مهاجرت به کشور کانادا

ارزانترین ایالت کانادا

ارزانترین ایالت کانادا

هنگام بررسی ارزانترین ایالت کانادا و مقرون به صرفه ترین شهرهای این کشور برای زندگی، دو عامل اصلی یعنی قیمت مسکن و بازار کار باید در نظر گرفته شود. در برخی از شهرها و ایالات کشور کانادا ممکن است هزینه اجاره مسکن ارزان باشد، اما ممکن است مشاغل محدودی نیز در این مناطق در دسترس باشند. زندگی در یک شهر بزرگ می تواند گران باشد. براساس جدیدترین گزارش اجاره ملی، متوسط اجاره ماهانه در شهرهای کانادا 1.9% دیگر در ماه ژوئن افزایش یافته است. با افزایش تردد در مراکز شهری کانادا، بسیاری از ساکنین، به ویژه جوانان، مجبورند در سایر مناطق به دنبال محل اقامت باشند. ارزانترین مناطقه و شهرها برای زندگی در کشور کانادا معمولا کم تراکم ترین شهرها می باشند که کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار به آنها اشاره خواهند کرد.

درباره ارزانترین ایالت کانادا

کانادا یکی از مشهورترین کشورها در سراسر جهان است. این کشور با داشتن بیش از  9.8 میلیون کیلومتر مربع مساحت، دومین کشور بزرگ دنیا به شمار می رود. این کشور بزرگتر از کشورهایی چون استرالیا، برزیل، هند، چین، ایالات متحده و بسیاری از کشورهای دیگر است. کانادا واقعاً یک مکان خاص است و بدون در نظر گرفتن سن، فرهنگ، جنسیت و مذهب، بیش از 37 میلیون نفر در آن زندگی می کنند. در بیشتر مطالعات و تحقیقات انجام شده در چند سال گذشته، کانادا همواره یکی از مهمترین مقاصد انتخاب شده برای مهاجرت مردم از سراسر جهان بوده است. فرصت های زیادی برای بازدید کنندگان و تازه واردانی که علاقه مند به اقامت در کانادا هستند وجود دارد. بسیاری از مهاجران تصمیم می گیرند به کشور کانادا مهاجرت کنند زیرا در این کشور اهمیت زیادی به محیط زیست داده می شود.

از این گذشته، کشور کانادا به دلیل داشتن گیاهان و پوشش سبز زیبا، طبیعت نفس گیر، ایمنی و زندگی تضمین شده، اقتصاد پایدار، مراقبت های بهداشتی با کیفیت بالا، آموزش عالی و فرصت های شغلی متفاوت شناخته شده است. با در نظر گرفتن موارد ذکر شده، ارزانترین ایالت کانادا و مقرون به صرفه ترین شهرهای این کشور برای زندگی عبارتند از:

رتبه بندینام شهرایالت
1شربروککبک
2مونکتوننیوبرانزویک
3بیثاندر بیانتاریو
4سنت کاترینزانتاریو

کبک، ارزانترین ایالت کانادا

کبک به دلیل شهر شربروک به عنوان ارزانترین ایالت کانادا برای زندگی و اقامت به شمار می رود. هزینه اجاره مسکن یک خوابه در مرکز شهر شربروک 475$ (دلار) و هزینه اجاره مسکن یک خوابه در خارج از مرکز شهر شربروک 405$ (دلار) است. شربروک ششمین شهر بزرگ کبک است و به دلیل داشتن مرکز فرهنگی، اقتصادی و استری شناخته می شود. این شهر پررونق دارای بالاترین تعداد محصلان در کلیه کبک است که بیش از 40.000 از آنها در یکی از 8 موسسه آموزشی آن مشغول به تحصیل هستند. یکی دیگر از جذابیت های امیدوار کننده این شهر، زندگی در فضای باز آن است. شربروک در همه جا و کوه ها، رودخانه ها و دریاچه ها و تپه های اسکی که گردشگران زیادی را به خود جلب می کند، با طبیعت بی نظیر احاطه شده است.

شربروک در محل رودخانه های سنت فرانسیس و مگوگ قرار دارد و خطوط ریلی این شهر را به قطب حمل و نقل مهمی تبدیل می کند که از آنجا کالاها دائماً به داخل و خارج از کشور حمل می شوند و آن را به مکانی مناسب برای شروع بیزینس می کنند. گفته می شود، اگرچه شربوك رشد اقتصادی خود را بیشتر از بخش تولید به دست آورده است، اما صنعت خدمات آرام آرام این نقش برجسته را بر عهده می گیرد. چه مجرد باشید، چه به همراه خانواده، چه دانشجو و چه یک کارآفرین باشید، این شهر یک مکان برتر برای یافتن مسکن بسیار مقرون به صرفه است. به غیر از قیمت اجاره ارزان، هزینه های زندگی در این شهر نیز بسیار کم است.

هزینه زندگی در شهر مونکتون در ایالت نیوبرانزویک

مونکتون در قلب ماری‌تایمز واقع شده است و از طریق قطار یا هواپیما که برای رشد شهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است، می توان به آن دسترسی داشت. تقریباً بیش از 140.000 نفر جمعیت دارد و تنها شهری است که به طور رسمی به عنوان یک منطقه دو زبانه اعلام شد و فرانسوی و انگلیسی را به عنوان زبانهای اصلی به رسمیت می شناسد. مونکتون برای دوستداران طبیعت نیز مناسب است زیرا این شهر بین پارک های ملی و سواحل واقع شده است و دارای املاک ارزان قیمت است. توجه داشته باشید که اگر شما وسیله نقلیه ندارید یا خانواده ای هستید که یک اتومبیل مشترک دارند، بنابراین زندگی در مرکز شهر به شما کمک می کند تا از سیستم ترانزیتی آن استفاده کنید.

در جدول زیر به هزینه های اجاره مسکن در این شهر اشاره شده است:

آیتمهزینه به $ (دلار)
اجاره خانه 1 خوابه در مرکز شهر735
اجاره خانه 1 خوابه در خارج از مرکز شهر642

اگر از ازدحام ترافیک در شهرهای بزرگ متنفر باشید، عاشق مونکتون خواهید بود زیرا می توانید به راحتی در طی 15 تا 30 دقیقه مقصد خود برسید و در رفت و آمد نیز وقت خود را ذخیره کنید. بیش از 1.4 میلیون نفر فقط در 3 ساعت از مرکز شهر مونکتون عبور می کنند و اغلب برای تفریح و سپری کردن ​​اوقات فراغت از این شهر بازدید می کنند. از آنجا که 47% از نیروی کار در این شهر به هر دو زبان فرانسوی و انگلیسی تسلط دارند، بسیاری از کارفرمایان دوست دارند در این شهر بیزینس خود را راه اندازی کنند. داشتن مهارت زبان باعث شده تا مونکتون یکی از بهترین مقاصد کانادا برای بیزینس باشد. به همین ترتیب، در این شهر شرکتهای مختلفی در بخش مالی، بازی، انیمیشن و غیره وجود دارد.

هزینه زندگی در شهر مونکتون در ایالت نیوبرانزویک

شهر ثاندر بی در انتاریو در لیست ارزانترین ایالت کانادا

ثاندر بی حدود 108.400 نفر جمعیت دارد و دانشگاه لیکهد که سازمان برجسته دانشگاهی می باشد در این شهر قرار دارد که پردیس های آن در ثاندر بی و اوریلیا، یکی از شهرهای ایالت انتاریو واقع شده اند. ثاندر بی دارای بالاترین کیفیت هوا در انتاریو است و همچنین متعهد شده است تا آب آشامیدنی بسیار خوبی را از دریاچه سوپریور تأمین کند. عمده صنایع فعال در ثاندر بی شامل موارد زیر است:

  • حمل و نقل
  • آموزش
  • معدن
  • تولید
  • جنگلداری

بسیاری از کارفرمایان در این شهر تنها در بخش دولتی کار می کنند و بزرگترین کارفرمای خصوصی آن محصولات Resolute Forest است که یک تولید کننده مشهور در سطح جهانی در زمینه تولید خمیر، بافت و چوب است. در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ کانادا، ثاندر بی با هزینه زندگی قابل توجهی پایین تر مخصوصاً در بخش اجاره یا خرید خانه ها همراه است. آشنایی با کانادایی ها که در این شهر زندگی می کنند یکی از مهمترین راههای پیشرفت است. هزینه اجاره مسکن یک خوابه در مرکز شهر ثاندر بی 925$ (دلار) و هزینه اجاره مسکن یک خوابه در خارج از مرکز این شهر 818$ (دلار) است.

زندگی در شهر سنت کاترینز در ایالت انتاریو

سنت کاترین به دلیل داشتن باغ های سرسبز، جنگل ها، پارک ها و مسیرهای پیاده روی یک شهر بسیار خوب و سبز برای زندگی در ایالت انتاریو به شما می رود. این شهر کوچک با داشتن آبشار نیاگارا که توجه همه گردشگران را به خود جلب می کند، تحت الشعاع قرار گرفته است. هزینه زندگی در سنت کاترینز 0.5% کمتر از میانگین ملی است. این شهر به دلیل داشتن صنایع تولیدی و خدماتی بسیار شناخته شده است. این دومین شهر بزرگ در منطقه نیاگارا و ششمین منطقه بزرگ در انتاریو است. برای کسانی که تحصیلات عالی را دنبال می کنند، توجه داشته باشید که دانشگاه بروک و کالج نیاگارا در نزدیکی سنت کاترین واقع شده اند، که هر دو از امکانات آموزشی خوبی در کانادا هستند. در نمودار زیر به تعداد دانشجویان بین المللی در این شهر اشاره شده است:

سنت كاترینس همچنین محبوب ترین منطقه برای بازنشستگان و افراد سالخورده ای است كه می خواهند با یك سبک زندگی ملایم تر اما فعالیت های زیادی در فضای باز، در یک خانه متوسط ​​و مقرون به صرفه زندگی کنند. هر ساله هموطنان زیادی برای مطلع شدن از شرایط گرفتن اقامت کانادا، زندگی در ارزانترین ایالت کانادا، شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس می گیرند. شما عزیزان نیز می توانید با همکاران ما تماس حاصل فرمائید و از شرایط مهاجرت به کشورهای مختلف آگاه شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *