مهاجرت به کشور ژاپن

پناهندگی در ژاپن

پناهندگی در ژاپن

پناهندگی در ژاپن انتخابی غلط در باب اخذ اقامت این کشور می باشد که سالانه افراد زیادی به دلیل عدم آگاهی وارد این روند می شوند و دچار آسیب جسمی و روحی می شوند. یکی از مهم ترین موضوع برای پناهندگان کار خواهد بود. در مقاله پناهندگی در ژاپن به بررسی این موضوع در سال 2024 خواهیم پرداخت. روش های قانونی مهاجرت به این کشور بسیار می باشد، اما بسیاری از متقاضیان جویای روش پر ریسک پناهندگی به این کشور خواهند بود. همچنین می باید در نظر داشته باشید که این روش عواقب خود را به همراه خواهد داشت و احتمال کاریابی و زندگی با در نظر گرفته این روش بسیار کم می باشد. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات لازم در خصوص پناهندگی در این کشور را در اختیار شما قرار خواهند داد، اما به هیچ عنوان این روش را به شما پیشنهاد نخواهند داد.

  • شرایط پناهندگی و کار در این کشور چگونه می باشد؟
  • آیا پناهندگان در این کشور مجاز به کار قانونی خواهند بود؟

مهاجرت به کشور ژاپن

جهت مهاجرت به این کشور روش های قانونی مهاجرت اعم از روش تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، خرید ملک و کارآفرینی خواهد بود. هر کدام از روش های ذکر شده نیازمند شرایط و مدارک خاصی خواهد بود. در میان روش های ذکر شده، روش پناهندگی را می توان اضافه نمود. این روش به عنوان روش قانونی در نظر گرفته نمی شود. در روش های ذکر شده، متقاضی با ارائه مدارک و شرایط طبق قوانین سفارت مربوطه اقدام به اخذ ویزای مورد نظر می نمایند. پس از اخذ ویزای مورد نظر، امکان ورود قانونی متقاضی صادر خواهد شد. اما در روش پناهندگی که به عنوان راحت ترین راه در نظر گرفته می شود، مدارکی از متقاضی تقاضا نمی گردد. به همین دلیل متقاضی به عنوان یک فرد بی هویت وارد خاک کشوری دیگر می شود. همین امر موجب گردیده است که قانون پناهندگی در بسیاری از کشورها مورد پذیرش قرار نگیرد.

شرایط پناهندگی در ژاپن

مهم ترین موضوع برای پناهندگان به این کشور، شرایط کار در این کشور خواهد بود. متقاضیان ابتدا می باید در نظر داشته باشند، که شرایط کار قانونی در این کشور از همان ابتدا وجود نخواهد داشت. متقاضیان نمی توانند به سادگی با ارسال درخواست برای کار، وضعیت پناهندگی خود را به اثبات برسانند و اقامت کسب نمایند. در ابتدا می باید وضعیت محل سکونت و هویت خود را مشخص نمایید. سپس می توانید برای مشاغلی که طبق نظر دولت برای پناهندگان مورد قبول می باشد، مشغول به فعالیت شوید. به هیچ عنوان پناهندگان تا قبل از ثبت شرایط خود در سازمان های مربوطه اجازه کار نخواهند داشت.

شرایط پناهندگی در ژاپن

 

بررسی پناهندگی در ژاپن

ژاپن یک جامعه فراصنعتی، کشوری جزیره ای با یکی از بالاترین رتبه بندی های شاخص توسعه انسانی در جهان است. اگرچه ژاپن یک مقصد گردشگری پرطرفدار است، اما همچنین یک جامعه نسبتاً همگن با سیاست های مهاجرتی بسیار سختگیرانه است. ژاپن کمترین نسبت پذیرش پناهندگی را در جهان توسعه یافته دارد که از طریق سیاست بسیار سخاوتمندانه بودجه کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد جبران می کند. الزام به ثبت درخواست شخصاً در قلمرو ژاپن، ارائه مدارک لازم برای دریافت ویزا را برای کسانی که از درگیری ها یا تهدیدها با امکانات کم یا بدون هیچ وسیله ای فرار می کنند، دشوار یا غیرممکن می کند. در عین حال، یک برنامه ویژه کارگران بین المللی به مردم اجازه می دهد از خارج به ژاپن بیایند. اگر این کارگران بخواهند بیشتر از مدت اولیه ویزای خود بمانند، اغلب چاره ای جز درخواست پناهندگی ندارند.

این سیاست سیستم پناهندگی را که از قبل طولانی شده بود، سنگین می کند. از آنجایی که کشور به ویژه مستعد بلایای طبیعی و متعاقب آن است، جابجایی های داخلی بزرگی می تواند رخ دهد، مانند زلزله 2011. در حالی که تأثیرات این رویدادها برای اکثر مردم موقتی است، این بلایا فقیرترین افراد، به ویژه پناهجویان و همچنین اتباع ژاپنی را که در فقر زندگی می کنند، در موقعیتی بسیار آسیب پذیر قرار می دهد. قاچاق انسان در ژاپن نیز صورت می گیرد و آسیب پذیرترین افراد را نیز هدف قرار می دهد. اغلب با فریب دادن قربانیان به پیشنهادهای شغلی تقلبی رخ می دهد. در حالی که تأثیرات این رویدادها برای اکثر مردم موقتی است، این بلایا فقیرترین افراد، به ویژه پناهجویان و همچنین اتباع ژاپنی را که در فقر زندگی می کنند، در موقعیتی بسیار آسیب پذیر قرار می دهد.

قوانین مربوط به سیستم پناهندگی در ژاپن

براساس ماده (A) 1 کنوانسیون 1951 که مربوط به وضعیت پناه جویان می باشد. شرایط خاصی را برای کسی که قصد گرفتن اقامت ژاپن از طریق پناهندگی را دارد را وضع نموده که این شرایط عبارتند از :

  • وجود آزار و اذیت به خاطر وجود دلایلی نظیر تبعیض نژادی
  • اختلافات مذهبی
  • داشتن ملیتی خاص
  • عضویت در یک گروه اجتماعی خاص یا داشتن عقاید سیاسی

دولت مردان این کشور که به کنوانسیون 1951 پیوستن و اقدام به امضاء نمودن پروتکل 1967 کردند. در نتیجه مقامات ژاپنی برای تعیین وضعیت پناهندگی در ژاپن صلاحیت دارند. بر اساس این قوانین متقاضیان پناهندگی در ژاپن باید برای پناهندگی در اداره مهاجرت و وزارت دادگستری این کشور درخواست پناهندگی خود را مطرح نمایند. یک خارجی می تواند ادعای پناهندگی خود را به دولت ژاپن به صورت رایگان و قانونی ارائه دهد. اما فردی که به طور نامنظم وارد ژاپن شود یا دارای مجوز اقامت باشد.

مجوز کاری برای پناهندگان در ژاپن

متقاضیان بین المللی که از طریق روش پناهندگی وارد خاک این کشور شده اند، در صورتی که بتوانند هویت و اجازه اقامت موقت این کشور را کسب نمایند،امکان کار در این کشور را هم خواهند داشت. بدین ترتیب پناهندگان با ویزای معتبر در این کشور اجازه کار به مدت 6 ماه را خواهند داشت. پس از طی مراحل قانونی و تاییده نهایی از طریق دادگاه های رسمی این کشور اجازه کار دائم نیز صادر خواهد شد. در خصوص اجازه کار موقت در این کشور نیز می باید در نظر داشت که دولت این کشور دیگر به افرادی که با ویزای تحصیلی، تازه موقت کار کسب نموده اند. دیگر اجازه کار موقت نخواهد داد و متقاضیان می باید هر چه سریع تر برای تغییر ویزا و یا بازگشت به کشور خود تصمیم بگیرند. در غیر این صورت به شرایط یکسان پناهندگان در این کشور دچار خواهند شد.

شرایط و هزینه های مربوط به زندگی در ژاپن

جهت مهاجرت به این کشور چه از طریق روش های قانونی و چه از طریق روش پناهندگی مهم ترین موضوع اطلاع از هزینه های مربوط به زندگی در این کشور خواهد بود. جهت کسب اطلاعات دقیق مقاله هزینه زندگی در ژاپن به طور کامل در مورد این موضوع اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

اساسی ترین هزینه در این کشور، مربوط به هزینه اجاره یا خرید آپارتمان می باشد که در لیست زیر شرح داده شده است:

اجاره یا خرید آپارتمانهزینه به ین ژاپن
اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر¥8433326
اجاره آپارتمان 1 خوابه خارج از مرکز شهر¥5627040
اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر¥19186194
اجاره آپارتمان 3 خوابه خارج از مرکز شهر¥11633644
خرید هر متر مربع در مرکز شهر¥93972474
خرید هر متر مربع در خارج از مرکز شهر¥53967974

کلیات پناهدگی در ژاپن

در مقاله پناهندگی در ژاپن شرایط کار، بازار کار و خطرات که از طریق روش ذکر شده شامل حال متقاضیان خواهند شد را مورد بررسی و تحلیل قرار دادیم. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص موضوع پناهندگی در این کشور و سایر کشورهای دنیا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد. اما در نظر داشته باشید که موسسه حقوقی ما کاملا قانونی بوده و هیچگونه خدماتی در خصوص پناهندگی و مهاجرت غیر قانونی ارائه نخواهد داد. این مقاله صرفا جهت جهت آگاه سازی تهیه شده است.

جهات مهاجرت قانونی به این کشور از طریق روش تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و خرید ملک می توانید با مشاورین و وکلاء ما تماس حاصل فرمائید. همچنین جهت کسب اطلاعات دقیق در خصوص روند مهاجرتی می توانید مقاله انواع راه های مهاجرت به ژاپن را مطالعه بفرمائید. پس از مطالعه مقاله فوق می توانید نظرات و یا ابهامات خود درباره این کشور را بیان نمایید. کارشناسان ما پس از بررسی های لازم پاسخگو خواهند بود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *