مهاجرت به کشور کانادا

آب و هوای آتلانتیک

آب و هوای آتلانتیک

تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله قصد دارد به بررسی آب و هوای آتلانتیک برای مشتاقان مهاجرت و زندگی در این کشور بپردازد. آتلانتیک کانادا به 4 ایالت نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا و جزیره پرنس ادوارد تقسیم می شود. ایالت نیوفنلاند و لابرادور از 4 ایالت دیگر بزرگتر است. از لحاظ جغرافیایی دارای عرض 23°60 و طول 37°46 است. ایالت نوا اسکوشیا و جزیره پرنس ادوارد از لحاظ جغرافیایی از نیوفنلاند و لابرادور کوچک تر و در جنوبی ترین ایالت آتلانتیک کانادا است. در این ایالت آبشار چرچیل، ایالت لابرادور و ویبوش قرار دارند. در فاصله 200 کیلومتری این شهر ساحل دریایی است که خالی از سکنه است. آمارگیری آتلانتیک کانادا

آتلانتیک کانادا ایالت های مثل نیوبرانزویک، نوواسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد و نیوفاندلند و لابرادور را در بر می گیرد. بخش ساحلی کانادا شامل نیوبرانزویک، نوواسکوشیا و جزیره پرنس ادوارد را شامل می شود. اما نیوفنلاند و لابرادور جزء بخش ساحلی کانادا نیست. مجموع جمعیت 4 ایالت آتلانتیک در سال 2005 میلادی حدود 2.34 میلیون نفر بود. در حالی که جمعیت نیوفنلاند و لابرادور و نیوبرانزویک در چند دهه اخیر کاهش پیدا کرده است. اما جمعیت جزیره پرنس ادوارد و نوواسکوشیا در چند دهه اخیر رو به افزایش است.

اقتصاد آتلانتیک کانادا

رشد جمعیت در هلیفاکس حدود 4.6% و در مکتون 3.6% از سال 1996 تاسال 2001 میلادی با نزول جمعیت رو به رو بوده است. در حالی که از سال 2006 تا سال 2019 میلادی جمعیت نیوفاندلند و لابرادور افزایش یافت. شرایط اقتصادی بین مناطق روستایی و شهری متفاوت است. در ماه می 2001 میلادی، تقاضای سنی برای استخدام بین 18 تا 64 سال حدود 35% افزایش داشت. در ایالت نیوفنلاند و لابرادور حدود 55% تقاضای استخدام برای این سن بود. با تغییر شرایط آب و هوایی در آینده، ممکن است در بخش های دریایی تغییراتی ایجاد شود. همچنین در بخش سیستم حمل و نقل و زیرساخت تغییراتی به وجود آمد.

آب و هوای زمستانی ایالت نوا اسکاشیا آتلانتیک

زمستان های سرد و برفی در این ایالت بسیار به چشم می خورد. در مقایسه با فصل تابستان این ایالت، تابستانی گرم در عین حال بارانی دارد. نوواسکوشیا ایالت ساحلی در جنوب شرقی کانادا است. قاره کیپ برتن بسیار شبیه به شبه جزیره است. در این ایالت چندین جزیره کوچک وجود دارد. پس شرایط آب و هوایی در ایالت نوا اسکوشیا آتلانتیک ثبات ندارد. گاهی اوقات با وزش باد، باران و زمستان های سرد همراه است.

اقیانوس های نوا اسکوشیا آتلانتیک با مه غلیظ است. بارش برف در ایالت نوا اسکوشیا، عموما بیش از 1.5 متر (59IN) است. در طول سال این میزان بارش برف به 2.5 متر (98IN) در بخش شمالی می رسد. معمولا یارش برف در این ایالت از اواخر ماه نوامبر تا اوایل ماه آوریل است. در فصل زمستان باید مراقب طوفان های برفی باشید که اتفاق می افتد. در فصل سرما در ایالت نوا اسکوشیا آتلانتیک دمای بخش ساحلی به زیر 15 درجه سانتی گراد هم می رسد.

آب و هوای تابستانی ایالت نوا اسکاشیا آتلانتیک

سرمای ایالت نوا اسکوشیا به گونه ای است که یخ زدگی در این ایالت وجود ندارد. فقط با دمای پایین هوا مواجه می شوید. اگر بخواهیم فصل تابستان را در ایالت نوا اسکوشیا آتلانتیک بررسی کنیم. در فصل تابستان دمای مطلوبی دارد. روزهای بسیار داغ که ممکن است اما به 30 تا 32 درجه سانتی گراد هم برسد. از ماه جولای تا اکتبر گاهی اوقات در ایالت نوا اسکوشیا آتلانتیک طوفان های شدید رخ می دهد، که تاثیر به سزای در بخش شمال شرقی دارد.

اما زمانی که این طوفان به نوا اسکوشیا می رسد چون از دریای سرد عبور می کند، بارش باران و باد های پر قدرت را نصیب ایالت نوا اسکوشیا آتلانتیک می کند. پر قدرت ترین طوفان، طوفانی به نام جینی بود که در ماه اکتبر سال 1963 میلادی اتفاق افتاد. طوفان پر قدرت خوان هم در ماه سپتامبر سال 2003 میلادی اتفاق افتاد. ایالت نوا اسکوشیا، ایالتی پهناور با تپه های بلند که به ارتفاعی حدود 538 متر (1765FT) می رسد.

آب و هوای ایالت نیوفنلاند و لابرادور آنتلانتیک

آب و هوای ایالت نیوفنلاند و لابرادور آنتلانتیک

به طور کلی نیوفنلاند و لابرادور دارای آب و هوایی سرد است. اما زمستان های سرد ندارد. تابستان های خنک هم دارد. متوسط دما در ماه جولای به 40 تا 50 درجه سانتی گراد می رسد. در بخش شمالی نیوفنلاند دمای هوا به 59درجه سانتی گراد می رسد. کم ترین دما در بخش جنوبی نیوفنلاند به دمای 15 درجه زیر سانتی گراد می رسد. در سراسر کانادا، طوفان های پر قدرتی بر روی اقیانوس ها حرکت می کنند. حرکت این اقیانوس ها بر آب و هوای نیوفاندلند تاثیر گذار است. وزش های بادهای شمال غربی و شرقی در جریان بارندگی لابرادور تاثیر به سزایی دارد. از سمت جنوب، هوای خنک لابرادور با هوای گرم خلیج فارس ترکیب می شوند.

بررسی آب و هوای پرنس ادوارد آتلانتیک

در جزیره پرنس ادوارد تابستان های ملایمی دارد. زمستان های بسیار سرد، خشک و طوفانی دارد. بیشتر سال هوای آسمان جزیره پرنس ادوارد ابری است.

در جدول زیر به بررسی آب و هوای پرنس ادوارد آتلانتیک با شرح روز و تاریخ ها می پردازیم:

پارامترشرح
آغاز هوای ابری در ایالت پرنس ادوارداز تاریخ 30 ماه می میلادی تا پایان تاریخ 26 ماه اکتبر
صاف ترین هوای جزیره پرنس ادوارداز تاریخ 19 آگوست میلادی، نمایان می شود.*
آب و هوای بارانی پرنس ادوارد تنها برای 10 ماه سال هوا بارانی است، عموما از 24 ماه فوریه تا 5 ژانویه
هوای برفی در ایالت پرنس ادوارداز تاریخ 5 ژانویه تا 24 فوریه
شروع فصل بهار  از روز 8 ماه مارس است که حدود 7 الی 8 ماه طول می کشد.
پایان فصل پائیزپایان فصل پاییز در روز 1 ماه نوامبر است.

*گاهی اوقات هوا صاف است و گاهی اوقات حدود 66% هوا ابری می شود.

بررسی روز و ساعت در پرنس ادوارد آتلانتیک

در سال 2023 کوتاه ترین روز سال 21 ماه دسامبر است، که حدودا 8 ساعت و 53 دقیقه هوای جزیره پرنس ادوارد آفتابی است. طولانی ترین روز آفتابی سال 20 ماه ژوئن است، که حدود 15 ساعت و 29 دقیقه است. طلوع خورشید در ساعت 5:25 دقیقه در ماه ژوئن است و حدود 2 ساعت و 19 دقیقه طول می کشد. حدود 5 تا 6 ماه سال در پرنس ادوارد وزش باد داریم. از تاریخ 15 اکتبر شروع می شود و تا 3 ماه آوریل ادامه دارد. از تاریخ 5 در ماه ژوئن آرام ترین وزش باد در سال را داریم. سرعت وزش بادها حدود 7 مایل در ساعت است.

در این مقاله سعی را بر این داشته ایم اطلاعاتی را در مورد آب و هوای آتلانتیک در اختیار شما قرار دهیم. این مقاله توسط کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است. امید است مطالب فوق مورد توجه شما قرار گرفته باشد. اگر سوالی راجع به آتلانتیک و مهاجرت به کانادا ذهن شما را مشغول کرده است، می توانید در اسرع وقت با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید و از مشاوره تلفنی و حضوری ما بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *