مهاجرت تحصیلی ایسلند

تحصیل داروسازی در ایسلند

تحصیل داروسازی در ایسلند

همانطور که می دانید داروسازی یکی از رشته های محبوب در بین رشته های پزشکی است و تحصیل داروسازی در ایسلند نیز در 3 مقطع فراهم می باشد. دوره های تحصیلی داروسازی در ایسلند تنها در دانشگاه دولتی و ملی این کشور یعنی دانشگاه ایسلند ارائه می شود. البته این دوره ها به زبان ایسلندی ارائه می شود و جزوات به زبان های انگلیسی، ایسلندی و سایر زبان های کشورهای اسکاندیناوی ارائه می شود. لذا جهت تحصیل داروسازی در ایسلند تسلط حداقلی به دو زبان ایسلندی و انگلیسی مورد نیاز است. در هر صورت این رشته یکی از رشته های جذاب پزشکی است و این دانشگاه از حضور دانشجویان بین المللی استقبال می کند.

جهت تحصیل داروسازی در ایسلند و اطلاع از شرایط آن مقاله زیر را که توسط همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده مطالعه کنید و پاسخ سوالات زیر را بیابید.

  • شرایط تحصیل داروسازی در ایسلند در سال 2023 چیست؟
  • تحصیل داروسازی در کدام دانشگاه های ایسلند امکان پذیر است؟
  • مزایای تحصیل داروسازی در ایسلند چیست؟
  • برنامه های تحصیل داروسازی در ایسلند چقدر است؟
  • روند پذیرش داروسازی در ایسلند چگونه است؟

درباره تحصیل داروسازی در ایسلند

تحصیل داروسازی در کشور ایسلند تنها در دانشگاه ایسلند امکان پذیر است. دانشگاه ایسلند، در سال 1911 تاسیس شد، یک موسسه آموزشی و علمی است که به دلیل تحقیقات خود در جامعه علمی جهانی مشهور است. این یک دانشگاه دولتی است که در قلب ریکیاویک، پایتخت ایسلند واقع شده است. دانشگاه ایسلند با ارائه تقریبا 400 دوره مختلف تحصیلی در 5 دانشکده سازمان یافته است:

  • علوم اجتماعی
  • علوم بهداشتی
  • علوم انسانی
  • آموزش
  • علوم طبیعی
  • مهندسی

دانشگاه ایسلند تنها دانشگاه ایسلند است که برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در تمام زمینه های مهم دانشگاهی ارائه می دهد. دانشگاه ایسلند در همه مقاطع تحصیلی دانشجویان و دانشجویان مرتب بین المللی را می تواند ارائه دهد. اکثر دانشکده ها دوره هایی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. دانشگاه ایسلند طی صدمین سالگرد تاسیس خود در سال 2011 هنگامی که در رتبه بندی دانشگاه های جهانی در میان 300 دانشگاه برتر جهان قرار گرفت به 6 کرسی افزایش یافته است. این دانشگاه امروز با ارائه برنامه داروسازی در مقاطع مختلف داروسازان متبحر و با دانش را به کشور صادر می کند.

ساختار تحصیل داروسازی در ایسلند

در حال حاضر در دانشگاه ایسلند برنامه های مختلف داروسازی ارائه می شود که هر کدام دارای اعتبار بندی متفاوت هستند. دانشکده داروسازی این دانشگاه از نظر استاندارد بین المللی است. برنامه های تحصیلی برای دانشجویان ایسلندی و بین المللی در هر 2 دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد است. برنامه کارشناسی در داروسازی 3 ساله و دارای 180 ECTS اعتبار است که به زبان ایسلندی تدریس می شود. دانشجویان همچنین باید برنامه MS را به دست آورند تا گواهی حرفه ای داروسازی را بدست آورند تا بتوانند پس از تحصیل در ایسلند کار کنند. از اینرو موضوع شرایط اعزام دانشجو به ایسلند یکی از موضوعات قابل تامل می باشد.

آموزش داروسازی در ایسلند همه جنبه های دارویی و کاربرد آنها را شامل می شود، از جمله:

  • منبع مواد فعال و مواد کمکی
  • آماده سازی آنها به اشکال قابل استفاده
  • استفاده از داروها در درمان بیماری ها
  • اثر داروها بر بدن انسان
  • جذب، توزیع، متابولیسم و ​​دفع داروها از بدن

در جدول زیر می توانید به صورت خلاصه برنامه های مختلف ارائه شده داروسازی برای تحصیل در ایسلند را ببینید:

مقطعبرنامهمدت زمان
کارشناسیداروسازی3 سال
کارشناسی ارشدداروسازی بالینی3 سال
داروسازی2 سال
علوم دارویی2 سال
دکتراداروسازی3 سال
علوم دارویی3 سال

در نمودار زیر حداقل زمان تحصیل داروسازی در مقاطع مختلف آمده است:

مدت زمان تحصیل داروسازی در ایسلند

مزایای تحصیل داروسازی در ایسلند

از آنجایی که ایسلند یکی از کشورهای پیشرفته اروپا است و جمعیت نسبتا کمی دارد با تحصیل داروسازی می توانید به راحتی در این رشته شغل مورد نظر خود را بیابید و اقامت در ایسلند را پس از تحصیل بدست آورید. البته لازم به ذکر است برای کار داروسازی در این کشور فقط تحصیل کارشناسی کافی نیست و طبق قوانین این کشور باید حداقل 5 سال در این رشته تحصیل کرده باشید. لذا دریافت مدرک کارشناسی ارشد در ایسلند و یا تحصیل کارشناسی 5 ساله در کشورهای معتبر دیگر مورد نیاز است. ایسلند در حال حاضر با کمبود نیروی متخصص مانند داروسازان حرفه ای روبروست و با دریافت مدرک در این کشور می توانید به راحتی جذب بازار کار ایسلند شوید و از حقوق مناسبی برخوردار شوید.

از مزایای تحصیل داروسازی در ایسلند در زیر آمده است:

  • تحصیل داروسازی در دانشگاه معتبر ایسلند
  • تحصیل داروسازی با هزینه مقرون به صرفه
  • دریافت مدرک داروسازی معتبر در اتحادیه اروپا
  • زندگی و اقامت در ایسلند
  • موقعیت کار حین تحصیل در ایسلند
  • ورود به بازار کار و اخذ حقوق مناسب

بازار کار رشته داروسازی در ایسلند

در ایسلند، بازیگران مختلف بازار داروسازی در ایسلند مانند Novartis، Alvotech و Coripharma سرمایه گذاری خود را در تحقیق و توسعه و تولید از چند سال گذشته افزایش داده اند. طبق داده های منتشر شده توسط Frumtök (انجمن ایسلندی صنعت داروسازی) ،یکی از بازیگران بازار Novartis در 3 سال گذشته بیش از 160 میلیون ISK (کرون ایسلند) کمک کرده است. انتظار می رود افزایش سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه مکمل رشد کلی بازار داروسازی در ایسلند باشد. با این حال، کمبود چند دارو در ایسلند افزایش یافته است که انتظار می رود مانعی در رشد بازار ایجاد کند. در حالی که آژانس دارویی ایسلند (IMA) در حال انجام ابتکارات مختلفی برای کاهش چنین مواردی است.

این آژانس تمرکز اصلی خود را بر پیشگیری و مدیریت کمبود دارو با ابداع فرآیندهای ساده و مسیرهای ارتباطی پیشرفته دارد. در ایسلند، سیستم سلامت عمدتا از بودجه عمومی برخوردار است. از اینرو 7 منطقه مراقبت های بهداشتی وجود دارد و سیستم بیمه سلامت ملی از طریق بودجه ملی سالانه تأمین مالی می شود. هزینه های بهداشتی سرانه در ایسلند در مقایسه با میانگین اتحادیه اروپا کمی بالاتر است، اما به عنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی کمتر است. در خصوص اطلاع از شرایط کار در ایسلند مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

پیش از مهاجرت کاری به کشور ایسلند ابتدا از طریق آمار درج شده در نمودار زیر به بررسی نرخ بیکاری در این کشور دقت نمایید:

نرخ بیکاری در ایسلند

شرایط تحصیل داروسازی در ایسلند 2023

شرایط تحصیل داروسازی در ایسلند مانند سایر رشته های پزشکی در ایسلند است لذا برای تحصیل در دوره کارشناسی نیاز بهه شرکت در آزمون ورودی و کسب نمره لازم هستید. در دوره های بالاتر ارائه مدرک معتبر تحصیلی و اخذ نمرات مناسب کافی است. البته بحث زبان نیز یکی دیگر از موارد مهم است و تسلط به زبان ایسلندی برای تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و تسلط به زبان انگلیسی برای تحصیل دکترا در ایسلند مورد نیاز می باشد. کشور است.

در لیست زیر به صورت خلاصه شرایط ذکر است:

  • داشتن مدرک معتبر تحصیلی
  • شرکت در آزمون های ورودی مانند ریاضیات، شیمی و غیره
  • ارائه مدرک زبان ایسلندی
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی

تحصیل کارشناسی داروسازی در ایسلند

پیش نیازهای پذیرش در دانشکده داروسازی دانشگاه ایسلند، آزمون ریاضی از برنامه مطالعاتی ارائه شده است. مطلوب است که یک آزمون درسی در علوم طبیعی با شیمی به عنوان درس انتخابی تکمیل شود. علاوه بر این، توصیه می شود دوره ای را در زمینه های ریاضیات، زیست شناسی و فیزیک بگذرانید. اگر مطالعات در برنامه های دیگر دنبال شود، مطلوب است که دوره هایی را اضافه کنید که قابل مقایسه با شیمی و ریاضیات، و همچنین فیزیک و زیست باشد. شرایط یادگیری به صورت 180 واحد قبل از امتحان نهایی و 60 واحد در سال آخر تکمیل شود. دانشجو باید 60 واحد از سال اول تحصیل در ایسلند را قبل از تحصیل در سال دوم تکمیل کند. دانشجو همچنین باید حداقل 100 واحد را در طول 2 سال اول به اتمام برساند.

برنامه های درسی کارشناسی داروسازی در ایسلند

داروسازی رشته ای است که از همه نظر ممکن، از تولید مواد دارویی جدید و اشکال دوز گرفته تا تولید، استفاده و اثربخشی داروها با داروها سروکار دارد. مطالعه داروسازی یک مطالعه متنوع است که متشکل از آموزش نظری و عملی در رشته های مختلف زندگی و علوم و همچنین علوم اجتماعی است. مدرک کارشناسی در داروسازی لازمه ورود و اخذ مدرک MS در داروسازی است. برنامه BS بر موضوعات مختلف اساسی و همچنین برخی از تخصص های داروسازی تأکید دارد. شایان ذکر است حداکثر زمان تحصیل داروسازی در مقطع کارشناسی 5 سال است.

در جدول زیر برنامه های درسی ارائه شده در این مقطع معرفی شده اند:

سالبرنامه
اولشیمی ارگانیک 1 و 2، شیمی عملی 1 و 2، شیمی عمومی، فیزیولوژی سلول، دوره ایمنی آزمایشگاه 1 و 2، مقدمه ای بر داروشناسی، ریاضیات، تجزیه و تحلیل شیمیایی، شیمی آلی عملی، علوم بهداشتی، فیزیولوژی، علوم زندگی مولکولی
دومکارآموزی داروسازی، بیوگرافی – نظارت دارویی، فیزیولوژی، آسیب شناسی، ویروس شناسی و میکروب شناسی، علوم زندگی مولکولی، تجزیه و تحلیل دارو، الزامات و مقررات کیفی در تولید دارو، ایمونولوژی، داروسازی عملی و داروسازی فیزیکی، علوم دارویی، علم شیمی و فارماکوکینتیک
سومداروشناسی، شیمی دارویی، دسترسی بالینی، داروسازی عملی، شیمی دارویی عملی، فناوری نانو در داروشناسی، داروشناسی و شیمی مواد طبیعی و برنامه های مطالعاتی اجباری و پروژه

تحصیل کارشناسی ارشد داروسازی بالینی در ایسلند

تحصیل کارشناسی ارشد داروسازی بالینی در ایسلند

همانطور که مشاهده کردید در کارشناسی ارشد تحصیل داروسازی در 3 برنامه مختلف ارائه می شود. کسانی که مدرک کارشناسی داروسازی را در دانشگاه ایسلند گذرانده اند و یا مدرکی مشابه داروسازی را از دانشگاه معتبر دیگری دارند، می توانند در رشته داروسازی بالینی تحصیل کنند. برای شروع مطالعات MS در داروسازی بالینی، حداقل معدل نمره 6.5 در مطالعات داروسازی فوق الذکر مورد نیاز است. پذیرش در این برنامه همچنین منوط به قوانین خاص محدودیت های تعداد مصوب شورای دانشگاه است. تعداد دانش آموزان سال اول تحصیل به تعداد 2 محدود می شود.

این برنامه به عنوان یک برنامه مرتبط با شغل در بیمارستان دانشگاه Landspítali سازماندهی شده است و 3 سال طول می کشد بر اساس 50% کارآموزی است. در ابتدای تحصیل، هر دانشجو یک مربی دریافت می کند که مسئولیت دانشجو در طول تحصیل وی است. این برنامه شامل دو دوره اجباری 30 اعتباری، علاوه بر یک پروژه تحقیقاتی 30 اعتباری است. برای گذراندن امتحان در مقطع کارشناسی ارشد در داروسازی بالینی، دانشجو باید در هر دوره حداقل نمره 5.0 را دریافت کند.

تحصیل کارشناسی ارشد داروسازی در ایسلند

این برنامه دسترسی به مطالعات دکترا را در رشته های داروسازی و رشته های مرتبط در ایسلند فراهم می کند. با گذراندن 9 ماه کارآموزی اضافی (که حداقل 6 ماه آن در داروخانه یا داروخانه بیمارستان است)، دانشجویانی که دوره کارشناسی ارشد (MS) را در رشته داروسازی گذرانده اند، از انجمن داروسازی ایسلند مجوز می گیرند. پروانه بهره برداری توسط اداره بهداشت اعطاء می شود. در مطالعات کارشناسی ارشد در رشته داروسازی ، فقط تخصص های مختلف داروسازی و همچنین 40 واحد اعتبار از یک پروژه تحقیقاتی تدریس می شود که دانشجویان عموما در ترم پاییز و ترم بهار سال تحصیلی دوم می گیرند. حداکثر دوره تحصیل برای مدرک MS 3 سال است.

کسانی که تحصیلات MS را در رشته داروسازی به پایان رسانده اند می توانند برای مجوز فعالیت داروساز به مدیر بهداشت پزشکی مراجعه کنند. سازمان مطالعات داروسازی در دانشگاه ایسلند آنچه را که در سایر مناطق شمال اروپا مرسوم است، در نظر می گیرد و این مطالعات مطابق با الزامات جامعه اروپا برای آموزش داروسازان است. بنابراین آنها حقوق کار متقابل را در کشورهای عضو اتحاد دریافت می کنند.

تحصیل دکترای داروسازی در ایسلند

دکترای داروسازی در ایسلند تماما به زبان انگلیسی ارائه می شود. پس از اتمام دوره دکترا، دانشجویان درک خوبی از این رشته خواهند داشت و توانایی ها و مهارت های جمع آوری دانش به طور مستقل را دارند. برنامه دکترا در علوم دارویی یک برنامه 3 ساله و 180 ECTS مبتنی بر تحقیق است که در آن دانشجو پروژه تحقیقاتی بزرگی را در یک زمینه تخصصی علوم دارویی، زیر نظر یک استاد در دانشکده یا یک فرد واجد شرایط دیگر انجام می دهد. جهت ورود به این مقطع باید در دوره کارشناسی ارشد حداقل معدل 7.25 داشته باشید.

لازم به ذکر است دانشگاه ایسلند جزء دانشگاه های دولتی بوده و هزینه تحصیل در این دانشگاه بسیار پایین است و از دانشجویان فقط هزینه ثبت نام 605€ (یورو) دریافت می شود. لازم به ذکر است دانشجویان علاوه بر هزینه تحصیل هزینه زندگی در ایسلند را نیز ارزیابی کنند. برای اخذ مشاوره تخصصی می توانید با مشاورین و وکلای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *