مهاجرت تحصیلی اسلوونی

اقامت پس از تحصیل در اسلوونی

اقامت پس از تحصیل در اسلوونی

اقامت پس از تحصیل در اسلوونی در صورتی قابل دستیابی است که دانشجو پس از فارغ التحصیلی به جستجوی کار پرداخته و موفق به اخذ ویزای کار گردد. این موضوع برای دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، بسیار اهمیت دارد. از این رو موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تصمیم به تحقیق و نگارش مقاله ای در همین رابطه گرفت که به صورت ذیل به رشته تحریر درآمده است.

تحصیل در اسلوونی

موسسه تحصیلات ملی اسلوونی (ZRSS) تنظیم و نظارت دوره های ابتدایی تا دبیرستان در کشور اسلوونی را بر عهده دارد. زمینه های آموزشی ارائه شده از سوی این موسسه برنامه های تربیت، پرورش و آموزشی را شامل می گردد. مدت زمان تحصیل و آموزش مقاطع ابتدایی و دبیرستان در کشور اسلوونی به مدت 8 سال خواهد بود. آموزش عالی در دانشگاه های این کشور در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا (PHD) برای دانشجویان امکان پذیر است. شرایط کار حین تحصیلی برای دانشجویان در کلیه مقاطع، قانونی و مجاز است. از این طریق دانشجو پس از فارغ التحصیلی امکان اقامت پس از تحصیل در اسلوونی را خواهد داشت. شایستگی ها و صلاحیت های فرد دانشجو مهمترین گزینه در پذیرش دانشجویان در دانشگاه های این کشور به شمار می رود.

انواع مجوز اقامت در اسلوونی

برای دانشجویان متقاضی تحصیل و اقامت پس از تحصیل در اسلوونی، 2 نوع مجوز اقامت صادر می گردد. این اقامت به مدت زمان تحصیل دانشجو بستگی دارد.

2 نوع اقامت قانونی در این کشور عبارتند از:

  • مجوز اقامت موقتی: این مجوز در صورتی برای دانشجوی متقاضی تحصیل در اسلوونی صادر می گردد. همچنین بایستی دوره های تحصیلی متقاضی مشخص باشد. مدت اعتبار اولیه این نوع مجوز یک ساله می باشد. این مدت زمان قابلیت تمدید را دارا است.
  • مجوز اقامت دائمی: این مجوز نیز در شرایطی صادر می گردد که دوره اقامت دانشجو طولانی و مستمر است. در این حالت مجوز بدون هیچ گونه محدودیت زمانی به دانشجو اعطاء می شود. از این رو نیازی به اثبات هدف اقامت دائم در این کشور نیست.

در جدول ذیل می توانید به جزئیات صدور این 2 نوع ویزا دسترسی داشته باشید:

پارامترشرح
مبنای قانونیقانون ویزای EU
مدت اعتباردر طول 6 ماه به مدت 60 روز
مرجع اخذ ویزاکنسولگری جمهوری اسلامی
زمان تحویل درخواست3 ماه قبل از ورود
هزینه6000€
مدارک لازمفرم تکمیل شده درخواست، گذرنامه، عکس پرسنلی و مدارک معتبر دیگر با توجه به ملیت متقاضی

بررسی اقامت پس از تحصیل در اسلوونی

دانشجویان بین المللی که به قصد تحصیل و اقامت پس از تحصیل در اسلوونی به این کشور سفر کرده اند، امکان اقامت موقت در اسلوونی را خواهند داشت. این گونه مجوزها از محدودیت زمانی برخوردار هستند که مدت زمان اعتبار آنها مطابق با دوره های تحصیلی دانشجو است. اخذ اقامت پس از تحصیل در کشور اسلوونی از 2 راه قابل دستیابی است که عبارتند از:

بررسی اقامت پس از تحصیل در اسلوونی

اقامت در اسلوونی از طریق اشتغال

دانشجویانی که از دانشگاه های کشور اسلوونی فارغ التحصیل می شوند تنها در صورتی می توانند اقامت این کشور را بگیرند، که پس از فارغ التحصیلی مشغول کار شوند. بدین ترتیب می توانند به اقامت پس از تحصیل در اسلوونی دست یابند که این اقامت به صورت دائمی است. برای این امر، ضروری است که در راستای اخذ ویزای کار درخواست دهند.

مجوز کار دانشجویی برای دانشجویان به صورت ساعتی و پاره وقت صادر می گردد. دانشجویان برای این منظور می توانند به موسسات معتبر کاریابی در اسلوونی مراجعه نموده و متناسب با شرایط تحصیلی خود، کار پیدا کنند.

مدارک لازم جهت درخواست اقامت پس از تحصیل در اسلوونی

متقاضیان اقامت پس از تحصیل در اسلوونی بایستی درخواست ویزا نمایند که شامل ارائه مدارک ذیل است:

  • پاسپورت دارای اعتبار
  • تصویر کارت شناسایی مانند شناسنامه و کارت ملی
  • تعداد 2 قطعه عکس رنگی 4*3 با پس زمینه سفید
  • تکمیل و ارائه فرم درخواست ویزا
  • ارائه توصیه نامه از آژانس کاریابی یا شرکت و کارفرما
  • رزرو بلیت رفت و برگشت اسلوونی
  • گواهی بیمه درمانی
  • مجوز کار صادر شده از سوی اداره مهاجرت اسلوونی
  • گواهی تمکن مالی برای پرداخت هزینه ها
  • گواهی عدم سابقه کیفری

شرایط اخذ اقامت اسلوونی ازطریق ازدواج

دریافت اقامت کشور اسلوونی از طریق ازدواج نیز یکی دیگر از روش های گرفتن اقامت پس از تحصیل در اسلوونی به شمار می رود. قانون ازدواج برای دانشجویان این کشور بدین گونه است که در صورتی که قصد ازدواج با یکی از اتباع اسلوونیایی را دارند، بایستی پیش از فارغ التحصیلی در اسلوونی ازدواج نمایند. بنابراین فرد متقاضی بایستی حداقل به مدت یک سال پیش از تقاضاء اقامت، همسر اسلوونیایی بگیرد.

فردی که متقاضی اقامت پس از تحصیل از طریق ازدواج است، بایستی مدارک ذیل را تهیه و ارائه نماید:

  • تکمیل فرم های تقاضاء به زبان اسلوونیایی
  • گواهی ازدواج زوجین
  • پاسپورت ترجمه شده متقاضی که مورد تایید باشد
  • اسناد و مدارک مربوط به محل مسکونی زوجین که آدرس محل اقامت آنها رامشخص نماید.
  • ارائه نتایج تست پزشکی
  • ارائه عکس پاسپورتی

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی بر آن داشت تا اطلاعات لازم درخصوص اقامت پس از تحصیل در اسلوونی و در مجموع نحوه اخذ اقامت در اروپا را در اختیار شما عزیزان قرار دهد. اما اگر اطلاعات دیگری نیاز دارید، می توانید با کارشناسان و وکلای این موسسه از طریق ارتباط تلفنی رایگان و یا مراجعه حضوری تماس گرفته و اخذ مشاوره نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *