مهاجرت تحصیلی جمهوری چک

رشته معماری در جمهوری چک

رشته معماری در جمهوری چک

رشته معماری در جمهوری چک با توجه به معماری بی نظیر و خیره کننده این کشور بسیار جذاب است. جمهوری چک یکی از زیباترین کشورهای اروپایی است. معماری بی نظیر جمهوری چک نگاه هر فردی را به خود خیره می کند. تلفیقی از سبک های مختلف گوتیک، رومنس، پست مدرن، باروک و غیره همه در کشور جمهوری چک جمع شده اند. رشته معماری در جمهوری چک به دلیل وجود بناهای استثنائی در این کشور جزو رشته های بسیار محبوب در این کشور است. لذا بسیاری به دنبال تحصیل رشته معماری در جمهوری چک هستند. بدین جهت در این مقاله به یاری تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رشته معماری در جمهوری چک بررسی شده است.

تاریخچه رشته معماری در جمهوری چک

معماری در جمهوری چک مفهومی است که شامل تعدادی از بناهای تاریخی و مدرن معماری قابل توجه در بوهمیا، موراویا و سیلزیا است. از ابتدای آغازین تا به امروز، شاید همه سبک های تاریخی، از جمله بسیاری از بناهای تاریخی از دوره های مختلف تاریخی، نشان داده شده است. برخی از آنها در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند. سرزمین های چک به لطف موقعیتی که در میانه قاره اروپا دارند، محل برخورد مکرر بسیاری از فرهنگ ها بوده است. آنها همچنین از این تنوع در زمینه معماری بهره مند شده اند که از نظر انواع سبک های معماری و سبک های ساختمانی و غلظت آنها در قلمرو چک بسیار غنی است. غنای منابع طبیعی مصالح ساختمانی، جمعیت توانمند، زحمت کش و نسبتاً تحصیل کرده نیز در توسعه معماری تأثیرگذار بود.

بسیاری از معماران خارجی، به ویژه از کشورهای آلمان بلکه از ایتالیا یا فرانسه، از قرون وسطی در سرزمین های چک مشغول کار بوده اند که از کشور خود به ساختن آثار هنری مشغول بوده اند. ویژگی های خاص شامل معماری عامیانه است. خوشبختانه برخی از بناهای تاریخی و معماری در سرزمین های چک از بیشتر وقایع طوفانی تاریخی جلوگیری کرده اند، برخی دیگر از این کار جلوگیری کرده اند، اما بر خلاف سایر ایالت ها ، گنجینه های زیادی از زمان رومی در اینجا باقی مانده است. معابد، کاخ ها و کاخ های گوتیک چک، موراویایی گوتیک ، باروک و روکوکو و همچنین بناهای آرت نوو و مدرنیست اکنون بخشی جدایی ناپذیر از معماری اروپای غربی هستند.

کار در رشته معماری در جمهوری چک

جمهوری چک یکی از کشورهای برجسته برای کار معماری است. مهندسین معمار در جمهوری چک برای کار باید دارای مدرک معتبر در رشته معماری باشند. طبق بررسی های انجام گرفته حقوق ماهیانه کار در چک در رشته معماری به صورت متوسط 68500CZK (کرون چک) در ماه است. این در حالی است یک معمار در کشور جمهوری چک ماهیانه در بازه 33600CZK الی 107000CZK (کرون چک) حقوق دریافت می کند.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل رشته معماری در جمهوری چک را مشاهده کنید:

حقوق برخی از مشاغل رشته معماری در جمهوری چک

تحصیل رشته معماری در جمهوری چک

رشته معماری در چک به عنوان یکی از رشته های محبوب و پر طرفدار شناخته می شود. امروز دانشگاه های زیادی در جمهوری چک برنامه های رشته معماری را ارائه می کنند. اکثر دوره های معماری ارائه شده در کشور جمهوری چک به زبان چکی ارائه می شود. لذا برای تحصیل در چک در ابتدا زبان ارائه شده را بررسی کنید. البته برخی از دوره های معماری در دکترا و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند.

در جدول زیر می توانید از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته معماری در جمهوری چک را مشاهده کنید:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه فنی چک
2دانشگاه فناوری برنو
3دانشگاه فنی استراوا
4آکادمی هنر، معماری و طراحی پراگ
5دانشگاه چک

تحصیل معماری در دانشگاه برنو چک

دانشکده معماری در برنو در سال 1919 تاسیس شد. در ایالت تازه تأسیس چکسلواکی، شرایط مطلوبی ایجاد شد که در آن چندین سال تلاش برای ایجاد گروه معماری و مهندسی عمران در دانشگاه فنی چک در برنو قابل تحقق است. این بخش در سال تحصیلی 1920 افتتاح شد و معمار پروفسور کارل هوگو کپکا به عنوان اولین رئیس آن منصوب شد. بخش جدید به تدریج توسعه یافت. از همان ابتدا، معماران برجسته پروفسور کارل هوگو کپکا و پروفسور امیل کرالیک بودند. پس از آنها، پروفسور آدولف لیبشر، پروفسور ولادیمیر فیشر، پروفسور یاروسلاو سیجیستو و پروفسور جیرجی کروها به طور متوالی منصوب شدند.

 مباحث نظری در ساختمان اصلی دانشگاه فنی چک تدریس می شد و به خدمت بخش های قبلی تأسیس شده ادامه داشت. موسسات تخصصی در آپارتمان های نامناسبی که در چندین ساختمان آپارتمانی اجاره شده بودند، قرار داشتند. در دوران رکود بزرگ، مدرسه معماری برنو در آستانه تعطیلی بود. با تلاش اعضای هیئت علمی و حمایت عموم مردم همچنان به کار خود ادامه داد. امروز این دانشگاه با موفقیت برنامه های کاملی را در رشته معماری ارائه می کند.

تحصیل معماری و شهرسازی در دانشگاه فنی چک

تحصیل معماری و شهرسازی در دانشگاه فنی چک

یکی از اصول اساسی برنامه های تحصیلی در دانشکده معماری، تعادل بین بخش عمده ای از آموزش طراحی استودیو و دوره های هنری، انسانی و فنی اجباری یا انتخابی است. از این نظر، برنامه ها با بهترین مدارس معماری اروپا کاملاً قابل مقایسه و سازگاری هستند. این فرصتی برای توسعه بیشتر مبانی کسب شده در طول تحصیلات لیسانس و یافتن مسیر شخصی شما است. در طی یک مطالعه 2 ساله، علاوه بر این فرصت را خواهید داشت که یکی از 3 ماژول تخصصی زیر را انتخاب کنید:

  • برنامه ریزی فضایی
  • معماری باغ و منظر
  • مراقبت از بناها

 تعهد به نوآوری و تعالی تضمین می کند فارغ التحصیلان از نظر حرفه ای، به چالش های آینده مجهز شوند. این دانشگاه دسترسی به حرفه معماری را در کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا مطابق با دستورالعمل 2005/36 / EC پارلمان اروپا و شورای شناخت مدارک حرفه ای از طریق دوره کارشناسی ارشد معماری ارائه می دهد.

رشته معماری در پراگ جمهوری چک

جمهوری چک تلاقی بسیاری از فرهنگ ها و سبک های معماری در همه زمان ها است. از گوتیک بوهمی تا باروک بوهمیایی از طریق رنسانس، جمهوری چک روندهای معماری اروپا را با مشارکت های خاص خود دنبال کرده است. قرن 20 سهم کوبیستی تفسیر چک از معماری، رئالیسم سوسیالیستی و آثار برجسته معماری مدرن مانند ویلا توگندهت از میس و در روه که میراث جهانی است به جا مانده است. پایتخت زیبای آن، پراگ، با پل های قدیمی و ساختمان های مدرن، شاهکارهای معماری معاصر را نیز ارائه می دهد که دیدن آنها ضروری است.

پراگ غنی از بناهای برجسته معماری است که گواه تغییر ثروت آن است. این شهر که شهر صد گلدسته نامیده می شد، مقر پادشاهی بوهمیا و محل اقامت مورد علاقه چندین امپراطور مقدس روم، به ویژه چارلز چهارم بود که پل چارلز آن برای آنها نامگذاری شده است. تحت سرپرستی وی شهر به عنوان یک پایتخت شاهنشاهی شکوفا شد.

در واقع، چارلز طرح “شهر جدید” یا شهر خود را در اواسط قرن 13 طراحی کرد. اما فقط معماری گوتیک نیست که باید در پراگ برگزار شود. پایتخت چک بهشتی برای طرفداران تاریخ و طراحی است. مرکز قرون وسطایی شهر که عمدتا از بمبگذاری های گسترده جنگ جهانی دوم در امان مانده است، نمونه های دست نخورده و چشم نوازی از معماری باروک و رنسانس را در خود جای داده است. جهت کار در چک می توانید از موسسات کاریابی در چک استفاده کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با داشتن تجربه ای گرانبها در زمینه مهاجرت می تواند راه های مهاجرت را برای متقاضیان هموار کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *