مهاجرت به کشور سوئیس

بهترین شهرهای سوئیس

بهترین شهرهای سوئیس

شهر برن پایتخت کشور سوئیس می باشد، شهرهای زوریخ و ژنو جزء بهترین شهرهای سوئیس هستندد. کیفیت زندگی در سوئیس در سطح بسیار بالایی قرار دارد. از نظر طبیعت نیز با توجه به کوه های سربه فلک کشیده و آبشارهای بی نظیر یکی از زیباترین کشورهای جهان می باشد. سوئیس کشوری در جنوب مرکز اروپا است. در همسایگی اتریش، لیختن اشتاین، آلمان، ایتالیا و فرانسه قرار دارد. جمعیت 8.6 میلیون نفری این کشور به 4 زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانیایی صحبت می کنند. بیش از 70% آنها آلمانی سوئیسی هستند.

این کشور همچنین یکی از امن ترین کشورهای جهان است. آمار جرم و جنایت در آن بسیار کم می باشد. سوئیس دارای ایالت ها و شهرهای مختلفی است که هر کدام تنوع فرهنگی مربوط خود را دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله بهترین شهرهای سوئیس را به شما عزیزان معرفی می کند.

برن یکی از بهترین شهرهای سوئیس

همانطور که می دانید شهر برن پایتخت این کشور می باشد، البته این شهر از سال 1848 پایتخت این کشور و مرکز سیاسی سوئیس است. این شهر بخاطر کیفیت بالای زندگی، ارائه خدمات رفاهی، فرهنگی عالی و جاذبه های گردشگری مشهور است. برن همچنین دارای سازمان ها و شرکت های بین المللی بسیاری است. شهر برن در سال 1191 توسط دوک برشتولد پنجم زورینگن تاسیس شد. به دلیل اولین شکار که یک خرس بود به نام برن نامگذاری شد. این شهر یکی از شهرهای قدیمی سوئیس است. جزء میراث یونسکو نیز می باشد. در این شهر کم تر از 140000 نفر زندگی می کنند که این شهر را به چهارمین شهر بزرگ تبدیل کرده است. این شهر با ترکیب مدرنیته و بافت قدیمی همچنین یکی از شهرهای زیبا این کشور می باشد. زندگی در این شهر از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

آب و هوای برن نسبتا قاره ای است. دارای زمستان های سرد و تابستان های گرم است. این شهر، پایتخت فدرال سوئیس، در میتلند، فلات سوئیس، در ارتفاع 540 متری از سطح دریا واقع شده است. میانگین دمای سردترین ماه (ژانویه) 0.5- درجه سانتی گراد (31 درجه فارنهایت) است. گرم ترین ماه (جولای) 18.5 درجه سانتیگراد (65 درجه فارنهایت) است. حدود 81% از مردم این شهر به زبان آلمانی صحبت می کنند. در حالیکه حدود 3.9% به زبان ایتالیایی و 3.6% به زبان فرانسوی صحبت می کنند. این شهر قدیمی همچنین یکی از جاذبه های توریستی این کشور است. هر سال گردشگران زیادی از آن دیدن می کنند. موزه تاریخی و مجموعه موزه هنرهای زیبای برن و خانه انیشتین و مرکز پاول کلی کار دو تن از ساکنان مشهور سابق برن از جمله مناطق دیدنی این شهر هستند.

شهر زوریخ سوئیس

زوریخ یکی از شهرهای بسیار قدیمی سوئیس با بیش از چند هزار سال قدمت است. این شهر همچنین با بناهای قدیمی خود یکی از جاذبه های توریستی است. از سال 2001 تا 2008 این شهر 7 بار پشت سر هم به عنوان باکیفیت ترین شهر برای زندگی لقب گرفت. همچنین در سال های 2009، 2010 و 2011 درست پشت سر وین در رده دوم قرار گرفت. از نظر امکانات تفریحی، بهداشتی، ایمنی، پاکیزگی، ثبات اقتصادی و سیاسی این شهر از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

در باب زوریخ می توان به این موارد اشاره داشت:

آیتمشرح
جمعیت400.000 نفر
موقعیت در کشوربزرگترین شهر سوئیس و پایتخت کانتون
تقسیم بندی12 ناحیه و 34 محله
پائین ترین نقطعهسواحل رودخانه لیمات، در 392 متری از سطح دریا
مرتفع ترین نقطعقله کوه اوتلیبرگ در ارتفاع 871 متری از سطح دریا

از هر 11 شغل یکی از آنها متعلق به شهر زوریخ است. از نظر اقتصادی این شهر با توجه به توریستی بودن آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. حدود 122 شرکت هتل با بیش از 15000 تختخواب سالانه 3.4 میلیون اقامت شبانه را فراهم می کند. در حالی که فرودگاه زوریخ حدود 20 میلیون مسافر را جابجا می کند. ایستگاه مرکزی زوریخ یکی از اصلی ترین تقاطع های راه آهن اروپا است. هر روز تقریبا 500000 مسافر از آن استفاده می کنند.

از این رو شاخص هزینه زندگی در این کشور با توجه به نمودار زیر بدین شرح می باشد:

شاخص هزینه زندگی در کشور سوئیس

ژنو یکی از بهترین شهرهای سوئیس

شهر ژنو دومین شهر بزرگ پس از زوریخ و بین المللی ترین شهر اروپا است. بیش از 40% از جمعیت آن خارج از سوئیس است. صنایع اصلی این شهر شامل بانکداری، مدیریت، فناوری و گردشگری می باشد. ژنو به عنوان یکی از زیباترین و فرهنگی ترین شهرهای جهان با ترکیبی از بناهای تاریخی و معماری زیبا می باشد. همچنین، این شهر یکی از دروازه های اصلی کوه های آلپ برای علاقه مندان به فضای باز در تمام طول سال است. از این رو هزینه زندگی در سوئیس از طریق مقاله مذکور امکان مطالعه را برای شما فراهم نموده است.

این شهر همچنین مقر مهم ترین سازمان های بین المللی مانند سازمان صلیب سرخ، سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی می باشد. دریاچه ژنو و همچنین فضاهای تفریحی و پارک های متعدد این شهر از مناطق توریستی این شهر می باشد. با توجه به سازمان های مختلف سیاسی و بین المللی این شهر میزبان بسیاری از دیپلمات ها و افراد سیاسی می باشد.

ژنو یکی از بهترین شهرهای سوئیسشهر لوزان سوئیس

لوزان شهری با تپه های مختلف و پنجمین شهر بزرگ در کنار سواحل شمالی دریاچه ژنو و در نزدیکی رشته کوه ژورا قرار دارد. لوزان دارای یک مرکز قرون وسطایی شگفت انگیز است. در یکی از چشمگیرترین کلیساهای سبک گوتیک سوئیس، واقع شده است. در مرکز شهر قدیمی ویل ویل قرار دارد. مردم این شهر بیشتر به زبان فرانسوی صحبت می کنند. لوزان دارای تاریخچه طولانی و پرمخاطره است که به زمان تصمیم رومی ها برای سکونت در شهر بر می گردد که در کنار دریاچه ژنو، اردو زدند.

امروزه این شهر یک مکان گردشگری پر جنب و جوش و جذاب است. محل اقامت تعدادی از مؤسسات مهم مانند کمیته بین المللی المپیک و دادگاه فدرال است. این شهر که در جنوب غربی سوئیس قرار دارد جمعیتی بالغ بر 140000 نفر دارد. دمای میانگین این شهر در ژانویه 4 درجه و در جولای 25 درجه سانتی گراد است. جهت کار در این کشور پیشنهاد می شود مقاله ویزای کاری سوئیس مطالعه شود.

شهر بازل سوئیس

شهر بازل یکی دیگر از شهرهای بزرگ سوئیس می باشد. در شمال غربی سوئیس واقع شده است. این شهر باجمعیت 170000 نفر سومین شهر بزرگ سوئیس است. بازل به دلیل داشتن صنایع شیمیایی و دارویی بسیار شناخته شده است. این شهر همچنین به دلیل نمایش های پر جنب و جوش فرهنگی، به ویژه در هنر و تئاتر مشهور است. بازل مملو از گالری های هنری، موزه ها، اپرا و تئاترهای مختلف نیز می باشد. بیشترین زبان استفاده شده در این شهر آلمانی می باشد. این شهر یکی از تقاطع های مهم راه آهن اروپا و بنادر مهم رودخانه ای اروپا نیز می باشد.

شرایط آب و هوا در بازل به این صورت است:

  • آب و هوای معتدل قاره ای با متوسط دمای 10.3 درجه سانتی گراد در بهار
  • آب و هوای 18.8 درجه سانتی گراد در تابستان
  • آب و هوای 10.5 درجه سانتی گراد در پاییز
  • آب و هوای 2.4 درجه سانتی گراد در زمستان

سوئیس دارای 26 ایالت یا کانتون است. شهرهای مختلف با زبان و فرهنگ های متفاوتی دارد. با توجه به گران بودن این کشور هزینه زندگی در این کشور یکی از موارد مهم برای شرایط مهاجرت به سوئیس می باشد. همچنین چنانچه قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی را دارید می توانید برای مشاوره به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کرده و با توجه به شرایط خود بهترین روش و بهترین مقصد را برای مهاجرت انتخاب کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *