مهاجرت به کشور تاجیکستان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت تاجیکستان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت تاجیکستان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت تاجیکستان حدود 60 کشور می باشند و دارندگان این گذرنامه با اخذ مجوز ورود می توانند وارد این کشورها شوند. کشوری از افراد زیبا که از زندگی خود با وجود تجربه سخت تاریخ آشفته کشور لذت می برند. تابستان ها در اینجا غیر قابل تحمل و گرم هستند، در حالی که زمستان ها بسیار یخ می زند. با برنامه ریزی سفر این کشور، توصیه می شود که در اواخر بهار یا اوایل تابستان به آنجا بروید. ماه مه یا سپتامبر ماه های خوبی خواهد بود. پیش بینی وضعیت هوا در کوه ها غیرممکن است. بنابراین، در اواسط تابستان که به قله های کوه پالمر می رسید نباید تعجب کنید. این کشور یک مقصد گردشگری در حال توسعه است. برخی از مقاصد و جاذبه های گردشگری شهری و طبیعی را ارائه می دهد.

دارای 2 مکان میراث جهانی یونسکو:

  • فرهنگی
  • طبیعی

برخی از مقاصد اصلی شامل اسکندرکول، خوجند، پایتخت دوشنبه، دریاچه کاراکول، کوه های پامیر و خروگ است. این کشور سالانه در مجموع تقریبا 1 میلیون گردشگر بازدید می کند. بیشتر گردشگران از کشورهای همسایه و روسیه سرچشمه می گیرند. این یک مقصد بسیار محبوب به ویژه برای بازدید کنندگان منطقه است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در امر دریافت تابعیت این کشور می تواند به شما عزیزان کمک کند.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت تاجیکستان

شرایط ویزا برای شهروندان این کشور محدودیت های ورود اداری توسط مقامات سایر کشورها است. به طوری که، برای شهروندان این کشور اعمال می شود. از تاریخ 2 ژانویه 2019، شهروندان تاجیکی بدون دسترسی به ویزا یا ویزا در بدو ورود به 60 کشور و سرزمین داشته و این کشورها جزء کشورهای لغو روادید با پاسپورت تاجیکستان می باشند. پاسپورت این کشور را از نظر آزادی سفر با گذرنامه از بورکینافاسو گره خورده در رتبه 87 در فهرست گذرنامه Henley قرار داد. شهروندان این کشور می توانند بدون ویزا از 22 کشور بازدید کنند. دارندگان گذرنامه Tadzhik همچنین می توانند 24 ویزای الکترونیکی یا 23 ویزا هنگام ورود دریافت کنند. تاجیکستان 8.6 میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت آن دوشنبه است.

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت تاجیکستان

دارندگان پاسپورت تاجیکستان به 2 روش می توانند بدون داشتن ویزا وارد کشورهای دیگر شوند. اولین روش این است که به محض ورود به کشور دیگر، در آنجا مجوز ورود دریافت نمایند. روش دوم این است که زمانی که به مقصد رسیدند، اداره مهاجرت آن کشور برای آن ها مجوز الکترونیکی صادر کند. بدین ترتیب رتبه گذرنامه این کشور، براساس این 2 روش محاسبه می شود. در حال حاضر دارندگان گذرنامه این کشور در مجموع می توانند به 25 کشور بدون ویزا سفر کنند. حدود 33 کشور مجوز ورود برای دارندگان این گذرنامه و 2 مقصد eTA وجود دارد. در کل، حدود 60 کشور جزء کشورهای لغو روادید با پاسپورت تاجیکستان وجود دارد. به طوری که، برخی از آن ها بدون ویزا بوده و برخی دیگر مجوز ورود و eTA صادر می کنند. گذرنامه این کشور در جهان 80 رتبه دارد.

در نمودار زیر می توانید رتبه این گذرنامه را بین سال های 2018 تا 2021 مشاهده نمایید:

رتبه گذرنامه تاجیکستان

جدا از این کشورهای بدون ویزا تاجیکستان و کشورهای ویزا هنگام ورود ، 169 مقصد اضافی وجود دارد که دارندگان گذرنامه تاجیکستان یا برای ورود به آنها یا ویزای eVisa (به عنوان مثال کشورهای مورد نیاز ویزا) نیاز به ویزای فیزیکی دارند. بنابراین، با اقامت در این کشور به مدت مشخصی می توانید تابعیت این کشور را کسب نموده و واجد شرایط دریافت گذرنامه شوید. برای اطلاعات بیشتر مقاله تبدیل اقامت به تابعیت تاجیکستان را مطالعه نمایید.

پاسپورت تاجیکستان

گذرنامه های تاجیکی برای شهروندان جمهوری این کشور صادر می شود. بنابراین، آن ها می توانند به خارج از کشور سفر کنند. این مدرک بین المللی هویت هر شهروند تاجیکی است. در اول فوریه 2010، گذرنامه های بیومتریک در این کشور معرفی شدند. تقریبا 100000 پاسپورت بیومتریک خالی، از جمله 20000 پاسپورت بیومتریک دیپلماتیک خالی، 20 هزار پاسپورت بیومتریک سرویس خالی و 60 هزار گذرنامه بیومتریک معمولی خالی چاپ شد.

تراشه و آنتن به راحتی از نظر بصری قابل تشخیص نمی باشند، اما وجود آن ها با استفاده از نماد گذرنامه بیومتریک ICAO در پایین جلوی جلویی نشان داده می شود. جلد گذرنامه پیش بیومتریک تاجیکی به رنگ آبی است که در بالای کتابچه به زبان تاجیکی نوشته شده است این کشور و همچنین در پایین به انگلیسی نوشته شده است. نشان ملی تاجیک در مرکز صفحه جلد نقش بسته است و در پایین آن نوشته شده عبارت “PASSPORT” به زبان تاجیکی و انگلیسی نشان داده شده است.

در جدول زیر می توانید اطلاعات مورد نیاز درباره گذرنامه این کشور بیابید:

پارامترشرح
امتیاز تحرک57
بدون ویزا19
ویزا هنگام ورود36
ETA2
نیاز به ویزا141

درباره تاجیکستان

این کشور که محصور در خشکی است. از 4 منطقه تشکیل شده است. این کشور در آسیای مرکزی واقع شده است. کشورهای همسایه ازبکستان، افغانستان، چین و قرقیزستان هستند. مهم ترین مناطق سغد، دوشنبه و ختلون است. مساحت این کشور 143100 کیلومتر مربع است. این امر آن را به بیست و نهمین کشور بزرگ آسیا تبدیل می کند. این زمین بیشتر کوهستانی و دارای دره ها و حوضه های متقاطع است. آب و هوا قاره ای با تابستان های گرم و زمستان های معتدل است. جمعیت کلی بیش از 9.5 میلیون نفر است. پایتخت این کشور دوشنبه است که همچنین با بیش از 800000 نفر سکنه پرجمعیت ترین شهر است. دیگر شهرهای بزرگ خوجند و باختر می باشند. بزرگترین فرودگاه بین المللی دوشنبه (DYU) با 1.3 میلیون مسافر سالانه است.

فرودگاه دوشنبه با بیشتر کشورهای روسی زبان ، آلمان و خاورمیانه پرواز دارد.فرهنگ این کشور طی چندین هزار سال با تأثیرات افغانی، روسی، ایرانی و مغولی تکامل یافته و آمیخته شده است. مذهب بیشترین عمل توسط مردم اسلام است. زبان رسمی تاجیکی است. سیستم حقوقی قانون مدنی است. نوع دولت جمهوری ریاست جمهوری است. رئیس دولت رئیس جمهور امامعلی رحمان و نخست وزیر قهیر رسولزودا است. انتخابات هر 7 سال برگزار می شود و رئیس جمهور مستقیما با رای مردم انتخاب می شود. در مقاله درباره تاجیکستان می توانید اطلاعات بیشتری کسب نمایید. به علاوه، اگر با خواندن این مطلب درباره کشورهای لغو روادید با پاسپورت تاجیکستان چنانچه سوالی داشته باشید می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و پاسخ آن ها را از مشاوران ما بخواهید.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *