مهاجرت سرمایه گذاری در بلاروس

ویزای بازنشستگی بلاروس

ویزای بازنشستگی بلاروس

اگر قصد دارید تا دوران باز نشستگی خود را در کشوری مانند بلاروس بگذرانید باید ویزای بازنشستگی بلاروس را نیز اخذ کنید. اجازه اقامت دائم در بلاروس همان محدوده حقوق شهروندان بلاروسی را به خارجی ها اعطا می کند. به جز حقوق انتخاباتی مانند حق رأی و حق انتخاب. فقط شهروندان روسی دارای PRP می توانند در انتخابات محلی شرکت کنند. همچنین، به شهروندان خارجی حق خدمت به عنوان افسران عمومی را نمی دهد. و همچنین حقوق مالکیت بر زمین را بدست آورید. مزایای دیگری مانند خدمات پزشکی رایگان، تحصیل رایگان، رفاه و حقوق بازنشستگی برای کسانی که دارای PRP هستند با همان شرایطی که برای شهروندان بلاروسی دارند نیز اعمال می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت برای بازنشستگی به کشور بلاروس مشاور و راهنمای شماست.

در نمودار زیر شاهد دریافت انواع ویزاهای مختلف در کشور بلاروس هستید:

دریافت انواع ویزاهای مختلف در کشور بلاروس

اخذ ویزای بازنشستگی بلاروس

دلایل و راه های مختلفی برای اخذ اقامت موقت در بلاروس طبق قوانین قابل اجرا وجود دارد. برخی در جمهوری بلاروس پناهنده یا پناهنده شده اند. برخی از حق الحاق خانوادگی خود استفاده می کنند یعنی آنها یک اقوام یا اقوام دارند که شهروندان جمهوری بلاروس هستند. اولویت با بستگان نزدیک است اما بستگان دور نیز ممکن است در نظر گرفته شوند. برخی نیز قبلاً شهروندان جمهوری بلاروس بودند یا در جمهوری سوسیالیستی شوروی بلاروس زندگی می کردند. یا فرزندان اتحاد جماهیر شوروی سابق هستند. یکی از والدین او شهروند بلاروس است. کارگران و متخصصانی هستند که سازمانهای بلاروس به آنها نیاز دارند. برخی از مهاجران نیز دارای مهارت ها و استعدادهای استثنایی هستند و یا خدمات برجسته ای به جمهوری بلاروس ارائه داده اند. یا در زمینه های علمی، فنی، فرهنگی یا ورزشی دستاوردهای بالایی داشته باشید.

همچنین سرمایه گذاری و تحصیل و در نهایت مهاجرت و اخذ ویزای بازنشستگی نیز از راه های مهاجرت به کشور بلاروس است. حق دریافت PRP به دلایل دیگر مندرج در معاهدات بین المللی که جمهوری بلاروس عضو آن است، دارند. به عنوان مثال، شهروندان روسی حق دارند PRP بدست آورند به این دلیل که شهروندان روسیه هستند. کمک هزینه های بازنشستگی در جمهوری بلاروس یکی از مولفه های اساسی در سیستم حمایت اجتماعی است. مقررات بازنشستگی هر فرد معلولی را که به طور دائم در داخل کشور اقامت دارد، بدون در نظر گرفتن تابعیت، فعالیت های گذشته یا شرایط دیگر، پوشش می دهد. به طور کلی مزایای خوب دیگری نیز برای بازنشستگی در بلاروس وجود دارد که شما را ترغیب به گذراندن باقی زندگی خود در این کشور می کند.

اسناد لازم برای ویزای بازنشستگی بلاروس

اسناد مربوط به ثبت نام در محل زندگی و اسنادی که امکان اقامت دائم در آن مکان را تأیید می کنند نیز لازم است. به عنوان مثال، اسنادی که حق مالکیت یا قرارداد اجاره یا اجاره را تأیید می کنند. بسته به شرایط خاص و زمینه های اخذ PRP ، لیست اسناد قابل تغییر است. با این حال اسناد اصلی ثابت مانده اند. یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید انجام مراحل اسکن اثر انگشت ( DACTO ) است. از آنجا که نتایج معمولاً ظرف یک ماه به CaMD ارسال می شوند، بدون آن روش PRP آغاز نمی شود. DACTO رایگان است. برای پاک کردن رنگ، حتما دستمال مرطوب را به همراه داشته باشید. چنین اسنادی ممکن است در سفارت یا کنسولگری کشور تابعیت شما نیز صادر شود.

برای دریافت PRP ، باید به اداره شهروندی و مهاجرت برنامه و آدرس مربوط به منطقه مربوطه خود بروید. بسته به مکانی که در آن زندگی می کنید و لیست اسناد مورد نیاز را بخواهید. در حال حاضر، این لیست شامل اسناد زیر است:

  • سندی در مورد وجود یا عدم محکومیت های صادره علیه شما
  • گذرنامه (سند تأیید حق عزیمت به خارج از کشور) و نسخه آن. شما به ترجمه محضری آن به روسی یا بلاروسی احتیاج دارید (اگر در اصل به زبان روسی نیست).
  • سندی که زمینه اخذ PRP را تأیید می کند. به عنوان مثال، سند ازدواج
  • 4 عکس هویتی رنگی 4х5 سانتی متر
  • گواهی پزشکی
  • سند تأیید انتصاب به DACTO – روش اسکن اثر انگشت
  • رسیدهای گواهی پرداخت شهریه دولتی و پرداخت فرم PRP

آزمایش پزشکی برای ویزای بازنشستگی بلاروس

آزمایش پزشکی برای ویزای بازنشستگی بلاروس

برای اخذ ویزای بلاروس و برای دریافت گواهی پزشکی ابتدا باید به پزشکان لازم مراجعه کرده و آزمایشات لازم را انجام دهید. ممکن است در یک کلینیک دولتی عادی یا در مراکز پزشکی خصوصی انجام شود. در هر صورت ، شما باید هزینه تمام قرارها و آزمایشات را پرداخت کنید. اگر تصمیم دارید مراحل لازم را در یک کلینیک دولتی عادی طی کنید، آماده برنامه ریزی قرار ملاقات ها از قبل باشید. لازم است آزمایشات HIV و سیفلیس و همچنین مراجعه به متخصص پوست را انجام دهید. همچنین، به اصطلاحات توجه کنید. برخی از آزمایشات به مدت 1 ماه، برخی دیگر به مدت 3 روز معتبر هستند. گواهی پزشکی از روز صدور معتبر است. مبلغ تقریبی هزینه ای که باید برای گذراندن مراحل پزشکی لازم هزینه کنید 200-250 روبل بلاروس (تقریباً 80-100€ یورو) است.

مزایای اخذ روادید Retirement بلاروس

از اوایل سال 2016، تقریباً یک سوم جمعیت بلاروس (27.1%) مستمری دریافت کردند. اکثر این کارها را مطابق قانون “تأمین حقوق بازنشستگی” انجام می دهند. مقرری بازنشستگی برای اشخاص نظامی (و افراد مساوی آنها)، و همچنین کارمندان دولت، برای آسیب دیدگان فاجعه چرنوبیل و برخی دیگر، از قوانین ویژه ای پیروی می کند. حقوق بازنشستگی با توجه به سن و / یا ناتوانی و در موارد از دست دادن نان آور (از جمله برای فرزندان بدون پدر و مادر) و بر اساس طول حرفه در کشور بلاروس پرداخت می شود. مستمری کار به مردان در سن 60 سالگی (به شرط حداقل 25 سال کار) و به زنان در 55 سالگی (حداقل 20 سال کار) پرداخت می شود. علاوه بر این، هزینه های بیمه اجباری باید حداقل برای 15 سال پرداخت شده باشد به صندوق بودجه اضافی بودجه دولت برای حمایت از جمعیت جمهوری بلاروس.

مستمری بازنشستگان بر اساس سابقه خدمت (حداکثر برای 45 سال برای مردان و 40 برای زنان) و درآمد حاصل از پرداخت هزینه های بیمه تعیین می شود. اینها برای افراد (با تجربه 36 سال یا بیشتر برای مردان و 31 یا بیشتر برای زنان). اقدامات اخیر در زمینه اقامت در بلاروس و تأمین حقوق بازنشستگی با هدف تشویق شهروندان به کار قانونی طولانی مدت، کمک به حقوق بازنشستگی آنها انجام می شود. آنها شهروندان توانمند را برای دریافت مستمری در سنین پیری و همچنین جلوگیری از رویکردهای انگلی انگیزه می دهند. ضمانت نامه های ارائه شده در زمینه بازنشستگی اجباری و بیمه می تواند با برنامه های بیمه داوطلبانه بازنشستگی مکمل، همانطور که توسط شرکت های بیمه پیشنهاد شده است، تکمیل شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص اقامت بلاروس و انواع اقامت در این کشور به شما مشاوره می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *