مهاجرت به کشور اسلوونی

کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسلوونی

کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسلوونی

182 کشور تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسلوونی را تشکیل می دهند. با توجه به این تعداد پاسپورت اسلوونی در رده 11 پاسپورت های برتر است. لذا دریافت پاسپورت اسلوونی می تواند بسیار ارزشمند باشد. اسلوونی همچنین جزو کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین منطقه شنگن است. این عضویت امکان جابجایی آزاد و حق کار، تحصیل و بسیار موارد را برای شهروندان اسلوونی فراهم می کند. چنانچه در این کشور اقامت طولانی مدت 5 ساله داشته باشید می توانید تابعیت و پاسپورت اسلوونی را دریافت کنید و از مزایای آن استفاده کنید. چنانچه به فکر اخذ اقامت و تابعیت اسلوونی هستید می توانید مطالب را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیدا کنید و برای مشاوره و اخذ خدمات با ما در ارتباط باشید.

معرفی اسلوونی

جمهوری اسلوونی از 12 منطقه تشکیل شده است و بخشی از اتحادیه اروپا است. مهم ترین مناطق:

  • اسلوونی مرکزی
  • دراوا
  • و ساوینجا هستند.

این کشور در جنوب اروپای مرکزی، در همسایگی کرواسی، مجارستان، اتریش و ایتالیا واقع شده است. اسلوونی با مساحت 20271 کیلومتر مربع سی و نهمین کشور بزرگ اروپا است. آب و هوای آن در فلات و دره ها مدیترانه ای در ساحل و قاره ای است. جغرافیای اسلوونی با کوه های آلپ، فلات، دره ها و یک منطقه ساحلی مشخص می شود. جمعیت کلی بیش از 2 میلیون نفر است و این کشور را به سی و هشتمین کشور پرجمعیت اتحادیه اروپا تبدیل کرده است. پایتخت این کشور لیوبلیانا است که با 295504 نفر سکنه نیز پرجمعیت ترین شهر است. از دیگر شهرهای مهم می توان به ماریبور و سلجه اشاره کرد. بزرگترین فرودگاه Joze Pucnik لیوبلیانا (LJU) با سالانه 1.7 میلیون مسافر است. این فرودگاه به نام سیاستمدار معروف استقلال اسلوونی، ژوزه پوچنیک، نامگذاری شده است این مسیرهای داخلی و بین المللی اتصال اسلوونی به اروپا را پوشش می دهد.

فرهنگ اسلوونی تحت تأثیر همسایگانش اتریش، کرواسی و مجارستان قرار گرفته است. اکثریت قریب به اتفاق مردم از عقاید کاتولیک روم پیروی می کنند. زبان های رسمی اسلوونیایی، ایتالیایی و مجاری است. نظام حقوقی مبتنی بر قانون مدنی است. نوع دولت جمهوری پارلمانی است.

 

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسلوونی

پاسپورت اسلونی در حال حاضر بر اساس شاخص رتبه بندی گذرنامه هنلی در رتبه 11 جهان قرار دارد. این پاسپورت امکان دسترسی شهروندانش بدون ویزا به 183 کشور را فراهم می کند. با توجه به این تعداد و وجود کشورهای مهم و برجسته د راین لیست، پاسپورت این کشور را بسیار ارزشمند می کند. دارندگان پاسپورت اسلوونی برای ورود به کشورهای اتحادیه اروپا، انگلستان، کانادا، مکزیک، برزیل و آرژانتین و غیره نیازی به ویزا ندارند و این یکی از امتیازات و مزایای داشتن این پاسپورت است. دارندگان گذرنامه اسلوونی برای ورود به حدود 30 کشور در جهان نیاز به ویزای فیزیکی دارند. یکی از اهداف مهاجرت به اسلوونی اخذ اقامت و پاسپورت این کشور است.

در شکل زیر با استفاده از پاسپورت اسلوونی می توان به کشورهای نشان داده شده به رنگ سبز بدون ارائه ویزا سفر کرد:

کشورهای مجاز به سفر با پاسپورت اسلوونی

کشورهای آبی رنگ مانند ایالات متحده و روسیه برای ورود شهروندان اسلوونی از طریق ویزا هنگام ورود Visa On Arrival و یا ویزای الکترونیکی eVisa اقدام می کنند. همچنین کشورهای قرمز رنگ مانند چین و آفریقای جنوبی برای ورود شهروندان اسلوونی ویزای فیزیکی درخواست می کنند که شامل درخواست از قبل و چندین روز پردازش است. کشورهای سبز پر رنگ جزو کشورهای اتحادیه اروپا هستند که معاف از ویزا و جابجایی آزاد برای اسلوونیایی ها هستند.

لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت اسلوونی

اگر شهروند اسلوونی هستید و یا گذرنامه اسلوونی را دارید شما می توانید بدون درخواست ویزا به 183 کشور بروید. لذا با داشتن گذرنامه این کشور می توانید در کشورهای اتحادیه اروپا با هزینه رایگان تحصیل کنید، بدون مجوز کار کنید و بدون ویزا سفر کنید. همچنین می توانید به بسیاری از کشورهای آمریکایی، آفریقایی و حتی آسیایی مانند ژاپن دسترسی بدون ویزا داشته باشید. مقیمان اسلوونی همچنین می توانند از جاذبه های گردشگری خود این کشور نیز استفاده کنند.

اسلوونی دارای مقاصد مختلف گردشگری تاریخی و شهری و طبیعی است. اسلوونی به دلیل فرهنگ بی نظیر و شهرهای تاریخی خود گردشگران را به خود جلب می کند. 4 مکان میراث جهانی یونسکو در اسلوونی ثبت شده است.. برخی از مقاصد اصلی شامل پایتخت لیوبلیانا، دریاچه بلد، پارک ملی تریگلاو، پستوجنا، پیران و پتوج است. این کشور در سال تقریباً 4.7 میلیون گردشگر دارد که بیشتر آنها از اروپا و کشورهای اطراف آن می آیند.

جدول زیر لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت اسلوونی معرفی شده اند:

قارهنام کشورها
اروپارومانی، صربستان، سوئد، سان مارینو، آلبانی، اتریش، پرتغال، نروژ، ایتالیا، بلژیک، جزیر فارو، فرانسه، مونته نگرو، یونان، مجارستان، ایرلند، کوزوو، لیختن اشتاین، لوکزامبورگ، مولداوی، اوکراین، واتیکان، انگلستان، سوئیس، اسپانیا، اسلواکی، هلند، موناکو، مالتا، لیتوانی، ترکیه، گرجستان، اسرائیل، گرینلند، لتونی، ایسلند، گیبرالتار، فنلاند، استونی، جمهوری چک، بلغارستان، قبرس، دانمارک، کرواسی، بوسنی، بلاروس، مقدونیه شمالی، لهستان و آندورا
آسیاازبکستان، سنگاپور، اندونزی، قزاقستان، برونئی، مالزی، فیلیپین، کره جنوبی، قرقیزستان، ژاپن، امارات، قطر، تایوان، تایلند، ، ماکائو و هنگ کنگ
اقیانوسیهکیریباتی، ساموا، میکرونزیا، جزیره ماریانا شمالی، پلنزیای فرانسوی، جزایر کوک، جزایر سالمون، تووالو، فیجی، جزایر مارشال، تونگا و وانوتو
کارائیبتمامی کشورهای حوزه کارائیب به جز جامائیکا و کوبا
آمریکاتمامی کشورها جز آمریکا، سورینام و گویان
آفریقاسنگال، بوتسوانا، تونس، مراکش، موریتس، لسوتو، سوازیلند و اسواتنی

لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت اسلوونی

رتبه پاسپورت اسلوونی

رتبه پاسپورت اسلوونی در سال 2021 در رده 11 جهان در کنار کشورهایی نظیر استونی، لاتویا و ایسلند قرار دارد. افراد در این کشورها از جمله اسلوونی می توانند به 182 مقصد در قاره های مختلف در جهان بدون ویزا و یا ویزای ورود دسترسی دارند. بدین ترتیب اسلوونی در میان 40 کشور برتر از نظر ارزش پاسپورت است. این رتبه بر اساس امکان سفر آزاد، تسهیل ویزا، راحتی مسافرت و بروکراسی کم سنجیده می شود. Henley & Partners داده ها را از سازمان حمل و نقل هوایی بین المللی (IATA) اخذ می کند و رتبه پاسپورت های جهان را منتشر می کند. می کنند. با استفاده از پاسپورت اسلوونی می توانید به 67% کشورهای جهان دسترسی راحت داشته باشید. این دسترسی در زمان قرنطینه و ویروس کرونا در حال موقت تغییر می کند.

تعداد کشورهای مجاز به سفر با پاسپورت اسلوونی

جهت اخذ ویزای توریستی اسلوونی این مطلب را از دست ندهید.

کشورهای لغو روادید الکترونیکی با پاسپورت اسلوونی

علاوه بر ویزای فیزیکی یکی دیگر از ویزاهای ارائه شده جهت تسهیل سفر ویزای الکترونیکی و یا مجوز سفر الکترونیکی eTA است. برخی از کشورها با ارائه این سیستم ورود شهروندان خارجی را تسهیل می کنند. برای مثال کشور کانادا یکی از ارائه کنندگان ویزای Eta است. اسلوونیایی ها از جمله شهروندانی هستند که برای بازدید از کانادا نیازی به ویزا ندارند. آنها می توانند متقاضی eTA کانادا باشند در صورتی که برخی از شرایط اساسی سفر بین المللی را داشته باشند. eTA کانادا یک لغو ویزا برای چند بار ورود یصورت اینترنتی است. 5 سال اعتبار دارد و به بازدیدکنندگان اسلوونی اجازه می دهد تا در هر بار بازدید 6 ماه در کشور بمانند.

دارندگان گذرنامه اسلوونیایی که علاقه مندند برای مدت زمان بیشتری به کانادا نقل مکان کنند یا به دنبال کار تمام وقت یا تحصیلات بالاتر هستند باید توجه داشته باشند که ETA این فعالیت ها را پوشش نمی دهد. آنها باید برای تعیین وقت قبلی در کنسولگری کانادا در لیوبلیانا جزئیات بیشتر را دنبال کنند. کشورهایی که شهروندان اسلوونی برای سفر به مجوز الکترونیکی یا ETA نیاز دارند، در زیر معرفی شده اند:

ویزا با پاسپورت اسلوونیکشورها
مجوز سفر الکترونیکی eTAکانادا، گوام، پورتوریکو، ساموا آمریکا، نیوزلند، آمریکا، ماریانا شمالی، جزایر ویرجین و سریلانکا

سفر به کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسلوونی

لازم است به شما اطلاع دهیم که اگر کشوری خاص شهروندان اسلوونی را قادر به سفر به هر یک از کشورها یا مناطق فوق الذکر ورود بدون ویزا یا ویزا هنگام ورود کند، مسافر را از داشتن شرایط استاندارد سفر دور نمی کند. به طور خلاصه ، هنگام سفر بدون ویزا سعی کنید اسناد زیر را داشته باشید:

  • گذرنامه بین المللی شما با حداقل 6 ماه اعتبار.
  • گواهی بهداشت معتبر شما.
  • مدارک رزرو محل اقامت.
  • اثبات بلیط برگشت.
  • اثبات کمک هزینه سفر که بتواند کل اقامت شما در آن کشور مورد نظر را پوشش دهد.

اخذ گذرنامه اسلوونی

گذرنامه اسلوونیایی را فقط اشخاصی که تابعیت این کشور را دارند می توانند دریافت کنند. اگر شخص متولد خاک قلمرو اسلوونی باشد یا یکی از والدین تابعیت اسلوونی را داشته باشد، می تواند تابعیت اسلوونی را داشته باشد. در همان زمان، حق شهروندی اسلوونی را می توان از خارجیانی دریافت کرد که با شهروندان اسلوونی نسبتی ندارند، اما به عنوان اقامت دائم در این کشور زندگی کرده اند و مایل به درخواست تابعیت اسلوونی هستند. اسلوونی یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا (EU) است و این بدان معنی است که این کشور باید از دستورالعمل های کلی مقرر شده توسط کمیسیون اروپا پیروی کند. در مورد صدور گذرنامه اسلوونی، باید بدانید که نهادهای محلی از سال 2006 اقدام به صدور گذرنامه بیومتریک کرده اند. گذرنامه بیومتریک در سطح اتحادیه اروپا تحت مقررات شورای (EC) شماره 2252/2004 تنظیم می شود.

 

شهروندان اسلوونیایی می توانند مراحل اخذ گذرنامه در اسلوونی را با مقامات محلی آغاز کنند، مشروط بر اینکه در خاک اسلوونی زندگی کنند. لازم به ذکر است که شهروندان اسلوونیایی که به طور موقت در کشورهای دیگر زندگی می کنند، باید درخواست صدور گذرنامه را با مقامات اسلوونیایی فعال در اسلوونی ارائه دهند. در مورد شهروندان اسلوونی که مقیم دائم سایر کشورها شده اند، این دیگر لازم نیست. آنها می توانند به راحتی به نمایندگی های کنسولی اسلوونی که در کشورهای متبوع خود فعالیت می کنند مراجعه کنند که روند صدور گذرنامه را آغاز می کنند. جهت اخذ تابعیت اسلوونی به مقاله منتشر شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رجوع فرمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *