مهاجرت تحصیلی کانادا

دانشگاه کوئین Queen University at Kingston در کانادا

دانشگاه کوئین Queen University at Kingston در کانادا

دانشگاه کوئین Queen University at Kingston در کانادا یکی از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور است که در شهر انتاریوی کانادا موقعیت دارد. این دانشگاه در سال 1841 توسط ملکه ویکتوریا تاسیس گردید. ساختمان این دانشگاه دارای معماری بسیار زیبا و سنتی است که از امکانات مدرن و پیشرفته ای برخوردار است. این دانشگاه دارای چندین دانشکده می­ باشد. دانشکده پزشکی کوئین یکی از برترین دانشکده های پزشکی در جهان بشمار می ­رود. دانشجویان بین المللی زیادی طرفدار ادامه تحصیل در این دانشگاه می­ باشند.

در حال حاضر نیز 95% دانشجویان دانشگاه کوئین از خارج از شهر Kingston هستند که این دانشگاه را جهت ادامه تحصیل برگزیده اند. ناگفته نماند اساتید آموزشی دانشگاه کوئین Queen University at Kingston در کانادا از معتبرترین اساتید در جهان بشمار می­ روند. کمپ های دانشجویی این دانشگاه در فاصله بسیار کمی از کلاس های درسی موقعیت دارند که امکانات مناسبی را برای دانشجویان فراهم آورده است. اکثر دانشجویان این دانشگاه در این این خوابگاه ها اقامت دارند. این دانشگاه در ابتدا با 2 استاد و 13 دانشجوی آغاز به کار نمود. در حال حاضر بیش از 22114 دانشجو و 8074 نفر اعضاء هیأت علمی، کارمندان و اساتید این دانشگاه را تشکیل می­ دهد.

ناگفته نماند دانشگاه کوئین نخستین دانشگاه در کانادا بود که با اعطاء کمک هزینه های تحصیلی به دانشجویان از آنان حمایت نمود. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به سال ها تجربه و یاری رساندن به متقاضیان تحصیل به دیگر کشورها هستند.

تحصیل در دانشگاه کوئین

دانشگاه کوئین Queen University at Kingston در کانادا یکی از پر متقاضی ترین دانشگاه های این کشور است که پیشروترین دانشگاه در امر تحقیق و پژوهش های فشرده و طبقه بندی شده در حوزه های مختلف علمی و نوآورانه به شمار می ­رود. زبان تحصیل در این دانشگاه انگلیسی است. از 8 دانشکده علوم و هنر، آموزش، مهندسی و علوم کاربردی، علوم بهداشت، حقوق، کسب و کار، تحصیلات تکمیلی و مدرسه تحصیلات دیپلماسی تشکیل شده است. ناگفته نماند کوئین اولین دانشگاهی در کانادا است که دانشجویان دختر را پذیرش نمود. در حال حاضر زنان و دختران تقریبا 58% دانشجویان سال اول مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه را تشکیل می­­ دهد. همچنین 8% دانشجویان دانشگاه کوئین دانشجویان بین المللی هستند که از 109 کشور مختلف با اخذ ویزای تحصیلی کانادا به این کشور مهاجرت نموده اند.

رنکینگ دانشگاه کوئین Queen University at Kingston در کانادا

دانشگاه کوئین با بیش از 22000 دانشجو در شرق کشور کانادا یکی از بهترین دانشگاه های این کشور است. رتبه های بالایی را در کانادا و در سطح جهان کسب نموده است. دانشکده پزشکی این دانشگاه یکی از برترین دانشکده های پزشکی در جهان است. رتبه 4 جهانی را به خود اختصاص داده است. رتبه دانشگاه کوئین Queen University at Kingston در کانادا در سطح جهانی طبق رتبه بندی QS برابر با 224 می­ باشد.

علاوه بر این رتبه بندی رشته های مختلف در این دانشگاه به قرار زیر است:

دانشکدهرتبه بندی (QS)
مهندسی7
پرستاری51-100
علوم زمین و دریایی51-100
جغرافیا51-100
فلسفه51-100
حسابداری و امور مالی101-150
اقتصاد101-150
زبان و ادبیات انگلیسی101-150
جامعه شناسی101-150
روانشناسی101-150

این دانشگاه دارای قدمتی 170 ساله است. شخصیت های برجسته زیادی را در طول عمر فعالیت خود پرورش داده است. کسب 6 جایزه نوبل از دیگر افتخارات این دانشگاه به شمار می­ رود.

رنکینگ دانشگاه کوئین Queen University at Kingston در کانادا

امکانات دانشگاه کوئین در کانادا

دانشگاه کوئین Queen University at Kingston در کانادا مجهز به امکانات بسیار مناسبی همچون کتابخانه در دانشکده های مختلف، موزه و گالری های هنری زیادی می­ باشد. کتابخانه علوم بهداشتی لدرمن، کتابخانه علوم انسانی، علوم اجتماعی استافر، آموزش و مهندسی از جمله کتابخانه های این دانشگاه هستند. موزه زمین شناسی میلر از دیگر امکانات دانشگاه کوئین است که در بردارنده 10000 مواد معدنی و 865 فسیل می ­باشد. این موزه محل نگهداری تخم دایناسو، فسیل حیوانات چند سلولی و رد پاهایی هستند که قدمت آنها به 500 سال پیش می­رسد.

علاوه بر این گالری اگنس اترینگتون زیر نظر این دانشگاه فعالیت می ­نماید. این گالری هنری نیز دارای 14000 اثر هنری از هنرمندان مختلفی همچون رامبراند هنرمنند سرخ پوست می­ باشد. گالری یونین نیز از دیگر نمایشگاه های هنری این دانشگاه است که در سال 1994 افتتاح گردید. در حال حاضر توسط دانشجویان دانشکده هنر با هدف ترویج هنر معاصر اداره می­ گردد. دانشگاه کوئین دارای 18 خوابگاه دانشجویی می ­باشد. بزرگترین خوابگاه دانشجویی در این دانشگاه موسوم به ویکتوریا هال است. هم اکنون 900 دانشجو در این خوابگاه اقامت دارند.

پذیرش در دانشگاه کوئین کانادا

متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه کوئین Queen University at Kingston در کانادا را دارند بایستی مدارک زیر را در تاریخ مقرر به این دانشگاه ارائه نمایند:

  • مدارک تحصیلی پیشین دانشجو به همراه ریز نمرات آن ها
  • توصیه نامه
  • ارائه مدرک GRE جهت ادامه تحصیل در برخی از رشته ها
  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 7
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • پرداخت 105$ (دلار) بابت بررسی مدارک تحصیلی

شهریه دانشگاه کوئین Queen University at Kingston در کانادا

دانشجویان بسته به رشته و مقطع تحصیلی خود شهریه های متفاوتی را بایستی به این دانشگاه پرداخت نمایند. علاوه بر شهریه های تحصیلی دانشجویان ­بایستی هزینه هایی را بابت هزینه زندگی در کانادا و ویزای تحصیلی خود در این کشور در نظر داشته باشند. البته دانشگاه کوئین یکی از دانشگاه هایی است که کمک هزینه های متعددی را به دانشجویان ارائه می­ نماید. برخی از دانشجویان بین المللی در کانادا در کنار تحصیل در این کشور به انجام کارهای دانشجویی پرداخته اند. از این طریق برخی از مخارج خود در این کشور را تأمین می ­نمایند. کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه راهنمایی های مفید خود به متقاضیان مهاجرت به دیگر کشورها سعی در حمایت و یاری رساندن به آنان را دارند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *