مهاجرت کاری کانادا

بازار کار رشته کامپیوتر در کانادا

بازار کار رشته کامپیوتر در کانادا

مهندسی کامپیوتر یکی از مشاغل مورد نیاز در کانادا است و فرصتی برای متخصصین در این حوزه برای ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در کانادا است. این افراد با ثبت نام در طرح اسکیل ورکر کانادا می­ توانند از همان ابتدا اقامت دائم این کشور را اخذ و به این کشور مهاجرت نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اسکیل ورکر کانادا و دیگر موضوعات مهاجرتی می­ توانید از تجربه های کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره ­مند گردید.

بازارکار برای تحلیگران سیستم های اطلاعاتی، تحلیلگران پایگاه داده، برنامه نویسان، متخصصان امنیت مطلوب می باشد. از آنجاییکه توسعه فناوری اطلاعات و کامپیوتر در کانادا با سرعت زیادی رو به رشد است، اکثر شرکت های کانادایی تقاضا و تمایل زیادی به جذب متخصصین کامپیوتر و IT دارند. با توجه به بازار کار رشته کامپیوتر در کانادا متخصصین این حوزه به 3 طریق می­ توانند نسبت به مهاجرت و اخذ اقامت دائم کانادا اقدام نمایند. مهاجرت از طریق تخصص، کار و مهاجرت از طریق تخصص کبک بیشترین آمار کمبود نیروی متخصص کامپیوتر مربوط به شهر تورنتو کانادا است که 50% گزارش شده است.

مشاغل مورد نیاز کانادا

مشاغل مورد نیاز کشور کانادا به سطوح صفر A-B-C و D تقسیم بندی شده اند. منظور از مشاغل صفر مشاغل مدیریتی می ­باشد به عنوان مثال مدیریت معادن، مدیریت رستوران ها از این جمله اند. مشاغل سطح A در کانادا شامل مشاغل حرفه ای است که افراد دارای تحصیلات دانشگاهی در این زمینه هستند. مانند پزشکی، معماری و مهندسین کامپیوتر و فناوری اطلاعات. همچنین مشاغل سطح B مربوط به مشاغلی است که افراد پس از اخذ مدرک دیپلم خود به انجام کارهای تکنیکی و فنی پرداخته اند.

متقاضیان انجام کار در این سطح باید دوره های کارآموزی را گذارنده و دارای سابقه کاری نیز باشند. مشاغل سطح C مشاغلی همچون رانندگی وسایل نقلیه سنگین، قصابی و سایر را شامل می ­شود که متقاضیان انجام کار در این رشته در کانادا بایستی دوره های تحصیلی دبیرستان خود را به اتمام رسانیده باشند. مشاغل سطح D نیز مربوط به مشاغل پر زحمتی همچون کارگران نفت، میوه چینی، کارگران نظافت و سایر می ­باشد. این دسته از افراد قبل از انجام کار بایستی در دوره های آموزشی شرکت کنند. پس از اتمام آموزش های لازم امکان انجام کار در کانادا را خواهند داشت.

بررسی بازار کار رشته کامپیوتر در کانادا

بازار کار رشته کامپیوتر در کانادا بسیار مناسب است. علاوه بر این متخصصین کامپیوتر در لیست سطح یک افرادی هستند که بالاترین حقوق و دستمزد را در این کشور دریافت می ­نمایند. متخصصان این حوزه اجازه 40 الی 48 ساعت کار در هفته را خواهند داشت. همچنین کارفرمایانی که با این دسته از افراد قراردادکاری منعقد می­ نمایند. همچنین بایستی حقوقی بالاتر از دستمزد مصوب اداره کار کانادا پرداخت نمایند. بطور متوسط حقوق مهندسان کامپیوتر در کانادا 77025$ (دلار) در سال تخمین زده شده است. بدین معنا که متخصصین کامپیوتر در کانادا دارای حقوقی برابر با 39$ (دلار) به ازای هر ساعت کاری می­ باشند. بازار کار رشته کامپیوتر در کانادا بسیار مطلوب است. متخصصن این حوزه می­ توانند به راحتی با استفاده از این فرصت اقامت کانادا را اخذ و به این کشور مهاجرت نمایند.

بررسی بازار کار رشته کامپیوتر در کانادا

درآمد افراد در بازار کار رشته کامپیوتر در کانادا

بازار کار در رشته کامپیوتر بسیار مساعد است. متخصصین این حوزه در کانادا می ­توانند به درآمدهای نسبتا بالایی دست یابند. شرکت های بزرگی همچون Amazon-IBM-Cisco و مایکروسافت هر ساله با انتشار آگهی های استخدامی خود مهاجران زیادی را استخدام می ­نمایند. میزان حقوقی که شرکت های فوق برای متخصصین این حوزه در نظر گرفته اند از 72000$ (دلار) شروع و تا به 95000$ (دلار) در سال می­ رسد. این شرکت ها با پرداخت بالاترین حقوق به کارمندان در لیست بهترین شرکت های استخدامی در کانادا قرار گرفته اند.

علاوه بر این مهندسان کامپیوتر می ­توانند به انجام کار در کانادا در بخش های زیر بپردازند:

  • زیر ساخت های کامپیوتری و سخت افزارهای ارتباطات
  • شرکت های مهندسی، ساخت و مخابراتی
  • شرکت های مشاوره های فناوری اطلاعات
  • دولت
  • موسسات آموزشی و تحقیقاتی
  • سازمان های مراقبت بهداشت وسلامت

شرایط مهاجرت متخصصین کامپیوتر به کانادا

متخصصین کامپیوتر می­ توانند از طریق برنامه مهاجرتی اسکیل ورکر کانادا به این کشور است. به صورت آنلاین ثبت نام نموده و نسبت به مهاجرت کاری اقدام نمایند. سیستم اکسپرس انترای کانادا سیستمی برای ثبت نام و دریافت مدارک و اطلاعات متقاضیان انجام کار در کانادا می­ باشد. متقاضیان باید ابتدا تمامی مدارک خود را اسکن و از این طریق به اداره مهاجرت به کانادا ارسال نمایند. متتقاضیان پس از تشکیل پرونده در این سیستم وارد سیستم امتیازدهی CRS کانادا می ­گردند. در این سیستم افراد با ارسال دعوتنامه کاری و اعطاء اقامت دائم دعوت می­ گردند.

متقاضیانی که قصد ورود به بازار رشته کامپیوتر در کانادا را دارند پس از گذراندن تمامی مراحل فوق بایستی مدارک زیر را جهت اخذ ویزای کاری این کشور به سفارت کانادا ارائه بنمایند:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک هویتی
  • تکمیل فرم درخواست ویزای کاری
  • نتایج آزمون های زبان انگلیسی و یا فرانسوی
  • گواهی معادل سازی مدارک دانشگاهی
  • گواهی عدم سوسابقه کیفری
  • گواهی سلامت پزشکی
  • مدارک تمکن مالی

لازم به ذکر است موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجربه های بسیار مفید در این زمینه و اخذ بالاترین آمارهای موفق مشاوره ای در زمینه مهاجرت همواره مفتخر به راهنمایی و یاری رساندن به متقاضیان مهاجرت به دیگر کشورها می­ باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *