مهاجرت به کشور فنلاند

بهترین شهرهای فنلاند

بهترین شهرهای فنلاند

زندگی در بهترین شهرهای فنلاند این روزها آرزوی بسیاری از ایرانی ها است. کشور فنلاند در بین کشورهای اروپایی حوزه اسکاندیناوی از بهترین کشورها محسوب می گردد. فنلاند، کشوری واقع در شمال اروپا است که یکی از شمالی ترین و جغرافیایی ترین کشورها در جهان است. این کشور دارای سیستم آموزشی بی نظیر در سال 2024، آب و هوای عالی، ثبات اقتصادی بالا و ویژگی های مختلف می باشد.. تقریباً دو سوم فنلاند توسط جنگلهای ضخیم پوشانده شده است و این کشور را به کشور پرجمعیت ترین جنگل اروپا تبدیل کرده است. فنلاند همچنین یک مرز شمالی نمادین بین غرب و شرق اروپا را تشکیل می دهد. تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در نظر دارد به معرفی بهترین شهرهای فنلاند برای مهاجرت ایرانیان نیز بپردازد.

شهرهای جذاب فنلاند

لاهتی یک شهر و شهرداری در فنلاند، و مرکز منطقه Päijänne تاواستیا است. شهر ورزشی سنتی مقصدی است که افراد فعال زیادی باید از آن دیدن کنند. جالب اینجاست که لاهتی محل استقرار دریاچه Vesijärvi، جنوبی ‌ترین بخش آبی فنلاند است. این قلب منبع آب Lakeland فنلاند به دریاچه Päijänne منتهی می شود که آب آشامیدنی را برای حدود 1 میلیون فنلاندی تامین می کند. نقاط دیدنی لاهتی شامل سه پرش اسکی و دو برج رادیویی است. منظره های زیادی از دریاچه و خلوتگاه های طبیعت شهری وجود دارد تا هر کجا که می روید از آن دیدن کنید. بازدیدکنندگان می ‌توانند معماری فوق ‌العاده فنلاندی را در این منطقه کشف کنند، یا فقط چند لحظه را در یک کارخانه آبجوسازی محلی بنشینند. اگر شانس و دسترسی به یک ماشین کرایه‌ ای خوب دارید، مطمئن شوید که مدتی را به کاوش در پشته ‌های Salpausselkä از لاهتی اختصاص می ‌دهید.

در سواحل دریاچه Kallavesi، آبراه ‌های وسیع و جنگل ‌های Kuopio بازدید از آن را لذت بخش می ‌کند و در ماه‌ های گرم سال نیز واقعاً زنده می ‌شود. چندین موزه و رستوران عالی در شهر و همچنین بزرگترین سونای دود در جهان وجود دارد. با تعداد زیادی مکان برای کاوش، Kuopio شما را در هنگام کاوش در فنلاند بسیار مشغول خواهد کرد. زمان عالی برای بازدید در ماه ژوئن است، زمانی که یک جشنواره فوق العاده رقص در سراسر کشور در حال برگزاری است. در این مدت هزاران فعالیت شگفت انگیز در فضای باز ارائه می شود، و حتی می توانید در آب های دریاچه به گشت و گذار بپردازید یا در جنگل ها پیاده روی کنید.

در این بخش شاهد نام بهترین شهرهای فنلاند هستید:

نام بهترین شهرهای فنلاند

هلسینکی در صدر لیست بهترین شهرهای فنلاند

هلسینکی پایتخت و پرجمعیت شهر کشور فنلاند می باشد که در ساحل خلیج فنلاند واقع شده و 650058 نفر جمعیت دارد. منطقه شهری این شهر 1268296 نفر جمعیت دارد که آن را تا حد زیادی به پرجمعیت ترین منطقه شهری فنلاند تبدیل کرده است و همچنین مهمترین مرکز این کشور برای سیاست، آموزش، امور مالی، فرهنگ و تحقیقات به شمار می رود. هلسینکی در 80 کیلومتری شمال تالین استونی، 400 کیلومتری شرق استکهلم سوئد و 300 کیلومتری غرب سنت پترزبورگ روسیه واقع شده است. این شهر با این سه شهر ارتباط نزدیکی دارد. هلسینکی به همراه شهرهای اسپو، وانتا و کاونیاینن و شهرهای اطراف آن کلانشهر بزرگ هلسینکی را تشکیل می دهد که قریب به 1.5 میلیون نفر جمعیت دارد.

لازم به ذکر است که پس از استکهلم و اسلو، هلسینکی سومین شهرداری بزرگ در کشورهای شمال اروپا است. هلسینکی یکی از بالاترین استانداردهای شهری در جهان را دارد. در سال 2011، مجله بریتانیایی Monocle در فهرست بهترین شهرها برای زندگی هلسینکی را به عنوان یکی از بهترین شهرهای دنیا انتخاب کرد. افرادی که در هلسینکی زندگی می کنند معمولا به زبان سوئدی یا فنلندی صحبت می کنند. به طور کلی، 79% ساکنین این شهر به زبان فناندی و 6% به زبان سوئدی صحبت می کنند و سایر ساکنین به زبان های دیگر.

تورکو یکی از بهترین شهرهای فنلاند

تورکو قدیمی ترین شهر فنلاند و پایتخت سابق این کشور است. تورکو همچنین یکی از بزرگترین شهرهای فنلاند است و جمعیت آن تقریباً 191000 نفر است. تورکو در منطقه جنوب غربی فنلاند واقع شده است و مرکز استان فنلاند غربی است. ترکو رسما یک شهر 2 زبانه است و تقریبا 5% از ساکنان آن به زبان مادری خود یعنی به زبان سوئدی صحبت می کنند. تورکو همچنین یک شهر بسیار فرهنگی است و حدود 14000 نفر از ساکنان آن به زبان های غیر از فنلاندی یا سوئدی به عنوان زبان مادری خود صحبت می کنند. لازم به ذکر است که 130 ملیت مختلف در تورکو زندگی می کنند.

بزرگترین گروههای قومی در تورکو جوامع روسی، استونی، عراقی، ایرانی، سومالی و سوئدی هستند. تورکو بزرگترین شهر فنلاند بود و همچنین یکی از بزرگترین و مهمترین شهرهای قرون وسطایی کل پادشاهی سوئد بود. تورکو از شبکه حمل و نقل عمومی کارآمد برخوردار است و این شهر به خوبی با دیگر مناطق فنلاند متصل است. شهر تورکو به طور رسمی از سال 1229 میلادی در کنار رودخانه اواووکی در نقشه بوده است و امروزه نیز در محل خود باقی مانده است. در تابستان جشن ها و رویداد های مختلفی مانند کنسرت های موسیقی، نمایشگاه های هنری، طراحی، تئاتر و غیره وجود دارد.

در شهر تورکو نیز ساکنین زیادی با ملیت های مختلف زندگی وجود دارند مانند:

  • روس
  • عراقی
  • استونی
  • ایرانی
  • سومالی
  • سوئدی
  • ویتنامی
  • چینی

درباره شهر تامپره کشور فنلاند

تامپره شهری جنوب فنلاند است. این شهر پرجمعیت ترین شهر داخلی در بین کشورهای شمال اروپا است. تامپره 238140 نفر جمعیت دارد که منطقه شهری آن 334112 نفر را در خود جای داده است و منطقه کلانشهر آن همچنین به نام منطقه زیرزمینی تمپه معروف است و 385301 نفر را در مساحتی برابر با 47070 کیلومتر جای داده است. تامپره دومین منطقه شهری بزرگ در کشور فنلاند می باشد و لازم به ذکر است که پس از شهرهای هلسینکی و اسپو سومین شهر پرجمعیت این کشور است. تامپره مرکز اصلی منطقه شهری، اقتصادی و فرهنگی مرکز کشور فنلاند می باشد. هلسینکی تقریباً 160 کیلومتر از جنوب شهر تامپره فاصله دارد.

همانند سایر شهرهای فنلاند، در شهر تامپره نیز افراد زیادی با ملیت های خارجی زندگی می کنند که در جدول زیر به تعداد آنها اشاره شده است:

ملیت ساکنینجمعیت براساس ملیت
روس3178
عراقی1566
افغان1170
سوئدی1121
استوونی1077
چینی703
ایرانی684

علاوه بر این، مانند اکثر مناطق فنلاند ها، اکثر شهروندان تامپره متعلق به کلیسای انجیلی لوتر فنلاند هستند. یکی از کلیساهای لوتری در تامپره کلیسای فینلیزون است. کلیساهای دیگر در تمپره عبارتند از:

  • کلیسای باپتیست
  • کلیسای انجیلی
  • کلیسای مسیحیان انجیلی لوتری فنلاند
  • کلیسای ارتدکس فنلاندی

تامپره یک مرکز راه آهن مهم در فنلاند است و شهرهایی مانند هلسینکی، ترکو و بندر تورکو و اولو اتصالات راه‌آهن مستقیم با آن دارند. ایستگاه راه آهن مرکزی تامپره در مرکز شهرستان واقع شده است.

شهر اولو یکی از بهترین شهرهای فنلاند

شهر اولو یکی از بهترین شهرهای فنلاند

یکی دیگر از بهترین شهرهای فنلاند شهر اولو می باشد که در لیست بهترین شهرهای فنلاند قرار گرفته است. اولو شهری با 208939 نفر جمعیت در منطقه شمال استروبوتنیا، فنلاند است. این شهر پرجمعیت ترین شهر فنلاند شمالی و پنجمین شهر پرجمعیت کشور است. در سال 2008، 316 نفر از ساکنان سوئدی صحبت می کردند که 0.2% از کل جمعیت را تشکیل می داد و این شهر را یک زبانه می کرد. در سال 2007، 2417 مهاجر خارجی در این شهر زندگی می کردند که از این تعداد 618 نفر از دیگر مناطق اتحادیه اروپا بودند. تقریبا 51% جمعیت شهر اولو از زنان تشکیل می شود.

چهارمین شهر بزرگ فنلاند، دروازه ای برای فرهنگ شهری و همچنین طبیعت بی نظیر شمال است. در شهر اولو نیز رویدادها و برنامه های تفریحی و سرگرمی مختلفی وجود دارند که موجب جذب گردشگران بی شماری از کشورهای خارجی می شوند. مهاجرت به کشور فنلاند با هزینه ها و شرایط مختلفی همراه می باشد و متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات از شرایط مهاجرت فنلاند برای کسب پاسپورت فنلاند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

سوالات رایج در خصوص بهترین شهرهای فنلاند

در این بخش از مطلب به سوالات رایج شما در خصوص بهترین شهرهای فنلاند پاسخ داده ایم:

  • بهترین شهرهای فنلاند برای زندگی کدامند؟ هلسینکی-تورکو-اولو
  • شهرهای مناسب مهاجران در فنلاند کدامند؟ هلسینکی-تامپره
3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *