مهاجرت تحصیلی چین

مدارس ایرانی چین

مدارس ایرانی چین

تحصیل در چین فرصتی عالی برای کشف پرجمعیت ترین کشور جهان را به شما می دهد. به ویژه مدارس ایرانی چین که یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی است. فرصت سفر و کشف در چین یکی دیگر از جذابیت های بزرگ برای دانشجویان خارجی است. پس از فارغ التحصیلی در این کشور. چشم انداز شغلی خوبی را خواهید داشت. زیرا بسیاری از کارفرمایان در چین نامزدهایی را ترجیح می دهند که تا حدودی تجربه فرهنگ چینی و دانش زبان های محلی را داشته باشند. علاوه بر این چین یکی از سریع ترین کشور های در حال توسعه در جهان است. همچنین دومین اقتصاد بزرگ جهان به شمار می رود. برای کسب اطلاعات دقیق از این کشور وسیع می توانید با تیم مشاوران موسسه حوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

علت تحصیل در مدارس ایرانی چین

چین یکی از امن ترین کشورهای جهان است. به طور مثال پکن یکی از بزرگترین و شلوغ ترین مکان های چین است.با این حال عملا هیج جنایتی در پکن وجود ندارد. چینی ها به طور کلی بسیار دوستانه و مفید هستند. آنها همیشه سعی می کنند در صورت نیاز به شما کمک کنند. آنها مایل اند شما را به خانه دعوت کنند و از شما استقبال کنند. هزینه تحصیل در مدارس ایرانی چین در مقایسه با ایالت متحده آمریکا، کانادا، انگلستان و و سایر کشورهای اروپایی نسبتا کمتر است.

با توجه به سطح تضمین شده کیفیت آموزش، دانش آموزانی که قصد تحصیل در چین را دارند بار کمتری را تحمل می کنند. می توانید از پولی که پس انداز می کنید برای سفر به داخل چین یا خارج از آن برای گشت و گذار و بهره مندی از مناظر طبیعی و زیبای چین استفاده کنید. یادگیری زبان بومی کشور چین به ویژه زبان ماندارین می تواند شما را با فرهنگ های گوناگون این کشور آشنا سازد که در این بخش به آن پرداخته ایم.

یادگیری زبان ماندارین در مدارس ایرانی چین

آیا می دانستید که یادگیری یک زبان جدید یکی از مهمترین فعالیت هایی است که دانش آموزان از انجام آن لذت می برند. این موضوع ناگفته نماند که شما باید در طول روز با مردم آنجا صحبت کنید. و این به شما کمک می کند که در مدارس ایرانی چین زبان ماندارین را انتخاب کنید. این زبان توسط بیش از 1/5 جمعیت جهان صحبت می شود. تحصیل در مدارس ایرانی چین مطمئنا شما را به یادگیری این زبان تشویق میکند

سیستم آموزشی در چین همانند بسیاری از کشور های جهان از 3 بخش تشکیل شده است که به آن می پردازیم:

آموزش ابتدایی در مدارس ایرانی چین

در چین آموزش ابتدایی اجباری است و 6 سال طول می کشد. کودکان در سن 6 سالگی (در برخی منطق 7 سالگی) مدرسه را شروع می کنند. زبان آموزشی چین ماندارین است. به استثنای مدارس ابتدایی که عمدتا دانش آموزان اقلیت های قومی را می پذیرند. یک سال تحصیلی شامل 2 ترم است و از ماه سپتامبر تا ژانویه ادامه دارد. دانش آموزان 5روز در هفته در کلاس ها شرکت می کنند و آموزش دبستان در حال حاضر شامل 9 درس اجباری است. که شامل زبان چینی، ریاضیات، مطالعات اجتماعی، طبیعت، تربیت بدنی، ایدئولوژی، موسیقی، هنرهای زیبا و مطالعات کار است. زبان خارجی معمولا به عنوان یک درس انتخابی ارائه می شود. برای فارغ التحصیلی همه دانش آموزان ملزم به گذراندن امتحانات فارغ التحصیلی در دروس چینی و ریاضی هستند. معمولا امتحانات توسط مدارس با راهنمایی مقامات آموزشی محلی طراحی و اجرا می شود.

آموزش ابتدایی در مدارس ایرانی چین

آموزش متوسطه در چین

تحصیلات متوسطه اول (پایین) 3 سال پس از اتمام دوره ابتدایی به طول می انجامد.برای اینکه دانش آموزان گواهی فارغ التحصیلی دریافت کنند، ملزم به قبولی در امتحانات فارع التحصیلی و رعایت حداقل استانداردهای تربیت بدنی هستند. امتحانات فارغ التحصیلی بر اساس دستورالعمل های تعیین شده. توسط دفاتر آموزشی استان یا مقامان آموزشی محلی توسط مدارس جداگانه طراحی و اجرا می شود. دانش آموزان معمولا در موضوعات زیر برای فارغ التحصیلی مورد بررسی قرار می گیرند، چینی ، ریاضیات، شیمی، فیزیک، زبان خارجی و سیاست. تکمیل دوره راهنمایی (پایین) همچنین پایان برنامه آموزش اجباری 9 ساله (3+6) است.

آموزش متوسطه دبیرستان در چین

پس از اتمام دوره متوسطه اول (پایین) دانش آموزان می توانند برای ورود به دبیرستان عمومی (آکادمیک) یا دبیرستان ارشد حرفه ای را انتخاب کنند. دوره متوسطه عمومی (آکادمیک) 3 سال و دوره متوسطه حرفه ای به نام (Gaozhong) 3 یا 4 سال طول می کشد. دانش آموزانی که مایل به ادامه تحصیل در مسیر عمومی (آکادمیک) هستند باید امتحانات ورودی مدارس متوسطه عمومی که در چین به نام (Zhongzhuan) است را بگذرانند.

هزینه زندگی در چین

اگرچه قیمت ها در حال افزایش است، اما هزینه زندگی در چین هنوز، با اکثر کشور های صنعتی قابل مقایسه نیست. از اینکه چقدر راحت می توانید زندگی کنید و قدرت خرید شما چقد قوی است شگفت زده خواهید شد. هزینه زندگی در چین 758$ (دلار) است. که 1.23 برابر کمتر از میانگین جهانی است. چین از نظر هزینه زندگی در بین 197 کشور در رتبه 108 و بهترین کشور برای زندگی در رده 90 قرار دارد. متوسط حقوق در چین پس از کسر مالیات در این کشور به 882$ (دلار) می رسد. که برای پوشش هزینه های زندگی برای 1 تا 2 ماه کافی است. برای درک بهتر از هزینه های زندگی در چین جدول زیر را بررسی کنید:

قیمت به یوان چینموضوعات
20.00¥ (RMB)وعده غذایی
26.00¥ (RMB)قهوه
1.900¥ (RMB)اجاره ماهانه
121¥ (RMB)حمل و نقل ماهانه
45.00¥ (RMB)بلیط سینما

هر دانش آموز بین المللی که وارد مدارس ایرانی چین می شود از نظر قانونی موظف به دریافت بیمه پزشکی خصوصی است. زیرا متاسفانه سیستم مراقبت های بهداشتی چین نمی تواند پوشش سلامتی را برای دانش آموزان بین المللی فراهم کند. مراحل درمانی خود را همراه با ویزا شروع کنید تا زمان ارزشمند خود را از دست ندهید. بیمه درمانی خود را هوشمندانه انتخاب کنید. برخی از بیمه گران اصلی مراقبت های بهداشتی در چین عبارت اند از بیمه چین تایپینگ، بیمه عمر چین و بیمه اقیانوس آرام چین.

انواع مدارس ایرانی چین

در کشور چین دو مدرسه ایرانی با نام های مدرسه امام خمینی و مدرسه جمهوری اسلامی ایران دایر می باشد.

  • مدرسه امام خمینی چین: مدرسه امام خمینی در شهر پکن واقع شده است. این مدرسه در سال 1366 شمسی فعالیت خود را آغاز کرد. و در مقاطع ابتدایی تا پیش دانشگاهی دانشجو می پذیرد. زمان پذیرش این مدرسه 2 بار در سال است برای ترم بهار و برای ترم پاییز.
  • مدرسه جمهوری اسلامی ایران در چین: مدرسه جمهوری اسلامی ایران در شهر شانگهای واقع شده است. این مدرسه جزو مدارس ایرانی چین برای مقاطع ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و پیش دانشگاهی از دانش آموزان ایرانی ثبت نام به عمل می آورد.

در قسمت پایانی مقاله می خواهیم به مدارک لازم جهت ثبت نام در مدارس ایرانی چین بپردازیم.

  • اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی با تایید آموزش و پرورش منطقه، ترجمه شده به زبان انگلیسی
  • اصل و کپی ریز نمرات آخرین مدرک تحصیلی با تایید آموزش و پرورش منطقه
  • اصل و کپی گذرنامه معتبر
  • 6 قطعه عکس 3*4 پشت نویسی شده
  • ارسال مدارک به ایمیل مدرسه مورد نظر

در آخر، این که ما در این مقاله به تمام جزئیات قابل ارائه در مورد تحصیل در چین پرداختیم. مدارس ایرانی چین را برای شما معرفی کردیم. اکنون اگر شما قصد مهاجرت به چین یا تحصیل در این کشور را دارید می توانید با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *