مهاجرت تحصیلی جمهوری چک

رشته هوافضا در جمهوری چک

رشته هوافضا در جمهوری چک

رشته هوافضا در جمهوری چک با توجه سرمایه گذاری این کشور در این صنعت قابل توجه است. رشته هوافضا در جمهوری چک رشته ای نوین و رو به رشد است. در حال حاضر 2 دانشگاه در این کشور رشته هوافضا را ارائه می کنند. علاقه مندان به تحصیل رشته هوافضا در جمهوری چک می توانند در مقاطع مختلف تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل کنند. تحصیل در این کشور به زبان های انگلیسی و چکی امکان پذیر است. همچنین در این صنعت حدود 10000 شغل ایجاد شده است و افرادی که خواهان کار در این کشور هستند می توانند در مشاغل مختلفی در صنعت هوافضا کار کنند. در صورت درخواست برای مهاجرت و اخذ اقامت کشورهای اروپایی می توانید از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

صنعت هوافضا در کشور جمهوری چک

صنعت هوافضا در جمهوری چک صنعتی با فناوری پیشرفته است که هواپیما، موشک هدایت شونده، وسایل نقلیه فضایی، موتور هواپیما و قطعات مرتبط را تولید می کند. جمهوری چک سابقه طولانی در توسعه هوافضا دارد که به اوایل قرن 20 بر می گردد. امروز، این کشور از طریق برنامه های تحقیق و توسعه و سرمایه گذاری های خود در طول سال ها، بخش هوایی و فضایی محلی خود را با کیفیت و نوآورانه به حساب می آورد. اطلاعات عمومی در مورد صنعت هوافضا چک:

  • تاریخ صنعتی طولانی
  • سنت تولید موتور هواپیما و هواپیما
  • شرکت های داخلی و خارجی قوی
  • پایگاه تأمین کننده کاملاً پیشرفته
  • مراکز تحقیق و توسعه هوافضا در سطح جهانی
  • یکی از بزرگترین تولیدکنندگان UL یا  LSA در جهان
  • بهره وری عالی برای هزینه های رقابتی C

چک علاوه بر اینکه میزبان صنعت هوافضا پیشرفته و نوآورانه است، اقتصادی در حال ظهور دارد که تعدادی از سرمایه گذاران خارجی را به این صنعت جذب می کند. بسیاری از شرکت های هوافضای خارجی مانند هانیول، GE Aviation و Safran طی چند سال اخیر تجارت خود را به جمهوری چک گسترش داده اند. امروزه صنعت هوافضا چک متشکل از همکاری مراکز تحقیقاتی دولتی و خصوصی از جمله دانشگاه ها برای ایجاد پروژه هایی است که باعث پیشرفت بیشتر این بخش می شود.

درآمد کار رشته هوافضا در جمهوری چک

در جمهوری چک شرکت های مختلفی به ویژه 15 شرکت در بخش صنعت هوافضا فعالیت بسیار زیادی دارند. توسعه صنعت فضایی یک استراتژی مهم برای جمهوری چک برای حفظ حضور رقابتی و پایدار در اروپا است. برنامه ملی فضایی 2020-2025 عمده تلاش دولت برای اطمینان از شایستگی و تعالی علمی در صنعت فضایی و افزایش سود حاصل از سرمایه گذاری های عمومی است. چک تاکنون حدود 60 میلیون € (یورو) در صنعت سرمایه گذاری کرده است تا بتواند در برنامه آژانس فضایی اروپا (ESA) مشارکت داشته باشد. جمهوری چک از سال 2008 عضو فعال ESA بوده است. فعالیت های فضایی جمهوری چک:

  • بیش از 350 قرارداد با ESA منعقد شده است.
  • 50 شرکتی که با ESA کار می کنند.
  • 23 استارت آپ در ESA
  • 23 دانشگاه و موسسه تحقیق و توسعه
  • 23 ماهواره و کاوشگر با مشارکت چک
  • 3 دستگاه پرتاب با مشارکت چک
  • 2 ماهواره چک در 10 سال گذشته
  • 11 کارگزار انتقال فناوری ESA
  • 1 دفتر منابع آموزش فضایی (ESERO)

در حال حاضر حقوق ماهیانه کار در چک به صورت متوسط 75300CZK (کرون چک) است. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار در رشته هوافضا در کشور جمهوری چک به میزان 36900CZK (کرون چک) و در بیشترین حالت 117000CZK (کرون چک) می باشد. در زمان انتشار این مقاله هر 100000CZK (کرون چک) معادل 46.2$ (دلار) است.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل کار در رشته هوافضا در کشور جمهوری چک را مشاهده کنید:

حقوق ماهانه مشاغل هوافضا در جمهوری ک

تحصیل رشته هوافضا در جمهوری چک

تحصیل رشته هوافضا در این کشور در 2 دانشگاه معتبر جمهوری چک امکان پذیر است. برنامه درسی منحصر به فرد ساختاری دانشجویان را برای دستیابی به دانش عمیق در مورد فناوری، روش و رویکردهای فعلی در زمینه هوا فضا فراهم می کند، اما فقط برای آن محدود نیست. این برنامه ها در درجه اول بر مهندسی هواپیما و فضاپیما، اویونیک، سیستم های یکپارچه با زیرمجموعه های خود از نظر سنسورها، پردازش داده ها، اتوبوس ها، ارتباطات و ادغام، سیستم های رادیویی، کنترل پرواز، ناوبری مبتنی بر تصمیم GNSS، برنامه ریزی مسیر است. این برنامه ها بیشتر توسط آیرودینامیک، مکانیک پرواز، پیشرانه و ساخت و ساز گسترش می یابد تا اطلاعات کلی و کاملی در مورد وضعیت فعلی در کل زمینه مهندسی هوافضا ارائه دهد.  فارغ التحصیلان قادر به حل مشکلات علمی و حل آنها نیز خواهند بود.

جهت معرفی دانشگاه های جمهوری چک برای تحصیل رشته هوافضا و اخذ ویزای تحصیلی در چک جدول زیر را ببینید:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه فنی برنو
2دانشگاه فنی پراگ

تحصیل مهندسی هوافضا در دانشگاه فنی پراگ چک

یک برنامه مطالعاتی کارشناسی ارشد متمرکز بر آموزش امروزه و یا متخصصان آینده در زمینه سیستم ها و فن آوری های هوانوردی و فضایی است. اگرچه این برنامه در دانشکده مهندسی برق تدریس می شود، اما می توان آن را به عنوان یک برنامه کاملاً دانشگاهی در نظر گرفت، به دلیل ارتباط قوی با دانشکده مهندسی مکانیک که چندین دوره اجباری در آن برگزار می شود. حتی اگر برنامه بر زمینه های هوافضا تأکید کند، آموزش با دانش گسترده ای از الکترونیک، سیستم های جاسازی شده و طراحی، برنامه ریزی و استفاده از آنها پشتیبانی می شود. علاوه بر این، برنامه درسی برنامه با آموزش مهارت های نرم افزاری می شود. محتوای برنامه مطابق با دانشگاه های معتبر هوافضا اروپا است و بنابراین زمینه رقابتی مناسبی را برای اشتغال فارغ التحصیلان در انواع شرکت ها و موسسات خصوصی و دولتی فراهم می کند.

این مطالعه عملی متمرکز است. بنابراین دانشجویان می توانند دانش عملی خود را از طریق دوره های عملی گرا و پروژه های فردی توسعه دهند. یک ترم کامل از مطالعه به یک پایان نامه اختصاص داده شده است که همچنین می تواند با همکاری صنعت و خارج از کشور حل شود.  این برنامه به معرفی هنرهای روز در زمینه هوافضا می پردازد اما انتظار می رود دانش آموختگان در فناوری ها و سیستم های آینده نیز مسلط باشند.

موسسه مهندسی رشته هوافضا در دانشگاه برنو چک

موسسه مهندسی هوافضا یک تیم جوان و مترقی از متخصصان را تشکیل می دهد. این بخشی از دانشگاه فنی برنو، دانشکده مهندسی مکانیک است. به عنوان یکی از 14 موسسه، تمرکز اصلی موسسه حمل و نقل هوایی است. مأموریت اصلی ما ارائه آموزش در دوره کارشناسی خلبانی حرفه ای و عمدتا در برنامه پیگیری کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک در برنامه مطالعه فناوری هوافضا در رشته های طراحی هواپیما و حمل و نقل هوایی و فناوری فرودگاه است. به کسانی که علاقه مند به تحصیل در زبان انگلیسی هستند، یک دوره 2 ساله کارشناسی ارشد تکنولوژی هوافضا ارائه می شود که محتوای آن با تخصص طراحی هواپیما مطابقت دارد. بخشی از این آموزش ارائه دوره های تخصصی و آموزش خلبانی در آکادمی خلبان VUT تا مجوز خلبان حمل و نقل هواپیمایی (ATPL) است.

همانطور که برای تحقیق، این موسسه آموزش را در قالب برنامه دکترای تحصیلات تکمیلی در زمینه مهندسی طراحی و فرآیند به عنوان بخشی از برنامه ماشین آلات و تجهیزات ارائه می دهد. فعالیت های تحقیقاتی طیف وسیعی از پروژه های تحقیق و توسعه قابل توجه را تشکیل می دهند.

موسسه مهندسی رشته هوافضا در دانشگاه برنو چک

برنامه های رشته هوافضا در دانشگاه برنو چک

بخش آموزشی ابتدایی شامل برنامه پیگیری تکنولوژی هوافضا با 2 تخصص طراحی هواپیما و حمل و نقل هوایی و تکنولوژی هواپیما است. به کسانی که علاقه مند به تحصیل در زبان انگلیسی هستند، یک دوره 2 ساله کارشناسی ارشد تکنولوژی هوافضا ارائه می شود که محتوای آن با تخصص طراحی هواپیما مطابقت دارد. این موسسه همچنین یک برنامه کارشناسی 3 ساله برای خلبانان حرفه ای ارائه می دهد، جایی که دانشجویان مجوز ATPL (A) را دریافت می کنند. دانشجویان در موسسه مهندسی هوافضا می توانند این مطالعه را با گزینه های زیر به پایان برسانند:

برنامهشرح
یک برنامه کارشناسی مهندسی 3 سالهشاخه ای از مطالعه “خلبان حرفه ای”، دانشجویان برای به دست آوردن مدرک لیسانس باید یک پایان نامه کارشناسی را ارائه دهند و از آن دفاع کنند.
یک دوره کارشناسی مهندسی 3 سالهشاخه ای از مطالعه “مبانی مهندسی مکانیک”، دانشجویان باید یک مدرک لیسانس را برای به دست آوردن مدرک لیسانس ارائه دهند و از آنها دفاع کنند و آنها می توانند با 2 سال پیگیری برنامه کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک فناوری هوافضا را ادامه دهند.
یک دوره کارشناسی مهندسی 3 سالهشاخه مطالعه خلبان حرفه ای، دانشجویان برای ارائه مدرک لیسانس باید یک پایان نامه کارشناسی را ارائه دهند و از آنها دفاع کنند و آنها می توانند با یک دوره پیگیری 2 ساله برنامه کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک تخصص هوافضا فناوری هوایی حمل و نقل هوایی و فناوری هوافضا ادامه دهند.
برنامه دکترابه دانشجویان امکان می دهد در فعالیت های تحقیقاتی و علمی شرکت کنند. برای تکمیل دوره دکترا دانشجویان باید در آزمون دولتی قبول شوند و یک پایان نامه دکترا را در مورد یک موضوع انتخاب شده ارائه دهند و از آن دفاع کنند.

سرمایه گذاری و کار در رشته هوافضا در جمهوری چک

دلایل اصلی اینکه جمهوری چک یک مرکز سرمایه گذاری سودآور برای صاحبان مشاغل هوافضا خارجی است، نیروی کار ماهر، برنامه های R&D، پایگاه تأمین شده توسعه یافته، مشوق های سرمایه گذاری تحمیل شده توسط دولت، فضای امن سرمایه گذاری و بیش از 120 شرکت و 20000 متخصص در این زمینه است.

حقایقی در مورد صنعت هوافضا در چک:

  • تاکنون بیش از 32000 هواپیما و 37000 موتور ساخته شده است.
  • L-410 هواپیمای مسافربری توربوپراپ ساخت شرکت Aircraft Industries موفق ترین هواپیما در رده خود در سراسر جهان است.
  • موتور توربوپراپ GE H80 اولین موتور در تاریخ GE Aviation است که در خارج از ایالات متحده طراحی و تولید شده است.
  • آژانس سیستم ماهواره ای ناوبری جهانی اروپا، مجری سیستم گالیله، اولین نهاد نظارتی اتحادیه اروپا است که در جمهوری چک واقع شده است.
  • جمهوری چک آزمایشگاه پیشرفته آزمایش موتورهای توربوپراپ را که در بین بهترین های جهان قرار دارد، اداره می کند.

جهت اعزام دانشجو به جمهوری چک می توانید از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرایط و قوانین را جویا شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *