مهاجرت تحصیلی سوئیس

تحصیل داروسازی در سوئیس

شرایط تحصیل داروسازی در سوئیس

تحصیل داروسازی در سوئیس از سایر گزینه های پراستقبالی می باشد که توانسته در سال های متوالی ذهن دانشجویان زیادی را به سمت خود سوق دهد. برای تحصیل داروسازی در سوئیس از دانشگاه های مختلفی می توان پذیرش اخذ نمود. در این مقاله دانشگاه های مناسب و عالی برای تحصیل داروسازی معرفی شده اند. سوئیس کشوری است که آرزوی خیلی از افراد برای مهاجرت است. به عنوان کشوری ثروتمند و مرفه همواره در دنیا مطرح بوده و خواهان بسیار زیادی دارد. کشوری بی طرف و صلح طلب که در بانکداری در دنیا معروف و شهره است. خیلی از عزیزان هموطن نیز به عنوان یکی از گزینه های مهاجرتی سوئیس را برای کار و زندگی یا تحصیل انتخاب می نماید.

در این مقاله نیز می خواهیم در مورد متقاضیانی که قصد تحصیل داروسازی در سوئیس را دارند مطالب مفیدی را گرد آوریم. در این مقاله که توسط تیم نگارش موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گرد آمده اطلاعات مفیدی برای شما تهیه شده است. لذا توصیه می کنیم که برای اطلاعات بیشتر این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

دانشگاه های داروسازی 2023 در سوئیس

تعدادی از دانشگاه های معروف سوئیس در جهان عبارتند از:

  • ETH در زوریخ
  • EPFL در لوزان
  • IHEID در ژنو
  • دانشگاه لوزان
  • دانشگاه سنت گالن

دانشجویان قادرند در این دانشگاه ها به تحصیل داروسازی در سوئیس بپردازند. تحصیل در این دانشگاه ها به زبان محلی امکان پذیر می باشد. در صورت عدم آگاهی و تسلط به زبان های فرانسوی، ایتالیایی و آلمانی باید یک دوره زبان بگذرانید. پس از آن برای تحصیل اقدام نمایید.

شرایط تحصیل داروسازی در سوئیس

مهاجرت تحصیلی به این کشور با سیستم آموزشی معتبری که دارد انتخاب مناسبی است. با آگاهی از زبان های فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و انگلیسی می توان در سوئیس تحصیل نمود. 2 دانشگاه ETH Zurich (موسسه فناوری فدرال سوئیس) و EPFL (دانشگاه پلی تکنیک لوزان) در رنکینگ جهانی رکورد دارند. جایگاه این 2 دانشگاه در رنکینگ جهانی QS در سال 2018 رده 15 جهانی می باشد. همه دانشگاه های سوئیس به جزء 2 مورد ذکر شده در رنکینگ جهانی در حدود جایگاه 550 قرار دارند.

مجموع تعداد متقاضیانی که این کشور را برای تحصیل انتخاب کرده اند در نمودار زیر شرح داده شده است:

تعداد متقاضیان تحصیلی در کشور سوئیس

حضور در رتبه بندی دانشجویی و آموزشی و همچنین جوامع علمی از شرایط پذیرش دانشگاه های سوئیس می باشد. در کشور سوئیس از 8 دانشگاه، 4 دانشگاه تنها دانشجویان بین المللی را پذیرش می نمایند. فارغ التحصیلان درجه استادی اخذ می نمایند. این درجه بعد از اتمام دوره کارشناسی قابل تکمیل می باشد. مطالعه در این زمینه ممکن است تا 3 سال به طول انجامد. بیشتر دوره های کارشناسی ارشد با 2 سال تحصیل تکمیل می گردد. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در سوئیس را مطالعه بفرمائید.

تحصیل داروسازی در زوریخ سوئیس

در رنکینگ جهانی دانشگاه ایالتی سوئیس ETH Zurich (موسسه فناوری فدرال سوئیس) رتبه 10 را دارا می باشد. در اروپا تنها این دانشگاه در جایگاه 10 رتبه بندی جهان قرار دارد. دانشگاه ایالتی سوئیس در سال 1855 تاسیس گردیده است. اکنون حدود 19000 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می نمایند. این دانشگاه دو پردیس مختلف در مرکز زوریخ و حومه شهر دارا می باشد. دانشگاه زوریخ با 265500 دانشجو بزرگترین دانشگاه سوئیس به حساب می آید. این دانشگاه مدعی است که بیشترین رشته های تحصیلی را ارائه می نماید. رتبه این دانشگاه در جهان 73 می باشد.

هزینه تحصیل داروسازی در سوئیس

دانشگاه های لوزان و دانشگاه ژنو از جمله مقرون به صرفه ترین دانشگاه های سوئیس هستند. به جزء شهریه در هر ترم، هزینه های یک طرفه دیگری نیز وجود دارد که باید در هنگام پذیرش بپردازید. از جمله هزینه ثبت نام، هزینه شهریه تحصیلی، هزینه موسسات اجتماعی و هزینه انجمن دانشجویان و غیره دارد.

اگر در یکی از دانشگاه های سوئیس به زبان انگلیسی تحصیل می کنید. اما زبان انگلیسی زبان مادری شما نیست باید سطح زبان را اثبات نمایید. این امر در مورد سایر زبان ها، خواه آلمانی یا فرانسوی باشد باید مدارکی مانند TOFEL-IELTS اخذ نمایید.

در سوئیس هزینه شهریه بیشتر به این بستگی دارد که آیا قصد تحصیل در موسسه دولتی یا خصوصی را دارید. در دانشگاه های دولتی شهریه نسبتا کم است. امکانات گسترده و تحقیقات متعدد در طیف های گسترده تخصصی باعث شهرت دانشگاه زوریخ شده است. موزه، کتابخانه عمومی، برنامه های آموزشی همچون: دانشگاه کودکان و دانشگاه شهروندان ارشد از جمله امکانات این دانشگاه است.

شهریه دانشگاه های برتر سوئیس عبارتند از :

دانشگاه هاشهریه به یورو 
موسسه فناوری زوریخ€1200
موسسه فناوری فدرال لوزان€1150
دانشگاه بازل€1550
دانشگاه زوریخ€1300

بررسی تحصیل داروسازی در سوئیس

هزینه تحصیل در سوئیس برای دانشجویان دکتری

دانشجویان دکترا معمولا به عنوان دستیار تحقیق حقوق ماهیانه دریافت می کنند. از مزایای یک کارمند دارای حقوق برخوردار می شوند. ذکر این نکته ضروری است که شهریه به طور کلی برای دانشجویان دکتری نسبت به کارشناسی و کارشناسی ارشد بسیار پایین است.

برخی از مقرون به صرفه ترین دانشگاه های سوئیس عبارتند از:

نام دانشگاه شهریه به یورو
دانشگاه ژنو€900
دانشگاه برن€1700
دانشگاه علوم کاربردی و هنرهای شمال غربی سوئیس€1260
دانشگاه لوزان€1040

برای اطلاع بیشتر در خصوص هزینه ها به مقاله هزینه زندگی در سوئیس مراجعه نمایید.

دانشگاه ژنو در سال 1559 تاسیس گردیده و از قدیمی ترین دانشگاه های سوئیس می باشد. رتبه دانشگاه ژنو در رنکینگ QS در جهان، 98 می باشد. ژنو بعد از زوریخ بزرگترین شهر سوئیس می باشد. دانشگاه ژنو نیز رشته های زیادی در مقاطع کارشناسی کارشناسی ارشد ارائه می نماید.

بطور کلی تحصیل در دانشگاه های سوئیس با رنکینگ جهانی خوبی که دارند فرصت خوبی می باشد. تحصیل داروسازی در سوئیس با توجه به این که رشته داروسازی پرطرفدار می باشد از تقاضاء بیشتری برخوردار می باشد. اگر قصد تحصیل داروسازی در سوئیس را دارید به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه نمایید. با مراجعه به این موسسه از جزئیات شرایط اخذ پذیرش این دانشگاه ها آگاه گردید.

5/5 - (1 امتیاز)

13 دیدگاه برای “تحصیل داروسازی در سوئیس

  1. h!va گفت:

    با سلام و تشکر از سایت خوبتون
    ایا برای تحصیل داروسازی در سوئیس سن هم جزو اولویت هاست؟
    ایا من با 35 سال سن میتونم برای تحصیل داروسازی در سوئیس اقدام کنم؟

  2. حسن قراری گفت:

    آیا برای تحصیل در رشته داروسازی در سوئیس اخذ ویزای اقامت برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی اجباری است؟

  3. Erfan گفت:

    تصیل داروسازی در سوئیس سالانه چه مقدار هزینه دارد؟

  4. طلایی پور گفت:

    تحصیل داروسازی در سوئیس تقریبا چقدر زمان می بره؟

  5. سحر گفت:

    سلام
    لطفا در مورد ویزایکاری سوئیس توضیح دهید.
    ممنون از مطالب به روزتون

  6. امیرحسین گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    ملب مفید و سودمندی بود.

  7. Arezoo گفت:

    سلام.
    تحصیل در این کشور در رشته داروسازی و پرشکی محدودیت سنی دارد؟
    اگر محدودیت سنی داره میشه لطفا محدوده سنی قابل قبول رو ذکر کنید؟
    ممنون از مقاله خوبتون.

  8. امید گفت:

    اگه فرمول های جدید برای ساخت دارو داشته باشیم یعنی به نوعی اختراع کرده باشیم آیا روش دریافت اقامت سویس برامون آسانتر میشه یا خیر؟

  9. زهرا مشایخی گفت:

    برای فردی که بخواهد تحصیلات خود را به پایان برساند، تحصیل داروسازی در سوئیس به طور تقریبی چه مدت طول میکشد؟!

  10. نظریان گفت:

    بورسیه به چه صورت ارائه میشه؟

  11. ماهان توکلی گفت:

    مرسی بابت اطلاعات خوبتون

  12. leilakk گفت:

    شرایط بورسیه به چه صورت هست؟ آیا تعلق می گیره یا خیر؟

  13. ارسلان رکنی گفت:

    سلام در چه صورت تحصیل رایگان می باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *