مهاجرت تحصیلی کانادا

دانشگاه منیتوبا Manitoba در کانادا

دانشگاه منیتوبا Manitoba در کانادا

دانشگاه منیتوبا Manitoba در کانادا دانشگاهی دولتی است که در شهر منیتوبای این کشور موقعیت دارد و این دانشگاه در سال 1877 تاسیس گردید. متشکل از 22 دانشکده و 3 پردیس در شهرهای بنتین، فورت گری و مرکز ویلیام نوری می­ باشد. این دانشگاه یکی از دانشگاه های پیشرو تحقیقاتی در زمینه های مختلفی همچون ایدز نانو تکنولوژی و آب و هوا می باشد. در این دانشگاه تحقیقات زیادی انجام گرفته است. دانشگاه منیتوبا Manitoba در کانادا بیشترین آمار تحقیقاتی را در زمینه های مختلف علمی در میان دانشگاه های کانادا دارد. دانشجویان ملی و بین المللی زیادی در این دانشگاه مشغول به تحصیلند. از 26000 دانشجو بیش از 8% آنان دانشجویان بین المللی هستند که از 100 کشور مختلف به کانادا مهاجرت نموده اند.

منیتوبا یکی از استان های مهاجرپذیر کانادا است. صنعت معدن، کشاورزی و ماهیگیری این استان نقش موثری در رشد اقتصادی کشور کانادا دارد. با توجه به این موضوع فرصت های شغلی بسیاری در این استان وجود دارد. اگر چه هزینه های زندگی در این استان بسیار مناسب و پایین است. اما دانشجویان با استفاده از فرصت های شغلی موجود در این شهر می توانند به انجام کارهای دانشجویی در این شهر پرداخته است. به تأمین برخی از هزینه های تحصیل وزندگی در کانادا بپردازند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تلاشند تا بهترین دانشگاه های جهان را به متقاضیان معرفی نمایند.

تحصیل در دانشگاه منیتوبا Manitoba در کانادا

برنامه های تحصیلی دانشگاه منیتوبا بسیار جالب و متنوع می­ باشد. بگونه ای که دانشجویان سال اولی قبل از شروع سال تحصیلی و زودتر از سایر دانشجویان با هدف آشنایی و جهت گیری وارد دانشگاه می­ شوند. علاوه بر این برنامه های تفریحی دیگری نیز برای بزرگسالان و کودکان شامل برنامه های شنا، هاکی روی یخ، بسکتبال و والیبال و غیره را نیز در تابستان ها و زمستان ها ارائه می نماید. در سال 2013 این دانشگاه با حمایت از برنامه طراحی برنامه ریزی های شهری توانست برنامه ریزی گسترش محوطه فورد گاری را خود بر عهده بگیرد.

این برنامه با هدف افزایش تجربه عمومی در محیط دانشگاه و رشد در چارچوب شهری مسکن، ساختمان، حمل و نقل انجام گردید. این دانشگاه دارای 22 دانشکده می ­باشد. علاوه بر این 4 کالج سنت بونیفس، سنت جان، سنت پاول و سنت اندرو از جمله مراکزی هستند که تحت نظارت این دانشگاه مشغول به فعالیت می­ باشند.

رنکینگ دانشگاه منیتوبا Manitoba در کانادا

دانشگاه تحقیقاتی منیتوبا با انجام بیشترین پروژه های تحقیقاتی در کانادا رتبه یک تحقیقات در این کشور را به خود اختصاص داده است. همچنین طبق رتبه بندی های مختلف جهانی رنکینگ های بالایی را به خود اختصاص داده است. ناگفته نماند مشاهیر و شخصیت های برجسته زیادی همچون هربرت مارشال، فیلیپ جیمیز و ریچارد کاندی در این دانشگاه تحصیلات را به پایان رسانیده اند.

این رتبه بندی بدین صورت است:

آیتمرتبه
Qs551
US News17
Times401

رنکینگ دانشگاه منیتوبا Manitoba در کانادا

شهریه تحصیلی در دانشگاه منیتوبا Manitoba در کانادا

هزینه های تحصیل در دانشگاه منیتوبا برای دانشجویان بومی و بین المللی در کانادا با یکدیگر متفاوت است. علاوه بر این رشته و مقطع تحصیلی در این دانشگاه بر میزان شهریه پرداختی دانشجویان تأثیر گذار است. جدول زیر شهریه های تحصیلی در برخی از رشته های مختلف در دانشگاه منیتوبا Manitoba در کانادا را نمایش می ­دهد.

رشته تحصیلیشهریه دانشجویان کانادایی به دلار کاناداشهریه دانشجویان بین المللی به دلار کانادا
کشاورزی4800CAD15800CAD
معماری5400CAD17300CAD
هنر4100CAD14300CAD
تجارت5800CAD14800CAD
پرستاری5300CAD17400CAD
آموزش و پرورش4400CAD14600CAD
مهندسی6200CAD20000CAD
محیط زیست4800CAD16200CAD

دانشجویان بین المللی امکان اخذ بورس تحصیلی در کانادا را دارند. البته اکثر این بورسیه ها با توجه به دستاوردهای علمی دانشجویان در هر دوره­ تحصیلی ارائه داده می ­شود. دانشجویان می توانند با مراجعه به سایت دانشگاه مانیتوبا می توانند از شرایط و چگونگی تحصیل در کانادا با بورسیه مطلع شوند.

مدارک لازم جهت پذیرش در دانشگاه منیتوبا

متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در کانادا و در دانشگاه منیتوبا Manitoba را دارند، با ارائه مدارک زیر می­ توانند درخواست پذیرش را به این دانشگاه بنمایند:

  • مدارک تحصیلی دوره قبل
  • توصیه نامه از اساتید دوره­ تحصیلی قبلی
  • انگیزه نامه
  • برخورداری از حداقل معدل 3 در مقیاس 4
  • مدارک زبان انگلیسی (ایلتس و یا تافل)

لازم بذکر است دانشجویان ملزم به پرداخت هزینه 100$ (دلار) بابت بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی به این دانشگاه می ­باشند. این هزینه در در صورت عدم موافقت نیز مسترد نمی ­گردد.

خوابگاه و امکانات دانشگاه منیتوبا Manitoba در کانادا

دانشگاه منیتوبا Manitoba در کانادا امکانات بسیار مناسبی را برای دانشجویان فراهم نموده است. دانشجویان این دانشگاه امکان استفاده از خوابگاه های دانشجویی را دارند. هزینه استفاده از خوابگاه های این دانشگاه 8000$ الی 12000$ (دلار) در سال می باشد. از دیگر امکانات این دانشگاه عبارتنداز:

  • کتابخانه
  • سالن های ورزشی
  • آزمایشگاه های تحقیقاتی مدرن

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه خدمات مهاجرتی علاقمندان مهاجرت به کانادا و دیگر کشورها را یاری و راهنمائی می­ نمایند. متقاضیان عزیز می ­توانند در زمینه طرق و شیوه های مهاجرت به کانادا با مشاورین این مجموعه ارتباط برقرار نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *