مهاجرت تحصیلی کره جنوبی

تحصیل داروسازی در کره جنوبی

تحصیل داروسازی در کره جنوبی

رشته داروسازی یکی از رشته های پردرآمد در کره جنوبی شناخته شده است. در مقاله تحصیل داروسازی در کره جنوبی به بررسی این رشته خواهیم پرداخت. این رشته یکی از زیر شاخه های رشته پزشکی می باشد. سطح علمی دانشگاه های داروسازی در این کشور بسیار بالا می باشد. از این رو متقاضیان می باید سطح خود را به سطح آموزش در این کشور برسانند. متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کسب تجربیات موفق در خصوص اعزام دانشجو به این کشور جهت تحصیل در این رشته و رشته های مختلف این مقاله را در اختیار شما قرار خواهند داد.

در این مقاله ابهامات شما در خصوص تحصیل در این رشته برطرف خواهد شد که بدین شرح می باشد:

  • هزینه تحصیل در این رشته چه میزان می باشد؟
  • پس از اتمام دوره تحصیل بازار کار و میزان درآمد این رشته در این کشور چه میزان خواهد بود؟
  • دانشگاه های تحصیلی این رشته چه شرایطی خواهند داشت؟

شرایط تحصیل داروسازی در کره جنوبی در سال 2023

دوره های تحصیلی این کشور شامل مقاطعی مانند کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا خواهد بود. مهمترین و اساسی ترین دوره آموزشی دوره کارشناسی در این رشته می باشد که حدود 3 الی 4 سال طول خواهد کشید. حدود 28 برنامه آموزشی عالی در دانشگاه های داروسازی این کشور در اختیار متقاضیان قرار گرفته شده است. در مقایسه با دوره کارشناسی ارشد که حدود 1 الی 2 سال زمان نیاز خواهد داشت. تعداد برنامه های آموزشی کمتری در این دوره در اختیار متقاضیان می باشد، که حدود 19 برنامه آموزشی است. هزینه تحصیل در این 2 دوره با توجه به ملیت، طول دوره تحصیلی و نوع دانشگاه محاسبه می گردد که در دوره کارشناسی حدود 422817KRW (وون کره جنوبی) و در دوره کارشناسی ارشد حدود 411095KRW (وون کره جنوبی) می باشد.

هزینه تحصیل داروسازی در کره جنوبی

هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور به 2 بخش دولتی و خصوصی تقسیم می شود. تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور به طبع ارزان تر از دانشگاه های خصوصی می باشد. در پایتخت این کشور سئول بیشترین هزینه مربوط به پرداخت ماهیانه شهریه دانشگاهی است که به حدود 3000$ الی 7000$ (دلار) خواهد رسید. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور حدود 2000$ الی 4000$ (دلار) می باشد. در نظر داشته باشید که هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی در خصوص رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به طبع بالاتر خواهد بود که به 4500$ (دلار) برای هر ترم تحصیلی به صورت تخمین خواهد رسید.

تعداد متقاضیانی که جهت تحصیل در رشته داروسازی در این کشور مشغول به تحصیل بوده اند در نمودار زیر به تفسیر درآمده است:

میانگین تعداد متقاضیان داروسازی در کره جنوبی

تحصیل داروسازی در دانشگاه های کره جنوبی

تعدادی دانشگاه مرتبط با رشته مذکور در شهرهای مختلف این کشور تاسیس شده است. هر کدام از این دانشگاه ها مدارک و شرایط خاصی جهت پذیرش متقاضیان بین المللی در نظر گرفته اند. در ابتدا چند نمونه از دانشگاه های داروسازی در این کشور در جدول زیر مورد بررسی قرار خواهد گرفت:

نام دانشگاهموقعیت مکانی
Sungkyunkwan universitySeoul
Yonsei UniversitySeoul
Ajou UniversitySuwon
Daegu Catholic UniversityGyeongsan
Chonnam National UniversityGwangju
Chung ang UniversitySeoul
Daewon Science collegejecheon

همچنین مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در این رشته در کشور مذکور بدین ترتیب خواهد بود، البته در نظر داشته باشید که هزینه ویزا و مدارک با توجه به ملیت متقاضی متفاوت می باشد:

  • ارائه کلیه مدارک تحصیلی متقاضی
  • تکمیل فرم درخواست آنلاین متقاضی جهت پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • ارائه رسید پرداخت شهریه دانشگاه مورد نظر
  • ارائه تمکن مالی مناسب
  • ارائه بیمه خدمات درمانی در طول دوره تحصیل
  • ارائه گواهی محل اقامت متقاضی(مانند خوابگاه دانشجویی)

تحصیل داروسازی در دانشگاه های کره جنوبی

هزینه زندگی دانشجویی در کره جنوبی

هزینه زندگی دانشجویی در این کشور در وهله اول با توجه به سبک زندگی متقاضی متفاوت خواهد بود. مهمترین بخش هزینه در این خصوص مربوط به پرداخت شهریه و هزینه برای تحصیلی این کشور می باشد. این هزینه همان طور که در مطالب فوق ذکر شد، با توجه به نوع ملیت و طول دوره تحصیل متقاضی متفاوت خواهد بود. در مرحله دوم هزینه اساسی در دوره دانشجویی در این کشور مربوط به پرداخت هزینه محل اقامت و یا خوابگاه می باشد. هزینه خوابگاه در این کشور از حدود 275$ (دلار) ماهیانه شروع خواهد شد. در برخی مواقع هزینه خوابگاه در این کشور با توجه به موقعیت مکانی به حدود 1000$ (دلار) خواهد رسید.

سایر هزینه های مهم در این کشور در نمودار زیر طبقه بندی شده است:

هزینه های زندگی دانشجویی در کره جنوبی به دلار ماهیانه

درآمد داروسازان در کره جنوبی

یکی از مباحثی که اکثر متقاضیان بین المللی در این کشور پس از اتمام دوره تحصیلی خود توجه خواهند داشت، مساله درآمد حاصل از این رشته می باشد. میزان درآمد حاصل از این رشته به معیارهایی مانند رشته تحصیلی، میزان تحصیلات، سن، جنسیت، تجربه کاری و شهری که متقاضی مشغول به فعالیت می باشد، بستگی دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله 10 شغل پردرآمد در کره جنوبی را مطالعه بفرمائید. از این رو درآمد حاصل از این رشته از حداقل و حداکثر برخوردار خواهد بود که در این بخش بدین صورت شرح داده شده است:

  • حداقل درآمد 2520000KRW (وون کره جنوبی)
  • میانگین درآمد 4860000KRW (وون کره جنوبی)
  • حداکثر درآمد 7430000KRW (وون کره جنوبی)

یکی از معیارهای ذکر شده مانند موقعیت مکانی در میزان دریافتی متقاضیان تاثیر بسیاری خواهد گذاشت. از رو در جدول زیر به بررسی میزان دریافتی در این کشور در شهرهای مختلف خواهیم پرداخت:

نام شهرمیزان دریافتی به وون کره جنوبی
Bucheon4810000KRW
Busan5570000KRW
Goyang4580000KRW
Seoul5720000KRW
Ulsan4710000KRW
Incheon5430000KRW
Daegu5290000KRW

زبان تحصیل داروسازی در کره جنوبی

زبان تحصیل در دانشگاه های داروسازی این کشور با توجه به نوع پذیرش متقاضی متفاوت می باشد. در بسیاری از دانشگاه های داروسازی این کشور متقاضیان بین المللی می توانند به زبان انگلیسی به تحصیل بپردازند. البته در نظر داشته باشید که برای اشتغال در این کشور بهتر است با زبان رسمی این کشور آشنا گردید. به خصوص در مشاغل پزشکی و پیراپزشکی به دلیل ارتباط بیشتر با افراد این کشور، ضرورت یادگیری زبان این کشور بیشتر خواهد بود. همچنین در این کشور دوره های آموزش زبان انگلیسی و زبان رسمی این کشور نیز برقرار می گردد. با شرکت در این دوره ها به تقویت زبان خود نیز می توانید کمک کنید.

نویسندگان ما در مقاله تحصیل داروسازی در کره جنوبی با توجه به تجربیات خود در این خصوص اطلاعاتی را در اختیار شما قرار داده اند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این می توانید با کارشناسان و وکلا مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید. همچنین مطالعه مقاله رشته اقتصاد در کره جنوبی را مطالعه بفرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *