مهاجرت تحصیلی ترکیه

دانشگاه هنر استانبول

دانشگاه هنر استانبول

دانشگاه هنر استانبول طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده، بطوریکه هنرمندان زیادی این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. دانشگاه هنر معماری سینان ، دانشگاه دولتی است که در سال 1882 در شهر استانبول تأسیس شد. همچنین کارمندان اداری دانشگاه سینان به 500 نفر می ­رسد. دانشگاه سینان در ابتدا به عنوان مدرسه هنرهای زیبا فعالیت می ­نمود. در سال 1982 به آکادمی هنرهای زیبا تغییر نام یافت. دانشگاه هنر معماری سینان ، دانشگاه دولتی است که در سال 1882 در شهر استانبول تأسیس شد. همچنین کارمندان اداری دانشگاه سینان به 500 نفر می ­رسد. دانشگاه سینان در ابتدا به عنوان مدرسه هنرهای زیبا فعالیت می ­نمود. در سال 1982 به آکادمی هنرهای زیبا تغییر نام یافت.

در سال 2003 اکادمی هنرهای زیبا سینان به یک دانشگاه هنرهای زیبا مبدل گردید. از آن پس این مرکز به عنوان دانشگاه هنرهای زیبای سینان و دانشگاه هنر استانبول معروف گردیده است. این دانشگاه برنامه های آموزشی 4 ساله را به دانشجویان ارائه می ­نماید. این دانشگاه از برنامه های اراسموس پیروی می­ نماید. دانشجویان با تحصیل در این دانشگاه می­ توانند وارد دانشگاه های دیگر کشورها شده و تجربه تحصیل در دانشگاه های دیگر را نیز کسب نمایند. از آنجاییکه دانشگاه سینان یا دانشگاه هنر در استانبول یکی از دانشگاه های دولتی کشور ترکیه است، هزینه های تحصیل در این دانشگاه نسبتا ارزان است. البته هزینه تحصیل در رشته های مختلف در این دانشگاه با یکدیگر متفاوت است. این مقاله توسط مقاله نویسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در اختیار شما قرار گرفته است.

بررسی دانشگاه هنر معماری استانبول

دانشگاه هنر استانبول یا دانشگاه سینان اولین دانشگاه هنر در کشور ترکیه است که به آموزش هنرهای زیبا پرداخته است. این دانشگاه در شهر استانبول و توسط عثمان حمدی باستان شناس- نقاش تأسیس گردید. آموزش در این دانشگاه از تدریس در رشته های مجسمه سازی، نقاشی، معماری و خوشنویسی آغاز گردید. پس از اینکه مدرسه هنرهای زیبای سینان به آکادمی دانشگاهی تبدیل گردید، دانشکده هنرهای زیبا، دانشکده معماری، دانشکده علوم و ادبیات نیز در به این دانشگاه اضافه گردید. علاوه بر دانشکده های فوق موسساتی نیز همانند موسسه کنسرواتور حرفه ای، موسسه علوم اجتماعی، موسسه خیریه هنر و موسسه علم و فناوری نیز تحت نظارت این دانشگاه مشغول به فعالیت می ­باشند.

دوره های هنر معماری سینان استانبول

یکی از قدیمی ترین دانشگاه های هنر کشور ترکیه دانشگاه هنر استانبول یا همان دانشگاه سینان است. این دانشگاه در سال 1955 به عنوان دانشگاه هنرهای زیبای کاربردی شناخته شد که وابسته به دانشگاه مرمره استانبول بود. زبان تحصیل در این دانشگاه ترکی است. دانشجویان می ­باید جهت ادامه تحصیل در این دانشگاه از مهارت زبان ترکی برخوردار باشند. 13 دانشکده تحت نظارت این دانشگاه مشغول به فعالیت می­ باشند. دانشکده نساجی، دانشکده موسیقی و نقاشی، دانشکده فیلم های متحرک از جمله دانشکده های این دانشگاه به حساب می­ آیند. جهت تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در ترکیه را مطالعه بفرمائید.

میانگین تعداد دانشجویان این کشور از طریق نمودار زیر بدین شرح می باشد:

تعداد متقاضیان بین المللی در ترکیه

دیگر واحدهای دانشگاه معماری سینان به صورت زیر طبقه بندی شده اند:

  • دانشکده هنرهای زیبا: این دانشکده رشته های عکاسی، صنایع دستی، چیدمان کتاب، طراحی پارچه و مد و خوشنویسی را به دانشجویان ارائه می نماید.
  • دانشکده معماری: رشته های طراحی صنعتی، معماری داخلی، معماری، برنامه ریزی شهری و برنامه ریزی منطقه ای توسط این دانشکده ارائه داده می ­شود.
  • سالن کنسرت استانبول: موسیقی، موسیقی شناسی و هنرهای نمایشی
  • مدرسه فنی و حرفه ای: طراحی نساجی و ترمیم معماری
  • موسسه علوم طبیعی
  • موسسه علوم اجتماعی
  • موسسه هنرهای زیبا
  • آموزش در دانشگاه هنر استانبول

شرایط پذیرش تحصیلی در دانشگاه هنر ترکیه

دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه بوغازیچی دوره های آموزش هنر را به دانشجویان ارائه می ­دهد. این آموزش بیشتر برای آن دسته از دانشجویان هنری است که علاقمند به توسعه منافع در رشته های هنر پلاستیک، طراحی پایه و خلاق، فن درام نویسی، مطالعات تراژدی، رقص باله وموسیقی هستند. این دپارتمان پس از پایان آموزش مدرکی جهت گذراندن این دوره ها به دانشجویان اعطاء نمی­ نماید. این دوره ها به صورت منظم با فعالیت های علمی دپارتمان مورد نظر در ارتباط است.

دوره های هنرهای زیبا در دانشگاه هنر استانبول در 2 دوره برگزار می­ گردد. در دوره نخست دانشجویان به یادگیری فعالیت های استودیویی پرداخته و مهارت های خود را می ­توانند تا سطوح مقدماتی، متوسطه و پیشرفته توسعه دهند. پس از پایان دوره نخست از دانشجویان آمونی اخذ می­ گردد. در صورتیکه دانشجویان بتوانند نمره قبولی در این دوره کسب نمایند. اجازه تحصیل در دوره بعدی به آنان داده خواهد شد. شرایط اعزام دانشجو به این کشور از طریق مقاله اعزام دانشجو به ترکیه را مطالعه بفرمائید.

الزامات پذیرش در دانشگاه هنر استانبول

دانشگاه هنر استانبول با حفظ ساختار اصلی در تلاش است تا آموزش در این راستا را بهبود ببخشد. این دانشگاه سعی بر این دارد تا آموزش های خود را در بخش های بین المللی، موسسات پژوهشی، سازمان های غیر دولتی به صورت یک استاندارد جهانی پیاده سازی نموده است. از این رو در اختیار موسسات علمی قرار دهد. دانشجویان علاقمند به تحصیل در دانشگاه هنر در استانبول می ­باید ابتدا درخواست را به این دانشگاه ارسال نمایند. دانشجویان توجه داشته باشند تا فرم مربوطه را به دقت و بدون خطا تکمیل و در اختیار دانشگاه هنر استانبول قرار دهند. در صورتیکه دانشگاه فوق با تحصیل دانشجوی مورد نظر موافقت نماید. برای متقاضی دعوتنامه نامه تحصیلی ارسال می­ گردد. پس از آن دانشجو می ­تواند جهت اخذ ویزای تحصیلی ترکیه اقدامات لازم را انجام دهد.

الزامات تحصیل در دانشگاه هنر استانبول

هزینه تحصیل در mimar sinan fine art استانبول

دانشگاه هنر در استانبول از جمله دانشگاه های دولتی کشور ترکیه است. هزینه دانشگاه های دولتی این کشور بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. اما هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه تا $20000 (دلار) هم می ­رسد. دانشجویانی که از مهارت زبان ترکی و یا انگلیسی برخوردار نیستند. از این رو باید در دوره های زبان دانشگاه های این کشور شرکت نموده است. پس از کسب مهارت لازم وارد رشته تحصیلی مورد نظر خود گردند. هزینه تحصیل در دوره های زبان دانشگاه های ترکیه 600$ الی 1500$ (دلار) تخمین زده شده است.

دانشجویان می ­توانند با آگاهی از شرایط دریافت اجازه کار در ترکیه نسبت به اخذ مجوز کار اقدام نموده است. با انجام کارهای دانشجویی در این کشور برخی از هزینه های زندگی را تأمین نمایند. ناگفته نماند افراد زیادی به روش های مختلف به ترکیه سفر می ­نمایند. سعی در اخذ اقامت دائم و سپس تابعیت این کشور را دارند. افرادی که قصد سرمایه گذاری در کشور ترکیه را دارند بهتر است تا کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نموده و تجربیات آنان در این زمینه بهره­ مند گردند.

4/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “دانشگاه هنر استانبول

  1. فاطمه مبعثی گفت:

    سلام روز بخیر
    میخواستم بدونم تحصیل تو رشته نقاشی یا انیمیشن تو مقطع کارشناسی ارشد هم وجود داره توی دانشگاه هنر استامبول؟ و اگه هست شرایطش چیه برا پذیرش

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. در خصوص بررسی اطلاعات رشته ها و دانشگاه با مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید. باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *