متفرقه

اصول سرمایه گذاری خارجی و افزایش سرمایه

مزایا و اصول سرمایه گذاری خارجی و افزایش سرمایه

اطلاع از اصول سرمایه گذاری خارجی و افزایش سرمایه برای هر فردی که قصد سرمایه گذاری در خارج از کشور را دارد امری حیاتی است. چرا که سرمایه گذاری اشتباه و نادرست می تواند ضررهای سنگینی به بار آورد و موجب پشیمانی بسیار شود. همانطور که می دانید بسیار از کشورهای خارجی برای جذب سرمایه گذاران خارجی و توسعه اقتصاد خود و تزریق پول به جامعه خود طرح ها و حمایت های تشویقی را قرار داده اند. به عنوان مثال سرمایه گذاران خارجی می توانند با استفاده از ویزای طلایی اقامت کشور مقصد برای سرمایه گذاری را اخذ کنند و علاوه بر سرمایه گذاری در آن کشور زندگی کنند. در هر صورت شناخت اصول سرمایه گذاری خارجی برای سرمایه گذاران چه برای مهاجرین و چه غیر مهاجرین مهم است و همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با انتشار این مقاله به این موضوع مهم پرداخته اند.

مزایا و اصول سرمایه گذاری خارجی و افزایش سرمایه

همانطور که اشاره کردیم بسیاری از دولت ها مانند کانادا برای سرمایه گذاری در کانادا و جذب سرمایه گذاران خارجی و رونق اقتصادی خود طرح های مختلف تشویقی را ارائه می کنند و همچنین کمک هزینه هایی را برای این کار در نظر می گیرند. به طور کلی سرمایه گذاری خارجی علاوه بر افزایش سرمایه دارای مزایای بسیاری است که در اینجا به مهم ترین آنها اشاره کرده ایم.

  • کسب درآمد به ارز خارجی
  • اخذ اقامت کشور مقصد سرمایه گذاری
  • تجارت در سطح بین الملل و افزایش بازار کار خود
  • مهاجرت خانوادگی و انتقال بدون دردسر
  • اخذ پاسپورت کشور مقصد برای سرمایه گذاری
  • کسب درآمد و افزایش سرمایه با انتخاب درست سرمایه گذاری
  • استفاده از مزایا و وام های ارائه شده به سرمایه گذاران خارجی

میزان ریسک از اصول سرمایه گذاری خارجی و افزایش سرمایه

یکی از مهم ترین مواردی که یک سرمایه گذار خارجی بایستی به آن توجه کند میزان ریسک سرمایه گذاری است. ظرفیت ریسک پذیری شما چیست؟ برای مثال بخاطر نوسانات نرخ ارز، ریسک سرمایه گذاری شما برای از دست دادن چقدر است؟ چه مقدار سود را در نظر می گیرید؟ وقتی صحبت از ریسک و سود می شود، دیدگاه های مختلفی وجود دارد. آیا بازده 10% سرمایه گذاری روی اوراق قرضه دولتی با ریسک پایین، سود قابل قبولی برای شما است یا ترجیح می دهید در بورس سرمایه گذاری کنید که بی ثبات تر و بنابراین خطرناک تر است. همچنین جدول زمانی برای سرمایه گذاری چقدر است؟ اگر قصد دارید به طور نامحدود در خارج از کشور زندگی کنید و وسیله ای برای آن در اختیار داشته باشید ممکن است سرمایه گذاری در املاک خارجی را در نظر داشته باشید.

که در این صورت می توانید از نظر قانونی با آن سرمایه گذاری کنید. بسته به جایی که اکنون زندگی می کنید بازده زمانی ممکن است قابل توجه باشد که نهایتا ملک را بفروشید یا اکنون آن را اجاره دهید. همچنین سرمایه گذاری در املاک مانند اقامت کانادا از طریق خرید ملک ممکن است نسبت به سرمایه گذاری در سهام یا اوراق بهادار مالیات کمتری را در کشور شما داشته باشد. اما باز هم، اطلاع از قوانین موجود در هر دو کشور در مورد خرید ملک توسط مهاجران، به ویژه در زمینه های مالیات، انطباق و غیره آگاه باشید. در هر حال میزان ریسک از اصول سرمایه گذاری خارجی است و ریسک در حد متوسط بهترین میزان برای سرمایه گذاری است.

انواع ریسک برای سرمایه گذاری خارجی

همانطور که اشاره کردیم تعیین میزان ریسک از اصول سرمایه گذاری خارجی و افزایش سرمایه است لذا در جدول زیر توضیحی بر انواع ریسک جهت سرمایه گذاری خارجی داده ایم:

میزان ریسکشرح
ریسک بالااین نوع ریسک مانند قمار بوده و در حالت مثبت خود منجر به افزایش سرمایه بسیار می شود و در حالت منفی خود منجر به از دست دادن همه سرمایه و یا حتی ضرر می شود.
ریسک متوسطاین نوع ریسک بهترین میزان ریسک برای سرمایه گذاری خارجی است چرا که با اطلاع از قوانین موجود برای سرمایه گذاری می توان در کنار خطرات احتمالی در هر کسب و کاری که حالت نرمال دارد سود مناسبی از سرمایه گذاری بدست آورد.
ریسک کماین نوع میزان ریسک باعث می شود نوع سرمایه گذاری کاملا محتاطانه باشد ولی میزان سود و افزایش سرمایه نیز روندی کند را تجربه کند.

تحقیقات جامع از اصول سرمایه گذاری خارجی و افزایش سرمایه

همواره یکی دیگر از مهم ترین موارد برای سرمایه گذاری خارجی و یا هر کاری تحقیقات جامع درباره آن است. افراد در شبکه شخصی و حرفه ای شما ممکن است تخصص مالی نداشته باشند و نتوانند به شما توصیه مناسب کنند. اگر از دیگران برای مشاوره مالی سوال می کنید، به خاطر داشته باشید که توصیه های آنها با تعصبات و عقاید خودشان و همچنین درک محدود آنها از شما و وضعیت شما می باشد. بنابراین، دانش آنها در مورد راههای سرمایه گذاری خاص برای مهاجران ممکن است در بهترین حالت و در بدترین حالت اشتباه باشد. فقط بر اساس توصیه ها یا نکات شخصی حتی اگر به آن شخص اعتماد دارید عمل و سرمایه گذاری نکنید. تحقیقات خود را از طریق منابع معتبر انجام دهید. به یاد داشته باشید هر چه دایره تحقیقات شما بیشتر باشد سرمایه گذاری شما موفق تر خواهد بود.

تحقیقات جامع از اصول سرمایه گذاری خارجی و افزایش سرمایه

قوانین اصول سرمایه گذاری خارجی و افزایش سرمایه

در راستای نکته قبلی در باب گسترش تحقیقات، اطلاع از قوانین کشور مقصد برای سرمایه گذاری از ملزومات است. لذا آگاهی از قوانین برای مثال میزان مالیات می تواند تاثیر به سزایی در میزان سود و ضرر شما داشته باشد. در بعضی از کشورها، مهاجرین واجد شرایط می توانند از مالیات مضاعف که سناریویی است که آنها باید مالیات بر درآمد و سرمایه گذاری خود را به کشور خود و کشور محل سرمایه گذاری خود بپردازند، اجتناب کنند. لذا دریابید که واجد شرایط هستید در غیر اینصورت ممکن است هر گونه سودی که از سرمایه گذاری های خارجی خود بدست آورید در معرض مالیات در کشور خود و با نرخ های بالاتر در کشور مقصد شوید و میزان سود سرمایه شما بسیار کم باشد. همچنین بسیاری از سرمایه گذاری ها تحت معاهده های اجتناب از مالیات مضاعف قرار نمی گیرند و ممکن است عواقب منفی مالیاتی داشته باشند.

درباره اصول سرمایه گذاری خارجی و افزایش سرمایه

ریسک یک عنصر اجتناب ناپذیر در هر سرمایه گذاری مالی است و سرمایه گذاری های خارج از کشور نیز از این قاعده مستثنی نیستند. با این حال، هنگامی که پول خود را در یک کشور خارجی سرمایه گذاری می کنید، خطر دیگری وجود دارد که شما باید از آن اگاه باشید و این خطر از دست دادن پول به دلیل نوسانات نرخ ارز است. بنابراین، صرف نظر از اینکه ارز، کالا، سهام یا دارایی خارجی خریداری یا فروش می کنید باید در استراتژی سرمایه گذاری خود ریسک نوسان ارزی را مدنظر داشته باشید و برای به حداقل رساندن تاثیرات احتمالی این نوسانات در آینده بیاندیشید. همچنین سرمایه گذاری در چندین ارز به شما کمک می کند تا شانس افزایش سرمایه را افزایش دهید. همانطور که می دانید ریال ایران بیشترین نوسان را اخیرا داشته و سرمایه گذاری با ارزهای معتبر مانند یورو و دلار بسیار مناسب تر می باشد.

دریافت مشاوره از ملزومات سرمایه گذاری خارجی

در بسیاری از کشورها، قوانین جدیدی در رابطه با سرمایه گذاری های خارجی برای مهاجرین اجرا می شود. برای مثال میزان مبلغ برای سرمایه گذاری مستقیم برای اخذ اقامت آمریکا با توجه به قوانین وضع شده بیشتر شده است. البته چنین شرایطی فقط به ایالات متحده محدود نمی شود و می تواند باعث سردرگمی زیادی بین مهاجران در بسیاری از کشورها شود. برای جلوگیری از ضرر و زیان احتمالی و شفاف سازی شرایط قانونی در کشور خود و کشور محل اقامت خود می توانید به توصیه های مشاورین سرمایه گذاری در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت عمل کنید. مشاورین ما بهترین راه های سرمایه گذاری برای شما و همچنین قوانین مالیاتی و موارد دیگر را به شما اطلاع می دهند. همچنین با دریافت مشاوره اطلاعات به روز در مورد قوانین کشورها و نوع سرمایه گذاری مناسب را کسب خواهید کرد و در این موارد قانونی عمل خواهید کرد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *