مهاجرت سرمایه گذاری در ژاپن

خرید ملک در ژاپن

خرید ملک در ژاپن

می توان گفت تنها نگرانی که فرد باید در هنگام خرید ملک در ژاپن داشته باشد، زلزله خیز بودن این کشور و امکان به وجود آمدن سونامی می باشد. متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاوه بر خرید ملک در ژاپن، از قیمت ها و عمر مفید خانه در این نگارش توضیح خواهد داد. توکیو یکی از مکان های مورد علاقه بسیاری از مردم جهان است. آشفتگی آشکار بازارهای مرزی شورانگیز است. هنوز فرصت های سرمایه گذاری همچنان ادامه دارد. سه مشکل عظیم باعث می شود از سرمایه گذاری در آنجا پرهیز کنم. شاید منهای چند سهم که شایستگی های خاص خود را دارند. دلایل عدم سرمایه گذاری در این کشور در 3 واقعیت زندگی در این کشور ریشه دارد. این ریشه ها عبارتند از:

  • ذهنیت ژاپنی ها نسبت به سرمایه گذاری در املاک و مستغلات
  • آمار جمعیتی ضعیف
  • همراه با تنش های منطقه ای در شرق آسیا

خرید ملک در ژاپن در سال 2021

خرید ملک در بیشتر مکان ها سرمایه گذاری در نظر گرفته می شود. با فرض اینکه از یک خانه یا ساختمان آپارتمانی به خوبی مراقبت می کنید، باید به مدت نامحدود دوام داشته باشد و از نظر ارزش در طول راه قدردانی کند. هر چند در این کشور اینگونه نیست. در حالی که برخی از مطلوب ترین قطعات املاک و مستغلات بیش از یک قرن در دنیای غرب قدمت دارند، این در ژاپن برعکس است.

در نمودار زیر عمر مفید ساختمان ها را در این کشور مشاهده می کنید:

عمر مفید ساختمان ها در ژاپن

معمولا عمر مفید ساختمان ها فقط بین 20 تا 30 سال فرض می شود. این واقعیت سخت یک ملت است که در معرض زلزله، سونامی و جنگ های ویرانگر است تا زمانی که هر کسی که اکنون زنده است به یاد داشته باشد. این به روان مردمی که خانواده های آن ها در طول تاریخ دارای یک زمین نسلی بودند، ضرب و شتم می شود، و هنگامی که اعضای بزرگتر خانواده از دنیا می روند، تمام سازه های آن تخریب و دوباره ساخته می شود.

انصافا باید گفت که این درست است که ملک در این کشور دوام زیادی نخواهد داشت. معمولا می توان تعمیراتی انجام داد و ژاپنی ها از برخی از بهترین ساختمان های مقاوم در برابر زلزله در جهان لذت می برند. با این حال، ترمیم سازه های قدیمی هزینه بر است. حتی بهترین خانه ها نیز پس از چند زلزله 8 خسارت می بینند. افرادی که قصد مهاجرت به ژاپن دارند باید به فکر خرید ملک در ژاپن باشند. چرا که قصد ماندن در این کشور به مدت طولانی دارند.

هزینه خرید ملک در ژاپن

خرید ملک در ژاپن یک گزینه عالی برای کسانی است که می خواهند مدت طولانی در این کشور باشند. زیرا زمین می تواند ذخیره ارزش خوبی داشته باشد. در مقایسه با یک آپارتمان، با یک خانه شما کنترل کامل ملک را در اختیار دارید، اما همچنین باید تمام هزینه های تعمیر و نگهداری را تحمل کنید. مزیت خرید خانه از قبل ساخته شده در مقابل یک قطعه زمین خالی این است که می توانید مستقیما به خانه بروید و از پرداخت «2 برابر» اجاره کنید.

اجاره برای خانه فعلی خود و همچنین پرداخت وام برای زمین در حالی که منتظر خانه جدید خود هستید ساخته شود، که ممکن است بین 6 تا 12 ماه یا بیشتر طول بکشد. با این حال، بسیاری از خانه های موجود در شرایط فعلی خود فروخته می شوند و معمولا به برخی از هزینه های اضافی برای بازسازی یا تعمیرات نیاز دارند. همچنین ممکن است برای خانوارهای معمولی ژاپنی طراحی شده باشد و طرح آن ها متناسب با سلیقه های خارجی نباشد.

خانه های چوبی ارزان ساخت این کشور معمولا بیش از 30 سال ساخته می شوند قبل از اینکه فقط به ارزش زمین کاهش پیدا کنند. اما روش های اخیر ساخت و ساز و گزینه های گران قیمت باعث می شود که خانه ها عمر طولانی تری داشته باشند. خانه های چوبی سنتی ژاپنی می توانند چند 100 سال دوام داشته باشند. ساخت بتن می تواند بین 50 تا 60 سال به طول انجامد و اکنون محصولات بتنی 100 ساله در دسترس است. دوام یک خانه به میزان نگهداری شما یا مالک قبلی بستگی دارد. همچنین بازسازی خانه های ساخته شده در دهه های 1970 و 1980 برای مردم محبوبیت بیشتری پیدا می کند، زیرا گاهی اوقات ارزان تر از ساخت خانه جدید است.

هزینه خرید ملک در پایتخت ژاپن

هزینه خرید ملک در پایتخت ژاپن

وقتی به خرید ملک در ژاپن در مرکز توکیو نگاه می کنید، خانه به طور کلی تقریبا 30% از قیمت را تشکیل می دهد. در حالی که زمین 70% باقی مانده را تشکیل می دهد. در حومه بیرونی و منطقه ای این رقم ممکن است به دلیل ارزان بودن قیمت زمین معکوس شود. این یک قانون نیست، بلکه یک راهنمای کلی است. اگر خانه قدیمی و فرسوده باشد، ممکن است ملک فقط به ارزش زمین یا حتی اندکی کمتر از ارزش زمین قیمت داشته باشد. زیرا تخریب ساختار موجود هزینه زیادی دارد. انتظار این است که خریدار خانه را خراب کند و خانه جدیدی بسازد.

در جدول زیر هزینه ساخت خانه با انواع مصالح در این کشور آمده است:

نوع مادههزینه به ین بر متر مربع
ساخت خانه ساده با قاب چوبی200000¥
ساخت خانه های اصلی از بتن آرمه450000¥
ساختمان های لوکس سفارشی1000000¥

نمای جنوبی خیابان، ضلع جنوبی یک ملک بیشترین نور خورشید را در طول روز دریافت می کند. از آنجا که یک خانه معمولا از 3 طرف همسایه دارد، سمت خیابان تنها طرفی است که می تواند بیشترین نور را داشته باشد. داشتن این سمت از خانه رو به جنوب، مناطق روشن تری را برای زندگی فراهم می کند.

خانه هایی که در یک خیابان وسیع قرار دارند، بهترین عرض بین 5 تا 6 متر است. اگرچه این در اکثر محله های مسکونی در منطقه توکیو و اطراف آن نادر است. مناطق در هر عرض و خیابان ممکن است ترافیک زیادی داشته باشد. هر وسیله نقلیه باریک و بزرگ ممکن است در ورود به خیابان مشکل داشته باشد. عرض بیشتر خیابان ها تقریبا 4 متر یا کمتر است. جهت سرمایه گذاری در ژاپن می توانید با مشاوران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *