مهاجرت به کشور سوئیس

پناهندگی در سوئیس

پناهندگی در سوئیس

متقاضیانی که به علت عقاید شخصی، اجتماعی یا سیاسی در کشور مبدا خود در معرض خطر جانی یا شکنجه می باشند، پناهندگی در سوئیس را انتخاب می نمایند. در مقاله پیش رو به شفاف سازی موضوع پناهندگی در این کشور خواهیم پرداخت اما در نظر داشته باشید موسسه ما هیچ گونه فعالیتی در این زمینه نخواهد داشت.

این کشور، کشوری آرام و سطح بالایی از امنیت برخوردار است. کشوری که در زمان جنگ جهانی دوم بی طرف ماند. کسانی که قصد دارند جایی زندگی کند که آرامش، نظم، امنیت و غیره داشته باشید این کشور گزینه مناسبی می باشد. با وجود مزیت ها و ایمنی بالا در این کشور نسبت به راه های مهاجرت به این کشور را دشوار کرده است. این مورد بیشتر برای کسانی که قصد مهاجرت از طریق پناهندگی دارند را سخت کرده است. در حال حاضر خیلی از افراد به ترک از وطن خود و به فکر مهاجرت به کشورهای دیگر هستند. ممکن است که این مهاجرت و پناهندگی  به چند دلیل صورت بگیرد. شامل موارد زیر باشد :

  • موارد و عقاید سیاسی
  • ترس از تعقیب قرار گرفتن توسط دولت
  • به خاطر جنگ و نا امنی کشورشون
  • به دلیل ثابت نبودن اقتصاد

برای رسیدگی به امور پناهندگی اداره مهاجرت در این کشور بررسی می کند. اگر اداره مهاجرت کشور تایید کند می تواند پناهنده این کشور سوئیس شوند. ولی اگر درخواست در اداره مهاجرت رد شود، باید هرچه سریعتر این کشور را ترک کند. در صورتی که اجازه اقامت به این کشور خود را نداشته باشد، می تواند با مجوز به صورت موقت در این کشور بماند تا تکلیف نهایی مشخص شود. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را در اختیار شما قرار می دهند.

 بررسی پناهندگی در سوئیس

بر اساس قانون و مقررات در کنوانسیون ژنو در خصوص پناهندگی قرار گرفته است. مهمترین قانون برای پذیرش پناهندگی به قانون تابعیت خارجی قرار داده می شود. کسانی که به عنوان پناهنده شناخته می شوند یا به آن ها حمایت فوری داده می شود این مجوز را دارند که به صورت اقامت موقت در این کشور بماند. بر طبق قوانینی که در کنوانسیون ژنو مرتبط است به امور پناهندگی ماده تعریف شده است. با توجه به کنوانسیون و مدارک و ضوابط در نظر گرفته شده توسط حقوق بین الملل به کسانی که در معرض تهدید و تعقیب کشور خودشان قرار گرفته است می تواند به عنوان پناهنده در این کشور ساکن باشند. اگر چه شورای فدرال سوئیس، تلاش برای حذف جنگ و مهاجرت های غیر داوطلبانه انجام می شود حمایت می کند.

اصول و شرایط پناهندگی در سوئیس

پناهندگی مسئله مرتبط با  وضعیت حقوقی پناهندگان در این کشور، حمایت از کسانی که احتیاج به کمک دارند. اگر چه برگشت این افراد به کشور تنظیم شده باشد. در ماده 3 قانون پناهنده به کسی می گویند که از کشور خود در وضعیت نامناسب و ترس جدی دارد و به دلیل ملیت افراد مذهبی، ملیتی،عضویت در یک گروه اجتماعی خاص، عقاید سیاسی و کسانی که در معرض خطر هستند. شامل: تهدید برای زندگی، سلامت جسمانی، آزادی و فشار های روحی غیر قابل تحمل

این قانون برای موردهای ورود و خروج ،الحاق خانواده تبع خارجی در کشور سوئیس، افزایش پناهندگان و غیره انجام می گردد. لازم به توضیح است که این کشور کنوانسیونی را اختصاص به حمایت از کودکان پناهنده بی سرپرست می باشد که قرارداد بسته است. کودکانی که والدین آن ها مشخص نباشند، هم به عنوان پناهنده حساب می شوند و مورد حمایت قرار می گیرند. جهت زندگی در این کشور می توانید مقاله هزینه زندگی در سوئیس را مطالعه بفرمائید.

شرایط و قانون پناهندگی در سوئیس

در سال 1951 در طی جنگ جهانی دوم، کشورهای عضو کنوانسیون که در کشور سوئیس برگزار شد. اسم این کنوانسیون ژنو معرفی شد و در صورتی که کنوانسیون ژنو به افرادی که به طور فردی یا گروهی حمایت می کردند و از سرکوب های سیاسی، شکنجه، خشونت و نژاد پرستی حمایت زیادی می کردند. موضوع اصلی کنوانسیون ژنو در خصوص پناهندگی و مجوز حق برای کسانی که مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. در خصوص درخواست حمایت از کشور های قراردادکننده این کنوانسیون می باشد. در این خصوص کنوانسیون ژنو به عنوان ارتباط با برخورد به پناهندگان در کشور سوئیس است. جهت کار در این کشور پیشنهاد می شود مقاله ویزای کاری سوئیس را مطالعه بفرمائید.

مدارک لازم برای پناهندگی و اخذ مجوز در لیست زیر بیان شده است:

  1. فتوکپی از فرم اجازه اقامت N
  2. فتوکپی از قرارداد کار
  3. فرم مورد تایید از اداره کار

شرایط و قانون پناهندگی در سوئیس

عدم پذیر پناهجویان در سوئیس

یک فرد می تواند در یک مرکز پناهندگی فدرال با امکانات پردازش، در مرز این کشور یا در حین کنترل مرزی در فرودگاه بین المللی در سوئیس درخواست پناهندگی دهد. روند پناهندگی این کشور به صورت یک رویه واحد سازماندهی شده است. دبیرخانه دولتی مهاجرت (SEM) تصمیم می گیرد که آیا یک درخواست باید بررسی شود یا خیر. در شرایط زیر درخواست رد خواهد شد:

  • اگر طبق قانون پناهندگی نتوان به عنوان درخواست پناهندگی در نظر گرفت.
  • اگر درخواست به اندازه کافی قابل توجیه نباشد.
  • پناهجو درخواست خود را پس بگیرد.
  • در صورتی که پناهجویان بدون دلیل موجه همکاری نکنند یا بیش از 20 روز خود را در اختیار مقامات قرار ندهند، درخواست پناهندگی بدون تصمیم رسمی لغو خواهد شد.

در چنین شرایطی، افراد ذینفع نمی توانند ظرف 3 سال درخواست جدیدی ارائه دهند، مگر اینکه این محدودیت به منزله نقض کنوانسیون پناهندگان باشد. در موارد خاص، SEM تصمیم عدم پذیرش (به اصطلاح NEM یا NEE) می گیرد. به این معنی که بدون بررسی اصل پرونده تصمیم به رد درخواست می کند. برای مثالt اگر درخواست پناهندگی منحصرا به دلایل اقتصادی و پزشکی باشد، چنین تصمیمی گرفته می شود. در عمل، متداول ترین دلیل چنین تصمیمی، امکان بازگشت متقاضی به یک کشور ثالث به اصطلاح امن است یا اگر طبق مقررات دوبلین 3 کشور دیگری مسئول انجام مراحل پناهندگی و اخراج باشد.

اقامتگاه پناهندگان در سوئیس

بعد از این که متقاضی مورد پذیرش پناهندگی در سوئیس قرار بگیرد، هر یک از پناهندگان با تقسیم های مساوی در کانتون های ارسال می شوند. مسئول کانتون ها به امور پناهندگان رسیدگی می کند. وظیفه ای دارد که به پناهندگان مکان مناسبی برای زندگی بدهند. هزینه این امر در کشور رئیس مشخص است. در آخر در مقاله ای سعی بر این داشتیم که با توجه به شرایط پناهندگی که شرایطی سخت و دشوار پناهندگی در سوئیس  بررسی کنیم. در سال ها زندگی شخص به این صورت است. برای اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرد و قبل از تصمیم با کارشناسان ارشد ما مشورت کنید. بعد از مشاوره شدن و تصمیم خود را نهایی کنید. جهت کسب اطلاعات در خصوص مهاجرت به کشورهای دیگر از طریق روش های قانونی مقاله ویزای کاری هلند را مطالعه بفرمائید.

سوالات متداول در باب پناهندگی در سوئیس

در ای بخش از مقاله مفتخریم تا در خصوص سوالاتی که شما عزیزان درباره پناهندگی در سوئیس دارید را پاسخ دهیم:

  • راه های پناهندگی به سوئیس چیست؟ موارد و عقاید سیاسی-ترس از تعقیب قرار گرفتن توسط دولت-به خاطر جنگ و نا امنی کشور-به دلیل ثابت نبودن اقتصاد
  • مدارک لازم برای پناهندگی در سوئیس چیست؟ فتوکپی از فرم اجازه اقامت N-فتوکپی از قرارداد کار-فرم مورد تایید از اداره کار
  • آیا موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه پناهندگی در سوئیس خدماتی دارد؟ خیر اما مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت به سوئیس از طرق قانونی و عالی مانند تحصیل و کار و سرمایه گذاری و یا بازنشستگی و خرید ملک و استارت آپ و ثبت شرکت به شما مشاوره و خدمات کاملی ارائه می دهند.
  • در چه صورت درخواست پناهندگی در سوئیس رد می شود؟ اگر طبق قانون پناهندگی نتوان به عنوان درخواست پناهندگی در نظر گرفت. اگر درخواست به اندازه کافی قابل توجیه نباشد. در صورتی که پناهجویان بدون دلیل موجه همکاری نکنند یا بیش از 20 روز خود را در اختیار مقامات قرار ندهند، درخواست پناهندگی بدون تصمیم رسمی لغو خواهد شد. در چنین شرایطی، افراد ذینفع نمی توانند ظرف 3 سال درخواست جدیدی ارائه دهند، مگر اینکه این محدودیت به منزله نقض کنوانسیون پناهندگان باشد. در موارد خاص، SEM تصمیم عدم پذیرش می گیرد. به این معنی که بدون بررسی اصل پرونده تصمیم به رد درخواست می کند.
5/5 - (26 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *