مهاجرت کاری هند

درآمد مهندسان در هند

درآمد مهندسان در هند

درآمد مهندسان در هند از سایر مباحثی می باشد که این روزا مدنظر افراد در خصوص کار در هند قرار گرفته که در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت. معمولا سطح درآمدی مهندسان در کشور هند بستگی به بخشی دارد که شما مشغول کار در آن هستید. معمولا میانگین درآمد مهندسان در کشور هند 400000INR الی 900000INR (روپیه) متغییر است. آمارها نیز گویای این مطلب مهم است که میانگین درآمدی مهندسین در هند اغلب به رشته تخصصی آنها و نیز سابقه کاری بستگی دارد.

  • میانگین درآمد مهندسان در این کشور چگونه است؟
  • کدام رشته مهندسی در هند بالاترین سطح درآمدی را دارد؟
  • شرایط بازار کار مهندسان در هند به چه صورتی می باشد؟
  • شرایط تحصیل مهندسی در دانشگاه های هند به چه نحوی است؟

مهندسی در هند از جمله رشته های پرمتقاضی می باشد. از بازار کار نسبتا خوبی نیز برخوردار است. به طور تقریبی برآوردها نشانگر این واقعیت است که حدود 1.5 میلیون مهندس در هند وجود دارد. ما در این مقاله علاوه بر آنالیز درآمد مهندسان در کشور هند، در آخر و برای درکی بهتر از شرایط بازار کار مهندسی در هند مقایسه درآمدی بین درآمد مهندسان کامپیوتر در هند و کشورهای دیگر را بررسی می کنیم. امیدواریم مقاله حاضر که تهیه شده در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت است موجبات رضایت خاطر شما را جلب نماید.

بازار کار مهندسی در کشور هند

مهندسی در هند جزء رشته های برتر برای کاریابی و اشتغال محسوب می شود. اصولا بخش مهندسی هند به 2 قسمت اصلی یعنی مهندسی سنگین (heavy engineering) و مهندسی سبک (light engineering) تقسیم می شود. مهندسی سنگین در کشور هند معمولا مربوط به پروژه های عمرانی وساخت و ساز می باشد. از جمله ایفاگران مهم در این بخش مهندسان عمران یا سازه هستند که مطابق آخرین استانداردهای مهندسی روز کار می کنند. مهندسی سبک مربوط به بخش فناوری یا IT می باشد. بخش بزرگی از شاغلین مهندسی در هند را تشکیل می دهند.

مهندسی در هند از جمله مشاغلی است که افراد برای ورود به این بازار کار حتما باید مدرک کارشناسی از یک رشته مهندسی داشته باشند. علاوه بر این، برخورداری از سابقه کار نیز جزء فاکتورهای مهم و تاثیرگذار برای کار مهندسی در هند محسوب می شود. از جمله رشته های مهندسی معروف در کشور هند می توان به مهندسی کامپیوتر، مهندسی هوا و فضا، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی نفت، مهندسی عمران و مهندسی کامپیوتر اشاره کرد.

لازم به یادآوری است که مهندسان حرفه ای و ماهر تحت رصد کارفرمایان بزرگ هندی جهت استخدام می باشند:

  • Amazon
  • Microsoft
  • Sony
  • Mercedes-Benz
  • IBM
  • Larson & Tourbo
  • Nestle
  • Samsung
  • Dell

وضعیت درآمد مهندسان در هند

درآمد مهندسان در کشور هند تابع فاکنورهای مختلفی از جمله تخصص و سابقه کار می باشد. معمولا مهندسان نفت بالاترین سطح درآمدی را در هند به خود اختصاص می دهند. میانگین درآمد مهندسان نفت در جهان حدود Rs. 75lakh (هر lakh معادل 100000 روپیه هند می باشد) است. در حالی که درآمد سالانه این مهندسان در هند حدود 9.44lakh می باشد. رتبه دوم درآمدی مهندسان متعلق به مهندسان هسته ای با میانگین درآمد سالانه حدود INR 68lakh در سطح جهانی و در حدود Rs. 8.44lakh در کشور هند می باشد. اما متوسط درآمد سالانه مهندسان هوا و فضا در جهان در حدود Rs. 68lakh و در هند حدود Rs. 8.17lakhs می باشد.

میانگین درآمدی مدیران مهندسی در سطح جهان حدود Rs. 64lakh و در هند در حدود 32.86lakh است. میانگین درآمد سالیانه مهندسان شیمی در دنیا حدود Rs. 63lakh و در هندوستان حدود Rs. 5.89 می باشد. بالاخره میانگین حقوق مهندسان نرم افزار در جهان Rs. 61lakh و در هند تقریبا 4.97lakhs می باشد.

برای مقایسه بهتر درآمدی بین رشته های مختلف مهندسی در هند، جدول زیر را مشاهده نمایید:

رتبه درآمدیمشاغلمیانگین درآمد سالیانه در کشور هند
1مدیران مهندسی (Engineering Managers)32.86INR
2مهندسی نفت (Petroleum Engineering)9.44INR
3مهندسی هسته ای (Nuclear Engineering)8.44INR
4مهندسی هوا و فضا (Aerospace Engineering)8.17INR
5مهندسان شیمی (Chemical Engineers)5.89INR
6مهندسان کامپیوتر (Computer Engineers)4.97INR

وضعیت درآمد مهندسان در هند

شرایط کار و زندگی مهندسان در هند

معمولا میانگین درآمد در کشور هند به مراتب پایین تر از سطح درآمد جهانی است. مهندسان در هند نیز از این قاعده کلی مستثناء نمی باشند. بر اساس آمارهای موجود، میانگین درآمد سالانه در هند در حدود تقریبا 20853INR الی 21205INR (روپیه) می باشد. اگر بخواهیم این مقادیر را به دلار بگوییم، میانگین درآمد هندی ها در سال به حدود 295$ الی $300 (دلار) می رسد. در حالی که درآمد سالانه در نروژ حدود $3678 (دلار) است. بنا به قانون 1948، کارگران در این کشور مجاز به انجام کار تا 48 ساعت در هر هفته می باشند. شرایط کار مهندسان در هند ازط جمله سطح درآمدی و نحوه پرداخت عمدتا مطابق قراردادکاری می باشد.

اما از سوی دیگر هزینه زندگی مهندسان در هند همانند سایر اقشار جامعه ارزان و مقرون به صرفه است. شاخص هزینه زندگی در هند با رقم 24.94% خیلی پایین است. هزینه های زندگی در هند شامل مخارج خوراک، حمل و نقل، هزینه اجاره خانه و هزینه های متفرقه می باشد. بسته به سبک زندگی افراد، برای یک زندگی راحت در هند شما نیازمند صرف مبالغی بین 5000Rs الی Rs40000 (روپیه) هستید.

مقایسه درآمد مهندسان در هند و جهان

در مقایسه با دیگر کشورهای پیشرو جهان در زمینه مهندسی کامپیوتر، مهندسان کامپیوتر در هند از شرایط درآمدی بسیار پایینی برخوردار هستند. اما در مقایسه با کشورهای جهان سوم، این سطح درآمدی نسبتا راضی کننده می باشد. البته نباید فراموش کرد که از سوی دیگر، هزینه زندگی در کشور هند در مقایسه با این کشورهای غربی بسیار پایین تر است. این نقطه مثبت زندگی مهندسان خارجی در هند محسوب می شود.

در جدول زیر به مقایسه کشورها در خصوص میانگین درآمد ها نیز خواهیم پرداخت:

مقایسه کشورهامیانگین درآمد
جهان73501INR
هند29005INR
ایالات متحده15668INR
بریتانیا13024INR
آلمان93096INR

مهندسان خارجی برای کار در هند نیازمند تامین 2 شرط اصلی می باشند تا سفارت هند برای آنها ویزای کار صادر کند. شرط اول برای استخدام در هند داشتن مدرک آکادمیک (کارشناسی به بالا) همراه با سوابق کاری خوب و شرط دوم داشتن پیشنهاد کاری یا جاب آفری از طرف کارفرمای هندی می باشد. مهندسان خارجی با رعایت این ملاحظات قانونی می توانند به راحتی اقامت هند را دریافت و به این کشور مهاجرت نمایند.

شرایط تحصیل مهندسی در هند

تحصیل در رشته مهندسی در دانشگاه های هند سابقه طولانی دارد. اغلب دانشگاه های هندی در هر 3 مقطع تحصیلی به ارائه برنامه های مختلف مهندسی می پردازند. تحصیل مهندسی در هند دوره 4 ساله می باشد. از امتیازات تحصیل در این دوره ها تحصیل به زبان انگلیسی می باشد. شما برای اخذ پذیرش از دانشگاه های هند نیازمند ارائه مدرک دیپلم، مدرک زبان انگلیسی و پاسپورت معتبر می باشید. شما می توانید برای کسب اطلاعات جامع و تکمیلی در باب مهاجرت به هند از راه تحصیل با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *