مهاجرت تحصیلی کانادا

دانشگاه اتاوا Ottawa در کانادا

دانشگاه اتاوا Ottawa در کانادا

دانشگاه اتاوا Ottawa در کانادا یکی از بزرگترین دانشگاه های 2 زبانه در جهان است که در یکی از بزرگترین شهرهای کانادا، اوتاوا واقع گردیده است. تدریس در این دانشگاه به 2 زبان انگلیسی و فرانسوی ارائه داده می­ شود. اکثر فعالیت های سیاسی کانادا در شهر اوتاوا انجام می ­گیرد. دانشکده حقوق دانشگاه اوتا یکی از معتبرترین دانشکده های حقوق در کانادا است. نقش موثری در انجام فعالیت های سیاسی کشور کانادا دارد. 50% مردم شهر اوتاوا انگلیسی زبان و 32% آنان فرانسوی زبان هستند. دانشگاه اوتاوا به عنوان یکی از مراکز تحقیقاتی معتبر در کانادا بدون در نظر گرفتن گروه بندی های دینی یکی از معتبرترین موسسات تحصیلات عالی در کانادا به شمار می ­رود.

همه ساله دانشگاه اتاوا در کانادا دانشجویان بین المللی زیادی را در رشته های مختلف تحصیلی پذیرش می نماید. یکی از مهمترین مزایای تحصیل در دانشگاه اوتا دسترسی به کمک هزینه های تحصیلی می­ باشد. این دانشگاه سالانه حدود 60 میلیون $ (دلار) از بودجه خود را به کمک هزینه های تحصیلی دانشجویان اختصاص داده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با معرفی برترین دانشگاه های کانادا و جهان سعی بر این دارد تا دانشجویان عزیز دانشگاهی معتبر را با توجه به شرایط خود انتخاب نمایند. دانشگاه اتاوا دارای 3 پردیس است. پردیس اصلی در شهر اتاوا و 2 پردیس دیگر آن در شهرها تورنتو و ویندسور واقع گردیده است. لازم بذکر است تنها پردیس اصلی 2 زبانه می ­باشد. زبان تدریس در 2 پردیس دیگر تنها به زبان فرانسوی ارائه می ­گردد.

تحصیل در دانشگاه اتاوا Ottawa در کانادا

دانشگاه اوتاوا با مساحتی برابر با 42 هکتار فضای بسیار مناسب آموزشی را برای دانشجویان به وجود آورده است. این دانشگاه مجهز به امکانات بسیار مناسب آموزشی و رفاهی می ­باشد. دانشکده های پزشکی، حقوق، علوم سیاسی و امور بین الملل این دانشگاه با ارائه با کیفیت ترین دوره های آموزشی رتبه های بالایی را در میان دانشگاه های کانادا کسب نموده اند.

مهمترین رشته های ارائه شده در مقطع کارشناسی این دانشگاه عبارتنداز:

  • علوم کامپیوتر
  • اقتصاد
  • میکروبیولوژی
  • ایمونولوژی
  • پرستاری
  • مدیریت مهندسی
  • فیزیوتراپی

از آنجائیکه این دانشگاه 2 زبانه می ­باشد. پذیرش دانشجویان منوط به ارائه مدرک زبان انگلیسی و فرانسوی می ­باشد. همانطور که اشاره شد این دانشگاه دارای 10 دانشکده می­ باشد. هر یک از این دانشکده ها برخی از دروس را در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف به صورت تخصصی به دانشجویان آموزش می ­دهند. ناگفته نماند دانشگاه اتاوا Ottawa در کانادا جهت تقویت زبان انگلیسی و فرانسوی دانشجویان دوره های آموزش زبان انگلیسی و فرانسوی را ارائه می ­نماید.

رتبه و رنکینگ دانشگاه اتاوا Ottawa در کانادا

دانشگاه تحقیقاتی اوتاوا به عنوان بزرگترین مدرسه حقوق در کشور کانادا از معتبرترین دانشگاه های این کشور است. رتبه های بالایی را در سطح جهان و کانادا به خود اختصاص داده است. رتبه بندی این دانشگاه بدین صورت است:

آیتمرتبه
Times176
QS289
shanghai151-200
Times7

در حال حاضر بیش از 410000 دانشجو در این مرکز مشغول به تحصیل می­ باشند. 35000 دانشجو در مقطع کارشناسی و 6000 در مقطع کارشناسی ارشد هستند.

رتبه و رنکینگ دانشگاه اتاوا Ottawa در کانادا

هزینه تحصیل در دانشگاه اتاوا Ottawa در کانادا

شهریه تحصیلی دانشگاه اتاوا Ottawa در کانادا همانند دیگر دانشگاه های این کشور بستگی به تعداد واحد های اخذ شده در هر ترم تحصیلی و رشته و مقطع تحصیلی دانشجویان دارد. در جدول زیر ما هزینه تحصیلی برخی از رشته های تحصیلی در این دانشگاه را نمایش داده ایم.

رشته تحصیلی (مقطع کارشناسی)هزینه تحصیلی به دلار
حقوق375.8$
علوم کامپیوتر349.4$
مهندسی978.4$
علوم بهداشتی532.3$
پزشکی663.12$
مدیریت161.4$

جدول زیر نیز نشان دهنده هزینه تحصیلی دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد می ­باشد:

رشته تحصیلیهزینه تحصیلی به دلار
تجارت الکترونیک – مدیریت الکترونیک397.3$
مهندسی695.3$
علوم بهداشتی638.3$
مدیریت951.4$

دانشجویان در مقطع کارشناسی دانشگاه اوتا برخلاف دیگر دانشگاه های کانادا امکان اخذ بورسیه تحصیلی کانادا را خواهند داشت. معروفترین بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی این دانشگاه بورسیه رئیس جمهور است. به دانشجویان بین المللی این دانشگاه تعلق می­ گیرد. دارای ارزشی برابر با 30000$ (دلار) برای دوره کارشناسی می­ باشد.

امکانات دانشگاه اتاوا در کانادا

دانشگاه اوتاوا امکاناتی همچون کتابخانه، موزه، گالری های هنری، سالن های ورزشی را برای دانشجویان فراهم نموده است. کتابخانه این دانشگاه دارای بیش از 4.5 میلیون عنوان کتاب می­ باشد. علاوه بر این 4 کتابخانه بصورت تخصصی در دانشکده های مختلف این دانشگاه مشغول به فعالیت می­ باشند. موزه دانشگاه اوتاوا که در سال 1975 تأسیس گردیده است. مجموعه مصنوعاتی که از قرن هفتم میلادی به بعد به دست بشر ساخته شده است را به نمایش می­ گذارد. هر ساله توریستان زیادی جهت بازدید از این موزه به این دانشگاه مراجعه می ­نمایند. گالری های هنری و سالن های ورزشی دانشجویان نیز از دیگر امکانات موجود در دانشگاه اوتاوا هستند.

پذیرش در دانشگاه اتاوا در کانادا

تحصیل دانشجویان در دانشگاه اوتاوا با ارائه مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسوی امکان پذیر است. امتیاز کسب شده در مدرک زبان دانشجویان تأثیر زیادی در پذیرش آنان در این دانشگاه دارد. بطور مثال این دانشگاه تنها دانشجویانی که دارای مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6.5 و یا تافل با حداقل نمره 580 هستند را پذیرش می ­نماید. لازم بذکر است دانشجویانی که حداقل 18 واحد درسی دروس متوسطه خود را در مدارس مختلف این کشور همچون مدارس شبانه روزی کانادا گذرانده باشند. دوره های زبان انگلیسی را در این کشور گذرانده اند، نیازی به ارائه مدرک زبان نخواهند داشت.

علاوه بر مدرک زبان مدارک زیر نیز از ملزومات اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا در این دانشگاه می ­باشد:

  • مدارک تحصیلی پیشین به همراه ریز نمرات آنها
  • رزومه کاری و تحصیلی
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه از اساتید دوره تحصیلی پیشین

دانشجویان عزیز جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه های مختلف تحصیلی از ابتدا تا پایان تحصیل در کانادا می ­توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *