مهاجرت تحصیلی کانادا

دانشگاه های رایگان کانادا

دانشگاه های رایگان کانادا

متقاضیانی که برای مهاجرت به کشور کانادا تحصیل در دانشگاه های این کشور را انتخاب کرده اند باید بدانند که امکان تحصیل در دانشگاه های این کشور به صورت کاملا رایگان وجود ندارد. برای اخذ پذیرش از دانشگاه های رایگان کانادا شرایطی در نظر گرفته شده است زیرا این دانشگاه ها معمولا دارای رتبه های بالایی هستند. متقاضیان باید این نکته را بدانند که هزینه های تحصیل در بیشتر دانشگاه ها بسیار کم می باشد، به همین دلیل افراد زیادی برای ادامه تحصیل دانشگاه های کانادا را انتخاب می کنند. برای تحصیل در مقطع لیسانس دانشجویان باید به مدت 4 سال تحصیل کنند. افرادی که قصد تحصیل در مقطع فوق لیسانس و یا دکتری را دارند باید به مدت 2 سال تحصیل کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله سعی بر آن دارد تا متقاضیان را با دانشگاه های رایگان کانادا آشنا کند.

پذیرش از دانشگاه های رایگان کانادا

در ماه فوریه سال 2018 میلادی دولت کشور کانادا اعلام کرد تحصیل در این کشور برای افرادی که توانایی پرداخت هزینه های تحصیل را ندارند و یا فقیر هستند تقریبا رایگان خواهد بود. جهت اخذ پذیرش باید مدارکی را ارائه نمایید:

  • ارائه ویزا کشور کانادا
  • ارائه پاسپورت معتبر با داشتن اعتبار
  • ارائه مدرک زبان معتبر مانند IELTS و TOEFL. نمره اخذ شده در IELTS باید حداقل 6.5 باشد و نمره اخذ شده TOEFL باید حداقل 84 باشد.
  • دانشجویان باید انگیزه خود را از تحصیل در این دانشگاه نوشته و تحت عنوان انگیزه نامه ارائه دهند، نوشتن انگیزه نامه بسیار مهم می باشد. دانشجو باید به گونه ای انگیزه نامه را بنویسد که مسئولان دانشگاه را متقاعد کند.
  • دریافت فرم درخواست بین المللی و تکمیل آن
  • پرداخت هزینه های مربوط به درخواست
  • ارائه مدرک تحصیلی پیشین و ارائه ریز نمرات مقطع تحصیلی

دانشگاه های کم هزینه کانادا

تحصیل در دانشگاه های رایگان کانادا وجود ندارد. زیرا هزینه های دانشگاه های بسیار پایین می باشد. حتی دانشجویان داخلی باید شهریه تحصیلی بپردازند. در ادامه به معرفی دانشگاه های کم هزینه در این کشور می پردازیم:

  • دانشگاه نیوفاندلند
  • دانشگاه پرنس ادوارد
  • دانشگاه براندون
  • دانشگاه آلبرتا کنکوردیا
  • دانشگاه دومینیکن
  • دانشگاه آتبسکا
  • دانشگاه سانتا
  • دانشگاه ساسکاچوان

بورسیه و دانشگاه های رایگان کانادا

در برخی از دانشگاه های این کشور حتی دانشجویان داخلی برای تحصیل باید شهریه پرداخت نمایند. پس امکان تحصیل برای دانشجویان خارجی و بین المللی به صورت کاملا رایگان ممکن نیست. دانشجوویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری را در بهترین دانشگاه های کانادا که نام آن ها در بین دانشگاه های برتر دنیا دیده می شود، دارند می توانند از برنامه های بورس تحصیلی استفاده نمایند.

دانشگاه های و موسسات آموزش عالی این کشور به متقاضیان کمک های تحصیلی زیادی می کنند تا دانشجویان توانمند را جذب کنند. سپس از این دانشجویان در پروژه های دانش بنیان استفاده می کنند. بورسیه های تحصیلی که در این کشور ارائه می شود به شرح زیر هستند.

  • Grants
  • Bursaries
  • Scholarships

بورسیه Scholarship: این بورسیه توسط دولت این کشور، دانشگاه ها و یا موسسات خصوصی تامین می شود. این بورسیه بر اساس شرایط تحصیلی و درسی متقاضی ارائه می شود. دانشجویانی که می توانند این بورسیه را دریافت کنند دارای شرایطی مثل: اراده رزومه قوی و توانایی ارائه کارهای پژوهشی هستند.

بورسیه Grants/ Bursaries: در زمانی که داشجو نیاز کمک مالی دارد این بورسیه به وی تعلق می گیرد. برای اعطاء این بورسیه شرایط تحصیلی فرد بررسی نمی شود، این کمک هزینه های تحصیلی در مواقع کمتری به دانشجویان خارجی و بین المللی اعطاء می شود.

بورسیه و دانشگاه های رایگان کانادا

نیوفاندلند و پرنس ادوارد از دانشگاه های رایگان کانادا

در کل کشور کانادا این دانشگاه به عنوان دانشگاهی کم هزینه شناخته می شود. دانشجویان می توانند در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه نیوفاندلند ادامه تحصیل دهند. دانشگاه پرنس ادوارد دارای دانشجویان کمی می باشد. هزینه های تحصیل در این دانشگاه نیز مقرون به صرفه می باشد. در دانشگاه پرنس ادوارد امکان تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود دارد.

هزینه تحصیل بدین صورت است:

دانشگاهمقطع تحصیلیشهریه به دلار کانادا
نیوفاندلندکارشناسی8800CAD
کارشناسی ارشد10705CAD
پرنس ادواردکارشناسی4482CAD
کارشناسی ارشد4428CAD

دانشگاه براندون و آلبرتا کنکوردیا کانادا

این دانشگاه نیز یکی از دانشگاه های کم هزینه در کشور کانادا می باشد. در این دانشگاه نیز امکان تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای متقاضیان امکان پذیر می باشد. دانشگاه آلبرتا یکی دیگر از دانشگاه های کم هزینه در کشور کانادا محسوب می شود.

شهریه این دانشگاه ها بدین صورت است:

دانشگاهمقطع تحصیلیشهریه به دلار کانادا
براندونکارشناسی6771CAD
کارشناسی ارشد7485CAD
آلبرتا کنکوردیاکارشناسی5680CAD
کارشناسی ارشد6100CAD

دانشگاه دومینیکن و آتبسکا کانادا

برای معرفی دانشگاه دومینیکن باید گفت که یکی دیگر از دانشگاه های کم هزینه در کشور کانادا می باشد. این دانشگاه جزء دانشگاه های شناخته شده در جهان می باشد. جهت تحصیل در مقطع کارشناسی در این دانشگاه باید مبلغ 5000CAD (دلار کانادا) پرداخت شود. در کل کشور کانادا این دانشگاه کم هزینه ترین دانشگاه ها می باشد. برای تحصیل در دانشگاه آتبسکا متقاضیان هزینه های کمی را پرداخت می نمایند. این دانشگاه دروس تحصیلی را در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می نماید. برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید مبلغ 9440CAD (دلار کانادا) پرداخت شود. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو باید مبلغ 10490CAD (دلار کانادا) بپردازد.

دانشگاه سانتا و ساسکاچوان کانادا

دانشگاه سانتا دارای سطح علمی بسیار بالایی دارد. در دانشگاه سانتا هزینه های زندگی نیز کم هزینه می باشد. دانشجویان از سرارسر دنیا می توانند در این دانشگاه ثبت نام کرده و مشغول به تحصیل شوند. برای تحصیل در مقطع کارشناسی متقاضی باید مبلغ 6420CAD (دلار کانادا) پرداخت نماید.

یکی دیگر از دانشگاه های کشور کانادا دانشگاه ساسکاچوان می باشد که حدودا 20000 دانشجو در آن تحصیل می کنند. این دانشگاه در سطح جهان به عنوان دانشگاهی ممتاز شناخته می شود. در بین 15 دانشگاه برتر در این کشور نام ساسکاچوان نیز دیده می شود. میانگین شهریه های این دانشگاه بدین صورت است:

  • مقطع کارشناسی: 6000CAD الی 8000CAD (دلار کانادا)
  • مقطع کارشناسی ارشد: 8000CAD الی 10000CAD (دلار کانادا)

تحصیل در دانشگاه های رایگان کانادا وجود ندارد. اما دانشگاه هایی در این کشور وجود دارد که هزینه های تحصیلی در آن ها بسیار کم و مقرون به صرفه می باشد. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارید باید پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر ویزای تحصیلی دریافت نمایید. برای اطلاع در رابطه با این موضوع پیشنهاد می شود مقاله مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در کانادا را مطالعه نمایید.

برای مهاجرت به کانادا باید از هزینه های زندگی و تحصیلی در این کشور نیز مطلع باشید. برای آگاهی در این رابطه می توانید به مقاله هزینه تحصیل و زندگی در کانادا مراجعه نمایید. اگر پس از مطالعه مقالات نیاز به مشاوره های بیشتر داشتید با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *