متفرقه

افتتاح حساب مستر کارت

افتتاح حساب مستر کارت

یکی از نکات مهم و موارد پیش رو برای مهاجرین، افتتاح حساب مستر کارت است. مستر کارت یکی از معتبر تری ارائه کننده های پرداخت الکترونیک است. با استفاده از افتتاح حساب مستر کارت می توانید از مزایا و امتیازات انواع مستر کارت ها استفاده کنید. لازم به ذکر است جهت افتتاح حساب حتما نیاز به افتتاح حساب در یکی از موسسات مالی و یا بانک ها دارید و یا توسط شرکت های واسطه این کار را انجام دهید که دارای هزینه بسیار بالاتر است و همچنین مشکل اطمینان و درستی شرکت های واسطه بوجود می آید. در ادامه این مطلب که در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است در رابطه با افتتاح حساب مستر کارت بیشتر توضیح داده شده است.

درباره افتتاح حساب مستر کارت

مستر کارت یک شبکه کارت اعتباری است، به این معنی که آنها تراکنش های کارت اعتباری را پردازش می کنند. برای دارندگان کارت معمولی، تفاوت زیادی وجود ندارد، اگرچه ممکن است هر کدام از این کارت ها ویژگی هایی را ارائه دهد که دیگری ارائه نمی دهد. مستر کارت فقط شبکه های کارت اعتباری هستند. اگرچه این یک تصور غلط رایج است که آنها خودشان کار اعتباری صادر می کنند اما این اشتباه است چرا که این شرکت با همکاری با موسسات کارت اعتبار صادر می کنند. صادرکنندگان کارت اعتباری ، مانند Chase و Barclays، از نظر فیزیکی برنامه های کارت اعتباری شما را تایید می کنند، محدودیت های اعتباری و نرخ بهره شما را تعیین می کنند و هر ماه صورت حساب برای شما ارسال می کنند. آنها همچنین برنامه های پاداش را مدیریت می کنند.

شبکه های کارت اعتباری مانند مستر کارت، به عنوان رابط بین موسسات مالی و افراد عمل می کنند. هر بار که کارت خود را می کشید، این شبکه است که تراکنش را پردازش می کند. اگرچه آنها اغلب شبکه های کارت اعتباری نامیده می شوند، اما شبکه پرداخت توصیف دقیق تری است زیرا آنها از معاملات کارت بدهی نیز پشتیبانی می کنند. به همین دلیل، حتی اگر کارت خود را از بانک خود دریافت کنید، همچنان در گوشه پایین آرم مستر کارت وجود دارد. در مورد کارت های اعتباری، بانکی است که وام را به شما وام می دهد، اما مستر کارت شرکتی است که اطلاعاتی را که باعث پرداخت شما می شود، منتقل می کند.

شرایط افتتاح حساب مستر کارت

جهت افتتاح حساب مستر کارت باید هویت خود را احراز نمایید و با مراجعه به بانک ها و یا موسسات شریک مستر کارت درخواست مستر کارت را یا به صورت فیزیکی یا آنلاین دهید. لذا لازم است در کشورهای ارائه شده مستر کارت دارای اقامت باشید و یا فردی که دارای اقامت اروپا است این کار را انجام دهد. لازم به ذکر است مستر کارت در سراسر آمریکا و اروپا دارای شعبه ها و موسسات همکار است و بسیار گسترده کار می کند. برای مثال در صورت مهاجرت به آلمان و حضور در بانک ارائه کننده مستر کارت نی توانید درخواست خود را ارائه دهید. شرایط افتتاح حساب مستر کارت ممکن است نسبت به کشور متفاوت باشد اما در کل شرایط تفاوت زیادی ندارد.

در لیست زیر شرایط لازم برای افتتاح حساب مستر کارت شامل:

  • ارائه مدارک هویت مانند گذرنامه، ویزای اقامت، شناسنامه
  • آدرس محل اقامت، ارائه صورت حساب بانکی، اجاره نامه و غیره
  • پرداخت هزینه ثبت نام

مزایای افتتاح حساب مستر کارت

مزایای افتتاح حساب مستر کارت

با افتتاح حساب مستر کارت می توانید بدون هیچ نگرانی در صورت سفر و یا مهاجرت به هر کشور در قاره اروپا و آمریکا از این کارت استفاده کنید، خرید کنید، شارژ کنید و یا نقل و انتقال بزرگ و کوچک خود را انجام دهید. مستر کار دارای انواع مختلفی از کارت ها مانند مستر کارت طلائی، استاندارد، جهانی، الیت و موارد مختلفی است که در آنها مزایای مختلفی ایجاد شده است. برخی از این مستر کارت ها دارای بیمه کرایه اتومبیل، بیمه تلفن و سایر بیمه ها هستند.

در لیست زیر می توانید مزایای افتتاح حساب مستر کارت را مشاهده کنید:

  • انجام معاملات در بیش از 200 کشور جهان
  • دریافت مستر کارت با هزینه بسیار کم
  • داشتن آی دی و جلوگیری از کلاه برداری و سرقت
  • دارای انواع بیمه
  • دارای تخفیفات ویژه مانند کرایه هتل و خانه
  • مناسب برای مهاجرت به اروپا و آمریکا
  • دارای امتیازات ویژه مانند بازگشت پول

افتتاح انواع حساب مستر کارت

مستر کارت ها همانطور که گفتیم در انواع مختلفی صادر می شوند. برای دریافت مستر کارت اروپا نیز می توانید از یکی از سه نوع اصلی زیر جهت افتتاح حساب مستر کارت استفاده کنید.

انواع مستر کارتشرح
مستر کارت استاندارداین نوع مستر کارت یک مستر کارت عادی است و فاقد امتیازات ویژه سایر مستر کارت ها است. مستر کارت استاندارد جزو اولین مستر کارت های صادر شده است.
مستر کارت جهانیاین نوع مستر کارت در سطح جهانی صادر می شود و دارای مزایا در سطح جهان شامل بیمه سفر، انواع بیمه و یا تخفیفات می باشد.
مستر کارت ویژهمستر کارت ویژه یا الیت برترین مستر کارت از نظر میزان امتیازات است. این نوع مستر کارت دارای تمامی امتیازات شامل بازگشت پول، بیمه، تخفیفات و غیره است.

البته شایان ذکر است که خود این 3 نوع کارت دارای کارت های مختلفی در زیر مجموعه خود است که توسط بانک ها و موسسات صادر می شود و هر کدام دارای نرخ بهره و هزینه متفاوتی هستند.

تفاوت مستر کارت و ویزا کارت

مستر کارت و ویزا کارت هر دو در سراسر جهان بسیار معتبر هستند اما و یا کار بیشتر در اروپا و مستر کارت بیشتر در قاره آمریکا محبوبیت دارد. در هر صورت هر دو نوع کارت به طور گسترده در سراسر جهان، در میان ده ها میلیون تاجر و سرمایه گذار و در بیش از 200 کشور پذیرفته می شوند. در موارد نادر، برخی از بازرگانان با برخی شبکه های خاص معامله می کنند که معروف ترین نمونه در ایالات متحده Costco است که فقط ویزا کارت ها را می پذیرد. در 2 سال اخیر، ویزا کارت 139 میلیارد $ (دلار) از معاملات خرید در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است در حالی که مستر کارت 67.3 میلیارد $ (دلار) قرار به خود اختصاص داد.

از آنجا که American Express و Discover به طور گسترده ای پذیرفته نیستند، فقط میزان کمی به ترتیب 7.2 و 2.3 میلیارد $ (دلار) را اختصاص داده اند. اما جدا از تفاوت در میزان پذیرش و حجم معاملات، تفاوت اصلی بین ویزا کارت و مستر کارت این است که آنها گاها مزایای کمی متفاوتی را ارائه می دهند. این که شما ما برای کدام ردیف واجد شرایط هستید و کدام مزایا را شامل می شوید به عوامل مختلفی از جمله درآمد، امتیازات اعتباری و کارت انتخابی شما بستگی دارد.

امتیازات مستر کارت ها

مستر کارت ها در جهان و کشورهای مختلف دارای امتیازات و اعتبارات ویژه ای می باشد. همانطور که گفته شد این امتیازات بسته به نوع کارت، کشور صادر کننده، بانک و موسسه صادر کننده متفاوت هستند. از جمله این امتیازات شامل:

امتیازاتشرح
تعهد صفردر صورت خرید از هر کجای جهان بیا هر فروشگاه با توجه به این گزینه هیچ تعهدی در برابر خرید خود نخواهید داشت و می توانید از آن کاملا مطمئن باشید.
بازگشت پولبا میزان خرید نسبت به هر ماه میزان درصد از خرید به حساب شما باز می گردد که یک امتیاز ویژه محسوب می شود.
سرویس جهانیمستر کارت در کشورهای مختلف جهان دارای دستگاه های ATM، دستگاه Pose و سایر موارد می باشد.
سایر امتیازاتامتیازاتی مانند تخفیف رزرو هتل، بلیط هواپیما و غیره و همچنین بیمه

افتتاح حساب مستر کارت های برتر

با توجه به مهاجرت در زمان ویروس کرونا استفاده از کارت های اعتباری به جای استفاده از پول نقد بسیار توصیه می شود. لذا در زمان مهاجرت نیز استفاده از این کارت ها در زمینه جلوگیری از ابتلا به این ویروس عملکرد بهتری دارد. برای انتخاب بهترین مستر کارت ها در جهان نیاز است نوع امتیاز و نوع کارت خود را با توجه به از جمله مزایای گفت شده در قسمت قبل مشخص کنید و سپس برای افتتاح حساب مستر کارت خود اقدام کنید. در نمودار زیر از جمل امتیاز برترین مستر کارت ها را مشاهده می کنید.

برترین مستر کارت ها

جهت دریافت پاسخ به سوالات خود درباره مهاجرت و اخذ اقامت کشورهای مختلف می توانید از مشاورین و متخصصین مجموعه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *