مهاجرت تحصیلی موناکو

تحصیل داروسازی در موناکو

تحصیل داروسازی در موناکو

تحصیل داروسازی در موناکو هر ساله مدنظر دانشجویان بین المللی علاقه مند به تحصیل در این کشور قرار می گیرد که در این مقاله بررسی می شود. تحصیل رشته داروسازی ممکن است مدنظر بسیاری از افراد باشد. بسیاری از افراد ثروتمند زندگی در موناکو را انتخاب می کنند. زیرا مالیات بر درآمد ندارد. از سویی این کشور یکی از ایالات فرانسه بوده که بعدها مستقل شده است. کسانی که ویزای فرانسه را دریافت می نمایند نیازی به ارائه ویزا برای وروذ به موناکو ندارند. زبان کشور موناکو فرانسوی ایتالیایی انگلیسی است.

همانطور که گفته شد موناکو دومین کشور کوچک جهان است. به دلیل همین وسعت کم مجتمع های آموزشی چندانی در این کشور وجود ندارد. جالب است بدانید در کشور موناکو تنها یک دانشگاه وجود دارد. برنامه تحصیلی فارغ التحصیل و کارشناسی ارشد را در هر 2 زبان انگلیسی و فرانسوی ارائه می دهد. سیستم آموزش و پرورش، با این حال، بسیار شبیه به فرانسه است. ممکن است در زمینه تحصیل رشته داروسازی در موناکو ابهاماتی برای دوستداران مهاجرت به این کشور وجود داشته باشد. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تلاش می کند به سوالات شما پاسخ دهد. در صورت هرگونه سوال با مشاورین با تجربه ما تماس بگیرید.

شرایط عمومی تحصیل داروسازی در موناکو

موناکو، دومین کوچکترین کشور مستقل در جهان پس از واتیکان است. پرجمعیت ترین کشور جهان است. اندازه میکرو دولت 6 برابر واتیکان است. در دریای مدیترانه واقع شده و توسط فرانسه احاطه شده است. علی رغم داشتن مساحت فقط 2 کیلومتر مربع ، ولیعهدی به عنوان بخشی از منطقه شنگن رفتار می شود، اگرچه عضو رسمی نیست.

این کشور نه عضو اتحادیه اروپا و نه منطقه اقتصادی اروپا است. اما همچنان مرز مشترک و اتحادیه گمرکی با فرانسه و سایر کشورهای شنگن را حفظ می کند. این کشور ، بیشتر به مراکز تفریحی و جهانگردی خود متکی است. تخمین زده می شود که هر 56 امین شخص در موناکو ثروتی به ارزش 30 میلیون $ (دلار) داشته باشد.

تحصیل داروسازی در دانشگاه های موناکو

همانطور که بیان شد کشور موناکو به طور کلی تنها یک دانشگاه دارد. نام این دانشگاه IUM می باشد که بیشتر رشته های مدیریتی و تجارت را ارئه می دهد. این دانشگاه بیشتر در دوره های تحصیلی کارشناسی ارشد به محصلان خدمات می دهد. رشته های مورد ارائه در این دانشگاه ارائه محدود هستند.

این رشته ها عبارتند از:

  • مدیریت بین الملل
  • مدیریت ورزشی
  • کالاهای لوکس
  • اقتصاد
  • کارشناسی ارشد مارکتینگ
  • بازاريابي بين المللي
  • بازاریابی دیجیتال

از این رو میانگین تعداد دانشجویان بین المللی در این کشور در نمودار زیر شرح داده شده است:

میانگین تعداد دانشجویان در کشور موناکو

در کشور موناکو می توان با تکیه بر دانش زبان برای آمادگی آزمون داروسازی بقیه کشور اقدام نمود. موناکو کشور خوبی برای تحصیل در رشته های مدیریت بازاریابی (مارکتینگ) محسوب می شود. رشته های دانشگاهی به زبان انگلیسی فرانسوی و ایتالیایی ارائه می گردد.

در رابطه با رشته داروسازی بد نیست اشاره شود. هرچند امکان تحصیل داروسازی در این کشور وجود ندارد. اما متقاضیان می توانند برای آزمون MCAT برای اخذ پذیرش این رشته در دیگر دانشگاه های جهان اقدام نمایند. بدین منظور بد نیست بررسی کوتاهی بر این آزمون داشته باشیم. تحصیل در موناکو به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

تحصیل داروسازی در دانشگاه های موناکو

آزمون MCAT برای آموزش رشته دارو

از آزمون های استاندارد که متقاضیان رشته پزشکی در کانادا و آمریکا موظف به شرکت در آن هستند. آزمون MCAT است. این آزمون توسط انجمن کالج های پزشکی آمریکا برگزار می شود. در واقع دانشجویان علاقه مند به رشته پزشکی هنگام درخواست پذیرش از دانشکده های پزشکی کشور آمریکا و کانادا باید نمره مناسبی از این آزمون ارائه دهند. معمولا 2 تا 3 برابر ظرفیت، به مصاحبه دعوت خواهند شد. در نهایت با جمع معدل کارشناسی، نمره آزمون MCAT و نمره ای که فرد از مصاحبه کسب کرده است پذیرش اخذ می گردد.

در آزمون اطلاعات پایه دانشجویان در موارد زیر بررسی می گردد:

  • بیولوژی
  • بیوشیمی
  • فیزیک و علوم رفتاری
  • مهارت حل مسئله
  • تفکر انتقادی

این آزمون چندبار در سال برگزار می گردد. هر بخش آن حدودا 125 نمره دارد. همچنین این آزمون 3 سال اعتبار دارد. جهت تحصیل در این کشور اخذ ویزای تحصیلی موناکو ضروری می باشد.

هزینه زندگی در موناکو

کشور موناکو گرانترین کشور جهان محسوب می شود. به همان میزان درآمد سالیانه در این کشور بالاست. بیشترین هزینه افراد در ماه هزینه مسکن است. میزان هزینه ای که افراد در ماه برای زندگی نیاز دارند 3000€ (یورو) است. به همان میزان متوسط درآمد ماهیانه افراد در کشور موناکو برابر با 3600€ (یورو) است.

هزینه مسکن به صورت ماهیانه در موناکو به صورت زیر است :

مسکنهزینه ماهیانه به یورو
اجاره آپارتمان تک خواب در مرکز شهر2660€
اجاره آپارتمان تک خواب در خارج از شهر3100€
اجاره آپارتمان 3 خواب در مرکز شهر14333€
اجاره آپارتمان 3 خواب در خارج از شهر9000€

هزینه مواد غذایی در موناکو به نسبت هزینه مسکن معقول تر است:

اقلامهزینه به یورو
یک عدد نان سفید تازه (500 گرمی)2.45€
یک کیلو شیر تازه1.74€
یک کیلو برنج2.00€
تخم مرغ (12 تایی)2.80€
پنیر محلی (1 کیلو گرم)14.50€
یک کیلو گوشت مرغ9.33€
یک کیلو گوشت گاو9.00€

اخذ ویزا برای تحصیل داروسازی در موناکو

قوانین ویزا برای موناکو مانند قوانین فرانسه و سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. ساکنان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا که مایل به زندگی و تحصیل در موناکو هستند، برای ورود و اقامت نیاز به ویزا دارند. دانشجویان باید درخواست ویزای دانشجویی خود را به کنسولگری فرانسه ارائه دهند.
آنچه برای در خواست ویزا نیاز است عبارت است از:

  • پاسپورت
  • مدارک لازم را برای اثبات اقامت
  • نامه پذیرش دانشگاه
  • منابع مالی
  • سوابق کیفری
  • بیمه
  • گواهی نامه های تحصیلی و تولد و ازدواج

جهت کسب ویزای تحصیلی، متقاضیان و دانشجویان باید در موناکو حامی مالی و یا پشتیبان (معمولا دانشگاه و یا یک فرد آشنا مقیم موناکو) داشته باشند. این موضوع را با ارائه مدارک لازم اثبات کنند. بهترین زمان درخواست ویزای تحصیلی، 3 ماه قبل از سفر متقاضی به این کشور اعلام شده است.

در این مقاله تلاش شده است به تحصیل در مقطع داروسازی و هزینه زندگی در موناکو از زوایای گوناگون نگریسته شود. این مقاله توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تنظیم شده است. در صورت هرگونه سوال می توانید با مشاورین ما در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *