مهاجرت تحصیلی ترکیه

آزمون ورودی پزشکی ترکیه YOS

آزمون ورودی پزشکی ترکیه YOS

 آزمون ورودی پزشکی ترکیه YOS از روش های اخذ ویزای تحصیلی کشور ترکیه در خصوص تحصیل به زبان ترکی در رشته های پزشکی محسوب می گردد. در صورتی که علاقه مند اطلاعاتی در زمینه شرایط آزمون ورودی پزشکی هستید، می توانید به سایر مقالات ما در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رجوع فرمائید. متقاضیانی که تمایل دارند در کشور ترکیه با عنوان یک دانشجوی خارجی به تحصیل بپردازند ملزنم به اخذ نمره قبولی در آزمون ورودی پزشکی ترکیه YOS می باشند.

از آنجا که کشور ترکیه فرصت های تحصیلی و شغلی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می سازد. متقاضیان ملزم می باشند که با شرایط ثبت نام در این آزمون را که از سوی موسسات آموزش عالی تعیین می گردد. سپس شرایط پذیرش در دانشگاه انتخابی را دارا باشند. طراحی سوالات بر عهده OSYM نبوده و این وظیفه بر عهده کلیه دانشگاه های این کشور می باشد که اقدام به طراحی سوالات می نمایند. لازم به ذکر می باشد که زبان این آزمون ترکی و انگلیسی می باشد.

شرایط آزمون پزشکی ترکیه

آزمون ورودی پزشکی ترکیه YOS یک آزمون دانشگاهی است که مختص دانشجویان خارجی یا خارج از کشور ترکیه می باشد. مدارک و شرایطی که برای شرکت در این آزمون مورد نیاز است به شرح ذیل است:

  • تکمیل فرم ثبت نام به صورت اینترنتی، در نهایت شماره فرم ثبت نام از طریق ایمیل برای متقاضی ارسال می گردد. ذخیره اطلاعات در صفحه اینترنتی ضرورت دارد.
  • واریز هزینه ثبت نام آزمون از طریق حساب بانکی به حساب کادر آموزشی IU. ضروری است شماره ثبت نام قبل از انقضاء مهلت ثبت نام دریافت گردد. همچنین متقاضی باید رسید پرداختی را در سیستم آپلود نماید.
  • آپلود و بارگذاری نمودن صفحه پاسپورت و عکس آن در صفحه که شامل اطلاعات فردی است.
  • پرینت گواهی ثبت نام در آزمون پس از مشخص شدن قطعی مکان آزمون
  • محل آزمون بر روی گواهی ثبت نام درج گردیده است

قوانین برگزاری امتحان پزشکی ترکیه

آزمون YOS آزمونی است که مختص دانشجویان بین المللی و یا دانشجویان ترکیه ای که خارج از این کشور هستند. تمایل به تحصیل در دانشگاه استانبول ترکیه را دارند، می باشد. برگزاری این آزمون از سوی دانشگاه استانبول ترکیه (IU) می باشد، زمان برگزاری آزمون YOS که برگزاری آن در خارج از خاک ترکیه است. در تقویم YOS درج گردیده است. این آزمون به صورت جامع برگزار می گردد. گواهی اعطایی به افرادی که در این آزمون موفق می شوند. به مدت 1 سال پس از تاریخ آزمون اعتبار خواهد داشت. افرادی که موفق به ورود به دانشگاه استانبول می شوند می توانند به 2 صورت ترکی و انگلیسی به تحصیل بپردازند. هر ساله ثبت نام جهت شرکت در آزمون YOS در بازه زمانی 16 مارس تا 20 آوریل و به صورت آنلاین صورت می گیرد.

میانگین رشد دانشجویان بین المللی در این کشور را از طریق نمودار زیر بررسی بفرمائید:

میانیگین رشد دانشجویان بین المللی در ترکیه

ثبت نام در دوره یوس ورودی ترکیه

افراد متقاضی برای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی پزشکی ترکیه YOS ، ابتدا باید فرم ثبت نام را به صورت سیستمی و در سایت مورد نظر تکمیل نمایند. پس از تکمیل فرم، شماره فرم به صورت خودکار و از طریق ایمیل برای آدرس ایمیل فرد متقاضی ارسال می گردد. در مرحله بعد این اشخاص ملزم به پرداخت هزینه ثبت نام به حساب IU می باشند. شماره فرم در فیش بانکی باید درج شود. آن دسته از متقاضیانی که فرم ثبت آنها مورد تایید قرار می گیرد. از این رو باید گواهی ثبت نام خود را پرینت بگیرند. چرا که به همراه داشتن گواهی ثبت نام و پاسپورت دارای اعتبار در روز آزمون الزامی است. در صورتی که گواهی ثبت نام گم شود، مجددا می توان گواهی ثبت نام را پرینت گرفت.

بخشی از آزمون ورودی پزشکی ترکیه YOS برای مزایای تحصیل پزشکی در ترکیه متشکل از آزمون مهارت های یادگیری پایه می باشد. جهت ارزیابی استدلال انتزاعی برگزار می گردد. این آزمون در مدت 90 دقیقه و 80 سوال شامل 45 سوال IQ و 35 سوال ریاضیات می باشد. محتوای YOS در هر دانشگاهی متفاوت است. برخی از دانشگاه ها این آزمون را به صورت دشوارتری برگزار می نمایند. اما برخی دیگر حتی بخش IQ را هم ندارند. بخش بزرگی از سوالات آزمون اختصاصی برای ورود به رشته پزشکی در کشور ترکیه (YOS) شامل سوالات ریاضیات از پایه تا پیشرفته است. در آزمون YOS سوالات به 3 یا 4 زبان نوشته می شود. متناسب با زبان های مورد استفاده بیشتر مانند ترکی، انگلیسی، آلمانی، عربی، فارسی و سایر آزمون های دیگر است.

بخش های مختلف ارزیابی آزمون ورودی پزشکی ترکیه YOS

آزمون ورودی پزشکی YOS از 2 آزمون تشکیل می گردد که شامل بخش های ذیل می باشد:

  • ارزیابی مهارت های یادگیری پایه: آزمون اول مربوط به مهارت های یادگیری پایه است. در آن استدلال انتزاعی مورد ارزیابی قرار می گیرد. در این آزمون وابستگی به زبان در سطح حداقل است. اما شرح و توضیحات به زبان انگلیسی و ترکی می باشد. همان طور که اشاره گردید شامل 80 سوال (45 سوال IQ و 35 سوال ریاضیات) است که در مدت 90 دقیقه باید پاسخ داده شوند.
  • ارزیابی مهارت زبان ترکی: آزمون دوم نیز مهارت زبان ترکی است. برای ارزیابی زبان نوشتاری ترکیه می باشد. این آزمون در مدت 60 دقیقه برگزار می گردد. در این آزمون مشخص می شود که فرد متقاضی قادر به آغاز سریع دوره به زبان ترکی هست یا خیر.

جهت اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در ترکیه را بررسی بفرمائید.

بخش های مختلف ارزیابی آزمون ورودی پزشکی ترکیه YOS

منابع آزمون یوس ترکیه

کتاب های آکادمیک جهانی برای آماده سازی جهت شرکت در آزمون YOS، شامل 7 کتاب می گردد. کتاب هایی از قبیل آزمون های آزمایشی، بانک سوالات و مثال ها، راه حل آنها، نمونه های آزمون و غیره است. در مجموع کتاب ها در 3 دسته تقسیم بندی می گردند که به صورت ذیل است:

  • کتاب های مربوط به IQ YOS
  • کتاب مربوط به ریاضیات YOS
  • کتاب های مربوط به آزمون های آزمایشی YOS

در صورتی که شما هم با مطالعه مقاله آزمون ورودی پزشکی ترکیه YOS علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتری در مورد شرایط اخذ ویزای تحصیلی ترکیه شدید این فرصت را دارید تا با مراجعه به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به اطلاعات جامعی دست یابید. موسسه سفیران سروش سعادت برای آمادگی آزمون های پزشکی YOS و SAT کالج هایی را به شما پیشنهاد می دهد که سالانه بالای 70% قبولی رشته های پزشکی در دانشگاه های دولتی را دارد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *