مهاجرت تحصیلی چین

بورسیه موسسه کنفوسیوس چین

بورسیه موسسه کنفوسیوس چین

در میان بورسیه های با اعتبار جهانی، بورسیه موسسه کنفوسیوس چین سرآمد و جهانی هستند. شهروندان تقریبا همه کشورها می توانند برای این بورسیه ها، بسته به توافق نامه های آموزشی بین کشورها، درخواست دهند. این بورسیه ها شرایط درخواست زیادی ندارند. به دلیل تحصیلات دانشگاهی گران در کشور شرقی، این موقوفات اقتصادی بسیار سخاوتمندانه هستند. البته بسیاری از بورس های تحصیلی دیگر مانند بورسیه های بین دانشگاهی، بورسیه هایی که توسط سازمان های خصوصی اعطا می شود، بورسیه های اعطاء شده توسط دانشگاه های چین و یا سایر بورسیه هایی که ممکن است توسط موسسات آموزشی در کشور شما اعطاء شود، وجود دارد. نهادهایی که این بورسیه ها را در خصوص تحصیل در چین اعطا می کنند با بسیاری از دانشگاه ها در سراسر کشور توافق نامه دارند (در چین همه چیز به دولت تعلق دارد یا به نوعی به آن مرتبط است).

به هر حال، هر 2 بخش از دولت ها که بورسیه می دهند، مانند مؤسسه کنفوسیوس و دانشگاه های مختلف، بخشی از بدنه دولتی هستند. چندین سهمیه بورسیه از این توافقنامه ها به دست می آید که هر سرمایه گذار بر اساس نوع دوره به هر دانشگاه اعطا می کند. دانشجویان از همه کشورها واجد شرایط درخواست برای بورسیه تحصیلی دولت چین هستند که به یک رقابت بسیار بالا تبدیل می شود. به همین دلیل بسیار مهم است که بعد از اینکه متوجه شوید در چه شهر و دانشگاهی می خواهید تحصیل کنید که در این زمینه، همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، می توانند انواع آگاهی های لازم را به شما منتقل نمایند.

کلیاتی درباره بورسیه های موسسه کنفسیوس چین

بورسیه تحصیلی موسسه کنفوسیوس 2023-2024 یک بورسیه تحصیلی چین کاملا تأمین شده برای دانشجویان بین المللی است. بورسیه های موسسه کنفوسیوس برای تحصیل در مقطع دکترا، اقامت تحقیقاتی، شرکت در کنفرانس های بین المللی، دوره های زبان و فرهنگ چینی ارائه می شود.

همچنین برای بورسیه های دولتی استانی چین درخواست دهید و بورسیه های تحصیلی با بودجه کامل همراه با مسکن، بیمه درمانی و کمک هزینه زندگی ماهانه دریافت کنید. بورسیه تحصیلی موسسه کنفوسیوس شامل شهریه و هزینه های اقامت (در محل اقامت دانشگاه، در اتاق مشترک با شخص دیگر)، بیمه درمانی پایه و کمک هزینه ماهانه برای هزینه های شخصی است که به شرح زیر تقسیم می شود:

  • 2500CNY (یوان) در ماه برای دانشجویان BTCSOL یا دوره زبان و فرهنگ چینی
  • 3000CNY (یوان) در ماه برای دانشجویان MTCSOL

اخیراً امکان سکونت دارندگان بورسیه خارج از محوطه دانشگاه (رد اقامت در محل اقامت دانشگاه) مورد توجه قرار گرفته است. در این موارد، موسسه کنفوسیوس 700 CNY(یوان) در ماه (علاوه بر کمک هزینه ماهانه) برای حمایت از هزینه های اجاره ارائه می دهد. در مورد بورسیه های تحصیلی بیش از یک سال، موسسه کنفوسیوس سالانه صلاحیت های کسب شده توسط ذینفعان را بررسی می کند و خواستار نتایج برجسته برای تمدید کل بودجه برای سال بعد است. اگر نتایج دانشجو بالاتر از میانگین نباشد، مؤسسه کنفوسیوس بورسیه تحصیلی را تمدید نمی کند یا در برخی موارد، بودجه جزئی (که تمام هزینه ها به جز کمک هزینه ماهانه برای هزینه های شخصی را پوشش می دهد) ارائه نمی دهد. بسته به کشور مبدا شما، موسسه کنفوسیوس هزینه های پرواز بین المللی ورود و خروج به / از چین را نیز پوشش می دهد.

انواع بورسیه های موسسه کنفسیوس برای زبان چینی

شرایط تحصیل رایگان در چین و برای مطالعه زبان و فرهنگ چینی به طور کلی در 3 حالت وجود دارد:

  • بورسیه های تحصیلی برای 1 سال تحصیلی: در مجموع 11 ماه هستند که می توانند از سپتامبر (تا ژوئیه سال بعد) یا در ماه مارس (تا ژانویه سال بعد) شروع شوند.
  • بورسیه تحصیلی برای 1 ترم تحصیلی: مدت زمان واقعی بورسیه 5 ماه می باشد. این می تواند ترمی باشد که از سپتامبر تا ژانویه (زمستان) یا ترمی که از مارس تا ژوئیه (تابستان) می رود.
  • بورسیه تحصیلی برای 4 هفته: دوره های یک ماهه در تعطیلات زمستانی در چین (دسامبر-ژانویه) یا در تعطیلات تابستانی (ژوئیه-آگوست) تدریس می شود.

بورسیه تحصیلی برای معلمان آینده چینی 3 روش وجود دارد:

  • بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در آموزش زبان چینی به عنوان یک زبان خارجی. این دوره 2 سال تحصیلی به طول می انجامد.
  • بورسیه یک سال تحصیلی زبان و فرهنگ چینی + 2 سال که در مجموع 3 دوره تحصیلی وجود دارد.
  • بورسیه تحصیلی در مقطع لیسانس در آموزش زبان چینی به عنوان زبان خارجیکه دارای 4 دوره تحصیلی می باشد.

3 بورسیه CIS برای آموزش معلمان زبان چینی معمولا از سپتامبر یا مارس شروع می شود. درخواست برای این بورسیه ها باید به صورت آنلاین انجام شود. در طی این فرآیند، سیستم امکان انتخاب 2 دانشگاه را به ترتیب اولویت از بین 150 دانشگاهی که این بورسیه را در سراسر کشور ارائه می دهند را به شما ارائه می دهد.

انواع بورسیه های موسسه کنفسیوس برای زبان چینی

معرفی انواع بورسیه های موسسه کنفسیوس چین

بورسیه تحصیلی موسسه کنفوسیوس در بین دانشجویان از سراسر جهان بسیار محبوب است. چراکه نهاد دولتی است که هدف آن ترویج دانش زبان و فرهنگ چینی در سراسر جهان است. شرایط تحصیل در چین به گونه ای است که سالانه در مجموع 150 دانشگاه کمک هزینه تحصیلی متعددی ارائه می کند. اگرچه برای تحصیل در مقطع دکتری خاص، اقامت تحقیقاتی، شرکت در کنفرانس های بین المللی و سایر نیز بورسیه هایی ارائه می دهد، اما در این بخش، من به طور انحصاری بر بورسیه های ارائه شده برای دوره های زبان و فرهنگ چینی تمرکز خواهم کرد، زیرا آنها بیشترین تقاضا را دارند. بورسیه های موسسه کنفوسیوس شامل شهریه و هزینه های اقامت (در محل اقامت دانشگاه، در اتاق مشترک با شخص دیگری)، بیمه درمانی پایه و کمک هزینه ماهانه برای هزینه های شخصی است.

ویژگی بورسیه های پسادکتری موسسه کنفسیوس چین

بورسیه های پسادکتری موسسه کنفسیوس شامل انواع حمایت های دانشگاهی و پژوهشی از دانشجویان می باشد. با این حال، میزان بورسیه تحصیلی؛ بستگی به استان و دانشگاهی دارد که در آن ارائه می شود. در بیشتر موارد، به غیر از حقوق پایه، کمک مالی برای اجاره خانه، گزینه انتخاب آپارتمان در دانشگاه با قیمت بسیار پایین (با حمام و آشپزخانه خصوصی)، بیمه درمانی پایه دریافت خواهید کرد. کلیه هزینه های درمانی در بیمارستان های دولتی) ودیعه خرید خانه (که پس از فارغ التحصیلی دریافت می شود).

هر دانشگاه دارای تعداد مشخصی بورسیه تحصیلی فوق دکتری به ویژه در زمینه های مرتبط با علم و فناوری است. بورسیه های فوق دکتری معمولا 2 سال طول می کشد که می توان آن را نیم یا 1 سال دیگر تمدید کرد. داشتن بورسیه فوق دکتری با سایر بورسیه های ملی و بین المللی ناسازگاری ندارد، در واقع بسیاری از دانشگاه ها برنامه هایی برای حفظ استعدادها دارند که مکمل حقوق پایه فوق دکتری است. اگرچه تنها شرط لازم معمولا داشتن مدرک دکترا است، اما هر دانشگاه شرایط خاص خود را دارد.

مدارک مورد نیاز برای بورسیه تحصیلی پسا دکتری در چین عبارت است از:

  • فرم درخواست به موقع تکمیل شده
  • نامه پذیرش از بازپرس اصلی
  • فرم رسمی پزشکی یا فرم معاینه فیزیکی خارجی

در شکل زیر سایر مدارک مورد نیاز اشاره شده است:

مدارک مورد نیاز بورسیه کنفسیوس چین

‌شرایط بورسیه های موسسه کنفوسیوس چین

دانشجو نباید، ملیت چینی نداشته باشد و از سلامتی برخوردار باشد. اگر قصد دارید برای مدت بیش از 6 ماه تحصیل کنید، باید ثابت کنید که در شرایط جسمی و روحی خوبی هستید تا اجازه اقامت خود را در چین بررسی کنید. برای این کار، باید یک بار در دانشگاه مقصد خود (در طول دوره درخواست مدرک مورد نیاز نیست)، یک کپی تکمیل شده از فرم رسمی پزشکی چین یا فرم معاینه فیزیکی خارجی را تحویل دهید.

متقاضیان باید بین 16 تا 35 سال سن داشته باشند (برای افرادی که در زمان درخواست بورسیه نشان می دهند که به عنوان معلم چینی کار می کنند تا 45 سال تمدید می شود). متقاضیان بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی نمی توانند بیش از 20 سال سن داشته باشند.

داشتن مدرک زبان چینی ضروری است. آزمون HSK کتبی و شفاهی و در برخی موارد BCT و BCT شفاهی نیز پذیرفته می شود. این شرط با توجه به نوع بورسیه می باشد. به عنوان مثال، برای بورسیه تحصیلی در یک دوره آکادمیک زبان و فرهنگ چینی، باید حداقل 180 امتیاز در HSK3 کتبی و حداقل 60 امتیاز در HSK شفاهی داشته باشید. برای بررسی شرایط کامل زبان، اینجا را کلیک کنید.

حداقل مدرک تحصیلی: در خصوص بورسیه تحصیلی MTCSOL، ارائه مدرک دیپلم و سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی الزامی است. در مورد بورسیه تحصیلی BTCSOL یا دوره های زبان چینی، باید ثابت کنید که تحصیلات دبیرستان خود را به پایان رسانده اید. اگر این مدارک را به زبان انگلیسی یا چینی ندارید، باید ترجمه قسم خورده را به یکی از 2 زبان ارسال کنید. متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده همراهی شما برای طی سریع این مراحل می باشند.

پرتکرارترین سوالات بورسیه موسسه کنفوسیوس چین

در بخش پایانی مقاله مفتخر به پاسخ گویی سوالات پرتکرار شما در خصوص بورسیه موسسه کنفوسیوس چین می باشیم:

  • انواع بورسیه های موسسه کنفسیوس برای زبان چینی کدام اند؟ بورسیه های تحصیلی برای 1 سال تحصیلی: در مجموع 11 ماه هستند که می توانند از سپتامبر (تا ژوئیه سال بعد) یا در ماه مارس (تا ژانویه سال بعد) شروع شوند. بورسیه تحصیلی برای 1 ترم تحصیلی: مدت زمان واقعی بورسیه 5 ماه می باشد. این می تواند ترمی باشد که از سپتامبر تا ژانویه (زمستان) یا ترمی که از مارس تا ژوئیه (تابستان) می رود. بورسیه تحصیلی برای 4 هفته: دوره های یک ماهه در تعطیلات زمستانی در چین (دسامبر-ژانویه) یا در تعطیلات تابستانی (ژوئیه-آگوست) تدریس می شود.
  • ‌شرایط بورسیه های موسسه کنفوسیوس چین به چه صورت می باشد؟ دانشجو نباید، ملیت چینی نداشته باشد و از سلامتی برخوردار باشد. اگر قصد دارید برای مدت بیش از 6 ماه تحصیل کنید، باید ثابت کنید که در شرایط جسمی و روحی خوبی هستید تا اجازه اقامت خود را در چین بررسی کنید. برای این کار، باید یک بار در دانشگاه مقصد خود (در طول دوره درخواست مدرک مورد نیاز نیست)، یک کپی تکمیل شده از فرم رسمی پزشکی چین یا فرم معاینه فیزیکی خارجی را تحویل دهید. متقاضیان باید بین 16 تا 35 سال سن داشته باشند (برای افرادی که در زمان درخواست بورسیه نشان می دهند که به عنوان معلم چینی کار می کنند تا 45 سال تمدید می شود). متقاضیان بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی نمی توانند بیش از 20 سال سن داشته باشند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *