متفرقه

امن ترین کشور جهان

امن ترین کشور جهان

امن ترین کشور جهان کشور ایسلند می باشد، اما در کنار کشور ایسلند، کشورهای اتریش، اسلوونی و نیوزلند هستند که در صدر لیست امن ترین کشور جهان قرار می گیرند. اکثر افرادی که مایل به مهاجرت به یک کشور خارجی هستند، به دنبال یافتن امن ترین کشور جهان برای اقامت می باشند. در این نوشتار کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شما عزیزان اطلاعات بسیار مفیدی از امن ترین کشور جهان یعنی کشور ایسلند و همچنین سایر کشورهایی که در لیست امن ترین کشور جهان قرار می گیرند ارائه خواهند داد.

امنیت در کشور ایسلند

برای دوازدهمین سال پیاپی، ایسلند در صدر شاخص ایمنی قرار دارد. کشور نوردیک ایسلند برای قتل ها، تعداد افراد در زندان و اقدامات تروریستی امتیاز کم و در کل 1.072 امتیاز کسب کرده است. یکی دیگر از دلایلی که کشور ایسلند دارای امنیت بیشتر می باشد، نبودن اختلافات مرزی است زیرا این کشور در یک جزیره واقع شده است. ایسلند جزیره ای در اقیانوس اطلس شمالی با جمعیت 364134 نفر و به مساحت 103000 کیلومتر مربع می باشد که به عنوان یکی کشور کم جمعیت اروپایی شناخته می شود. پایتخت و بزرگترین شهر ایسلند ریکاویک است که به همراه مناطق اطراف آن در جنوب غربی کشور بیش از دو سوم جمعیت را در خود جای داده است.

ایسلند بی شک یکی از امن ترین کشورها در جهان است و جرم تقریبا در این کشور وجود ندارد. با این وجود، بسته به منطقه ایسلند که افراد به آن سفر می کنند، متقاضیان حتماً باید اطلاعاتی از قبیل شرایط رانندگی وضعیت آب و هوا و در دسترس بودن خدمات درمانی را در نظر داشته باشند. ایسلند تنها یک شهر اصلی به نام ریکیاویک دارد و با بیش از 120.000 نفر جمعیت شهری کاملاً کوچک است. به همین ترتیب، بسیاری از نگرانی های مربوط به امنیت در رابطه با سفر به پایتخت های بزرگتر، از جمله تروریسم، جلوگیری می کند.

اسلوونی و امن ترین کشور جهان

اسلوونی کشوری است که در اروپای مرکزی قرار گرفته است و سرزمین آن 20271 کیلومتر مربع (7،827 مایل مربع) را در بر می گیرد و 2.084 میلیون نفر جمعیت دارد. به طور رسمی، اسلوونی به 212 شهرداری تقسیم می شود. هر شهرداری به ریاست یک شهردار تشکیل می شود که هر چهار سال یکبار با رای عمومی انتخاب می شود و یک شورای شهرداری در اکثر شهرداری ها از طریق سیستم نمایندگی متناسب انتخاب می شود. اسلوونی اقتصاد توسعه یافته ای دارد و از نظر سرمایه انسانی جزو اقتصادهای برتر جهان است. تقریباً دو سوم مردم اسلوونی در بخش خدمات و بیش از یک سوم در صنعت و ساخت و ساز مشغول به کار هستند. اسلوونی از نیروی کار تحصیل کرده، زیرساخت های توسعه یافته عالی و موقعیت آن در چهارراه مسیرهای مهم تجاری سود می برد.

اسلوونی به لطف نرخ جرم بسیار پایین و ریسک تروریسم پایین، امسال با امتیاز 1.355 در بین کشورهای لیست امن ترین کشور جهان گرفت. اکثر ساکنین اسلوونی پیرو مذهب کاتولیک هستند و اسلوونی ها تقریبا 83% از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند. در نمودار زیر به صورت دقیقتر به مذهب ساکنین کشور اسلوونی اشاره شده است:

نیوزلند و امن ترین کشور جهان

در حالی که احساس امنیت در بسیاری از مکانها یک مزایای و نعمت محسوب می شود، این موردی است که نیوزیلندی ها به آن عادت کرده اند. این بدان معنا نیست که در کشور نیوزلند جرم و جنایتی جدی وجود ندارد، اما این میزان در نیوزلند نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر پایین تر است. در مقایسه با آنچه در بسیاری از مناطق دیگر جهان اتفاق می افتد، کشور نیوزلند یک کشور امن و شاد است که عمدتاً عاری از خشونت و نزاع شخصی بین جوامع است. نیوزلند در نظرسنجی های بین المللی به عنوان یکی از صلح آمیزترین و سالم ترین کشورها در جهان رتبه بندی شده است. شاخص جهانی صلح 2017 که 162 کشور را در معرض خطر خشونت شخصی قرار می دهد، نیوزیلند را به عنوان دومین کشور امن جهان بعد از ایسلند ارزیابی می کند.

همچنین شاخص فساد بین المللی 2017 نیوزلند را به عنوان کشوری با کمترین میزان فساد در جهان برابر با دانمارک قرار می دهد. نیوزلندی ها به طور کلی دارای فکر و ذهن آزاد هستند و معتقدند که مردم باید آزاد باشند تا شیوه زندگی خود را انتخاب کنند. در بسیاری از کشورها پ، فساد زندگی روزمره را نامشخص و دشوار می کند اما در نیوزیلند اینگونه نیست.

علاوه بر امنیت، دلایل مختلفی برای زندگی در کشور نیوزلند وجود دارد که عبارتند از:

  • کیفیت زندگی بالا
  • سیستم آموزشی بین المللی و بی نظیر
  • فرصت های کاری بی شمار برای مهاجران
  • اقتصاد با ثبات
  • قوانین و مقررات اقامت ساده
  • فرصت های سرمایه گذاری و تجاری مختلف

نیوزلند و امن ترین کشور جهان

اتریش کشوری امن در اروپا

اتریش یکی از بهترین کشورهای دنیا برای اقامت و زندگی به شمار می رود که در بخش مرکزی اروپا قرار گرفته است. این کشور از 9 ایالت فدرال تشکیل شده است که یکی از آنها وین، پایتخت اتریش و بزرگترین شهر آن است. اتریش با کشور آلمان، جمهوری چک، اسلواکی و مجارستان، اسلوونی و ایتالیا و سوئیس و لیختن اشتاین همر مرز است. اتریش مساحتی معادل 83.879 کیلومتر مربع (32386 مایل مربع) را اشغال کرده و بزرگترین گروه های قومی این کشور در جدول زیر ذکر شده اند:

گروه های قومیجمعیت در اتریش (درصد)
اتریشی81.1%
یوگسلاوی سابق6.3%
آلمانی2.7%
ترک2.2%
سایر گروه های قومی8.7%

اتریش دارای یکی از کمترین میزان جرایم در اروپا است. اما هنوز هم برخی از موارد مهم جرم وجود دارد. کشور اتریش یک کشور پاک و امن است که در آن بیش از 8.9 میلیون نفر زندگی می کنند. میزان جرائم در مناطق مختلف کشور بسیار کم است و لازم به ذکر است که هتل ها، رستوران ها و جاذبه های توریستی به طور همیشگی بدون خطر هستند و گردشگران می توانند به راحتی و با خیال راحت به این کشور سفر کنند. سازمان همکاری و توسعه اقتصادی گزارش می دهد که اتریش بالاتر از سایر کشورهای رضایت از زندگی خود را نشان می دهد. برای اثبات این موضوع، 82% مردمی که به کشور اتریش سفر می کنند از شرایط زندگی و اقامت اتریش راضی هستند. با تماس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از شرایط و هزینه های مهاجرت به اروپا و سایر نقاط جهان آگاه شوید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *