مهاجرت سرمایه گذاری در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

یکی از طرق اخذ اقامت ترکیه خرید ملک در ترکیه است، در حال حاضر هر شخص ایرانی با پاسپورت خود به مدت 90 روز می تواند اقامت ترکیه را اخذ کند.پس بی گمان اگر شما قصد دارید برای مدتی بیش از 90 روز به اقامت ترکیه دست یابید. ناچار به گرفتن اقامت ترکیه از اداره مهاجرت می باشید. دولت مردان کشور ترکیه در جهت سیاست جذب سرمایه و بهبود وضعیت اقتصادی کشور خود تصمیم به دادن اقامت در ازای خرید ملک در ترکیه کردند. جهت تکمیل اطلاعات مقاله مذکور را که به قلم نویسندگان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد مطالعه بفرمائید.

حداکثر مدت اخذ اقامت در کشور ترکیه

ابتدای دوره اقامت ترکیه بین 6 ماه الی 5 سال متغیر است. میزان این مدت بستگی به نوع اقامت شخص متقاضی و شرایط شخص متقاضی براساس فاکتورهای مشخص می باشد. به صورت مشخص به این شکل می باشد. کارگران خارجی که به صورت فصلی به کشور ترکیه می روند. معمولا از حداقل مدت اقامت که 6 ماه می باشد. از طرف پیمانکار و کارفرمای خود درخواست می شود بهره می برند. همین امر باعث فراهم ساختن مقدمات اخذ مجوز کار می شود.

نکته مهم در مورد متقاضیان خرید ملک در ترکیه که از این روش قصد اخذ اقامت دائم این کشور را دارند. شرح تفصیلی مدت این موضوع می باشد که به این شرح می باشد. در ابتدا مدت اقامت برای خرید ملک حداکثر تا 2 سال می باشد. پس از سپری شدن این مدت متقاضیان اقامت از طریق خرید ملک حداکثر می توانند تا مدت 3 سال اقامت را اخذ نمایند. پس از سپری شدن این مدت 3 ساله و پس از طی 5 سال شرایط تبدیل به اقامت دائم را دارند.

شرایط دریافت اقامت و خرید ملک در ترکیه

شرط اول اخذ فرم آنلاین اقامت در ترکیه و سپس تکمیل فرم مربوطه می باشد. قابل ذکر است که این فرم در سایت اداره مهاجرت قابل دسترسی می باشد. پس از انجام این کار سیستم زمان و روز اخذ مدرک و مدارک لازم را برای شما نیاز است. در اداره اقامت شهری که شما اقدام به خرید ملک کردید. همچنین باید مدارک را ارائه دهید. همچنین مصاحبه شما انجام می شود.

از این رو نرخ تورم در این کشور را از طریق نمودار زیر بررسی بفرمائید:

پس از طی این مراحل وانجام مصاحبه متقاضیان حق خروج از کشور را به مدت محدود 15 روز را دارند. پس از اخذ اقامت متقاضیان به تعداد دلخواه می توانند به کشورهای دیگر تردد نمایند. نکته مهم که بیان آن خالی از ضرر نمی باشد خطاب به عزیزانی هست که با خرید ملک در ترکیه قصد تفریح دارند. در این صورت دیگر نیازی به اخذ اقامت دائم نمی باشد. چرا که همانطور که ذکر شد با گرفتن پاسپورت ترکیه امکان اخذ اقامت تا 90 روز را دارند. زمان مناسبی برای یک سفر تفریحی می باشد. حتی با مراجعه به اداره اقامت می توانند این زمان را افزایش دهند. در صورت کلی اخذ اقامت این کشور از طریق خرید ملک در ترکیه برای کسانی مفید است.

نحوه تعیین مقدار هزینه برای اخذ اقامت ترکیه

برای مشخص کردن مقدار هزینه جهت اخد اقامت ترکیه قیمت و فاکتور معینی وجود ندارد. ملاک تعین هزینه طبق مدت زمانی که قصد اقامت دارید. براساس نوع پاسپورت شما در وقتی که اقدام به تکمیل فرم اداره مهاجرت می نمایید. نحوه اعلام به صورت خودکار و براساس کارت اقامت اعلام می شود. نرخ هزینه اقامت برای پاسپورت ایرانی 80$ (دلار) می باشد. جهت زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در ترکیه را مطالعه بفرمائید.

نحوه تعیین مقدار هزینه برای اخذ اقامت ترکیه

قوانین اداره مهاجرت بابت خرید ملک در ترکیه

به تازگی و براساس قوانین جدید مصوب شده اداره مهاجرت کشور ترکیه مدت اقامت از نوع خانوادگی که از طریق خرید ملک در ترکیه انجام می شود. از 2 سال به 3 سال افزایش خواهد یافت که این مزیت خوبی برای متقاضیان اقامت در کشور ترکیه که براساس خرید ملک در ترکیه می خواهند اقامت این کشور را به دست بیاورند می باشد. تنها شرطی که این قانون جدید دارد این است که پاسپورت شخص متقاضی اقامت تا 36 ماه زمان برای پایان اعتبار داشته باشد.

دیگر قانون جدیدی که در امسال به تصویب اداره مهاجرت ترکیه درآمده این قانون می باشد. هر شخصی با خرید ملک که مبلغ ارزش معامله بالغ بر $300000 (دلار) باشد. فقط در طرف مدت 3 ماه موفق به اخذ اقامت و آن هم از نوع دائم شود. از کلیه حقوق شهروندی و پاسپورت این کشور بهره ببرد. در نهایت و نکته دیگری که از مزایای خرید ملک در ترکیه می باشد. این هست که اشخاص در کشور ترکیه ممنوع الخروج هستند. قانون این کشور برای خروج از ترکیه محدودیت قائل شده می توانند با خرید ملک در ترکیه حق خروج از این کشور را بدست اورند.

اگر شما هم با مطالعه این مقاله علاقه مند به اخذ اقامت در کشور ترکیه و به خصوص از روش خرید ملک در ترکیه شدید. همچنین می توانید با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و آشنایی و مشاوره با وکلاء و مشاورین زبده و مجرب این موسسه موفق به کسب اطلاعاتی مفید در این زمینه گردید.

سوالات متداول در خصوص خرید ملک در ترکیه

در ای بخش از مقاله مفتخریم تا سوالات مهم و مکرر شما در خصوص خرید ملک در ترکیه را پاسخ دهیم:

  • شرایط دریافت اقامت و خرید ملک در ترکیه چیست؟ اخذ فرم آنلاین اقامت در ترکیه و سپس تکمیل فرم مربوطه می باشد. پس از انجام این کار آماده کردن مدارک لازم در اداره اقامت شهری که شما اقدام به خرید ملک کردید نیاز است و همچنین مصاحبه شما انجام می شود.
  • حداقل مبلغ خرید ملک در ترکیه برای اقامت چقدر است؟ اگر بخواهید در ترکیه از راه خرید ملک اقامت بگیرید باید حداقل 60000$ (دلار) برای خرید ملک سرمایه داشته باشید تا بتوانید اقامت این کشور را اخذ کنید.
  • آیا می توان با خرید خانه در ترکیه با 700 میلیون اقامت گرفت؟ با توجه به افزایش نرخ دلار و نوسانات باید حداقل 2 میلیارد تومان داشته باشید تا بتوانید اقامت ترکیه از طریق ملک را اخذ کنید.
  • شرایط اخذ اقامت خانوادگی از طریق خرید ملک در ترکیه چیست؟ مدت اقامت از نوع خانوادگی که از طریق خرید ملک در ترکیه انجام می شود. از 2 سال به 3 سال افزایش خواهد یافت که این مزیت خوبی برای متقاضیان اقامت در کشور ترکیه که براساس خرید ملک در ترکیه می خواهند اقامت این کشور را به دست بیاورند می باشد. تنها شرطی که این قانون جدید دارد این است که پاسپورت شخص متقاضی اقامت تا 36 ماه زمان برای پایان اعتبار داشته باشد. هر شخصی با خرید ملک که مبلغ ارزش معامله بالغ بر 300000$ (دلار) باشد. فقط در طرف مدت 3 ماه موفق به اخذ اقامت و آن هم از نوع دائم شود. از کلیه حقوق شهروندی و پاسپورت این کشور بهره ببرد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *