، دانشکده بیولوژی و پزشکی و دانشکده محیط زیست می باشد. حدود 20% دانشجوهای دانشگاه لوزان سوئیس خارجی هستند. یکی از دانشگاه های معتبر این کشور به حساب می آید. . جهت تحصیل در این کشور ابتدا مقاله تحصیل در سوئیس را مطالع بفرمائی.

همچنین فعالیت های پژوهشی این دانشگاه بر 3 موضوع اصلی علوم انسانی و اجتماعی، علوم زندگی و پزشکی و علوم محیط زیست تمرکز دارد. کتابخانه این دانشگاه بیش از 2 میلیون سند دارد. در ساختمان هایی مشرف به دریاچه ژنو قرار گرفته شده است. این نهاد بر رویکرد بین رشته ای تأکید می کند. همکاری نزدیک بین کارکنان و دانشجویان را تضمین می کند. این دانشگاه همچنین مجهز به آزمایشگاه ها به همراه تجهیزات پیشرفته برای محققان، سالن های سخنرانی مجهز برای کارمندان و دانش آموزان برخوردار است. این موسسه همچنین طیف گسترده ای از دوره های بین رشته ای را ارائه می دهد. بسیاری از فعالیت های ورزشی و فرهنگی در پردیس و محوطه این دانشگاه در بخش های مختلف مانند تئاتر، غواصی و غیره ارائه می شود.

تعداد متقاضیانی که این کشور را برای تحصیل انتخاب کرده اند در نمودار زیر شرح داده شده است:

تعداد متقاضیان تحصیلی در کشور سوئیس

تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه لوزان سوئیس

این دانشگاه یک دانشگاه با بودجه عمومی و با محوریت پژوهش است که در سواحل دریاچه ژنو، در قلب سوئیس فرانسوی زبان قرار گرفته است. این دانشگاه طیف گسترده ای از برنامه های مطالعاتی خود را در زمینه هایی علوم اجتماعی، هنر، علوم انسانی، مطالعات محیط زیست، علوم زمین شناسی، تجارت، مطالعات دینی، علوم زندگی و پزشکی ارائه می دهد. تحصیل در این دانشگاه در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است. برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه به زبان فرانسه تدریس می شود که همراه با 9 برنامه کارشناسی ارشد ارائه شده به زبان انگلیسی دربخش های علوم زمینی، مطالعات محیط زیست، تجارت، اقتصاد و علوم زندگی است.

همچنین برنامه های دکتری در این دانشگاه برای محققانی که می خواهند رشته تحصیلی خود را با جزئیات بیشتری ادامه دهند، همراه با طیف وسیعی از دوره های آموزشی، در دسترس است. از این رو جهت کار در این کشور مقاله ویزای کاری سوئیس را مطالعه بفرمائید.

از جمله رشته های تحصیلی ارائه شده دراین دانشگاه  بدین ترتیب می باشد.

علوم انسانیعلوم کاربردیعلوم پزشکیعلوم اجتماعی
حقوقحقوق تجارتروان درمانیمطالعات مذهبی
حقوق بین المللحقوق و مطالعات اقتصادپزشکیآنالیز جرائم
علوم انسانیاقتصاد تجاریزیست شناسی پزشکیجرم شناسی
مدیریت دولتیبازاریابیمیکرو بیولوژیروانشناسی
علوم دادگاهیامور مالیمیکروب شناسی
مدیریت داراییمطالعات اقتصادی و حقوقیپرستاری
مدیریت ورزشیحسابداری
علوم داراییجغرافیا
آموزش و تربیت معلمیعلوم آماری
هنرزمین شناسی
زبانزیست شناسی
بوم شناسی و تکام
علوم محیط زیست

شرایط تحصیل در دانشگاه لوزان سوئیس

شرایط تحصیل در دانشگاه لوزان سوئیس

برنامه های تحصیلی این دانشگاه در کارشناسی به زبان فرانسوی و در کارشناسی ارشد به زبان های فرانسوی و انگلیسی ارائه می شود. لذا برای ورود به این دانشگاه بایستی مدرک معتبر زبان فرانسوی یا انگلیسی را ارائه دهید. برای ورود به مقطع کارشناسی بایستی مدرک دیپلم با نمرات دروس اصلی زبان، ریاضیات، علوم طبیعی مانند شیمی، زیست و فیزیک و علوم انسانی مانند جغرافیا، تاریخ یا اقتصاد و یکی از دروس فلسفه یا علوم کامپیوتر ارائه گردد. علاوه بر این ممکن است امتحانات ورودی در برخی رشته ها از متقاضیان گرفته شود. برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد نیز متقاضیان باید مدرک کارشناسی معادل خود را ارائه کنند. برای ورود به مقطع دکتری نیز علاوه بر ارائه مدرک کارشناسی ارشد معتبر نیاز به ارائه توافقنامه سوپروایزر و دانشکده درخواستی برای تحصیل مورد نیاز می باشد. جهت مهاجرت به این کشور مقاله شرایط مهاجرت به سوئیس را بررسی بفرمائید.

رده بندی دانشگاه لوزان سوئیس

همانطور که اشاره شد این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه های این کشور می باشد. هم اکنون جزء 10 دانشگاه برتر این کشور است. طبق رده بندی های جهانی و معتبر دانشگاه های جهان این دانشگاه در حال حاضر هفتمین دانشگاه برتر کشور سوئیس است. در جدول زیر آخرین رده بندی های جهانی این دانشگاه را مشاهده می کنید. دانشگاه لوزان سوئیس در رده بنده تایمز هم اکنون در رده 198 جهان است.

این دانشگاه در این رده بندی در سال 2019 در رده 176 و در سال 2018 در رده 152 جهان قرار داشت:

سالرده بندی QSرده بندی TIMESرده بندی US News & World Report
2023135203182
2020153198183
2019149176182

هزینه تحصیل در دانشگاه لوزان سوئیس

به طور کلی هزینه تحصیل در این دانشگاه بالا نیست. با توجه به کیفیت آموزش و اعتبار این دانشگاه هزینه شهریه و دروس تحصیلی این دانشگاه مقرون به صرفه است. به طور میانگین هزینه تحصیل در این دانشگاه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های مختلف در هر ترم که شامل ترم و امتحانات است . از این رو حدود 580CHF (فرانک سوئیس) می باشد. همچنین خانواده هایی که در کانتون دارای 2 فرزند دانشجو دارند از تخفیفاتی برخوردار می شوند. جهت درخواست معافیت از پرداخت شهریه پس از بررسی وضعیت مالی دانشجو، دفتر امور اجتماعی دانشجویی دانشگاه می تواند بخشی از شهریه را کاهش دهد که در این موارد دانشجو بایستی 180CHF (فرانک سوئیس) را پرداخت کند. هزینه هر ترم مقطع دکتری در این دانشگاه 80CHF (فرانک سوئیس) است که در ترم اول دانشجو بایستی مبلغ اضافی 200CHF (فرانک سوئیس) پرداخت کند.

توجه داشته باشید که هر سال مهلت ثبت نام و درخواست ویزای تحصیلی در سایت دانشگاه که متفاوت است. در سایت دانشگاه ها قرار می گیرد و ثبت نام و پذیرش فقط در بازه زمانی تعیین شده انجام می گیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص تحصیل در سایر کشورها مقاله تحصیل در اسپانیا را مطالعه بفرمائید. در مورد مهاجرت به این کشور و روش های مختلف آن می توانید از مشاورین و وکیلان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید. جهت تماس با موسسه می توانید هم به صورت تلفنی و هم به صورت حضوری اقدام نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *