مهاجرت تحصیلی کانادا

دانشگاه واترلو کانادا

دانشگاه واترلو کانادا

دانشگاه واترلو کانادا از جمله سرشناس ترین دانشگاه های این کشور هست که دارای اعتبار چشم گیری نصبت به سایرکشورهای دیگر در دنیا می باشد. در صورتی که شما هم علاقه مند به گرفتن پذیرش تحصیلی در این دانشگاه و و در نهایت مهاجرت و گرفتن حق اقامت این کشور از روش تحصیلی می باشد با مطالعه نمودن این مقاله و هم چنین مراجعه نودن به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که مربوط به کشور کانادا می باشد به اطلاعات جامعی دست یابید.

همواره این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاهی در سرتاسر جهان با داشتن تجربه کافی توانسته به عنوان یک دانشگاه که دارای منابع تحلیلی و همچنین داشتن یک بینش در مورد آموزش عالی و داشتن تخصص بی نظیری در مورد روندهای عملکرد دانشگاه منجر شده که این دانشگاه موفق به ارائه دادن اطلاعات فراوانی بر اساس تعالی دانشگاه در هر قاره و در سراسر جهان به شمار رود. دانشگاه واترلو کانادا که همواره در زمینه های تعلیمی و همچنین تعاونی بعد از و قوع جنگ جهانی دوم یعنی سال 1957 موفق به گسترش دادن ارتباطات خود را با سایر کشورهای دنیا شده اند. در دهه آینده، این دانشگاه متعهد به ایجاد نمودن یک آینده بهتر برای کانادا و جهان و همچنین حمایت از نوآوری و همکاری برای ایجاد راه حل های متناسب با نیازهای امروز و فردا است.

مرفی دانشگاه واترلو کانادا

دانشگاه واترلو، در حدود نیم قرن پیش در مرکز فن آوری کانادا واقع شده است. تبدیل به یکی از دانشگاه های جامع پیشرو در کانادا می باشد که در بر گیرنده 35000 دانشجوی تمام وقت و نیمه وقت در دوره های کارشناسی بوده که موفق شده اند از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. این دانشگاه در برگیرنده 35% از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و همچنین 13% از دانشجویان مقطع کارشناسی می باشد که از دانشجویان بین المللی تشکیل شده اند.

این دانشگاه در بر گیرنده 1150 نفر از استادان عضور هیات علمی که به صورت تمام وقت اشتغال دارند. همچنین 322 نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه دارای تابعیت بین المللی می باشند. دانشگاه واترلو که توانایی میزبانی بیشتر از 174000 دانشجو از جانب 146 کشور مختلف در سرتاسر دنیا را دارد. بسیاری از این تعداد دارای سوابق دانشگاهی و فارغ التحصیل شدن از دیگر کشور های دنیا را دارند به صورتی که حدو 17000 نفر از این دانشجویان موفق به تحصیل نمودن در یک رشته دیگر شده اند. 1200 نفر از آنه سابقه تحصیل نمودن و اخذ مدرک 2 رشته دانشگاهی دیگر و حتی 46 نفر از دانشجویان موفق به اخذ مدرک از 3 رشته دانشگاهی دیگر شده اند.

رنکینگ دانشگاه واترلو در کانادا

تا به اینجا متوجه شدید که دانشگاه واترلو در کانادا به چه اندازه معتبر و شناخته شده است. این موضوع با بررسی آمار و ارقام به دست آمده در خصوص رنکینگ و رتبه های جهانی که توسط این دانشگاه کسب شده است، شفاف تر گردیده و کاملا به اثبات می رسد. رتبه هایی که دانشگاه مذکور در سیستم های مختلف رتبه بندی به خود اختصاص داده و کسب نموده است، در جدول آمده است:

نظام رتبه بندیرتبه کسب شده
Webometrics80
Shanghai151
US news191
QS154
Times201

دانشکده های دانشگاه واترلو کانادا

از جمله اصلی ترین دانشکده های موجود در این دانشگاه عبارتند از:

  • دانشکده علوم بهداشتی کاربردی
  • دانشکده هنر
  • دانشکده فنی
  • دانشکده محیط زیست
  • دانشکده ریاضیات
  • دانشکده علوم

این دانشگاه که دارای 1000 هکتار فضای اصلی آموزشی می باشد. دربرگیرنده، 3 کمپ ماهواره ای، 6 دانشکده اصلی و هم چنین 10 مدرسه مبتنی بر دانشکده و 4 موسسه آموزشی وابسته و مرتبط می باشد که دارای بزرگ ترین دانشکده فنی و مهندسی در کشورکانادا هست که توانسته خود را به عنوان بزرگترین ارائه کننده برنامه علوم آماری در منطقه آمریکای شمالی به شمار رود. شامل یکی از بزرگ ترین و به روزترین مراکز تجمع دانشمندان در سرتاسر جهان و هم چنین دارای دپارتمان های آموزشی و روانشناسی در سطح کانادا به شمار رود.

سطح آموزش دانشگاه واترلو کانادا

از آنجا که سطح آموزشی این دانشگاه بسیار بالا می باشد منجر به این شده که اشخاص سر شناس زیادی از این دانشگاه فارغ التحصیل شوند به صورتی که 4 نفر از فارغ التحصیلان این دانشگاه موفق به برنده شدن جایزه Killam Prize شده اند. استادان این دانشگاه موفق به گرفتن 2 جایگاه از نوزده جایگاه برتر در سطح استادان برتر در دنیا شده اند. 65 نفر از استادان این دانشگاه موفق شده اند که خود را به عنوان اساتید تحقیقاتی به کار خود ادامه دهند. 3 دانشکده این دانشگاه موفق شده اند که از طرف بنیاد Pierre Elliott Trudeau موفق به ارائه نمودن بورسیه تحصیلی در این کشور شده اند.

سطح آموزش دانشگاه واترلو کانادا

اهمیت زبان جهت تحصیل در دانشگاه واترلو کانادا

نمره زبان برای تحصیل در کانادا و انتخاب دانشگاه واترلو در کانادا امری مهم و ضروری است. به همین دلیل برای دانشجویان متقاضی تحصیل در رشته های مختلف، صلاحیت های زبان انگلیسی تعیین شده است. در صورتی که فرد دانشجو نمره زبان انگلیسی مد نظر دانشگاه که به شرح زیر می باشد را دارا باشد، مورد پذیرش تحصیلی قرار خواهد گرفت:

نوع آزموننمرهشرح
آزمون زبان انگلیسی تافل اینترنتی90در مهارت نوشتاری نمره 25 و در مهارت مکالمه نمره 25
آزمون آیلتس آکادمیک7
آزمون MELAB85در هر یک از بخش ها نمره 80
آزمون CAEL70در هر یک از بخش های نوشتاری و مکالمه نمره 70
آزمون PTE63در هر یک از بخش ها نمره 65
آزمون EFAS75% نمره کلیدر سطح 400 با کسب نمره 75 % در حوزه های آکادمیک، نوشتاری و شفاهی

در صورتی که دانشجوی متقاضی نمرات پایین تر از نمرات فوق الذکر را کسب کند، به صورت مشروط و از طریق دوره BASE مورد پذیرش تحصیلی قرار می گیرد.

شرایط عدم ارائه مدرک زبان در کانادا

دانشجوی متقاضی که قصد مهاجرت به کانادا و تحصیل در دانشگاه واترلو در کانادا را دارد، بایستی مدرک زبان مربوطه و مورد درخواست دانشگاه را ارائه دهد. تنها در صورتی از ارائه مدرک زبان معاف می گردد که شرایط به شرح زیر را دارا باشد. در غیر این صورت ارائه مدرک زبان جهت پذیرش تحصیلی الزامی است.

  • چنانچه دوره هایی از تحصیلات خود را در کشور کانادا گذرانده باشد.
  • چنانچه وی دارای زبان مادری انگلیسی نباشد. اما تحصیلات خود را به صورت تمام وقت و برای مدت 4 سال در یکی از مدارس انگلیسی زبان سپری نموده باشد.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه واترلو کانادا

دانشگاه واترلو در کانادا نیز همانند سایر دانشگاه‌های جهان، بورسیه های تحصیلی مختلفی را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است. اما دانشجویان الزاما بایستی از سوابق تحصیلی بسیار قوی جهت دریافت این بورسیه ها برخوردار باشند. برخی از بورسیه‌های این دانشگاه به شرح زیر است:

  • بورسیه Merit Scholarship (این بورسیه حداکثر به مبلغ 1000$ (دلار) و برای دانشجویان مقطع کارشناسی که تحصیلات خود را به صورت تمام وقت ادامه می دهند، اعطاء می گردد.
  • بورسیه President’s Scholarship of Distinction-President’s Scholarship (این بورسیه حداکثر به مبلغ 2000$ (دلار) بوده و برای هزینه تحصیل در ترم اول دانشجویان در حال تحصیل به صورت تمام وقت ارائه می گردد. این بورسیه قادر است شهریه تحصیلی دانشجویان را حداکثر تا 1500% تامین کند،‌
  • (Ontario Trillium Scholarship (OTS (این نوع بورسیه نیز مختص دانشجویان مقطع دکترا بوده و قابلیت تمدید برای مدت 4 سال را خواهد داشت. اعطاء این بورسیه از سال 2010 میلادی آغاز شده است.
  • بورسیه Vanier Canada Graduate Scholarship
  • بورسیه International Student Entrance Scholarships

شرایط مالی دانشگاه واترلو کشور کانادا

در طی سال های 2013-2014 این دانشگاه توانسته که به میزان 181 میلیون $ (دلار) بودجه پژوهشی از جانب دولت این کشور در یافت نماید. با این توضیح که این میزان دارای افزایش 75% نسبت به سال های 2003-2004 میلادی می باشد جالب است که بدانید که به ازاء هر دلار که دولت مردان این کشور در دانشگاه واترلو کانادا هزینه می کند. این دانشگاه توانایی این را دارد که حدود 9 برابر این میزان دارای سود دهی باشد و به دولت مردان برگرداند. هم چنین دانشگاه واترلو کانادا توانایی این را دارد که به ازای هر سال حدود 200000 شغل را ایجاد کند.

با توجه به اتمام مقاله دانشگاه واترلو کانادا و در صورتی که شما هم علاقه مند به تحصیل در این دانشگاه و هم چنین مهاجرت و اخذ اقامت در این کشور شدید این فرصت را دارید تا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط تحصیلی کشور کانادا به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نظیر دانشگاه های کانادا به اطلاعات جامعی دست یابید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *