مهاجرت تحصیلی کانادا

دانشگاه کالگری Calgary در کانادا

دانشگاه کالگری Calgary در کانادا

دانشگاه کالگری Calgary در کانادا یکی از دانشگاه های جامع تحقیقاتی در شهر آلبرتای کانادا می ­باشد که در سال 1966 تأسیس گردید. این دانشگاه از 14 دانشکده تشکیل گردیده است که بیش از 250 رشته مختلف تحصیلی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان ارائه می­ نماید. تحقیقات تخصصی این دانشگاه بر روی موضوعاتی همچون نوآوری های انرژی، مغز و سلامت روان، مهندسی پزشکی، عفونت ها، التهاب و بیماری های مزمن و فناوری های جدید فضایی می ­باشد.

این دانشگاه نیز همانند برخی از دیگر دانشگاه های کانادا نقش موثری در پذیرش دانشجویان بین المللی داشته است. در حال حاضر بیش از 30000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. از این میان 3000 نفر دانشجویان بین المللی می­ باشند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در نظر دارد تا با ارائه اطلاعات جامع در زمینه دانشگاه های مختلف در جهان دانشجویان عزیز را ر انتخابی صحیح یاری و راهنمایی نمایند.

دانشگاه کالگری Calgary در کانادا دارای 4 پردیس می­ باشد. پردیس اصلی آن در سال 1960 با مساحتی برابر با 200 هکتار در بخش جنوبی شهر آلبرتا تأسیس گردید. 11 دانشکده از میان 14 دانشکده این دانشگاه در این پردیس قرار گرفته است. این پردیس مجهز به آزمایشگاه های تحقیقاتی و امکانات تفریحی پیشرفته ای می­ باشد. ناگفته نماند پردیس Foothills نیز در نزدیکی و یک کیلومتری پردیس اصلی قرار دارد. اما 2 پردیس دیگر دانشگاه کالگری در مرکز شهر آلبرتا موقعیت دارد.

تحصیل در دانشگاه کالگری Calgary در کانادا

کالگری یکی دیگر از دانشگاه های معتبر در کشور کانادا است که سالانه دانشجویان بین المللی زیادی جهت ادامه تحصیل در این دانشگاه اقدام می­ نمایند. در این دانشگاه مطالعات بین المللی و تحقیقات به صورت متنوع و با هدف ارتقای یادگیری دانشجویان در زمینه های مختلف جهانی انجام می­ پذیرد. رشته هایی که در این دانشگاه ارائه می شوند عبارتنداز:

  • علوم ارتباطات
  • حقوق
  • بازرگانی
  • پزشکی
  • پرستاری
  • علوم پایه

یکی از مهمترین شرایط پذیرش تحصیلی در کانادا در کلگری ارائه مدرک زبان انگلیسی تافل و یا آیلتس با حداقل نمره قبولی می­باشد. به گونه ای که دانشجویان دارای مدرک آیلتس می­باید حداقل نمره 7 و یا نمره 550 را در مدرک تافل خود کسب نموده باشند. دانشگاه کالگری Calgary در کانادا در پذیرش دانشجویان بین المللی با هدف جذب و حفظ نخبگان، ادغام آموزش و پژوهش، پژوهش های بین رشته ای، فعالیت های بین المللی، ارتباط با جامعه و توسعه­ی پایدار پرداخته است.

این دانشگاه در نظر دارد تا با استفاده از روش های نوآورانه آموزشی به یکی از 5 دانشگاه برتر تحقیقاتی در جهان دست یابد. در حال حاضر دانشگاه کلگری با تأسیس موسسه آموزشی تیلور با تحقیق و حمایت از دانشجویان متعهد و اساتید برجسته در زمینه آموزش های نوآورانه از دیگر دانشگاه های کانادایی پیشی گرفته است.

هزینه تحصیل در دانشگاه کالگری Calgary در کانادا

شهریه تحصیلی دانشجویان براساس برنامه های تحصیلی آنان با یکدیگر متفاوت است. همچنین دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه ای عمومی علاوه بر پرداخت تعداد واحدهای درسی هر ترم خود می ­باشند. دانشجویانی که تحصیل دکترا در کانادا در این دانشگاه را برگزیده اند، بایستی پس از اخذ پذیرش تحصیلی خود بلافاصله شهریه ترم جاری خود را پرداخت نمایند.

هزینه ها بدین صورت است:

آیتمهزینه به دلار کانادا
دانشجویان بین المللی در دوره های پاره وقت1622CAD
دانشجویان بین المللی در دوره های پاره وقت3245CAD
دوره های کارآموزیCAD811 الی 357CAD

ناگفته نماند هزینه تحصیلی دانشجویان با توجه به رشته و مقطع تحصیلی متغیر می ­باشد. اگر چه اکثر بورسیه های تحصیلی در این دانشگاه متعلق به دانشجویان مقطع دکتری و کارشناسی ارشد است. اما بطور کلی دانشجویانی که دارای شرایط اخذ بورسیه هستند، امکان تحصیل رایگان در این دانشگاه را خواهند داشت. بورسیه تحصیلی معروف ملکه الیزابت که به ارزش 10800CAD (دلار کانادا) برای دانشجویان مقطع کارشناسی و 15000CAD (دلار کانادا) برای دانشجوین مقطع دکتری است. به دانشجویانی که تا اواخر ماه ژانویه درخواست اخذ این بورسیه را نموده اند، تعلق خواهد گرفت.

هزینه تحصیل در دانشگاه کالگری Calgary در کانادا

رنکینگ دانشگاه کالگری Calgary در کانادا

دانشگاه کلگری دانشگاهی معتبر و تحقیقاتی در کانادا است. با اخذ رتبه های برتر در سال های مختلف نقش موثری در جذب دانشجویان بومی و بین المللی در کانادا داشته است. رتبه این دانشگاه بدین صورت است:

پارامتررتبه
webmetrica96
US news204
Times201-250
QS201-300

علاوه بر این دانشگاه کلگری در لیست 50 دانشگاهی است که در سطح جهان بالاترین درآمدها را با انجام تحقیقات علمی مختلف دریافت نموده است. درآمد تحقیقاتی این دانشگاه بیش از 380 میلیون $ (دلار) در سال گزارش شده است. رتبه ششمین دانشگاه در این زمینه را در میان دیگر دانشگاه های تحقیقاتی در کانادا بخود اختصاص داده است. در حال حاضر نیز درآمدهای تحقیقاتی این دانشگاه رو به افزایش می­ باشد.

مدارک لازم جهت پذیرش در دانشگاه کلگری

آغاز پذیرش دانشجو در دانشگاه کلگری در تاریخ های 15 دسامبر و 25 ژانویه می­ باشد. دانشجویان بایستی مبلغی را جهت بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی خود به حساب این دانشگاه پرداخت نمایند. مدارک زیر به هنگام ارسال درخواست پذیرش تحصیلی به دانشگاه کلگری لازم و ضروری است:

  • تکمیل فرم درخواست پذیرش تحصیلی
  • مدارک تحصیلی پیشین به همراه ریز نمرات آن ها
  • ارائه مدارک زبان انگلیسی جهت اثبات مهارت زبان دانشجو
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • توصیه نامه از اساتید تحصیلی قبلی

لازم بذکر است دانشجویان بایستی در زمان های مقرر نسبت به اخذ پذیرش خود در دانشگاه کلگری اقدام نمایند. زیرا در غیر از تاریخ های فوق این دانشگاه مدارک دانشجویان را بررسی نمی ­نماید. دانشجویان می ­توانند با دریافت راهنمایی ها و مشاوره های مفید کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نسبت به اخذ ویزای تحصیلی کانادا و کشورهای مختلف اقدام نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *